تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی کشتی فرنگی ایران با پیروزی مقابل مجارستان به فینال جام جهانی رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران در خانه قهرمانی را از دست داد


فینال جام جهانی کشتی فرنگی بین تیمهای ایران و روسیه در حضور بیش از 12 هزار تماشاگر درسالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد که روسیه در همان چهار مسابقه اول کار را تمام کرد


تیم ملی کشتی فرنگی

فینال جام جهانی کشتی فرنگی بین تیمهای ایران و روسیه در حضور بیش از 12 هزار تماشاگر درسالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد که روسیه در همان چهار مسابقه اول کار را تمام کرد و ایران پس از سه سال قهرمانی پی در پی ، جام را در خانه به روسیه داد.

پس از باخت ایران به روسیه، تماشاگران یکصدا محمد بنا راتشویق کردند و شعار دادند "تیم ملی بی بنا، همینه همینه"

گزارش کشتی های دیدار ایران و روسیه:

55 کیلوگرم: محسن حاجی پور 1 – بخان مانکیف 3 (1-0، 0-1 و 0-2)

مانکیف در وقت اول نتوانست فن اجرا کند و بازنده شد. در تایم دوم وضعیت برعکس شد و حاجی پور در کلینچ فن نزد تا کار به وقت سوم بکشد. در تایم سوم حریف روسی پای حاجی پور را از تشک بیرون برد و یک امتیاز عقب افتاد. اعتراض بی مورد مربیان هم یک امتیاز دیگر به کشتی گیر روس داد تا حاجی پور شانسی برای جبران دو امتیاز نداشته باشد.

60 کیلوگرم: عبدالمحمد پاپی 2– ایوان کویلاکوف 5 (0-3، 2-0 و 0-2)

کویلاکوف در کلینچ پاپی را از زمین کند و از بالا به پل زد تا 3-0 برنده شود. در وقت دوم پاپی در بیرون تشک یک سالتوی ناقص اجرا کرد و یک امتیاز گرفت. اعتراض بی حاصل مربیان روسی، یک امتیاز دیگر به پاپی تقدیم کرد. در کلینچ تایم سوم کشتی گیر روس بارنداز یک امتیازی زد و دومین برد را نصیب روسیه کرد. یک اعتراض بی مورد دیگر از کادر فنی در 6 ثانیه به پایان مسابقه، یک امتیاز دیگر به کشتی گیر روسی داد.

66 کیلوگرم: افشین بیابانگرد 1 – آدام کوراک 5 (0-4، 1-0 و 0-1)

کشتی گیر روس بیابانگرد را خاک کرد و با یک سالتو بارانداز وقت اول را 4-0 برد. در تایم دوم داوران به بهانه این که بیابانگرد با سر به حریفش زده یک امتیاز جریمه اش کردند اما با اعتراض مربیان و بازبینی فیلم رای برگشت و کشتی 0-0 شد. در کلینچ بیابانگرد با اجرای یک فیتوی ناقص امتیازی حساس دشت کرد تا کار به وقت سوم بکشد. در وقت سوم کشتی گیر روس بیابانگرد را که نفس کم آورده بود، خاک کرد و پیروز شد.

74 کیلوگرم: فرشاد علیزاده 1 – رومن ولاسوف 8 (1-1 و 7-0)

علیزاده در وقت اول قهرمان المپیک لندن را خاک کرد اما در ادامه حریف او را به بیرون تشک برد و وقت اول 1-1 به نفع روسیه تمام شد. در وقت دوم ولاسوف با یک پیچ کمر و باراندازهای پیاپی 7 بر صفر پیروز شد تا روسیه قهرمان شود.

84 کیلوگرم: طالب نعمت پور 2 – الکسی میشین 0

نعمت پور در هر تایم یک امتیاز گرفت و مسابقه را برد اما این پیروزی تاثیری در نتیجه تیمی نداشت.

96 کیلوگرم: داود گیل نیرنگ 4 – نیکیتا ملنیکوف 8 (1-1، 3-5 و 0-2)

در وقت اول گیل نیرنگ در حالی که یک امتیاز از دست داده بود، به آب و آتش زد و با بیرون بردن حریف وقت اول را 1-1 برد. در تایم دوم ملی پوش ایران از بالا حریف را به پل زد و سه امتیاز گرفت اما ملنیکوف در ادامه با خاک کردن و دو بارنداز 5-3 جلو افتاد تا کشتی به وقت سوم بکشد. در تایم سوم گیل نیرنگ نتوانست فن اجرا کند که مربیان با اعتراض بی مورد تنها وقت تلف کردند و گیل نیرنگ 2-0 بازنده شد.

120 کیلوگرم: بشیر باباجانزاده 3 – شاهرودی ایوب اف 0 (0-1 و 0-2)

باباجانزاده با این که تیم ایران فینال را باخته بود، با روحیه روی تشک آمد و وقت اول را 1-0 برد. بشیر در کلینچ وقت دوم با قدرت حریفش را بارانداز کرد و پیروز مسابقه شد.

پیش از این تیم کشتی فرنگی ترکیه با پیروزی 6 بر یک مقابل ارمنستان عنوان سوم رقابت های جام جهانی را به خود اختصاص داد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا