دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 150191
تعداد نوشته ها : 351
تعداد نظرات : 122
Rss
طراح قالب

شرکت "اینتل" روز پنجشنبه با آغاز عرضه ‪ ۱۰‬مدل پردازنده از خانواده جدید "کور ‪ ۲‬دیو"(‪Dio‬ ‪ ،(Core 2‬پس از شش سال به تولید پردازنده‌های "پنتیوم ‪ "۴‬به عنوان محصول اصلی خود پایان داده و سرانجام پردازنده‌های "کور ‪ ۲‬دیو" را جایگزین محصولات قدیمی‌تر خود کرد.

به گزارش سایت اینترنتی "پی‌سی‌ورلد"، شرکت "اینتل" نخستین پردازنده‌های "پنیتوم" خود را سیزده سال قبل و در سال ‪ ۱۹۹۳‬به بازار داده بود که عرضه پردازنده‌های جدید "کور ‪ ۲‬دیو" مهمترین تغییر در خط تولید اصلی شرکت "اینتل" در طول این مدت محسوب می‌شود.

هم‌اکنون شرکت "اینتل" ‪ ۱۰‬مدل پردازنده دو هسته‌ای از خانواده "کور ‪۲‬ دیو" ارائه کرده که ‪ ۵‬مدل از آنها ویژه رایانه‌های شخصی و ‪ ۵‬مورد ویژه ایانه‌های لپ‌تاپ است.

ارزان قیمت‌ترین مدل از این پردازنده‌ها برای رایانه‌های شخصی مدل "کور ‪۲‬ دیو یی‪ "۶۳۰۰‬است که از سرعت محاسباتی ‪ ۱/۸۶‬گیگاهرتز برخوردار بوده و "اینتل" قیمت آن را ‪ ۱۸۳‬دلار تعیین کرده‌است.

گران قیمت‌ترین مدل از پردازنده‌های جدید برای رایانه‌های شخصی نیز پردازنده "کور ‪ ۲‬دیو اکستریم اکس‪ "۶۸۰۰‬است که با سرعت محاسباتی ‪۲/۹۳‬ گیگاهرتز و با قیمت ‪ ۹۹۹‬دلار به فروش خواهد رفت.

شرکت "اینتل" در گذشته و در پردازنده‌های "پنتیوم" و بسیاری انواع دیگر از محصولات خود از یک معماری هسته پردازنده انحصاری خود موسوم به "نت برست" استفاده می‌کرد اما هم‌اکنون این شرکت در پردازنده‌های جدید "کور ‪۲‬ دیو" و پردازنده‌های جدید "وود کرست" و "زئون" خود از یک معماری ‪۶۵‬ نانومتری کاملا جدید موسوم به "کور" استفاده کرده‌است.

بررسی‌های اولیه پردازنده‌های جدید "اینتل" که بر اساس معماری "کور" ساخته شده‌اند نشان می‌دهد این پردازنده‌ها در مقایسه با نسلهای قبلی محصولات "اینتل" دارای کارایی کلی بسیار بالاتر و مصرف انرژی پایین‌تری هستند.

"اینتل" روز پنجشنبه علاوه بر معرفی این ‪ ۱۰‬پردازنده جدید، در اقدامی مهم بهای برخی پردازنده‌های قدیمی‌تر خود را به طور ناگهانی تا ‪ ۶۱‬درصد کاهش داد تا شرکت کوچک تر و رقیب "ای ام دی" را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد.


دسته ها :
يکشنبه هشتم 5 1385
X