صفحه ها
دسته
وبلاگ هاي مذهبي
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 704178
تعداد نوشته ها : 402
تعداد نظرات : 50
Rss
طراح قالب
GraphistThem253

بسم رب الشهدا

 

نميدونم چرا ولي ديروز صحبت هاي آقا رو كه ميشنيدم نا خودآگاه احساس ميكردم طرف صحبت آقا با فرزندان انقلاب و تدبيري هاست!!!!!

 

خدا عاقبت همه مون رو به خير كنه

دسته ها :
جمعه بیستم 10 1392

به بهانه بازگشت زائران پياده ارباب به تهران....

شعري زيبا از سيد حميدرضا برقعي كه توصيه ميكنم از دستش ندهيد

 

خانه پيرزن ته كوچه

پشت يك تير برق چوبي بود

پشت فرياد هاي گل كوچك

واقعا روزهاي خوبي بود

 

پيرزن هر دوشنبه بعد از ظهر

منتظر بود در زدن ها را

دم در مي نشست و با لبخند

جفت مي كرد آمدن ها را

 

روضه خوان محله مي آمد

ميرزا  با دوچرخه آهسته

مثل هر هفته باز خيلي دير

مثل هر هفته سينه اش خسته

 

"اي شه تشنه لب سلام عليك"

اي شه تشنه لب...چه آوازي

زير و بم هاي گوشه ء دشتي

شعرهاي وصال شيرازي

 

مي نشستيم گوشهء مجلس

با همان شور و اشتياقي كه...

چقدر خوب ياد من مانده

در و ديوار آن اتاقي كه -

 

يك طرف جملهء"خوش آمده ايد

به عزاي حسين"بر ديوار

آن طرف عكس كعبه مي گردد 

دور تا دور اين اتاق انگار

 

 گوشه گوشه چه محشري برپاست

توي اين خانهء چهل متري

گوش كن! دم گرفته با گريه

به سر و سينه مي زند كتري

 

عطر پر رنگ چايي روضه

زير و رو كرده خانهء اورا

چقدر ناگهان هوس كردم

طعم آن چاي قند پهلو را

 

تا كه يك روز در حوالي مهر

روي آن برگ هاي رنگا رنگ

با تمام وجود راهي كرد

پسري را كه برنگشت از جنگ

 

هي دوشنبه دوشنبه رد شد و باز

پستچي نامه از عزيز نداشت

كاشكي آن دوشنبهء آخر

روضهء ميرزا گريز نداشت

 

پيرزن قطره قطره باران شد

كمي از خاك كربلا در مشت

السلام و عليك گفت و سپس

روضهء قتلگاه اورا كشت

 

مربع

 

تاهميشه نمي برم از ياد

روضهء آن سپيد گيسو  را

سالياني است آرزو دارم

كربلاي  نرفتهء او را

    شاعر :سيد حميدرضا برقعي

دسته ها :
يکشنبه نهم 4 1392

بسم رب الشهدا

 

با استعانت از خداوند متعال و در پرتو عنايات حضرت وليعصر عجل الله تعالي فرجه الشريف و در زير سايه امام خامنه اي مدظله العالي ان شاالله وبلاگ ولايت پس از چهار سال دوباره بامطالب مفيد و مذهبي و قوي تر از قبل به روز ميشود.

انشاالله فردا كنكور رو كه دادم استارت ميزنم. دعا كنيد برام.

 

مدير وبلاگ ولايت:زلزال

 

يا مهدي

دسته ها :
چهارشنبه پنجم 4 1392

انتخاب حکمین

روز انتخاب حکمین در صفین سال 38 هجرى قمرى یعنى انتخاب عمرو بن عاص و ابو موسى اشعرى که به نفع معاویه تمام شد.(1)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- حوادث الایام، صفحه 63.

دسته ها : صفر 1431
جمعه نهم 11 1388

 روز لیلة الهَریر

هَریر یعنى بانگ سگ از شدت سرما.
در شب یازدهم ماه صفر سال 38 هجرى قمرى سپاه شام در جنگ صفین از شدت سرما مانند سگ صدا مى کردند، در این شب، جنگ بسیار شدت یافت و حضرت على(علیه السلام)بر اسب رسول خدا(صلى الله علیه وآله) سوار شد، ذوالفقار را در دست گرفت و با هر شمشیرى که مى زد تکبیر مى گفت و شجاعى از سپاه شام را به خاک مى افکند.
چند مرتبه ذوالفقار خمیده شد ولى حضرت آن را با زانوى مبارکش راست مى کرد.(1)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- حوادث الایام، صفحه 63.
دسته ها : صفر 1431
چهارشنبه هفتم 11 1388
آیت‌الله سبحانی:
سوره توحید نمایانگر تفاوت اسلام و مسیحیت است

آیت‌الله جعفر سبحانی دوشنبه شب در دیدار جمعی از تازه مسلمان شده‌های آمریکای لاتین در سخنانی اظهار داشت: مردم آمریکای جنوبی نسبت به انقلاب اسلامی و آموزه‌های دینی اسلام علاقه‌مند بوده و هستند.
وی با بیان اینکه آیین حقیقی مسیحیت با دین مبین اسلام همسویی و همخوانی دارد، خاطرنشان کرد: تفاوت کنونی مسیحیت تحریف شده امروزی با اسلام در یک سوره «توحید» جمع شده است.
این مرجع تقلید گفت: اسلام دین واضح، روشن و همه فهم است و این سوره کوتاه تمام اسلام را در آیاتی بیان می‌کند، بر خلاف دین مسیحیت که خدا را هم یکی و هم سه تا می‌داند.
سبحانی افزود: مسیحیان به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی(ع) را برای بخشش گناهان خودشان می‌دانند، در حالی که این گمراهی بزرگی است.
وی ضمن تبریک تشرف به آیین اسلام به حاضران تصریح کرد: اصول، احکام و آموزه‌های دینی را باید از مکتب والای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بیاموزیم.
سبحانی همچنین در پاسخ به یکی از خبرنگاران اروگوئه که به تازگی مسلمان شده بود، اظهار داشت: همه کسانی که به اسلام و رسول اکرم(ص) ایمان آورده‌اند با تمامی مسلمانان برادر هستند و قرآن کریم ایشان را در جهان اسلام پذیرفته و دیگر نیازی به پذیرش مردم نیست.
این مرجع تقلید نماز اول وقت و قرائت آیات قرآن به ویژه پس از نماز صبح را مایه توفیق الهی و کسب فیوضات دانست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز باید به گونه‌ای رفتار کرده و سخن بگوییم که دیگران نسبت به اسلام گرایش پیدا کرده و در زمره سعادتمندان قرار بگیرند.

منبع:مذهب نیوز

سه شنبه ششم 11 1388
 

چکارکنیم که بتوانیم نماز بخوانیم.

توکل به خدا

با کمال تواضع و فروتنی نسبت به جوانی که به قصد تطهیر باطن کمر همت بسته است، نصائحی چند که بعضی مجرب است و بعضی از توصیه های سالکان راه است، بیان داشته می شود تا انشاء الله نگارنده را نیز از دعای خیر فراموش نکنید. برای سحرخیزی و صبح زود بیدار شدن می توان از راههای مختلفی کمک گرفت که به بعضی از آنها اشاره می شود:

1- وضو گرفتن در موقع خواب، اگرچه بهتر است انسان همیشه با وضو باشد. همانطوری که پیامبر اسلام(ص) می فرماید: «کسی که در حال وضو بمیرد پاداش شهید را دارد»(وسائل الشیعه،ج 1/ ص 269)

2- در شب با شکم پر نخوابیدن، و لازمه این کار آن است که انسان کمتر غذا بخورد و به محض غذا خوردن به بستر نرود. شکم پر انسان را از خداوند دور، و به شیطان نزدیک می کند. امام باقر (ع) می فرماید: «هیچ چیزی مبغوض تر از شکم پر نزد خداوند نیست»( کافی ج 6 ، ص 270)

3- در وقت خواب ذکر خداوند را گفتن، مثل تلاوت سوره فاتحه، حمد، آیة الکرسی، چهار قل، آیه آخر سوره کهف، و دیگر ذکرهائی که در کتاب مفاتیح الجنان به آنها اشاره شده است.

4- زودتر خوابیدن در شب نیز یکی از عوامل زود بیدار شدن در صبح و سحر خیزی است، و یا اینکه در روز کمی استراحت نموده تا در شب بتوان راحت تر بیدار شد.

5- رو به قبله خوابیدن و سعی بر ترک خوابیدن به رو. امام صادق(ع) می فرماید: «کسی را که دیدید به صورت روی زمین خوابیده، بیدارش کنید» (من لایحضره الفقیه، ج 1 ، ص 318)

6- سعی بر ترک گناه، زیرا گناه کردن و با افراد گنهکار نشست و برخاست نمودن انسان را امور خیر، از جمله

نماز شب و سحرخیزی محروم می کند.

امام صادق(ع) در این زمینه می فرماید: « کسی که مرتکب گناه شود از

نماز شب محروم می گردد، و به درستی که عمل به گناه، اثرش سریعتر است در شخص گنهکار از اثر چاقویی که در گوشت به جای می ماند»( میزان الحکمة، ج 5 ، ص 422)

7- تفکر و مطالعه در معانی و آثار و فوائد

نماز، تا به قلب باورانده شود که اصل، عبودیت خدا و حفظ معنویت است، و این که امور دنیوی اگر چه از نعمتهای خداوند متعال است، ولی موقعی برای انسان با ارزش و مفید هستند که در راه آخرت از آنها استفاده شود.

در پایان شایان ذکر است که آدمی با مراقبت می تواند به جایی برسد که واقعا عاشق

نماز شود و آن را از ته دل دوست بدارد، به طوری که قبل از اذان منتظر ارتباط با معشوق باشد و به محض شنیدن اذان، دیگر طاقت و حوصله هیچ کاری را نداشته باشد، همانگونه که بعضی افراد به شوق رفتن به مسافرت و یا انجام کار مهمی که در پیش دارند چندین بار در شب بیدار می شود تا ساعت موعود فرا رسد. در نتیجه اگر کسی این موارد را رعایت نماید و توکل بر خداوند نموده و از خود خدا طلب کمک و یاری کند، به طور حتم هر ساعتی که اراده کند فرشتگان الهی او را بیدار خواهند کرد.

نکته مهم:

* رهرو آن نیست که گه تند و گه آهسته رود *

* رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود *

لذا از کم شروع کنید تا بتوانید مراحل بعدی را نیز انجام دهید. خود را اجبار نکنید که امشب حتما باید اینقدر اعمال انجام دهم، چرا که عمل کمی که همراه با آمادگی و روح معنوی باشد، بهتر از آن عمل بسیاری است که خالی از اقبال روحی باشد. از خود به اندازه توانتان انتظار داشته باشید.

اگر به تدریج و آرام حرکت کنید، هر روز بر توانا یی های شما افزوده می شود. از شکست های گاه و بیگاه ناامید نشوید که دنیا دار افت و خیز است، و همین شکست ها و پیروزی هاست که انسان را آزموده و قوی می کند و آمادگی کارهای بزرگ به انسان می دهد. در کتاب احوالات مرحوم آیت الله شاه آبادی (استاد عرفان امام خمینی) آمده است که ایشان برای توصیه به شب زنده داری و سحرخیزی می فرمود: « اگر برای نافله شب بیدار شدید و دیدید برای نافله خواندن آمادگی روحی ندارید، بیدار بمانید، بنشینید، حتی چای بخورید. بر اثر همین بیداری، آمادگی برای

عبادت را پیدا می کنید.» [ر.ک. به کتاب "عارف کامل (احوالات آیت الله شاه آبادی)" از بنیاد علوم و معارف اسلامی ، ص 48]

پیروز باشید.

تبیان

دوشنبه پنجم 11 1388

انشاالله به اذن عمه جان سادات مراسم اربعین به مدت 3 روززمان: از سه‌شنبه 13 بهمن 88 لغایت پنج شنبه 15/11/88 بمدت 3 روز- از ساعت 15مکان: تهران- شمیران- چیذر - جوار بارگاه امام زاده علی اکبر(علیه السلام) و شهدای دفاع مقدسسخنران: حجج الاسلام آقایان پیشکاری، مولا عباسی و سید حسین مومنی

مداح: حاج محمود کریمی

دوشنبه پنجم 11 1388

خزاز به سند خود از پسر عمار بن یاسر از پدرش عمار روایت کرده که گفت : در یکى از جنگها همراه رسول خدا صلى الله علیه و آله بودم ... على علیه السلام پرچمداران سپاه کفر را کشته و جمعیتشان را پراکنده و عمرو بن عبدالله جمحى و شیبه بن نافع را از دم تیغ گذرانده بود.
نزد رسول خدا صلى الله علیه و آله رفتم و گفتم یا رسول الله (درود خداوند بر تو باد) به راستى على در راه خدا جهادى بزرگ کرده است .

پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود:

این براى آنست که او از من است و من از اویم و او وارث دانش من و ادا کننده قرض ها و وعده هایم و خلیفه پس از من است . اگر او نبود مومن خالص شناخته نمى شد.

جنگ با او، جنگ با من است و جنگ با من ، جنگ با خداست و صلح با او، صلح با من و صلح با من ، صلح با خداست .

آگاه باش که او پدر دو فرزند من است و امامان از نسل اویند. خداوند تعالى امامان هدایتگر را از نسل او پدید مى آورد که مهدى از نسل اویند. خداوند تعالى امامان هدایتگر را از نسل او پدید مى آورد که مهدى این امت از ایشان است .


عرض کردم : پدر و مادرم به فدایت اى رسول خدا این مهدى کیست ؟
فرمود: اى عمار خداوند تباک و تعالى با من عهد فرموده که از نسل حسین علیه السلام 9 امام پدید آورد که نهمین ایشان غایب مى گردد. و اینست معنى آیه مبارکه

قل ارایتم ان اصبح ماوکم غورا فمن یاتیکم بما معین (1)

براى او غیبت طولانى خواهد بود که جمعى از دین بر مى گردند و عده اى بر آن ثابت مى مانند آنگاه او در آخرالزمان خروج کرده و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد و براى تاویل کتاب خدا مى جنگد همانطور که من براى تنزیل آن جنگیدم و او همنام من و شبیه ترین مردم به من است .


اى عمار پس از من فتنه خواهد شد پس اگر در آن زمان بودى از على و حزب او پیروى کن زیرا او با حق و حق با اوست .
اى عمار به زودى پس از من دو گروه با على خواهند جنگید: ناکثین و قاسطین و ترا گروه ستمکار سرکش خواهند کشت .

عرض کردم : اى رسول خدا آیا در آن حال مورد رضاى خدا و رضایت شما خواهم بود؟
فرمود: آرى مورد رضایت خدا و من خواهى بود و آخرین توشه تو از دنیا قدحى از شیر است .

حدود چهل سال بعد در جنگ صفین ، عمار یاسر نزد امیرمومنان على علیه السلام آمد و عرض کرد: اى برادر رسول خدا آیا اجازه مى دهى تا بجنگم ؟
فرمود: قدرى مهلت بده ، خدا ترا رحمت کند، پس از مدتى باز آمد و کلام خود را تکرار کرد و حضرت همان جواب را فرمود و بار سوم نیز.. آنگاه امیرمومنان گریست !!

عمار به آن حضرت نگاه کرد و عرض کرد: اى امیرمومنان این همان روزیست که رسول خدا صلى الله علیه و آله آن را برایم وصف کرده است . پس امیرمومنان على علیه السلام از مرکب خود پیاده شد و او را در آغوش گرفت و با وداع کرد سپس فرمود: اى ابوالیقظان خداوند به تو از سوى خود و پیامبرش جزاى خیر دهد. چه برادر و دوست خوبى براى من بودى . آنگاه هر دو گریستند.

سپس عمار عرض کرد: به خدا قسم اى امیرمومنان جز با بصیرت و دانایى از تو پیروى نکردم زیرا شنیدم از رسول خدا صلى الله علیه و آله که در روز خیبر مى فرمود: اى عمار به زودى پس از من فتنه خواهد شد در آن هنگام از على و حزب او پیروى کن زیرا او بر حق است و حق با اوست و به زودى با ناکثین و قاسطین خواهید جنگید.

سپس عمار گفت : خداوند از سوى اسلام به تو اى امیرمومنان جزاى خیر دهد زیرا حق امامت را ادا کردى و ابلاغ فرمودى و نصیحت و خیرخواهى نمودى .
سپس سوار شد و عمار به جنگ روى آورد و پس از مقدارى جنگیدن آب خواست ، گفتند: همراه ما آب نیست . مردى از انصار آمد و شربتى از شیر آورد، عمار نوشید و فرمود: این است آنچه رسول خدا صلى الله علیه و آله به من فرمود که آخرین توشه تو از دنیا شربتى از شیر خواهد بود.
سپس به لشگر شام حمله کرد و هجده نفر را به هلاکت رساند آنگاه دو نفر از اهل شام با هم به او حمله کردند و او را به شهادت رساندند. (2)

منبع مذهب نیوز

دسته ها : عمار
دوشنبه پنجم 11 1388
                     مبلغان مسیحیت با تاکسی می‌آیند
پارسانیوز: تعدادی از مبلغان مسیحیت ‌در حرکتی برنامه‌ریزی شده و هدفمند به عنوان راننده تاکسی اقدام به تبلیغ مسیحیت می‌کنند. آنها در طول مسیر صحبت‌هایی را پیرامون مسیحیت و حضرت مسیح انجام داده و با ظرافتی خاص ضمن تبلیغ مسیحیت سعی در جلب‌نظر مسافرین نسبت به دین مسیحیت می‌کنند.

این رانندگان پس از رسیدن به مقصد از مسافر کرایه دریافت نکرده و به آنها یک جلد کتاب انجیل نیز هدیه می‌دهند.

یکی از این رانندگان تاکسی درباره نحوه تهیه انجیل‌ها گفته است: انجیل را از مرز بازرگان وارد ایران می‌کنیم و امیدواریم عیسی مسیح (علیه السلام) نیز از همان مکان وارد کشورمان شود!.

این راننده مبلغ مسیحی درباره اشکال دیگر تبلیغ مسیحیت اظهار داشت: ما کلیساهای خانگی هم تشکیل داده‌ایم تا کسانی که مایل به مسیحی شدن باشند را در آن مکان ها تعلیم دهیم.

همچنین یک منبع آگاه در این باره به خبرننگار پارسانیوز گفت: گروهی از مبلغین مسیحی اقدام به پخش کتابچه‌هایی که حاوی اشعاری در مدح و وصف حضرت مسیح (علیه السلام) است کرده‌اند.

پیش از این نیز تحرکاتی دراین خصوص از جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (علیه السلام) دریافت شده بود.

گفتنی است پدیده " مسافرکشی برای تبلیغ مسیحیت" یک‌سالی است که در کشورمان رواج یافته است و این افراد امسال تبلیغات خود را هدفمند و گسترده‌تر کرده‌اند.
شیعه نیوز
دوشنبه پنجم 11 1388

شهادت عمار بن یاسر

عمّار (ابى یقظان) از بزرگان اصحاب رسول خدا(صلى الله علیه وآله) و اصحاب على(علیه السلام) بود. او در سال 37 هجرى قمرى در جنگ صفین 90 یا 91 ساله بود که به میدان جنگ آمد وپى در پى حمله مى کرد و رجز مى خواند تا جماعتى از اهل شام، او را احاطه کردند، یکى از آنان به نام ابوالعادیه زخمى بر تهیگاه او وارد کرد که او بى تاب شد و به عقب مراجعت نمود، طلب آب کرد، غلامش کاسه اى شیر آورد، عمار گفت صَدَق رسولُ اللّه(صلى الله علیه وآله) از حقیقت این سخن پرسیدند، گفت: رسول خدا(صلى الله علیه وآله)فرموده بود آخرین روزىِ تو قدحى از شیر است، عمار نوشید وروح پاکش به عالم بقاء پرواز نمود. على(علیه السلام) سر او را به زانوى مبارک نهاد و فرمود انّا للّه وانّاالیْه راجعون سپس بربدنش نماز خواند و با دست مبارکش او را دفن نمود.(1)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- حوادث الایام، صفحه 61.
جنگ نهروان
 
در سال 39 هجرى قمرى بعد از جنگ صفین حرقوص که او را ذوالثدیه مى گفتند و رئیس خوارج بود به زُرعَه و اشعث گفت، اگر فرصت پیدا کردند با على مقاتله کنند.

در آن هنگام على(علیه السلام) مشغول آماده سازى لشکر جهت عزیمت به سوى شام و جنگ با معاویه بود.

خوارج بعد از اطلاع از این موضوع، در حروراء جمع شدند وعبدالله بن وهب را به عنوان رئیس خود انتخاب نموده و روانه نهروان شدند. على(علیه السلام) نیز به جانب نهروان روانه شد و دو فرسخ دورتر از خوارج فرود آمدند، حضرت(علیه السلام) عبدالله بن عباس وصعصعة بن صوحان وقنبر را فرستاد تا آنان را نصیحت کنند، ولى مؤثرنبود، خود حضرت نیز تشریف برد و سخنانى را ایراد نمود باز تأثیر نکرد آخرالامر تصمیم به جنگ گرفت.

خوارج (مارقین) افرادى بودند که از کثرت سجود و عبادت پیشانى آنها پینه بسته بود، شبها به عبادت و روزها به روزه دارى مشغول بودند ولى چون به جهالت عبادت مى کردند کافرشدند و بر امام(علیه السلام) خروج نمودند. تعداد آنها دوازده هزار نفر بود اما هشت هزار نفر از آنها به لشکر حضرت على(علیه السلام) ملحق، و از مابقى آنان 3901 نفر کشته شدند. ولى از لشکر على(علیه السلام) تنها 9 نفر شهید شدند، همانگونه که قبلاً حضرت فرموده بود: «از ما ده نفر کشته نمى شود واز آنها ده نفر نمى ماند».(1)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- حوادث الایام، 62.

دسته ها : صفر 1431
دوشنبه پنجم 11 1388
نصب پرده های جدید روی قبر و اطراف ضریح حضرت رقیه (س)

در این مراسم معنوی که با حضور تولیت و خدام حرم مطهر حضرت رقیه(س) و گروهی از زائران و عاشقان خاندان عصمت و طهارت برگزار شد ، پس از ذکرمصائب دردانه امام حسین(ع) سه قطعه پرده دوخته شده روی قبر ، اطراف و بالای ضریح نصب شد.


این سه قطعه پرده را سید حجت ابوالحسنی به همراه همسرش در مدت دو سال و روزانه پنج ساعت کار با هزینه شخصی معادل 35میلیون تومان با استفاده از پارچه مخمل و سرمه دوزی که سخت ترین کار دستی روی پارچه است ، آماده کرده اند.


پرده روی قبر مطهر دارای 115 سانتی متر ارتفاع، 132 سانتی متر طول و 75 سانتی متر عرض است،ضمن آنکه پرده بالای ضریح در ابعاد 5/2در5/3 مترو کتیبه دور آن در 16 متر مربع دوخته شده است.


سید حجت ابوالحسنی که پیش از این پرده روی ضریح امام حسین (ع) را دوخته است، عشق و علاقه به اهل بیت(ع) و فرزندان آنها را مهمترین عامل کار خود دانست و گفت یکی از بزرگترین افتخارات زندگی ام تاکنون دوخت پرده های ضریح حرم امام حسین(ع) و دختر سه ساله اش است.


وی افزود من و همسرم قصد داریم برای همه ائمه (ع) و فرزندان گرامی آنها که دارای حرم هستند پرده و کتیبه هایی را آماده کنیم که امیدوارم به این توفیق بزرگ دست یابیم.


ابوالحسنی در پایان گفت برنامه بعدی ما آماده کردن پرده و کتیبه برای ضریح حرم حضرت معصومه (س) است.

منبع: ابنا

يکشنبه چهارم 11 1388

وفات سلمان فارسى(رحمه الله)

سلمان فارسى که نام او روزبه اصفهانى و از اهالى قریه «جى» بود، در روز هشتم صفر در مدائن درگذشت و ایشان را سلمان محمدى نامیدند.
رسول خدا(صلى الله علیه وآله) سلمان را از یک یهودى به نام عثمان بن اشهل خرید و از قید بندگى آزاد کرد و او هم مسلمان شد و به سلمان معروف شد.(1)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1-حوادث الایام، صفحه 59.

 

 

نزول آیه (وَ اتَّقُوا یوماً تُرجَعون فیه الى اللّه)

آیه مبارکه (وَ اتَّقُوا یوماً تُرجَعون فیه الى اللّه) مشهور به آخرین آیه قرآن کریم است که در این روز بر پیامبر(صلى الله علیه وآله) نازل شد و پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) پس از 21 روز از نزول این آیه از دنیا رفت.(1)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1-حوادث الایام، صفحه 61.

 

 

شهادت اُوَیس قرنىّ(رحمه الله)

 

اویس از اصحاب امیرالمؤمنین(علیه السلام) و یکى از زهاد ثمانیه بود که آنها عبارتند از: ربیع بن خُثیم ـ هَرَم بن حیّان ـ اُوَیْس قَرَنى ـ عامر بن عبد قیس ـ ابو مسلم خولائى ـ مسروق بن الاجدع ـ حسن بن ابى الحسن بصرى ـ سوید بن یزید، که چهار نفر اول از اصحاب على(علیه السلام)و از زهاد و اتقیاء بودند و چهار نفر دیگر باطلند.
اویس در یمن شتر بانى مى کرد و از اجرت آن نفقه مادر صالحه را تأمین مى نمود. روزى از مادرش اجازه خواست تا به زیارت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) در مدینه برود، مادرش گفت: برو; اما اگر پیامبر(صلى الله علیه وآله) در خانه نباشد توقف مکن. اویس چون به دیدار پیامبر(صلى الله علیه وآله) رفت و پیامبر(صلى الله علیه وآله)در خانه نبود، به یمن بازگشت. زمانى که پیامبر(صلى الله علیه وآله) به خانه آمد نورى مشاهده نمود، فرمود: کسى آمده؟ عرض کردند: از یمن شتربانى آمده بود که اسم او اویس بود و براى شما سلام فرستاد و بازگشت. حضرت فرمودند: آرى این نور اویس است که در خانه ما هدیه گذاشته و رفته.
اویس با قباى پشمى و با شمشیر و سپر نزد حضرت على(علیه السلام) رفت و عرض کرد: یا على دستت را بده تا بیعت کنم. حضرت فرمود: به چه قسم بیعت مى کنى؟ عرض کرد: به سمع و طاعت و قتال در مقابل شما تا شهید شوم یا خداوند پیروزى عطا نماید. حضرت فرمود: اسم تو چیست؟ عرض کرد: اویس. حضرت فرمود: تو اویس قرنى هستى؟ عرض کرد: بلى. فرمود: اللّه اکبر، از پیامبر(صلى الله علیه وآله) شنیدم که فرمود: یا على تو مردى را از امت من درک مى کنى که اسم او اویس قرنى است و او با شهادت از دنیا مى رود.
اویس قرنى در سال 37 هجرى قمرى در رکاب امیرالمؤمنین(علیه السلام) در جنگ صفین به شهادت رسید.(1)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1-حوادث الایام، صفحه 60.

  

دسته ها : صفر 1431
يکشنبه چهارم 11 1388

 

تاثیر نماز صبح در جلوگیری از سکته قلبی

نتایج این تحقیق علمی تائید کننده نتایج تحقیق علمی دیگری است که سال گذشته منتشر شد.

شماری از متخصصان انجمن پزشکان قلب اردن با اعلام نتایج این تحقیق افزودند: ادای بوقت نماز صبح به درمان بیماری های قلبی و تصلب شرائین کمک می کند. گرفتگی عضله قلب باعث سکته قلبی و تصلب شرائین نیز عامل سکته مغزی است.

نتایج این تحقیق که روز یکشنبه در امان منتشر شد نشان می‌دهد انسانی زمانی که مدت زمان طولانی می‌خوابد

تپش قلبش به میزان زیادی کاهش می یابد و به پنجاه تپش در دقیقه می‌رسد.

زمانی که تپش قلب کاهش می یابد گردش خون نیز در عروق و رگها به شدت کند می شود و همین موضوع به رسوب املاح و چربیها در دیواره های عروق و رگها به خصوص در عروق قلب منجر می شود و به انسداد آن می انجامد.

تحقیقات علمی و پزشکی نشان می‌دهد گرفتگی قلب از خطرناکترین بیماریهاست و عامل اصلی بیماری تصلب شرائین و انسداد شاهرگ نیز خواب طولانی مدتی در طول شبانه روز است.

تحقیقات علمی مرکز ملی مطالعات مصر نیز نشان داده است نماز صبح در اول وقت به فعالسازی سلولهای بدن انسان منجر می شود و و نمی گذارد انقسام سلولی به وجود اید . انقسام سلولی به بیماریهای سرطانی منجر می شود .

نماز بموقع صبح همچنین به جلوگیری از سکته های قلبی کمک می کند و فعالیت هرمونهای بدن و گردش خون را تنظیم می کند .

منبع: روزنامه اردنی الحقیقه الدولیه

منبع مذهب نیوز

شنبه سوم 11 1388

شهادت حضرت رقیه(علیها السلام)

در پنجم صفر سال 61 هجرى قمرى حضرت رقیه(علیها السلام) مظلومانه به شهادت رسید.
حضرت رقیه(علیها السلام) در سن سه سالگى با پدر بزرگوارش به کربلا آمد. بعد از شهادت امام حسین(علیه السلام) و اهل بیت و اصحاب(علیهم السلام)، همراه با اسراء به کوفه و شام برده شد و در مسیر چهل منزل راه شام رنجهاى فراوانى دید.
در شام بعد از دیدن سر نورانى پدر در خرابه، آنقدر ناله زد و گریست تا به ملکوت اعلا پیوست، بدن شریف آن حضرت را شبانه دفن نمودند.(1)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1-تقویم شیعه، صفحه 47.
دسته ها : صفر 1431
پنج شنبه اول 11 1388
X