دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 25409
تعداد نوشته ها : 11
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب

"احترام به نمایندگان خویش"

امروز وقتی وارد بخش وبلاگ سایت تبیان شدم به سه پست برخوردم که به عنوان پستهای برتر سمت چپ صفحه انتخاب شده بودند. کنجکاو شدم و این پست را مشاهده کردم! واقعا واسم عجیب بود که این پستها به عنوان پستهای منتخب برگزیده شدند. لینک این سه پست:

http://www.tebyan.net/Weblog/ehsansetarehdan/post.aspx?PostID=61512 (سفر عشق)    http://www.tebyan.net/Weblog/ehsanjg/post.aspx?PostID=61432    (یا اباصالح)http://www.tebyan.net/Weblog/moslemmusic/post.aspx?PostID=61279   (سرنوشت آینده)  

 البته وبلاگ سفر عشق مطلب خودشو به نقل از دکتر غلامحسین الهام (نماینده مجلس) نوشته است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو فوریت لایحه اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر کاهش سن رای دهندگان از 18 سال به 15 سال را با 171 رای مخالف، و 57 رای موافق رد کردند.اول اینکه این تصمیم توسط جمع کثیری از نماینده های مجلس (171 نفر) شورای اسلامی که با انتخاب خود ما وارد مجلس شده اند گرفته شده و به این تصمیم باید احترام بگذاریم. دوم به نظر من دوستان بسیار احساسی با موضوع انتخاب برخورد کرده اند.من بحث رو با مطرح کردن یک سوال ادامه میدم:

آیا تعداد شرکت کنندگان در انتخابات مهم تر است یا کیفیت انتخاب؟

به نظر من موافقین با کاهش سن رای از 18 به 15 سال فقط به تعداد شرکت کنندگان اهمیت داده اند. مردم ما در طول 30 سال انقلاب اسلامی با شرکت پرشور در تقریبا 30 انتخابات مختلف امتحان خود را پس داده اند! به نظر نمیاد این تصمیم مجلس باعث محرومیت گروه خاصی از انتخابات شده باشه بلکه منجر به ارتقای سطح کیفی انتخابات می شود. سرنوشت کشور ما از مسائل جانبی همچون مشت بر دهان دشمن کوبیدن و امثالهم مهم تر است. انتخاب فرد اصلح به عنوان رئیس جمهور مشت بر دهان دشمن کوبین است و نه صرفا تعداد شرکت کنندگان.  حضور همیشگی مردم کشور عزیزمان در صحنه های سیاسی مختلف همیشه باعث دلسردی دشمنان انقلاب اسلامی بوده است. بدون شک نمی توان ادعا کرد افراد جامعه ما با سنین مختلف از شعور اجتماعی و سیاسی یکسانی برخودارند. این تصمیم در جهت منافع ملی کشور گرفته شده است و کاملامنطبق بر عقل است و مخالفان آن از روی احساس و با تندروی به مخالفت با آن پرداخته اند. دوستان حتی پای خود را فراتر نهاده و سن 9 سالگی را برای بانوان به عنوان واجدین شرایط رای انتخاب کرده اند. مسلما دین و سیاست جدای از یکدیگر نیستند اما اینکه سیاست اینگونه کورکورانه منطبق بر دین کنیم کاریست بیهوده! در ضمن پایین بودن سن رای دلیلی بر بالا بودن سطح فرهنگ آن کشور نیست بلکه این کیفیت انتخاب است که نشان دهنده میزان فرهنگ یک کشور است. همچنین نمی توان مدعی شد که دموکراسی متاثر از سن رای دهندگان است.

این نوشته فقط در جهت مطرح کردن نظر شخصی بنده است و نقل از شخص و یا گروه خاصی نمی باشد.


دسته ها : انتخابات
X