تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال استقلال در چهارمین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی برابر الهلال عربستان تن به شکست داد که بازی رفت در زمین حریف را با پیروزی پشت سرگذاشته بود و این امیدواری را داشت که با سه امتیاز بازی برگشت در ورزشگاه آزادی صعودش به مرحله بعد را قطعی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حسرت 80 هزار نفری


تیم فوتبال استقلال در چهارمین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی برابر الهلال عربستان تن به شکست داد که بازی رفت در زمین حریف را با پیروزی پشت سرگذاشته بود و این امیدواری را داشت که با سه امتیاز بازی برگشت در ورزشگاه آزادی صعودش به مرحله بعد را قطعی کند.

روز نخست از هفته چهارم رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا شامگاه امروز سه شنبه با دیدار تیم های استقلال و الهلال در ورزشگاه آزادی و با حضور بیش از 70 هزار تماشاگر آغاز شد که در پایان شاگردان امیر قلعه نویی برابر مهمان عربستانی خود با نتیجه یک بر صفر مغلوب شدند.

استقلال و الهلال

در این دیدار استقلال با ترکیب مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، جواد نکونام (46 هاشم بیک زاده) ساموئل، آرش برهانی( 46 امین موسوی)، خسرو حیدری، علی حمودی، فرزاد حاتمی(72 سیاوش اکبرپور) و مجتبی جباری بازی را آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی حملات پردامنه ای را روی دروازه حریف عربستانی پی ریزی کرد اما این حملات آنقدر زهردار نبود که بتواند خطر جدی را روی دروازه مهمان ایجاد کند. با این حال الهلالی ها دقایق میانی نیمه اول از لاک دفاعی خارج شدند و بیشتر از قبل کنترل بازی را در اختیار گرفتند.

اشتباه آشکار استقلالی ها کاری کرد تا برای چند لحظه سکوتی مطلق ورزشگاه آزادی را فرا بگیرد.اشتباه اصلی را نکونام انجام داد.هرچند که این اشتیاه سهوی بود اما دفع ناقص او پس از برخورد به حنیف عمران زاده توپ را مقابل پای نواف عابد انداخت تا او کار سختی برای باز کردن دروازه سید مهدی رحمتی نداشته باشد.

با شروع نیمه دوم امیر قلعه نویی دست به دو تعویض زد و امین موسوی و هاشم بیک زاده ره به میدان فرستاد تا فشار حملاتش استقلال را بیشتر کند. تعویض جواد نکونام که روی گل الهلال مقصر بود نیز در بین دو نیمه رخ داد. شاگردان قلعه نویی در نیمه دوم بازی را به طور کامل در اختیار داشتند و برای رسیدن به گل تلاش زیادی را از خود نشان دادند اما این الهلال بود که در ضد حملات خطرناک نشان داد و دو بار می توانست به گل دوم دست پیدا کند اما مهاجمان این تیم نتوانستند از این موقعیت ها استفاده کنند.

در دقیقه 75 این دیدار به خاطر فضایی که تماشاگران ایجاد کرده بودند و شعارهایی که سردادند تا حدودی جو بازی تحت تاثیر قرار گرفت و درگیری بین بازیکنان باعث شد بازی چند دقیقه ای متوقف شود. در این میان پرتاب مواد محترقه از سوی تماشاگران استقلال نیز بر متشنج شدن بازی افزود تا خطر محرومیت و جریمه استقلال از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا افزایش پیدا کند.

قلعه‌نویی در ادامه با انتقاد از هواداران استقلال گفت: تیمی که مردانه در لیگ تیم نخست است و صدرنشسین گروهش در لیگ قهرمانان است لایق این رفتار نیست. حرکت هواداران استقلال در این بازی منطقی نبود و من برای خودم متاسفم. نمی‌دانم که آیا پشت این رفتارها برنامه‌ای است یا نه اما باید از خودمان بپرسیم که چرا بیرون از تهران استقلال عملکرد بهتری دارد. خدا پدر طرفداران پرسپولیس را بیامرزد که سعه صدر داشتند و با حمایت‌هایشان پرسپولیس را به فینال جام حذفی رساندند اما رفتار هواداران استقلال برای من جای تعجب دارد

در 10 دقیقه پایانی استقلال فشار حملاتش را چند برابر کرد اما وقت کشی عربستانی ها عملا این فرصت را به شاگردان قلعه نویی نداد که حملات مداومی را روی دروازه مهمان عربستانی داشته باشند. وقفه هایی که در بازی رخ می داد عملا فرصت را از استقلال می گرفت تا حملاتش را خطرناک تر کند. در دقیقه 90 این دیدار ضربه سر ساموئل با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت تا بهترین فرصت برای به تساوی کشاندن بازی از دست برود و استقلال نتیجه را واگذار کند.

استقلال با وجود این شکست با 7 امتیاز همچنان در صدر جدول رده بندی گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند. تیم های العین امارات و الهلال عربستان نیز با 6 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند تا دو هفته پایانی سرنوشت تیم های صعود کننده را مشخص کند.

قلعه نویی: خدا پدر هواداران پرسپولیس را بیامورزد

سرمربی تیم فوتبال استقلال با انتقاد از هواداران این تیم گفت خدا پدر هواداران پرسپولیس را بیامرزد که با وجود شرایط تیم‌شان از این تیم حمایت می‌کنند.

قلعه نویی

امیر قلعه‌نویی پس از شکست تیمش برابر الهلال عربستان در ورزشگاه آزادی  رباره بازی گفت که شروع خوبی نداشتیم. دقایق ابتدایی بازی عملکرد بچه‌ها مناسب بود و چند کرنر و کاشته گرفتند اما در ادامه افت کردیم. دلیل این مسئله نیز ابتدا خستگی تیم و فکر می‌کنم پس از آن غرور بازیکنان بود.

وی ادامه داد: پیش از مسابقه یکی از همکاران رسانه‌ای درباره غرور با من صحبت کرده بود و در این مدت سعی کردیم تیم را از باد برد در عربستان خارج کنیم اما نتیجه نداد و بازیکنان را تحت تاثیر قرار داد. در این دیدار چند کرنر و کاشته داشتیم که می‌توانستیم از آن‌ها استفاده کنیم اما موفق نبودیم.

سرمربی آبی‌پوشان در ادامه به خبرنگاران گفت: با این شکست چیزی عوض نشده و ما همچنان در صدر گروه قرار داریم. این بازی به تاریخ پیوست و از امروز باید در اندیشه گهر، سپاهان و سپس الریان باشیم.

خبرنگار دیگری درباره دلیل گل الهلال پرسید و آن را یک ضد حمله خواند اما قلعه‌نویی پاسخ داد: ضد حمله‌ای در کار نبود. نکونام توپ را دفع کرد و همان توپ به بدن حنیف عمران‌زاده خورد و همانند یک پاس گل برابر بازیکن الهلال قرار گرفت. جواد به جای بازی‌سازی قصد داشت توپ را دفع کند اما همان توپ فرصت گلی برای حریف شد. این گل نیز همانند دیگر گل‌ها می‌تواند در فوتبال اتفاق بیفتد.

سرمربی استقلال درباره استرس بازیکنانش نیز بیان کرد: طبیعی است هرچه به دقایق پایانی نزدیک می‌شدیم بازیکنان احساسی‌تر و با استرس‌تر بازی می‌کردند. سیاوش اکبرپور بازیکن باتجربه‌ ما خطا کرد و کارت گرفت و همان جا 5 دقیقه به تیم سکته تاکتیکی وارد کرد. آقای خسروی قبل از بازی عملکرد داور مسابقه را برای ما ارزیابی کرده بود و ما باشرایط عرب‌ها نیز آشنا بودیم اما دیدید که یک بازیکن باتجربه همانند اکبرپور در این مسابقه اشتباه‌هایی داشت.

خبرنگار دیگری درباره دلیل گل الهلال پرسید و آن را یک ضد حمله خواند اما قلعه‌نویی پاسخ داد: ضد حمله‌ای در کار نبود. نکونام توپ را دفع کرد و همان توپ به بدن حنیف عمران‌زاده خورد و همانند یک پاس گل برابر بازیکن الهلال قرار گرفت. جواد به جای بازی‌سازی قصد داشت توپ را دفع کند اما همان توپ فرصت گلی برای حریف شد. این گل نیز همانند دیگر گل‌ها می‌تواند در فوتبال اتفاق بیفتد

قلعه‌نویی در ادامه با انتقاد از هواداران استقلال گفت: تیمی که مردانه در لیگ تیم نخست است و صدرنشسین گروهش در لیگ قهرمانان است لایق این رفتار نیست. حرکت هواداران استقلال در این بازی منطقی نبود و من برای خودم متاسفم. نمی‌دانم که آیا پشت این رفتارها برنامه‌ای است یا نه اما باید از خودمان بپرسیم که چرا بیرون از تهران استقلال عملکرد بهتری دارد. خدا پدر طرفداران پرسپولیس را بیامرزد که سعه صدر داشتند و با حمایت‌هایشان پرسپولیس را به فینال جام حذفی رساندند اما رفتار هواداران استقلال برای من جای تعجب دارد.

وی در پایان درباره دلیل تعویض جواد نکونام هم گفت: این تعویض به خاطر تغییر تاکتیک ما بود اما نکونام هم در این بازی خسته بود و با نکونام همیشگی فاصله داشت.

فرآوری : حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا