تبیان، دستیار زندگی
این روزها نوید سفر رهبر انقلاب اهالی خراسان شمالی را به وجد و شعف آورده است، و مردمان این دیار چه از مذهب شیعه و چه اهل سنت در انتظار تشریف فرمایی رهبرشان به سر می برند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظر رهبر انقلاب درباره تبلیغات سفر ایشان


این روزها نوید سفر رهبر انقلاب اهالی خراسان شمالی را به وجد و شعف آورده است، و مردمان این دیار چه از مذهب شیعه و چه اهل سنت در انتظار تشریف فرمایی رهبرشان به سر می برند.

و همه در هر جایگاه در حال اماده کردن خودو شهرها برای این سفر هستند اما از نکاتی که به ذهن متبادر می شود گلایه ای است که مقام معظم رهبری در سفر خود به کرمانشاه آن را متذکر شدند و حال یادآوری ان قبل از سفر ایشان می تواند مسئولین را نسبت به اینگونه اقدامات آگاه تر کند.

سفر رهبری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روز آخر سفرشان به کرمانشاه در جمع مسئولان استان با اشاره به آنچه در سطح شهر مشاهده کرده‌اند، نظرشان را درباره تبلیغات سفر ایشان اعلام کردند.

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی): حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روز آخر سفرشان به کرمانشاه در جمع مسئولان استان با اشاره آنچه در سطح شهر مشاهده کرده‌اند، نظرشان را درباره تبلیغات پیرامون سفر اعلام کردند:

* من یک گلایه‌ى کوچکى هم دارم؛ چند روز است منتظر فرصتى بودم که این گلایه را هم عرض بکنم. آن گلایه این است که من وقتى توى خیابان‌های کرمانشاه رفتم، دیدم به شکل غیر متعارفى عکس‌های بزرگى از چهره‌ی این حقیر در مسیر نصب شده - به افراط، به اسراف - حتّى به نظرم در راه پاوه که می‌رفتیم، من دیدم در بعضى جاها توى جاده هم عکس نصب کرده‌اند؛ چرا؟ این همه عکس! این کار چند تا اشکال دارد: یکى اینکه این‌ها هزینه‌بر است، خرج دارد - من اطلاع دارم، میدانم - و کارى است کاملاً غیر لازم، با هزینه‌ى سنگین؛ خب، این توجیهى ندارد. ثانیاً این نحوه‌ى کار کردن و عکس زدن و تبلیغ‌های این جوری، مناسب وضع ما و شأن نظام جمهورى اسلامى و شأن طلبگى ما نیست؛ این جور کارها مال دیگران است

کار ما بایستى با بساطت و سادگى پیش برود. این جور کارهاى رنگ و لعاب‌دار، متناسب با وضع ما نیست و البته از لحاظ فنى هم کسى نگاه کند، این‌ها ضد تبلیغ هم هست. حالا اگر کسى هم می‌خواهد واقعاً یک محبتى بکند، این‌ها کارهائى است که خیلى تأثیر ندارد؛ تأثیرات عکس هم دارد. به هر حال من گلایه‌مند شدم، منتها ندانستم که به کى باید این گله را بگویم؛ کدامیک از دستگاه‌هاى مختلف در این زمینه دست‌اندرکار بودند و آن‌ها این فکر را، این عمل را، این اقدام را کردند؛ دیدم بهترین جا، همین جاست؛ این چند روزه، جاى دیگرى فرصت پیش نیامد.

به هر حال این جور کارها خوب نیست. این را همه‌ى دوستان، مسئولان و همکاران بدانند؛ این سبک کار کردن و تبلیغاتِ این شکلى، باب انقلاب و نظام اسلامى نیست. ولى خب، حقاً و انصافاً، هم مردم و هم مسئولین، در این چند روزى که ما مهمان شما مردم عزیز کرمانشاه بودیم، سنگ تمام گذاشتند و محبت و صفاى خودشان را به حد اعلى‌ نشان دادند.(بیانات در دیدار مسئولین اجرائى استان کرمانشاه‌ 1390/07/28)

آن گلایه این است که من وقتى توى خیابان‌های کرمانشاه رفتم، دیدم به شکل غیر متعارفى عکس‌های بزرگى از چهره‌ی این حقیر در مسیر نصب شده - به افراط، به اسراف - حتّى به نظرم در راه پاوه که می‌رفتیم، من دیدم در بعضى جاها توى جاده هم عکس نصب کرده‌اند؛ چرا؟ این همه عکس!

برنامه سفر رهبر به خراسان شمالی

استاندار برنامه سفر یك هفته ای مقام معظم رهبری به این استان را تشریح كرد. "محمود احمدی بیغش " در این باره گفت : مقام معظم رهبری روز چهارشنبه وارد استان خراسان شمالی خواهند شد و در همان روز برای دیدار و گفتگو با مردم به استادیوم بجنورد به منظور سخنرانی و دیدار با مردم شریف استان خواهند رفت.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت : دیدار با خانواده های معظم شهدا ، روحانیون ، ائمه جمعه و مسئولین استانی از جمله برنامه های سفر مقام معظم رهبری به این استان خواهد بود.

مقام عالی دولت در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبری در سفر یك هفته ای خود به این استان علاوه بر حضور در مركز استان به شهرستان های شیروان و اسفراین نیز سفر و از نزدیك با مردم این شهرستان ها ملاقات خواهند نمود.

مردم خراسان شمالی پس از 27 سال چشم انتظاری سرانجام ساعت 8 صبح چهارشنبه 19 مهرماه در بجنورد مرکز خراسان شمالی، به دیدار رهبر و مولای خود نایل می‌شوند.سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی آخرین سفر دوره‌ای معظم له به استان‌های کشور است.

همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اعلام کرد: مردم خداجو و ولایت مدار این استان سه شنبه شب بر فراز بام‌ها بانگ الله اکبر سرخواهند داد.

در این اطلاعیه آمده است: این اقدام  به شکرانه سفر پرخیر و برکت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای به خراسان شمالی صورت می‌گیرد و قراراست بانگ تکبیر آحاد مردم مومن و شهیدپرور استان ساعت 21 سه شنبه شب 17 مهرماه، در میادین و بر فراز بام‌های شهرهای استان طنین انداز شود.

دیدار با خانواده های معظم شهدا ، روحانیون ، ائمه جمعه و مسئولین استانی از جمله برنامه های سفر مقام معظم رهبری به این استان خواهد بود

قابل ذکر است همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب، اعضای دولت نیز برای برگزاری نشست هیات دولت به این استان سفر می کنند.

رضا جلالی اظهارکرد: این نشست با هدف تصویب طرح های پیشنهادی استان در حضور رهبر معظم انقلاب در استان خراسان شمالی برپا می شود.

وی اضافه کرد: نشست هیات دولت در استان در 26 مهر جاری به ریاست معاون اول رییس جمهوری و در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار می شود.

جلالی افزود:مصوباتی که هیات دولت در محضر رهبر معظم انقلاب در سفر به این استان بگذراند، از سوی دولت با جدیت اجرایی خواهد شد.

فرآوری : عطاالله باباپور

بخش ارتباطات تبیان


منابع: الف/ فارس/ عصر ایران/ پورتال استانداری خراسان شمالی