تبیان، دستیار زندگی
معاون اول دولت اصلاحات با تاکید بر اینکهمهمترین چالش روز کشورداری، ضعف مدیریت است، باز نگری و تجدید نظر در سبک مدیریت کلان قوه مجریه را ضرورت حیاتی برای دولت آینده بر شمرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عارف:تصمیم نهایی نگرفته ام


معاون اول دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه مهمترین چالش روز کشورداری، ضعف مدیریت است، باز نگری و تجدید نظر در سبک مدیریت کلان قوه مجریه را ضرورت حیاتی برای دولت آینده بر شمرد.

عارف

محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان و کارشناسان عرصه کشاورزی، روسای انجمن‌های علمی کشاورزی و اساتید دانشگاه به نقش تشکل‌های غیر دولتی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت:متاسفانه در سایر بخشها نیز همانند کشاورزی با مشکلات و ندانم کاری های فراوانی مواجه  هستیم . اقتصاد و مدیریت کشور مشکل‌دار و بیمار است. چنانچه معدود مدیران و کارشناسان برجسته باقی مانده که از روند حذف فراگیر تاکنون محفوظ مانده‌اند صحنه‌های اجرایی را رها کنند وخامت اوضاع شکل بدتری پیدا می‌کند.َ

وی گفت: یکی از برنامه‌های دولت بعد باید تجدید نظر در این حوزه باشد.باید به مقوله مدیریت و ساختار های آن و نهاد های تصمیم سازی و تصمیم‌گیری اهتمام جدی شود و ساختار منطقی و کارا بر نظام اجرایی کشور حاکم گردد.

گزیده شخنان وی از این قرار است:

الان فاصله نسل اول با نسل سوم انقلاب زیاد شده است ،شکاف  عمیق بین نسلی وجود دارد که ما نسل اولی‌ها که دغدغه دین و انقلاب داریم با مشاهده این شکاف بین نسلی که آثار زیانباری دارد نمی‌توانیم با بی عملی نظاره‌گر آن باشیم. وظیفه دینی ،انقلابی و ملی داریم که هوشمندانه جوانان‌مان را در یابیم.

گرفتاریمان فقط این 8 سال  اخیر نیست البته در این 8 سال مشکلات کشور به اوج خود رسیده است.آن سعه صدری که باید در برابر مخالفین وجود  داشته باشد در گذشته هم وجود نداشت .متاسفانه بخشی از اصلاح طلبان این صبر و بردباری را در برابر مخالفین از خود نشان نمی‌دادند. اگر دولت های گذشته عملکرد خود را بصورت جدی نقد می کردند.شاید راهگشای امروز ما بود و مطمئنا با چالشها و مشکلات کمتری رو برو بودیم.

هنوز تصمیم قطعی برای ورود به عرصه انتخابات نگرفتم و در حال مشورت با  نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف هستم. شرایط آینده و فضای سیاسی پیشروی انتخابات در تصمیم گیری نهایی‌ام تاثیر گذار است. ورودم با هدف کسب پیروزی وکمک به عادی سازی اوضاع کشور خواهد بود.اگر شرایط آن مهیا باشد حضور پیدا می کنم

نمی‌توان نسبت به سرنوشت کشور و بخصوص جوانان بی تفاوت بود. شرایط فعلی کشور نگران کننده است. اتفاقاتی که بویژه طی 4 سال اخیر افتاد  قشر نخبه و تاثیر گذار جامعه را بی انگیزه کرده است.یک راه این است که  بی تفاوت باشیم و به دنبال کار خود برویم.اما وقتی احساس می کنیم در برابر مردم و انقلاب مسول هستیم نمی توان کنار بکشیم.

هنوز تصمیم قطعی برای ورود به عرصه انتخابات نگرفتم و در حال مشورت با  نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف هستم. شرایط آینده و فضای سیاسی پیشروی انتخابات در تصمیم گیری نهایی‌ام تاثیر گذار است. ورودم با هدف کسب پیروزی وکمک به عادی سازی اوضاع کشور خواهد بود.اگر شرایط آن مهیا باشد حضور پیدا می کنم .

عارف

مشکل  اصلاح طلبان این است که  دیر تصمیم می گیرند.اصولگریان هم در درون خودشان دچار تشتت و چند دستگی هستند و در انتخابات مجلس نتوانستند به وحدت برسند و چند پاره شدند و در این انتخابات هم تاکنون اوضاع به هم ریخته ای دارند و این مشکل هر دو جناح است و باید برای رفع آن،بزرگان و تاثیرگذاران هر دو جناح به موقع چاره اندیشی کنند.

خود را در اردوگاه اصلاح طلبی تعریف می‌کنم . کدام انسانی می تواند  بگوید اصلاح طلب نیست و به اصول هم  معتقد نیست.گرفتاری برخی سیاسیون ما این است که بعضا خود بزرگ بین شده اند و خودبزرگ بینی سرآغاز سقوط است.

{در واکنش به اظهار نظر یکی از حاضرین در جلسه که او را امیرکبیر نامید} من امیرکبیر نیستم و عضو کوچکی از جامعه بزرگ و ارزشمند ایران هستم که به خدمتگزاریش در هر سنگر افتخار می کنم. نباید دنبال قدیس سازی از اشخاص بود و نگاه منجی گرایانه به آنها داشته باشیم.

شرایط  پیش رو بسیار مشکل است ولی به نظرم می توان  با تدبیر و عقلانیت روند فعلی را متوقف کرد. و در مرحله بعدی مسیر درست تری را در پیش گرفت.

• مشکل  اصلاح طلبان این است که  دیر تصمیم می گیرند.اصولگریان هم در درون خودشان دچار تشتت و چند دستگی هستند و در انتخابات مجلس نتوانستند به وحدت برسند و چند پاره شدند و در این انتخابات هم تاکنون اوضاع به هم ریخته ای دارند و این مشکل هر دو جناح است و باید برای رفع آن،بزرگان و تاثیرگذاران هر دو جناح به موقع چاره اندیشی کنند

در دولت اصلاحات در برابر واردات بی رویه ایستادگی شد به همین دلیل در سال 83 در تولید گندم خودکفا شدیم.

هدفمند کردن یارانه ها یک طرح اساسی و ضروری برای توزیع عادلانه تر ثروت و کاهش فاصله دهک های جمعیتی است و اجرای دقیق قانون بخصوص پرداخت سهم 30 درصد تولید را از محل منابع این طرح برای رونق تولید و تشویق تولیدکنندگان ضروری است.اجرای دقیق و جدی قانون می تواند همزمان با دستیابی به نتایج ارزنده،از تورم بی رویه هم جلوگیری کند.

بخش سیاست تبیان

منبع: خبرآنلاین