در پژوهش‌های قبلی نشان داده شد که زمین لرزه، جنگ و یا حتی باختن در مسابقه فوتبال جام جهانی می‌تواند نرخ مرگ و میر ناشی از ایست ناگهانی قلب را افزایش دهد. در حالت ایست قلبی این عضو حیاتی ناگهان گردش خون را در بدن متوقف می‌سازد.

دکتر راشل لامپرت، محقق دانشگاه ییل در کانکتی کات و محقق اصلی این پژوهش اظهار داشت: به شیوه‌های مختلف نشان داده شده است که وقتی یک جمعیتی تحت فشار و تنش شدید قرار می‌گیرند احتمال مرگ و میر ناگهانی افزایش می‌یابد.

دکتر لامپرت که نتایج یافته‌های خود را در مجله کالج آمریکایی کاردیولوژی منتشر کرده است، خاطرنشان ساخت: در تحقیقات ما به طور دقیق بررسی می‌شود که این هیجانات و احساسات شدید چطور روی سیستم الکتریکی قلب تاثیر می‌گذارد.

لامپرت و دستیارانش برای این منظور 62 بیمار قلبی مبتلا به نارسایی‌های مختلف را تحت مطالعه قرار دادند.

در این تحقیق از شرکت کنندگان درباره تعداد دفعاتی که عصبانی شده بودند اطلاعاتی بدست آمد و این افراد در تست‌هایی که میزان بی ثباتی الکتریکی در قلب را نشان می‌داد، نیز شرکت کردند.

این محققان اظهار داشتند: در بررسی‌های آزمایشگاهی ما به نتیجه قطعی رسیدیم که نشان می‌داد عصبانیت واقعا باعث بی ثباتی الکتریکی در این افراد می‌شود. این گروه تا سه سال بعد نیز هم چنین تحت نظر بودند و در طول این دوره معلوم شد اشخاصی که بیشتر عصبانی می‌شوند 10 برابر بیشتر از سایرین دچار بی نظمی ضربان قلب می‌شوند.

دکتر لامپرت هم اکنون درصدد است در بررسی‌های خود دریابد که آیا با کنترل عصبانیت می‌تواند به کاهش خطر ایست قلبی در افراد مستعد کمک کند؟

آمارها نشان می‌دهد که سالانه بیش از 400 هزار نفر در آمریکا بر اثر ایست ناگهانی قلب جان خود را ازدست می‌دهند.



دسته ها : روانشناسی
چهارشنبه 1387/12/14 15:35
X