حجت الاسلام علی ذوعلم  ارتحال آیت‌الله العظمی محمد تقی بهجت را خسران بزرگی برای حوزه‌های عملیه خواند و گفت: آیت‌الله العظمی بهجت یکی از منحصر به‌فردترین بازماندگان مرحوم آیت الله العظمی آقاضیای عراقی بودند که ده‌ها سال در حوزه عملیه قم به تدریس و تربیت شاگرد پرداخته بودند.
وی افزود: علاوه بر جنبه فقاهت ایشان، جنبه معنوی و اخلاقی این مرد بزرگ بسیار حائز اهمیت بود؛ او یک انسان یکپارچه، مخلص و الهی بود که هیچگونه نگرش یا انگیزه‌ غیر الهی در ایشان دیده نمی‌شد.
ذوعلم اظهار داشت: ایشان کاملاً به آنچه که تکلیف الهی می‌دانستند، پایبند بودند و جهات مادی و اغراض شخصی و نفسانی در دیدگاه و رفتارشان به چشم نمی‌خورد.
دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه ادامه داد: مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت به مسائل مبتلابه جوانان و جامعه در عرصه‌های اخلاقی نگاه عمیقی داشت که گاهی در نصیحت‌های و توصیه‌های ایشان متبلور می‌شد.
وی گفت: ایشان اگر چه در عرصه‌‌های اجتماعی بروز و ظهور چندانی نداشتند اما مسائل اجتماعی را به دقت رصد می‌کردند و آنجا که لازم بود به صحنه می‌آمدند.
ذوعلم افزود: حمایت معنوی و جدی ایشان از اصل نظام جمهوری اسلامی و توصیه‌هایشان برای تقویت و تثبیت نظام حاکی از نگاه تکلیف مدارانه ایشان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی بود.
دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه تصریح کرد: مجموع این ویژگی‌ و برجستگی‌ها از ایشان شخصیت منحصر به فردی ساخته بود که در 3-2 دهه اخیر در حوزه علمیه قم و در کشور جایگاه و شأن خاصی را در ذهن و دل مردم به ویژه جوانان ایجاد کرده بود.
وی در پایان گفت: ارتحال این مرد بزرگ را باید به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم( صلوات الله علیه)، رهبر بزرگوار انقلاب و مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه تسلیت گفت چرا که رحلت ایشان مصداق این حدیث شریف است «هرگاه عالم حقیقی از دنیا رحلت کند شکافی ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند این شکاف را پر کند».

دسته ها : مذهبی
دوشنبه 1388/2/28 1:12
X