تبیان، دستیار زندگی
هادی ساعی با کسب مدال طلای بیست و نهمین دوره رقابتهای المپیک پکن، نام خود را به عنوان پرافتخارترین...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخشش طلای المپیک بر سینه ساعی

هادی ساعی

هادی ساعی با کسب مدال طلای بیست و نهمین دوره رقابتهای المپیک پکن، نام خود را به عنوان پرافتخارترین ورزشکار ایران در المپیک ثبت کرد.

به نقل از مهر، سرگروه تیم ملی تکواندوی کشورمان که از صبح روز جمعه مبارزات خود در وزن 80- کیلوگرم بازیهای المپیک 2008 چین را آغاز کرد که در نخستین مسابقه برابر " دیپاک بیستا" از نپال قرار گرفت و با ارائه یک مبارزه تهاجمی و فکورانه قبل از پایان راند سوم 7 برصفر حریف خود را شکست داد و با قدرت گام به دو دوم گذاشت.

وی در دومین مسابقه اش مقابل"زوگو" از چین نائب قهرمان سال 2008 آسیا قرار گرفت اما این تکواندوکار چینی نتوانست از حمایت تماشاگران پرشمار کشورش بهره ببرد و در نهایت با نتیجه 3 بر2 مغلوب تکواندوکار پرافتخار کشورمان شد.

هادی ساعی

ساعی در سومین مبارزه خود "راشد احمدوف" از آذربایجان را شکست داد تا به دیدار نهایی این وزن صعود کند. راند اول این دیدار بدون کسب امتیاز برای دو تکواندوکار خاتمه یافت. در راند دوم دو تکواندو روی ضربه همزمان یک امتیاز گرفتند تا این راند هم با امتیاز برابر به پایان برسد. در راند سوم اما هادی ساعی روی دو حمله حریف سه امتیاز کسب کرد تا در نهایت 4 بر یک به برتری دست یافته و به دیدار پایانی راه یابد.

وی در مسابقه فینال این وزن برابر "مائورو سارمینتو" غول دو متری ایتالیایی قرار گرفت که در مرحله یک چهارم نهایی لوپز آمریکایی را از پیش رو برداشته بود و با برتری مقابل این تکواندوکار به مدال طلا ارزشمند المپیک دست یافت.

هادی ساعی

راند اول این دیدار 4 بریک به نفع نماینده ایتالیا خاتمه یافت ولی سرگروه تیم ملی تکواندوی کشورمان تمرکز خود را از دست نداد و توانست در راند دوم ابتکار عمل مبارزه را در دست گرفته و با کسب سه امتیاز نتیجه را 4 بر4 مساوی کرد. در این راند "لئون پریسون" سرداورآمریکایی این مبارزه یک اخطار به ساعی داد. در راند سوم اما وی حرکات هجومی خود را تداوم بخشید و با گرفتن دو امتیاز دیگر جمع امتیازاتش را به عدد 6 رساند تا در نهایت با نتیجه 6 بر4 برنده این دیدار شود.

در این وزن "اسیتون لوپز" از آمریکا 3 بر2 "راشد احمدوف" از آذربایجان  و "زوگو" از چین 4 بر یک "آرون کوک " از انگلستان را شکست داده به مدال برنز دست یافت.

این اولین و تنها مدال طلای کاروان ورزشی ایران در بیست و نهمین دوره بازیهای المپیک بود. کاروان ورزشی ایران قبل از کسب این مدال در مکان 74 قرار داشت که با این کسب این مدال طلا 30 پله در جدول صعود کرد. قبل از هادی ساعی، مراد محمدی در رقابتهای کشتی آزاد توانسته بود تنها مدال برنز کاروان ایران را به ارمغان بیاورد.