تبیان، دستیار زندگی
جدیدترین اخبار منتشر شده در مورد گوشی تولید شده توسط گوگل با سیستم‌عامل آندروید تصاویر صفحه فروش این گوشی توسط خود گوگل را نشان می‌دهد، گوگل قصد دارد گوشی‌اش را خودش بفروشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

Nexus One، گوشی گوگل

جدیدترین اخبار منتشر شده در مورد گوشی تولید شده توسط گوگل با سیستم‌عامل آندروید تصاویر صفحه فروش این گوشی توسط خود گوگل را نشان می‌دهد، گوگل قصد دارد گوشی‌اش را خودش بفروشد، بر خلاف Motorola Droid که توسط موتورولا فروخته شد، اینبار گوگل گوشی خود را خودش خواهد فروخت. نکته بسیار جالب در این میان فروش نسخه هک شده گوشی است، به عبارتی گوگل گوشی خودش را خودش هک می‌کند!

در اروپا و امریکا گوشی‌های موبایل همراه با لیست شرکت‌های مخابراتی طرف قرارداد با تولید کننده گوشی به فروش می‌رسند و بنابراین استفاده از این گوشی‌ها با استفاده از خطوط یا سرویس‌دهنده‌های مخابراتی‌ای که طرف قرارداد نباشند امکان پذیر نیست. در این زمان هکرها وارد کار می‌شوند و لیست سرویس‌دنده‌های مجاز تعبیه شده روی گوشی را حذف می‌کنند و در نتیجه این عمل یک گوشی مانند iPhone 3G S که فقط با سرویس‌دهنده‌های مخابراتی محدودی همخوانی دارد در کشورهایی مانند ایران با سرویس‌دهنده‌های دولتی نیز کار می‌کند و امکان قرار دادن سیم کارت‌های همراه اول و ایرانسل و … در گوشی ایجاد می‌شود. به این فرآیند هک کردن گوشی برای پذیرش سرویس‌دهنده‌های غیرمجاز گفته می‌شود. همان کاری که در بازار ایران روی گوشی‌های iPhone انجام می‌شود.

گوگل در اقدامی جالب کار هک گوشی خود را نیز خود انجام می‌دهد به عبارتی گوشی هک شده را نیز برای فروش در نظر گرفته است تا کابرانی که نمی‌توانند از سرویس‌دهنده طرف قرارداد گوگل استفاده کنند هم بتوانند از گوشی گوگل استفاده کنند، البته گوشی‌های هک شده با قیمتی بیشتر فروش می‌روند و این به دلیل حمایت نشدن از طرف سرویس‌دهنده مخابراتی است. سرویس‌دهنده طرف قرارداد گوگل T-Mobile است که هم در امریکا و هم در اروپا سرویس‌دهنده‌ای معتبر و پر قدرت است، گوشی‌های فروخته شده تحت حمایت T-Mobile با قیمت ۱۷۹.۹۹$ یعنی حدوداً ۲۰۰ دلار کمتر از iPhone 3G S فروخته می‌شود و گوشی هک شده با قیمتی برابر با ۵۲۹.۹۹$ فروخته می‌شود.

این عمل گوگل نشانه احترام گوگل به کاربران و خریداران خود است به این صورت که به آن‌ها حق انتخاب داده است که در صورتی که دوست دارد از سخت‌افزار و سیستم‌عامل آندروید‌ نصب شده روی گوشی استفاده کنند بتوانند بدون دردسر و به صورت قانونی گوشی مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری کنند.

دو تصویر زیر صفحات فروش گوشی گوگل را نشان می‌دهد که توسط سایت GIZMODO منتشر شده است.

nexus one
nexus one

برگرفته از GIZMODO

به نقل از از پریانا

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی