تبیان، دستیار زندگی
در دنیایی که هزاران راه برای برقراری ارتباط با یکدیگر وجود دارد باز هم برخی معتقدند که هیچ چیز نمی تواند جای پست الکترونیکی را بگبرد و به گفته عده ای، دل کندن از آن محال است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین پست الکترونیکی کدام است؟


در دنیایی که هزاران راه برای برقراری ارتباط با یکدیگر وجود دارد باز هم برخی معتقدند که هیچ چیز نمی تواند جای پست الکترونیکی را بگیرد و به گفته عده ای، دل کندن از آن محال است.

در حال حاضر چهل سال است که از ابداع اولین پست الکترونیکی می گذرد و کاربردهای بسیار گسترده ای داشته است اما هیچ چیز با هیچ اسمی نتوانسته جای آن را بگیرد و این که بتواند تا حدی جایگزین مطمئن‌ تری برای تلفن شود.

بهترین پست الکترونیکی کدام است؟

پیامک ها، فیس بوک، یاهو و ... کاربردهای مختلف خود را دارند و در کنار آنها پست الکترونیکی نیز همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

ایران نیز در زمینه ایجاد پست الکترونیکی عقب ننشسته و چند ایمیل ملی راه‌اندازی کرده است. به گفته مسئولین این ایمیل ها دارای ضریب امنیتی بالایی هستند و نسبت به حفظ حریم شخصی و دسترسی به اطلاعات شهروندان، حساسیت و دقت بالایی صورت گرفته است.

در میان این ایمیل های ملی چاپار به عنوان پست الکترونیکی اصلی محسوب شده است.

حساب کاربری شما شامل، جزئیات حساب کاربریتان یا هر فایل دیگری در آن است. شما می‌توانید به چاپار این اجازه را بدهید تا براساس تصمیمات خود بر میزان حجم ارسال و دریافت‌های شما ونیز بر میزان فضای ذخیره‌سازی‌ شما تغییراتی را ایجاد کند،اما چاپار هیچ‌گونه مسئولیتی در برابر از بین رفتن اطلاعات شما و نیز بازیابی آنها را بر عهده نخواهد گرفت.

بهترین پست الکترونیکی کدام است؟

اما کسانی که می خواهند از پست الکترونیکی ایرانی استفاده کنند می بایست قوانینی را رعایت کنند که از جمله آن ها می توان به این موضوع اشاره کرد که کاربران نباید از هر گونه ایمیلی که میزبان آن ها خارجی است استفاده کنند. ایمیل هایی نظیر یاهو، جی میل ، هات میل و MSNدر این دسته قرار می گیرند.

اما با تمامی این گسترش ها در زمینه فناوری و پست الکترونیکی همواره بحث امنیت تا حدودی نادیده گرفته می شود که می توان با توجه به نکاتی که ارائه می شود امنیت را در ایمیل هایمان بالا ببریم.

شما می‌توانید به چاپار این اجازه را بدهید تا براساس تصمیمات خود بر میزان حجم ارسال و دریافت‌های شما ونیز بر میزان فضای ذخیره‌سازی‌ شما تغییراتی را ایجاد کند

**همواره از یک حساب کاربری(ایمیل) به عنوان مرکز فعالیت های خود استفاده نکنید. داشتن حساب های ایمیل جداگانه به بالا بردن افزایش امنیت شما کمک بسیاری می کند. یعنی اگر کسی حساب کاربری اصلی شما  را هک کند، تمام ایمیل های شخصی تان همچنان در امان هستند.

**شما می بایست به هر تعداد که دارای حساب کاربری هستید برای هر کدام یک پسورد منحصر به فرد داشته باشید.

** هیچ پیوستی (Attach) را در صورتی که آن را نمی شناسید باز نکنید حتی اگر بی ضرر به نظر برسند. چرا که ممکن در این میان فایلی EXE برای شما ارسال شود و شما آن را دانلود و اقدام به نصب آن کنید در این صورت ممکن است کامپیوتر شما با ویروس های خطرناکی مواجه شود.

**همواره بر روی سیستم خود یک نرم افزار آنتی ویروس آپدیت شده داشته باشید تا اگر به طور ناخواسته ایمیلی را که نمی شناختید باز کردید اتفاقی برای سیستم شما نیفتد.

بعد از مسئله امنیت نوبت به جابه جایی ایمیل ها می رسد. اگر شما یک حساب کاربری از قبل داشتید و اخیرا یک حساب کاربری دیگر برای خود ایجاد کرده اید لازم نیست حساب قبلیتان را از بین ببرید بلکه می توانید آن ها را به راحتی انتقال دهید.

بهترین پست الکترونیکی کدام است؟

در صورتی که شما بخواهید از سرویس قبلیتان ایمیل هایتان را بردارید ساده تریت راه Forward کردن تمامی ایمیل هایتان است که بدون شک زمان زیادی را از شما می گیرد.

راه دیگری که شما می توانید از آن استفاده کنید Import کردن است. یعنی می توانید تمامی ایمیل هایی که در inbox خود دارید را از طریق import به سرویس جدیدتان بفرستید.

بهترین پست الکترونیکی کدام است؟

در یاهو...

در صورتی که شما بخواهید ایمیل هایتان را از یاهو منتقل کنید می توانید در قسمت تنظیمات import رفته و username وpassword  یاهوی خود را وارد کنید. راه دیگر این است که از یک سیستم خارجی مثل True Switch استفاده کنید.

بهترین پست الکترونیکی کدام است؟

بعد از انجام مراحل فوق، اگر در سرویس جدیدتان به دنبال Import می گردید در صورتی که در جی میل هستید به بخش setting و بعد به قسمت Accounts and import بروید.

بهترین پست الکترونیکی کدام است؟

اگر در Outlook هستید به قسمت setting و بعد more mail setting را کلیک کنید.

در صورتی که در hotmail هستید به قسمت Option رفته و more option را بزنید.

بهترین پست الکترونیکی کدام است؟

اگر در یاهو می خواهید ایمیل هایتان را دریافت کنید می بایست به قسمت  Contactsرفته و سپس به View All Contacts بروید.

بهترین پست الکترونیکی کدام است؟

True Switch چیست؟

True Switch یک سیستم های آنلاین برای انتقال ایمیل ها بین سرویس دهنده های مختلف مثلGmail  یا Hotmail یاAOLMail  یا Verizon و ... می باشد که نیاز به پرداخت هزینه ای ندارد اما برای سرویس دهنده یاهو رایگان نیست. این سیستم این امکان را برای شما فراهم می کند تا ایمیل های خود را در مدت زمان معینی بدون حذف شدن از ایمیل قبلیتان forward کنید.

همچنین به دوستانتان که نمی دانند آدرس ایمیل شما تغییر کرده است اطلاع می دهد.

فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

How to Transfer Mails from one Email Account

Move your mail to Outlook.com" by Dennis O'Reilly"

mydigitallife