فرشاد مومنی در پاسخ به سوال یکی از حضار که صراحتا " از تعارض اندیشه‌ اقتصادی موسوی و کارگزاران سازندگی ‌پرسید، گفت: "من باید بگویم قسمت اول فرمایشات ایشان به کلی کذب محض بود. مسئول تهیه برنامه اقتصادی آقای مهندس موسوی بنده هستم و من از هیچ‌کدام از این دوستان که ایشان می‌فرمایند استفاده نکردم. "


در پی انتشار مناظره فرشاد مومنی با صادق خلیلیان در دانشگاه امیرکبیر با عنوان " فرشاد مومنی در مناظره با خلیلیان: کارگزاران را در تدوین برنامه‌های اقتصادی میرحسین دخالت نمی‌دهم " وی در مصاحبه با یک سایت اینترنتی اقدام به تکذیب اظهارات خود کرده و افراد سوال کننده را به هتاکی متهم کرد که برای روشن شدن اذهان عمومی متن کامل سوال و جواب را که عینا " از روی نوار پیاده شده است، منتشر می کنیم با این توضیح که نوار مناظره در اختیار خبرگزاری فارس موجود است و تا ساعاتی دیگر بر روی همین خبر الصاق خواهد شد.
فرشاد مومنی در حالی با تکذیب اظهارات خود تصریح می کند که سوال کننده در هیچ کدام از سوالات خود از فرد یا گروهی نام نبرده است که در سوال اول نام "کارگزاران سازندگی " و در سوال دوم نام "مشارکت، مجاهدین، کارگزاران و مجمع روحانیون " به صراحت برده شد و فرشاد مومنی در پاسخ به این سوالات تصریح کرد که "مسئول تهیه برنامه اقتصادی آقای مهندس موسوی بنده هستم و من از هیچ‌کدام از این دوستان که ایشان می‌فرمایند استفاده نکردم. "
به گزارش فارس، متن مناظره فرشاد مومنی و سوال و جواب که عینا " از نوار پیاده شده، به شرح زیر است:

سؤال کننده:‌
آقای دکتر گفتید که آقای میرحسین موسوی مقلد آقای خاتمی نیست ولی گروه اقتصادی که از آقای میرحسین موسوی دارند حمایت می‌کنند، گروه کارگزاران سازندگی، گروهی هستند که لابی 30 ساله اقتصاد کشور حتی همین الآن اکثرشان مال آنها است و در این بیست و چند سال گذشته که حتی آقای موسوی نیز بود این گروه اقتصادی تنها گروه اقتصادی بود که در این کشور فعالیت می کرد، پس اگر اقای موسوی اندیشه‌های این گروه اقتصادی را قبول ندارند اندیشه‌های اقتصادی ایشان چه جور اندیشه‌هایی است؟ آیا خودشان اقتصاددان هستند که شما می‌گویید ایشان مقلد نیستند. ایشان مجبور هستند یک تیم اقتصادی داشته باشند؟
دومین موضوع که گفتید، گفتید در رابطه بین گروه‌های سیاسی، اکنون ببینید بین مجلس اصولگرا و دولت اصولگرا همه پاسکاری می‌کنند می‌گویند ببینید مجلس می‌گوید مقصر این است و دولت می‌گوید مقصر آن یکی.
حال اگر همه گروههای سیاسی کشور مشارکت، مجاهدین، کارگزاران، مجمع روحانیون همه رفته‌اند پشت سر آقای میرحسین موسوی، شما چه‌طور می‌توانید این تعارضات را در دولت کم کنید؟ واقعیت این است که اگر هر وزارتخانه به یک گروه سیاسی تعلق گیرد قطعاً دولت دچار تشتت خواهد شد؟

پاسخ فرشاد مؤمنی:
من باید بگویم که قسمت اول فرمایشات ایشان به کلی کذب محض بود. مسئول تهیه برنامه اقتصادی آقای مهندس موسوی بنده هستم و من از هیچ‌کدام از این دوستان که ایشان می‌فرمایند استفاده نکردم.
این در عین حال و هم آن دوستان هم می‌تواند باشد من با آقای دکتر خلیلیان هم خیلی اختلاف‌نظر دارم ولی حفظ حریم ایشان و احترام به ایشان به من وارد است و واجب است و من با آن دوستان هم در طی یک فرایند انتقادی خودم را مؤظف می‌دانم که حرفهای آنها را بشنوم و ما از یک نگاه صفر و 100 به انسانها به ویژه در ساحت علم باید خودمان را دور بکنیم، آقای دکتر خلیلیان هم تجربه‌هایی دارند که من قطعاً اگر لازم آمد از تجربه ایشان استفاده خواهم کرد و در مورد آن دوستان هم همین طور است چون مثل من فکر نمی‌کنند من بنایم بر این نیست که بگویم که اینها نباید اصلاً وجود داشته باشند ما دیدگاههای خودمان را درباره برنامه آقای مهندس میرحسین موسوی در معرض آرای طیف متنوع اقتصاددانان قرار خواهیم داد چون شعار مهندس موسوی این است که از حداکثر ظرفیت‌های سرمایه انسانی کشور استفاه ‌کنیم و شما می‌دانید که همه چیز را همگان می‌دانند. هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که عقل کل است بنده ممکن است هزار چیز بدانم و هزاران چیز دیگر را نیز نمی‌دانم و اگر خود مطلق‌بینی داشته‌ باشم خودم و کشورم خسارت خواهد دید.

سؤال‌کننده:
باید عرض کنم که ما یک ظلمی درباره آقای خلیلیان کردیم، آقای خلیلیان سابقه 4 سال فعالیت دولت دارد و ما نیز به راحتی همین‌طور داریم نقد می‌کنیم اما خوب دو تا از نماینده‌ها نیامده‌اند و آقای مؤمنی هم دارند از کاندیدی حمایت می‌کنند که 20 سال سکوت کرده و برنامه‌هایش هم کاملاً مبهم است و کلی‌گو یعنی اصلاً نمی‌شود راجع به آن نظر داد عملاً اینجا دارد یک جفایی در حق آقای خلیلیان و آقای احمدی‌نژاد می‌شود. هرچند که من منتقد آقای احمدی‌نژاد هستم ولی خوب بحث بهتر است که عادلانه باشد.
سؤال اولم را از آقای مؤمنی می‌پرسم، آقای مؤمنی قویاً شما اینجا اعلام کنید تیم اقتصادی آقای موسوی کیا هستند؟ آیا حضور آقای ستاری فر به عنوان کسی که دیدگاههای او لیبرالی است اصلاً در آنجا هست یا نه؟
چون که از یک طرف شما و آقای عرب‌مازار به اقتصاد نهادگرا خیلی اعتقاد دارید و از یک طرف دوستان اصلاح‌طلب‌ها من نمی‌خواهم نام گروه‌ها را ببرم از جمله آقای ستاریفر که اعتقاد لیبرال دارند در آن گروهها هستند این را برای من مشخص کنید چون زیر یک چتر جمع شدن شماها یک کمی دچار تناقض است شما و آقای ستاریفر به هیچ‌ عنوان از لحاظ تئوری با هم دیگر منطبق نیستید، این را لطف کنید توضیح دهید؟

آقای فرشاد مومنی در واکنش به این سوال با این توجیه که سوال کننده (بی ادبانه) اسم از فرد آورده به مدیر جلسه اعلام کرده که " اساسا شایستگی این را ندارد که حتی به سوالش پاسخ داده شود و به همین دلیل هم به هیچ وجه به او جواب ندادم . "



دسته ها : انتخابات دهم
يکشنبه 1388/2/20 9:14
X