هنگام شنا كردن به هيچ وجه از لنز استفاده نكنيد

متخصصان معتقدند: استفاده از لنز در هيچ فعاليت ورزشى به اندازه شنا خطرناك نيست. 
متخصص بيمارى‏هاى چشم در اين‏باره به خبرنگار خبرگزارى دانشجويان ايران گفت: مهمترين مورد منع استفاده از لنز هنگام شنا كردن است، زيرا به هنگام شنا كردن احتمال خروج لنز از چشم، تغيير رنگ و كدر شدن لنز به دليل كلر موجود در آب استخر و ورود ميكروب به داخل چشم وجود دارد.
وى ادامه داد: لنز به عنوان جسم خارجى در داخل چشم مى‏تواند مكانى براى رشد و باقى ماندن ميكروب، ويروس و قارچ در داخل چشم باشد و به اين ترتيب عفونت شديد چشم، منجر به كاهش ديد فرد مى‏شود.
وى با اشاره به اين كه حتى در صورت استفاده از عينك شنا، احتمال نفوذ آب استخر به داخل چشم وجود دارد، اظهار كرد: در اين صورت احتمال بروز عفونت چشمى در استفاده‏كنندگان از لنز، در هنگام شنا حتى با عينك نيز وجود دارد در نتيجه احتياط ايجاب مى‏كند در هنگام شنا كردن هرگز از لنز استفاده نشود.
وى قرمزى، درد و كاهش ديد چشم را از علائم بالينى بروز عفونت چشمى بعد از شنا با لنز عنوان كرد و گفت: عفونت چشمى قابل درمان است و در صورت مشاهده علائم مذكور تنها با مراجعه به پزشك متخصص و آغاز دوره درمان مى‏توان عفونت به وجود آمده را رفع كرد، ضمناً تا پايان دوره درمان بيمار به هيچ وجه قادر به استفاده از لنز نخواهد بود.
لازم به ذكر است: عفونت قارچى، شديدترين نوع عفونت چشم محسوب مى‏شود كه مدت زمان درمان آن نسبت به عفونت‏هاى ميكروبى و ويروسى چشمى طولانى‏تر است.


برچسب ها :
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 330265
تعداد نوشته ها : 344
تعداد نظرات : 140
Rss