دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 142766
تعداد نوشته ها : 351
تعداد نظرات : 122
Rss
طراح قالب

شركت "سانديسك" حافظه‌ي فلش دستگاه پخش موسيقي قابل حمل جديد‌ي را معرفي كرده كه حجم ذخيره سازي اطلاعات آن دو برابر دستگاه‌ آي‌پاد اپل است.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين دستگاه جديد به نام Sansa e280 داراي قدرت ذخيره‌سازي هشت گيگابايتي است؛ به عبارت ديگر كاربر اين دستگاه مي‌تواند دو هزار آهنگ ذخيره كند و اين در حالي است كه "‌آي‌پاد نانو" شركت اپل با حافظه‌ي فلش چهار گيگابايتي و قيمت آن 249 دلار است.

Sansa مي‌تواند موسيقي‌هاي دانلود شده از فروشگاه‌هاي اينترنتي نظير Rhapsody ،Napster را اجرا كند اما نمي‌تواند موسيقي‌هاي فروشگاه‌هاي تونز اپل را اجرا كند.

گفتني است، شركت مايكروسافت نيز در نظر دارد تا چندي ديگر، دستگاه پخش موسيقي خود موسوم به Zune را روانه‌ي بازار كند.

دسته ها :
سه شنبه سی یکم 5 1385

عید مبعث بر تمامی شما مبارک

دسته ها :
سه شنبه سی یکم 5 1385

تيم چهارنفره دانش‌آموزان جمهوري اسلامي ايران در مسابقات جهاني المپياد رايانه (انفورماتيك) در مكزيك با چهار پله صعود نسبت به سال گذشته به مقام هفتم در ميان ‪ ۷۵‬كشور شركت‌كننده دست يافت.

به گزارش سفارت جمهوري اسلامي ايران در مكزيك، "وحيد لياقت" در اين مسابقات مدال طلا گرفت، "نيما احمدي" و "شايان احساني" صاحب مدال نقره شدند و "حسام‌الدين اخلاق‌پور" نيز مدال برنز را كسب كرد.

بااين مدالها، ايران پس از چين، لهستان، روسيه، كره جنوبي ، آمريكا و روماني در جمع كشورهاي برتر جهان در عرصه دانش رايانه نوجوانان قرار گرفت.

پس از ايران، اوكراين و تايوان به ترتيب به مقامهاي هشتم و نهم جهان دست يافتند.

المپياد جهاني رايانه از بيست و دوم مرداد در شهر "مريدا" مركز ايالت "يوكاتان" واقع در جنوب شرقي مكزيك آغاز شده بود و روز گذشته (يكشنبه) بطور رسمي به كار خود پايان داد.

در اين مسابقات، ‪ ۲۸۶‬دانش‌آموز از ‪ ۷۵‬كشور جهان با يكديگر رقابت كردند.

دكتر "قاسم جابري‌پور" استاد دانشگاه شهيد بهشتي تهران سرپرستي تيم ملي المپياد دانش‌آموزي رايانه ايران را در اين دوره برعهده داشت و "سيد امين حيدري" و "حميد مهيني" به عنوان ناظرين علمي، تيم ايران را در اين مسابقات همراهي كردند.

دسته ها :
دوشنبه سیم 5 1385

مقامات شركت مايكروسافت اعلام كردند: اين شركت در تلاش است تا با ايجاد قابليت‌هاي جديد بر روي دو سيستم عامل ويندوز ‪ XP‬و ويستا امكان سرقت شناسه‌هاي كاربري و رمز عبور كاربران را از بين ببرد.

سايت ايتاليايي ‪ KATAWEB‬نوشت: قابليت‌هاي جديد سيستم عامل ويندوز و ايكس پي و ويستا با تمان ‪ INFOCARD‬همانند يك كيف جيبي از شناسه‌هاي كاربري و كلمات عبور كاربران محافظت خواهد كرد.

با روش ياد شده امكان سوء استفاده از انها را از بين خواهد برد.

شركت مايكروسافت در تلاش است تا با به روز كردن سيستم عامل ويندوز ايكس پي به كاربران امكان دهد تا تمام شناسه‌هاي كاربري و رمزهاي عبور خود را كنترل كرده و از به سرقت رفتن آنها جلوگيري كند.

با اين قابليت جديد مايكروسافت كاربران ديگر لازم نيست شناسه‌هاي كاربري و كلمات عبور خود را در پايگاه‌هاي اينترنتي مختلف به خاطر بسپارند.

اين در حاليست كه امكان سرقت از شناسه‌هاي كاربري و رمز عبور كاربران به طور كامل از بين خواهد رفت.

به گفته جمعي از كارشناسان فناوري اين تكنولوژي جديد و نوين بر روي سيستم عامل‌هاي ويندوز ايكس پي و ويستا مورد استفاده قرار گرفته و خود را با مرورگر ‪ INTERNET EXPLORER 7‬تطابق خواهد داد.

به گفته مسوولان شركت مايكروسافت ‪ INFOCARD‬تنها براي مديريت كلمات عبور در پايگاه‌هاي اينترنتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

شركت مايكروسافت در تلاش است تا با توسعه دامنه فعاليت‌هاي خود امكان سازكاري سيستم ياد شده را با پايگاه‌هاي اينترنتي مختلف فراهم كند.

دسته ها :
دوشنبه سیم 5 1385

شركت توليدكننده سخت‌افزارهاي "اي‌بيت"(‪ (Abit‬دو مدل جديد از مادربوردهاي توليدي خود را با قابليت پشتيباني از پردازنده‌هاي دو هسته‌اي "كور ‪ ۲‬ديو" شركت "اينتل" و همچنين سازگاري با پردازنده‌هاي چهار هسته‌اي، به بازار داد.

به گزارش سايت اينترنتي "نيوز.كام"، دو مادربورد جديد با نامهاي ‪AW9D‬ و همچنين ‪ AW9D-MAX‬به بازار عرضه شده‌اند كه مدل اول به چهار ارتباط از نوع "ساتا"(‪ (SATA‬و مدل دوم به هشت ارتباط "ساتا"(ويژه اتصال پرسرعت مادربورد با تجهيزات جانبي از قبيل هاردديسك) مجهز شده‌اند.

از نكات قابل توجه مادربوردهاي جديد شركت "اي‌بيت"، امكان سازگاري آنها با كارتهاي گرافيكي هر دو شركت مهم توليدكننده تراشه‌هاي گرافيكي يعني "اي تي آي" و "ان‌ويديا" است.

با معرفي پردازنده‌هاي دو هسته‌اي از سوي هر دو شركت "اينتل" و "اي ام دي" به عنوان توليدكنندگان اصلي پردازنده‌هاي رايانه‌اي، شركتهاي سازنده ساير تجهيزات رايانه‌اي نيز براي ارائه سخت‌افزارهاي سازگار با اين پردازنده‌هاي با يكديگر وارد رقابت شده‌اند.

دو شركت "اينتل" و "اي ام دي" كه سالها در زمينه توليد پردازنده‌هاي سريعتر با يكديگر رقابت مي‌كردند هم‌اكنون پردازنده‌هاي چند هسته‌اي را جايگزين محصولات تك هسته‌اي خود كرده‌اند به طوري كه شركت "اينتل" در كمتر از يك ماه قبل با آغاز عرضه ‪ ۱۰‬مدل پردازنده از خانواده جديد "كور ‪۲‬ ديو"(‪Dio‬ ‪ ،(Core 2‬پس از شش سال به توليد پردازنده‌هاي تك هسته‌اي "پنتيوم ‪ "۴‬به عنوان محصول اصلي خود پايان داده و شركت "اي ام دي" نيز
پردازنده‌هاي دو هسته‌اي "اتلن اف‌اكس" خود را جايگزين محصولات تك هسته‌اي قديمي‌تر خود كرد.

شركت "اي‌بيت" هم‌اكنون يكي از نخستين شركتهاي توليدكننده مادربورد است كه محصولات جديد خود را به طور كامل به قابليت پشتيباني از چهار هسته پردازنده مجزا سازگار كرده‌است.

دسته ها :
دوشنبه سیم 5 1385

همايش روبات‌هاي هوشمندوتجليل ازبرگزيدگان مسابقات جهاني" ربوكاپ آلمان" شامگاه يكشنبه در" تالار شريعتي" دانشگاه اصفهان برگزار شد.

رئيس‌سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان در اين‌همايش گفت: جوانان ايراني در سالهاي اخير در عرصه‌هاي علم و فناوري، موفقيت‌هاي بزرگي كسب كرده‌اند كه بيانگر استعداد جوانان كشورمان و توجه نظام اسلامي به توسعه علمي كشور است.

"منوچهر براتي" با اشاره به موفقيت دانش آموزان اصفهاني در مسابقات جهاني ربوكاپ آلمان افزود:دانش اموزان ايراني در چهارمين سال حضور خود در اين مسابقات موفقيت بزرگي كسب كردند.

وي با تاكيد بر اينكه با برنامه ريزي صحيح مي‌توان خيل عظيم استعدادهاي جوانان ايراني را در جهت اعتلاي كشور بكار گرفت، گفت : همت دولت نهم ايجاد فضاي سالم رقابت علمي در كشور است.

استاندار اصفهان نيز در اين همايش با قدرداني از تلاش جوانان كشورمان در عرصه‌هاي علمي و موفقيت دانش اموزان اصفهان در مسابقات جهاني ربوكاپ،گفت :
اين جوانان و نوجوانان بزرگترين سرمايه و مايه افتخار كشور هستند.

"سيد مرتضي بختياري" افزود : اسلام براي علم‌آموزي و كسب معرفت،ارزش زيادي قائل است و كار علمي براي حل مشكلات مردم بالاترين ارزش را از ديدگاه اسلام دارد.

دكتر" سعيد شيري قيداري" استاد دانشگاه صنعتي‌امير كبير، در همايش مذكور در مورد علم روباتيك و جايگاه ان در عرصه اقتصاد و زندگي بشر سخن گفت.

وي با اشاره به اينكه روباتيك يكي از ‪ ۱۰‬رشته پولساز در سالهاي اينده خواهدبود و دستاوردهاي اين علم در همه ابعاد زندگي بشر تاثير خواهد داشت گفت : با داشتن جوانان‌با استعداد و كوشامي‌توانيم سهم خود را در اين زمينه نسبتا جديد علمي بدست اوريم.

عضو كميته ملي ربوكاپ ، گفت : در گذشته و در جريان صنعتي شدن جهان فرصت زيادي را از دست داده‌ايم و از دنيا عقب مانده‌ايم امابا برنامه‌ريزي صحيح مي توانيم جايگاهي شايسته در عرصه فناوري اطلاعات و روباتيك بدست اوريم.

وي با اشاره به حضور روز افزون و موفق جوانان ايراني در مسابقات جهاني ربوكاپ گفت : به دليل اين حضور موفق، در بسياري از كشورهاي جهان مهندسي ايراني شناخته شده است.

وي اضافه كرد : حضور تيمهاي ايراني در مسابقات ربوكاپ بسيار با اهميت شده بگونه‌اي كه مسوولين آمريكايي كه‌سال اينده‌ميزبان مسابقات جهاني ربوكاپ هستند نگران چگونگي حضور تيمهاي ايراني مي‌باشند.

وي با اشاره به اينكه روباتها نمادي از پيشرفت فوق‌العاده علمي هستند گفت : فعاليت روباتيك در مدارس و دانشگاهها، فعاليت علمي است و بايد با حمايت اقتصادي به يك صنعت تبديل شود.

وي افزايش ظرفيت‌هاي علمي و صنعتي كشور، افزايش اعتبار علمي و اجتماعي و صنعتي كشورو افزايش اعتماد به نفس جوانان را از جمله مزيت‌هاي توسعه فعاليت‌هاي روباتيك در مدارس و دانشگاهها ذكر كرد.

در اين همايش از دانش اموزان و مربيان تيمهاي مدارس " شهيد اژه‌اي" و "فرزانگان امين" اصفهان كه در مسابقات ربوكاپ آلمان شركت كردند با اهدا لوح و هدايايي از سوي استانداري و سازمان اموزش و پرورش استان اصفهان قدرداني شد.

دانش اموزان عضو تيم مدرسه دخترانه فرزانه امين در اين‌مراسم اعلام كردند نيمي از هداياي خود را به دانش اموزان لبنان و فلسطين اهدا مي‌كنند.

تيم دانش آموزي دبيرستان " شهيد اژه‌اي " اصفهان متشكل از "امير نوژان نادري "، "اميد بخشنده"، "محمد مهدي حيدري"، "ميثم كساييان ناييني"، "علي آزيدهاك" و "اميرحسين خيرآبادي" بامربيگري" هادي محضرنيا" در رشته جونيور (روباتهاي فوتباليست)، مسابقات جهاني " ربوكاپ ‪ " ۲۰۰۶‬آلمان به مقام اول دست يافت.

تيم روباتيك فرزانگان امين اصفهان متشكل از" عطيه‌اژه‌اي"،"مريم تائبي"، "مريم حقيقي اردكاني" و" رضوانه ناظم" كه در اين مسابقات در رشته جونيور شركت كرده بود نيز موفق به صعود از دوره اول اين مسابقات شد.

تيمهاي روبوكاپ ايران در مجموع با كسب پنج مدال طلا، مقام چهارم دهمين مسابقات روبوكاپ بين‌المللي آلمان كه خرداد ماه گذشته برگزار شد را كسب كردند.

در اين دوره از مسابقات تيم آلمان با كسب ‪ ۱۱‬مدال طلا مقام قهرماني را بدست آورد و پس از آن چين با ‪ ۹‬مدال طلا و ژاپن با شش مدال قرار گرفتند.

در اين مسابقات ‪ ۴۴۰‬تيم از ‪ ۳۶‬كشور جهان براي كسب ‪ ۳۳‬عنوان جهاني شركت داشتند.

دو هزار و ‪ ۶۰۰‬متخصص رايانه و دست اندركار روبوكاپ از سراسر جهان دراين مسابقات شركت داشتند.

روبوكاپ تلاشي جهت پيشبرد فناوري روبات‌هاي هوشمند، براي طراحي و ساخت تيمي از روبات‌هاي هوشمند است كه بتوانند شبيه يك تيم فوتبال واقعي بازي كنند و در ان بايد از طيف وسيعي از فناوري‌هاي روز استفاده شود.

اولين دوره مسابقات روبوكاپ در سال ‪ ۱۹۹۶‬ميلادي همراه با كنفرانس بين بين‌المللي سيستم‌ها و روبات‌هاي هوشمند در شهر "اوزاكا" در ژاپن با شركت هشت تيم از كشورهاي مختلف جهان برگزار شده بود.

برگزاركنندگان اين مسابقات اميدوارند در سال ‪ ۲۰۵۰‬ميلادي تيم روباتهاي فوتباليست، در مقابل تيم فوتبال منتخب جهان به ميدان برود.

دسته ها :
دوشنبه سیم 5 1385

نظر ایشان:

سلام
به نظرت چرا اسم این دستگاه رو گذاشتن زیون
چرا توی فیلم ماتریکس اسم شهری که باید محافظت بشه زیون نام داره؟
زیون یعنی صهیون
صهیون یعنی اسراییل
و آمریکا برای صهیون یا همون زیون تبلیغ میکنه
چه توی صنعت یا هنر سینما و ...

 

دوست گرامی،Zion می شود صهیون،نه Zune

 

البته در اینکه آمریکا حامی رژِیم صهیونیستی است،شکی نیست.

دسته ها :
دوشنبه سیم 5 1385

مطمئنأ شما نیز نرم افزار Adobe Reader که برای اجرای فایلهای PDF استفاده میشود را میشناسید. اکنون قصد داریم یک ترفند جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید فایلهای PDF خود را که توسط این برنامه اجرا کرده اید ، با صدای نرم افزار گوش بدهید. یعنی برنامه متون انگلیسی شما را به سادگی برای شما میخواند و شما گوش میکنید!

برای این کار دقت کنید که Adobe Reader تنها متون انگلیسی را برای شما میخواند.
دیگر اینکه فایلهای PDF را پشتیبانی میکند که از صفحات زیاد ساخته نشده باشند. در غیر صورت لام تا کام حرف نمیزند!

بدین منظور:
فایل PDF مورد نظر را توسط نرم افزار Adobe Reader اجرا کنید.
سپس با استفاده از کلیدهای ترکیبی کیبورد اعمال زیر را انجام دهید:
کلیدهای Ctrl + Shift + B = خواندن کل متن شما
کلیدهای Ctrl+ Shift + V = خواندن صفحه ای که در آن هستید
کلیدهای Ctrl + Shift + E = متوقف کردن عمل خواندن نرم افزار
کلیدهای Ctrl + Shift + C = ادامه دادن عمل خواندن نرم افزار

منبع:سایت ترفندستان

البته من نتوانستم به حرفش بیارم!

دسته ها :
يکشنبه بیست و نهم 5 1385

در صورتی که احساس میکنید هنگام کار با کامپیوتر ، مانیتور چشم شما را اذیت میکند و یا دچار لرزش های گاه و بیگاه میشود ، این مشکل ممکن است ، مشکلی نرم افزاری باشد که به راحتی و از طریق ویندوز XP قابل حل است.



بدین منظور:
در فضای خالی صفحه Desktop خود راست کلیک کنید و از منیو باز شده Properties را انتخاب کنید.
سپس به تب یا زبانه آخر آن بروید یعنی Settings و از آنجا رو کلیک Advanced کلیک کنید.
در پنجره جدید باز شده به زبانه یا تب Monitor بروید.
در آنجا می توانید میزان Screen Refresh Rate را تنظیم و مشاهده کنید ؛ این مقدار بر حسب هرتز می باشد و هر چه عدد انتخاب شده بزرگتر باشد میزان پرش صفحه کمتر می شود.

 

منبع:سایت ترفندستان

دسته ها :
يکشنبه بیست و نهم 5 1385

با توجه به درخواست دوست گرامی،هادی جان

این مطلب را دوباره در وبلاگم ذکر می کنم.

با سلام

تبیان به اعضای تأیید نهایی وبلاگ می دهد.پس باید یک عضو تأیید نهایی باشید.برای توضیح درباره ی  تأیید نهایی شدن اینجا را کلیک کنید.

اعضای تأیید نهایی باید در فرم مشخصات خود، یک نام برای وبلاگ خویش انتخاب کنند.سپس به سایت تبلاگ می آیند و وارد قسمت عضویت می شوند.در قسمت نام کاربری،ایمیل خود را که در فرم مشخصات خویش در تبیان وجود دارد،وارد می کنند.در قسمت رمز عبور نیز،رمز عبور خود را در تبیان وارد می کنند.

در قسمت عنوان می توانید نام وبلاگتان را بنویسید ور در قسمت زیر عنوان می توانید یک جمله مثل “به وبلاگ من خوش آمدید” بنویسید.

 بعد بر روی ثیت نام کلیک می کنید.وبلاگتان درست شده است.حالا با وارد کردن نام کاربری و کلمه ی عبور خود در سایت تبلاگ،می توانید وارد وبلاگ خود شوید و آن را مدیریت نمائید.

لازم به ذکر است که آدرس وبلاگتان بدین صورت خواهد بود:

HTTP://TEBLOG.TEBYAN.NET/YOURWEBLOGNAME/DEFAULT.ASPX

(YOURWEBLOGNAME همان عبارتي خواهد بود که در فرم عضويت شما در قسمت آدرس براي وبلاگ تبيان به انتخاب خودتان ثبت شده است .)

دسته ها :
يکشنبه بیست و نهم 5 1385

شركت مايكروسافت تا پايان سال ميلادي جاري دستگاه "ام‌پي‌تري‌پلير" خود را با نام "زيون" به بازار مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، شركت مايكروسافت هم‌اكنون مراحل پاياني توليد دستگاه‌هاي جديد "زيون"(‪ (Zune‬را پشت سر مي‌گذارد و اين دستگاه كه رقيب جدي دستگاه مشابه "آي‌پاد" شركت "اپل" است، در آينده نزديك و با قابليتهاي پخش موسيقي و ويدئو وارد بازار خواهد شد.

شركت "يي ام آي"، سومين شركت بزرگ ضبط نشر موسيقي در جهان، به تازگي اعلام كرده‌است كه اين شركت درپي توافق جديد با مايكروسافت، كليپهاي ويدئويي خود را در اختيار مايكروسافت قرار مي‌دهد و بدين‌ترتيب دستگاه‌هاي "زيون" به همراه چندين كليپ ويدئويي از پيش ضبط شده روي آنها، به فروش خواهند رفت.

هر چند مايكروسافت هنوز جزييات دستگاه ام‌پي‌تري پلير خود را اعلام نكرده اما گزارشهاي منتشر شده در اينترنت از سوي منابع آگاه حاكي از آن است كه دستگاه "زيون" از تمامي قابليتهاي دستگاه‌هاي "آي‌پاد" شركت "اپل" برخوردار بوده و به علاوه به امكانات بي‌سيم و همچنين قابليت نقل و انتقال موسيقي از يك دستگاه به دستگاه ديگر نيز مجهز است.

علاوه بر شركت "يي ام آي"، دو شركت بزرگ ضبط و نشر موسيقي ديگر به نامهاي "يونيورسال ميوزيك" و "وارنر ميوزيك گروپ" نيز هم‌اكنون مذاكره براي ارائه كليپهاي ويدئويي خود در دستگاه "زيون" را با مايكروسافت آغاز كرده‌اند.

شركت مايكروسافت هم‌اكنون در حالي خود را براي ورود به بازار تجهيزات پخش موسيقي ديجيتالي و فروش موسيقي اينترنتي آماده مي‌كند كه اين بازار در اختيار كامل رقيب ديرينه اين شركت، يعني شركت "اپل" قرار گرفته‌است.

"اپل" هم‌اكنون با دستگاه ام‌پي‌تري پلير "آي‌پاد" و خدمات اينترنتي خريد موسيقي "آي‌تيونز" موفق‌ترين شركت فعال در زمينه موسيقي ديجيتالي است.

دسته ها :
يکشنبه بیست و نهم 5 1385
X