دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 267761
تعداد نوشته ها : 658
تعداد نظرات : 621
Rss
طراح قالب

اين هم يك نكته جالب كه خيلي ها به آن توجه نميكنند. در واقع اگر يك زماني بر اثر بي توجهي، شخصي ID مربوط به ايميل شما را هك كرده و پسورد شما را عوض نمود، در چنين مواقعي از امكان Forgot Password استفاده كنيد! ضمنا اين نكته را فراموش نكنيد كه به هنگام Sign up، در اغلب سايت ها، مثل Yahoo! يا Hotmail، سئوالاتي در زمينه تاريخ تولد، كدپستي، كشور، سئوال كوتاه و جواب كوتاه و يك آدرس Mail براي مواقع اضطراري از شما سئوال مي شود! اين سئولات بسيار مهم هستند.
لازم است اين موارد را هميشه به خاطر داشته باشيد و يا آنها را جايي يادداشت كنيد، كه اگر كسي شما را هك كرد، بتوانيد اط اين طريق پسوورد خود را پس بگيريد و عوض كنيد. به هر حال براي انجام اين كار در صفحه Email Login روي گزينه Password lookup كليك كنيد. در اين صفحه همان اطلاعات كليدي كه در قسمت بالا گفته شد را بايد وارد كنيد، اگر اين اطلاعات را به خاطر داريد كه جاي اميد باقي است، در غير اين صورت از ادامه اين كار صرف نظر كنيد. خب حالا بعد از وارد كردن اين اطلاعات، سايت ايميل شما درست بودن آنها را چك ميكند و در صورت درست بودن آنها، شما به مرحله بعدي هدايت مي شويد. در اين مرحله كه به منظور ايجاد امنيت بيشتر ايجاد شده است، سايت ايميل از شما يك سئوال كوتاه ميپرسد و شما بايد به آن پاسخ صحيح بدهيد. البته دقت كنيد كه اين پرسش و پاسخ را خودتان به هنگام Sign up تعيين كرده ايد و بايد آن را به خاطر داشته باشيد. ( مثلا فيلم مورد علاقه شما كدام است؟ كه شما بايد در اينجا همان پاسخي را بدهيد كه قبلا و در هنگام راه اندازي صندوق پستي خود داده بوديد). بعد از وارد كردن پاسخ كوتاه در صورت درست بودن آن، شما قادريد به دو صورت موجود، پسورد خود را مجددا تصاحب كنيد و آن را تغيير دهيد.

1- Display New Password كه به شما رمز عبور جديدتان را نشان ميدهد.
2- Email New Password كه رمز عبور جديد شما را به آدرس ايميلي كه به هنگام Sign up داده ايد، ميل مي كند. ( Alternate Email).


دسته ها :
يکشنبه هشتم 5 1385
X