دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2592
تعداد نوشته ها : 2
تعداد نظرات : 1
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
رعایت اخلاق اسلامى در انتخابات
مثلًا انتخابات مجلس که یک مرحله‏اش گذشته است، و مرحله بعدش هم بعد ان شاء اللَّه مى‏شود، این انتخابات یک انتخابات آرامى بود. آن طورى که به من گزارش دادند انتخابات به‏طور آرامش تحقق پیدا کرد. حالا اگر بعضی ها در انتخابات شکست‏ خوردند نباید اینها که قصد خدمت داشتند منتها در مجلس حالا دستشان از آن کوتاه شده است، نباید یکسره ملت را به باد انتقاد بکشند. اگر شما شکست خوردید، نباید بگویید ملت ایران همه‏شان خلاف کرده‏اند. چطور یک ملت مسْلمى، در یک امر حیاتى که با این آرامش و خوبى انجام داده است، اینها خیانتکار باشند؟ یک ملت که خیانتکار نمى‏تواند باشد. اشخاص باید آداب اسلامى را حفظ کنند. به مجرد این که یکى مى‏خواهد وکیل بشود، و فرض کنید که دوست من است مى‏خواهد وکیل بشود، یا از گروه من است مى‏خواهد وکیل بشود و ملت او را وکیل نکردند، نباید یکدفعه قلم ها را بردارند و بر ضد اصل انتخابات چیز بنویسند، حمله کنند به اصل انتخابات. 

شکایتى دارند، خوب شکایتشان را رسیدگى مى‏کنند. هیاهو درست کردن، جز این که دامن زدن به این است که خیانتکارها راهشان باز بشود، چیز دیگرى نیست .اگر شما خدمتگزار به کشور هستید، در مجلس یکجور خدمت مى‏توانید بکنید، در خارج از مجلس هم یکجور خدمت دیگر. مگر همه اهالى ایران توى مجلس مى‏روند؟ خوب در مجلس هم یک عده معدودى هستند. اگر غرضى در کار نیست و مى‏خواهید خدمت بکنید، حالا مى‏بینید که شما رأى نداشته‏اید، شما در خارج مجلس خدمت بکنید. تأیید کنید این مجلس را.

این طور نباشد که منعکس کنید در خارج که خیر، مملکت ایران یک مملکتى است که انتخاباتش کذا شد. این حرف غلطى است. این حرف غلط را اینقدر نزنید. براى خاطر خدا توجه داشته باشید که یک مجلس شورا که مجلس شوراى اسلامى است و مى‏خواهد براى ایران خدمت کند و باید قوه داشته باشد، تنها مرکزى است که تمام قوا باید تبع آن باشند، شما بخواهید براى اینکه شما وکیل نشده‏اید در کجا، هیاهو کنید که انتخابات انتخابات کذا بوده؛ این حرف خلاف اسلام است. شکایت اگر هست، شکایت پذیرفته است. و مقاماتى که باید شکایت ها را بپذیرند، مى‏پذیرند. اما هیاهو کردن و فریاد زدن و انتقاد بیجا کردن، این برخلاف دستورات اسلام است.
صحیفه امام، ج‏12، ص: 199 

از:آینده روشن
دسته ها :
يکشنبه هفدهم 3 1388
اینجانب همچون دیگر تبیانی ها قصد شرکت در این جشنواره با عنوان"اخلاق انتخاباتی"رادارم از شمادوست عزیز دعوت می نمایم تا انتقاد و پیشنهادات خودرا به اینجانب منعکس نماید.باتشکر
دسته ها :
سه شنبه بیست و دوم 2 1388
X