دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1343
تعداد نوشته ها : 1
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب

احتمالا با بهترین استودیوی ubisoft یعنی montreal که بازیهای بزرگی از جمله prince of Persia و splinter cell را در کارنامه ی خود دارد آشنا هستید.

این بار هم باید منتظر شاهکاری دیگر از این استودیو با نام assassins creed باشید.

 

در قرن هشتم تا چهاردهم گروهی با نام assassins با خلفای عباسی به مخالفت پرداختند و آنها را به قتل رساندند. به همین دلیل به آنها قاتلین میگفتند.

شما در این بازی در نقش altair سر دسته ی گروه assassins در قرن دوازدهم و در سومین جنگ صلیبی در سه شهر بیت المقدس، دمشق و Acre قرار دارید .

 

برای پشت سر گذاشتن مراحل بازی باید سه قسمت که مکمل یکدیگرند را انجام دهید.

ابتدا به صورت مخفیانه باید به هدف خود نزدیک شوید سپس با دشمنان بجنگید و هدف را از بین ببرید و در آخر از دست دشمنان فرار کنید که هر سه قسمت جذابیت خاص خود را دارند.

قسمت مخفی کاری با بازیهای دیگر تفاوت دارد و در روشنایی و جمعیت انجام میشود و باید از کوچه های فرعی و شلوغی برای رسیدن به هدف استفاده کنید.

برای از بین بردن دشمنان تیر و کمان ، شمشیر و یک خنجر که درون آستین altair وجود دارد را در اختیار دارید.

سازندگان در قسمت فرار برای altair حرکات آکروباتیک بسیار جالبی را در نظر گرفته اند.

برای مثال شما میتوانید از دیوار بالا روید و از روی پشت بام خانه ها بپرید.

 

در این بازی آزادی عمل بسیاری دارید و شهرها نسبتا بزرگند به همین علت و برای تسریع سفر از یک شهر به شهر دیگر یک اسب در اختیار دارید.

 

هوش مصنوعی بازی بسیار بالاست به طوری که حتی مردم عادی شهر در مقابل حرکات altair عکس العمل نشان میدهند برای مثال اگر شما شخص مهمی را بکشید مردم از شما میترسند و ترس در چهره یشان قابل رویت است ، اگر با آنها خوب برخورد کنید به شما کمک خواهند کرد اما اگر برای مثال در هنگام فرار آنها را کنار بزنید و هل دهید آنها نسبت به شما احساس تنفر پیدا میکنند و جای شما را به دشمنانتان لو میدهند !

 

گرافیک و صداگذاری بازی هم به احتمال زیاد در حد قابل قبول است. طراحی شخصیت ها و مردم شهر بسیار عالیست مخصوصا altair که تیر کمان بر دوشش و شمشیر بر کمرش بسته شده و یک خنجر داخل آستین لباسش قرار دارد که بازی را بسیار جذاب تر جلوه میدهد .

نورپردازی بازی هم آنطور که پیداست بسیار عالیست و مشکلی نمیتوان در آن مشاهده کرد.

طراحی شهرها بسیار عالیست و جزییات بسیار زیاد است به طوری که شما حس میکنید واقعا در قرن دوازدهم قرار دارید . تمام ساختمان ها به زیبایی هر چه تمام تر طراحی شده اند .

 

به هر حال باید تا سال 2007 صبر کنیم  و منتظر یکی دیگر از شاهکارهای ubisoft باشیم.

دسته ها :
شنبه بیست و یکم 5 1385
X