مسعود برهمند عضو حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص دستاوردهای دولت نهم، اظهار داشت: احیاء گفتمان امام(ره) و انقلاب یکی از دستاوردهای دولت نهم بود، احیاء گفتمان امام فارغ از مسائل مادی یعنی تاکید بر ارزش‌هایی که برای آن، مردم انقلاب کردند.
وی ادامه داد:دستاورد بعدی دولت نهم بحث تمرکز زدایی از پایتخت بود که با سفرهای استانی و دادن اختیارات بیش‌تر به استانداران تحقق یافت، در سفرهای استانی مردم مسئولان را از نزدیک دیدند، چرا که مسئولان تافته جدا بافته نیستند که از مردم دور باشند، در همه نظام‌ها وقتی فردی مسئولیتی را قبول می‌کند دسترسی به او سخت می‌شود و همانند فردی است که در یک اتاق شیشه‌ای محصور گشته است.
عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران اضافه کرد: ارتباط احمدی‌نژاد با نخبگان، دانشگاهیان، و خانواده‌های معظم شهدا مثال‌زدنی‌ست، حرکتی را که احمدی‌نژاد شروع کرد رؤسای جمهور بعدی باید آن را ادامه دهند، احمدی‌نژاد ابتکاری به خرج داد و مردم را متوقع کرد که اگر مسئولان قرار است برای آنها کار کنند باید به تمام نقاطی که مردم در آنجا حضور دارند اعم از شهر و روستا سفر کنند.
وی در ادامه بیان برکات سفرهای استانی، تصریح کرد: یکی دیگر از برکات سفرهای استانی این است که مشکلات استان‌ها تا جایی که امکان داشت حل شد، در دولت‌های قبل از دولت نهم، فقط به استان تهران رسیدگی می‌شد، اکثر طرح‌ها، پروژه‌ها و اعتبارات به استان تهران اختصاص می‌یافت، مردم تهران حداقل وضعیت شان از متوسط استان‌های دیگر بالاتر بود، ولی تاوان فقر و محرومیت را مردم استان‌های دیگر باید پس می‌دادند، احمدی‌نژاد بودجه‌ها را به مناطق محروم کشور برد.
وی با اشاره به کلام امام خمینی(ره) که فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، ابراز داشت: در دولت‌های قبل از دولت نهم شاهد بودیم مسئولان کشور به گونه‌ای حالت ترس و لرز در برابر غرب داشتند. در دولت اصلاحات، خاتمی در برابر غرب عقب‌نشینی می کرد.دولت خاتمی به گفته خود سیاست تنش‌زدایی داشت، تنش‌زدایی که باعث شد ما بله قربان گو غرب شویم و قبول کردیم که با امضای داوطلبانه یک پروتکل الحاقی غنی‌سازی اورانیوم را نزدیک به سه سال تعلیق کنیم تا غرب ناراحت نشود.
عضو حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: سیاست خاتمی این بود که کاری نکند تا مبادا آمریکا عصبانی شود، خاتمی و تیم‌اش اصلاً سیاست جسورانه نداشت و ندارند چراکه ریشه اصلی طیف خاتمی به نهضت آزادی برمی‌گردد، آنها می‌گویند اگر ما با آمریکا مذاکره کنیم، حرفشان را گوش کنیم و غنی‌سازی را تعلیق کنیم، آمریکا با ما کنار می‌آید.
وی ادامه داد: در صورتی که آمریکا در تمام کشورها ثابت کرده هر که برای او سر خم کند و حرف آنها را قبول کند، آمریکا نه تنها عقب‌نشینی نکرده بلکه در پله بعدی ،شرایط سخت‌تری را لحاظ کرده است.
برهمند با اشاره به اقدامات دولت نهم و مقایسه دیدگاه خاتمی واحمدی‌نژاد، تصریح کرد: احمدی‌نژاد می‌گوید از غرب ترس نداشته باشید، غنی‌سازی اورانیوم و کیک زرد را راه‌اندازی کنید.
وی با اشاره به سیاست خارجی دولت نهم، یادآورشد: سیاست خارجی دولت احمدی‌نژاد با اقتدار، با پشتوانه، و با برنامه‌ بود، احمدی‌نژاد کاری کرد که امروز ایران در تمام دنیا طرفدار دارد.
عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران در خصوص محبوب‌ترین چهره سیاسی کشور، تصریح کرد:در حال حاضر بعد از مقام معظم رهبری، احمدی‌نژاد محبوب‌ترین چهره سیاسی کشور است، او واقعاً در حال کارکردن است، مردم نیز با کسی ارتباط برقرار می‌کنند که کار کند و احمدی‌نژاد صادقانه و با تمام وجود کار می‌کند.
وی با اشاره به ثمرات سفرهای استانی ابراز داشت: سفرهای استانی باعث توسعه، پیشرفت و توازن استان‌های کشور شد.
برهمند در پایان گفت: لمس کردن درد مردم بسیار به رفع آن کمک می‌کند، احمدی‌نژاد با سفرهای استانی توانست درد مردم را لمس کند و برای رفع مشکلات مردم و حل آنها تلاش کند.

دسته ها : انتخابات دهم
شنبه 1388/2/19 9:29
X