دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1217
تعداد نوشته ها : 1
تعداد نظرات : 5
Rss
طراح قالب

روش فتیله ای

در روش فتیله ای، ریشه ها بوسیله ی عبور محلول ماده ی غذایی به بالا توسط فتیله ای از جنس نایلون، ابریشم مصنوعی ( ریون)، پلی استر و یا با استفاده از فتیله ی چراغ نفتی تر می شوند.

در این روش ریشه ها درون یک گلدان قرار دارند که آن گلدان در داخل ظرف دیگری مستقر می باشد که حاوی محلول ماده ی غذایی است. قبل از اینکه فتیله را از سوراخ ره کشی عبور بدهید آن را کاملاً در درون محلول ماده ی غذایی خیس کنید و اجازه دهید 10 سانتی متر از فتیله در گلدان قرار بگیرد. ریش ریش کردن انتهای فوقانی فتیله به سرایت و پخش بهتر محلول ماده ی غذایی در سرتاسر محیط کشت کمک می کند. همچنین محیط کشت باید بتواند محلول ماده ی غذایی را از فتیله به بالا بکشد و خیس گردد. ورمی کولیت، پرلیت و لیکا معمولاً بیشترین استفاده را به عنوان محیط کشت در سیستم فتیله ای دارند. امکان استفاده از پشم سنگ نیز وجود دارد ولی به دلیل اینکه آب زیادی جذب می کند برای بسیاری از گیاهان کاربردی ندارد.

هیدروکالچر، یک نوع ویژه از سیستم فتیله ای است که در آن از خاصیّت مویینگی لیکا استفاده می گردد و در آن نیازی به استفاده از فتیله ی حقیقی نیست. لیکا و گیاه درون گلدان داخلی که ساختاری همانند توری مشبک دارد قرار می گیرد، گلدان داخلی نیز درون یک مخزن که آب در آن انبار می شود قرار می گیرد. مخزن باید دارای یک درجه ی آب یا پنجره ی شیشه ای باشد که به باغبان اجازه دهد سطح آب داخل مخزن را کنترل کند.

 

دسته ها :
پنج شنبه هشتم 4 1385
X