مهدی کروبی کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد جامع کرمانشاه، ضمن تشکر از حضور مردم این استان اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی نعمتی نصیب ما شد و آن اینکه میدانی برای مردم به وسیله انقلاب گشوده شد و آن این است که مردم می توانند با آرای خود مدیرانشان را تغییر دهند. ما در کشور گردش قدرت داریم که مسئولانش متکی به رای مردم هستند. حتی رهبری نظام نیز با رای منتخب خبرگان مردم انتخاب می شود و مبنای نظام جمهوری اسلامی رای است. یک رای شما با یک رای من و یا با یک رای رهبری نظام هیچ فرقی ندارد و همه ما فقط یک رای داریم. امام راحل فرمود: میزان رای ملت است. اما عده ای این تفکر را قبول ندارند و رای را زینتی و مشاوره ای می دانند. لذا مردم باید قدر این نعمت را که تاثیرگذاری در سرنوشتشان است را بدانند و از این حق خود به نحو احسن استفاده نمایند. دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: شما انتخاباتی را پیش رو دارید که می خواهید نفر دوم کشور را انتخاب نمایید و وی بنا به تشخیص خود مدیران ارشد و میانی کشور را انتصاب می نماید، لذا این انتخابات یک انتخابات مهم و سرنوشت ساز است. شما کسی را انتخاب می کنید که بودجه کشور در دستش است. کسی را انتخاب می کنید که کابینه تشکیل می دهد که از وزرا و از معاونین مختلف تشکیل می شود. آیا معنا دارد که بگوییم در انتخابات شرکت نمی کنیم!

رئیس مجلس ششم گفت کسی که از ما راضی است یا راضی نیست، کسی که از دولت نهم راضی است یا راضی نیست، باید بیاید و در انتخابات شرکت کند. طرفداران دولت فعلی جدی حضور دارند تا برای چهار سال دیگر حضور دولت نهم را تمدید کنند. لذا شماها که از وضعیت موجود ناراضی هستید، باید با حضور حداکثری خود کاندیدایی را انتخاب کنید که بتواند شرایط موجود را تغییر دهد. کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده یکی از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستم. مطمئن باشید با مردم صادقانه سخن می گویم و هیچ گاه دروغ نمی گویم. در ادامه کشور از نیروهای کاردان و مجرب استفاده خواهم کرد. همکارانی انتخاب می کنم که علاوه بر متعهد بودن، توانمند در اداره کشور باشند. من به دنبال عزت و عظمت این ملت و فرزندان امام هستم. مطمئن باشید که هیچ گاه عوام فریبی نمی کنم و سیب زمینی توزیع نمی کنم. مهدی کروبی در پایان سخنان خود گفت: من از اسلامی دفاع می کنم که اسلام بزرگی است، رحمت، عطوفت، برادری و محبت است. من مروج اسلام خشونت نیستم من مروج اسلامی که با دید امنیتی به مردم نگاه می کند، نیستم، مردم نیازمند زندگی شرافتمندانه می باشند. لذا شما برادران و خواهرانی که از وضعیت موجود ناراضی هستید، باید با حضور گسترده خود به کاندیدایی رای دهید که علاوه بر توان اداره کشور، توان تغییر در قوه مجریه را داشته باشد و هرچه کاندیدای موردنظر شما با رای بیشتری انتخاب شود، نشان از ناراضی بودن مردم از شرایط فعلی می دهد.

در ابتدای این دیدار ذاکری رئیس ستاد انتخاباتی مهدی کروبی ضمن خوشامدگویی، طی سخنانی کوتاه گفت: آقای کروبی از سرمایه های نظام است و ما میزبان و یار دیرین امام هستیم. ذاکری با طرح این سئوال که چرا از کروبی حمایت می کنیم گفت: کروبی شجاع است و حرف و عقیده خود را بدون رعب و وحشت برای مصلحت مردم و کشور می زند و علاوه بر آن فردی عملگرا و پیگیر و خط امامی است. وی گفت: کروبی یادگار امام راحل و یاور رهبری است. به همین دلیل ما به دنبال کروبی هستیم و تنها کاندیدای موجودی است که می تواند بر فضای آشفته امروز غالب گردد و چالش های پیش رو را حل نماید. وی در پایان سخنان خود خطاب به مهدی کروبی گفت: مردم کرمانشاه همانند دوره نهم انتخابات ریاست جمهوری همواره به شما رای خواهند داد و به فضل پروردگار و رای مردم، رای اول استان خواهید بود.

 

بعد از سخنان ذاکری، دکتر دل انگیزان، یکی از صاحبنظران اقتصادی و یکی از 55 امضا کنندگان نامه اقتصادی به رئیس دولت نهم بود. وی گفت: کشور ما درگیر بحران بزرگ اقتصادی است. اقتصاد ما در ورطه نابودی قرار گرفته، لذا نیازمند مدیری توانمند همچون مهدی کروبی هستیم تا بتواند اقتصاد کشور را از این وضعیت بحرانی خارج نماید. وی گفت: بحران جهانی در همه دنیا وجود دارد اما طبعات این بحران ها در کشور ما به علت تدبیری مسئولان به یک فاجعه مبدل گردیده است. وی در تایید برنامه های اقتصادی مهدی کروبی گفت: مفتخرم از اینکه در زمره حمایت از برنامه های اقتصادی شیخ اصلاحات هستم، چراکه برنامه های اقتصادی ایشان، برنامه ای منسجم و کارآمد می باشد.

 

حشمتیان سومین سخنران این مراسم با ذکر سابقه آشنایی و دوستی خود با شیخ اصلاحات گفت: در طول این مدت آشنایی به یقین رسیده ام که شیخ اصلاحات و هر آنچه که اعتقاد دارد، عمل می کند و هزینه اش را می دهد. وی گفت: چنانچه مردم به دنبال رفاه، آسایش، عزت، عظمت هستند، باید با رای قاطبه خود به شیخ اصلاحات، شرایط تغییر در قوه اجرایه را فراهم نمایند.



دسته ها : انتخابات دهم
سه شنبه 1388/2/22 8:55
X