تبیان، دستیار زندگی
روز پنجم شهریور ماه شاهد و نظاره گر دو ماه در آسمان باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 شهریور؛ دو ماه در آسمان؟!

روز 5 شهریور ماه کره مریخ  به بالاترین درجه درخشش در آسمان شب خواهد رسید و به اندازه ماه کامل بزرگی با چشم غیر مسلح  قابل رویت خواهد بود؟!

ماه و مریخ

این پدیده در روز 5 شهریور ماه زمانی اتفاق می افتد که  کره مریخ  به فاصله  34.6 میلیون مایلی خود به زمین می رسد.

حتما در راس ساعت 12:30 نیمه شب آسمان را تماشا کنید .

به نظر خواهد رسید که آسمان  دو ماه دارد !!! این امر 1200 سال دیگر دوباره اتفاق خواهد افتاد پس این لحظه را با دوستان خود شریک شوید  زیرا هیچکس زنده ای دوباره این اتفاق را نخواهد دید.

تفسیر این شایعه

متاسفانه سایتهای اطلاع رسانی بزرگ بسیاری از گروه های بحث و سایتهای اینترنتی دیگر نیز بر این شایعه دامن زده اند و بدون مطالعه یک مطلب را منتشر می کنند.به  اطلاع دوستان گرامی می رساند که هیچگاه چنین اتفاقی نخواهد افتاد اگر مریخ در فاصله 750 هزار کیلومتری (تقریبا" دو برابر فاصله ماه تا زمین) قرار بگیرد به اندازه ماه دیده خواهد شد. این شایعه از سال 2003 در اینترنت چرخ می زند، قطر ظاهری ماه زمین نیم درجه (30ثانیه قوس) است، در 27 آگوست سال 2003 مریخ به نزدیک ترین فاصله خود به زمین در هزار سال اخیر رسید ( چیزی در حدود 56 میلیون کیلومتر). در آن سال مریخ 60 برابر کوچکتر از ماه کامل دیده می شد. که آنقدر کوچک بود که بازهم با چشم غیر مسلح به صورت یک نقطه دیده می شد. اما امسال قطر مریخ 500 برابر کوچکتر از ماه کامل خواهد بود. (2 دهم درصد قطر ماه). پس منتظر ماه دوم نباشید.

تهیه کننده: محسن مرادی