تبیان، دستیار زندگی
اگر شما مخترع، طراح و یا سازنده ای با ایده های بزرگ هستید و احتاج دارید تا محصول خود را تولید و توزیع کنید، این کتاب برای شما بسیار مفید خواهد بود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از ایده تا مشتری


اگر شما مخترع، طراح و یا سازنده ای با ایده های بزرگ هستید و احتاج دارید تا محصول خود را تولید و توزیع کنید، این کتاب برای شما بسیار مفید خواهد بود .

از ایده تا مشتری

از ایده تا مشتری/ فیل بیکر/ ترجمه آرمیتا سراج‌زاهدی و همایون گلستانه/ انتشارات نوید مهر/ چاپ اول/ سال 1391/ 200 صفحه/ 7000 تومان

کتاب از ایده تا مشتری، نه تنها برای کسانی که درگیر خلق محصولات هستند، جالب است، بلکه برای افرادی که نسبت به این مقوله کنجکاو هستند نیز گیرا است و اتفاقاتی که پشت پرده رخ می دهد و به ندرت آشکار می گردد را مطرح می کند و با مثال های مختلف و سودمندی همراه است.

فیل بیکر نویسنده کتاب می گوید: یکی از چیزهایی که آموختم این بود که فرآیند خلق یک محصول موفق، بسیار فراتر از یافتن یک ایده است. در حقیقت ایده یابی آسان تریت بخش کار است و اتفاقات پس از آن، بسیار مهم تر است. فعالیت های گوناگون، از مهندسی گرفته تا مدیریت محصول، توزیع و بازاریابی که دربرگیرنده روش های همسو ولی متفاوت می باشد. هر یک از این فعالیت ها شبیه حلقه های یک زنجیر هستند و زمانی که یکی از این حلقه ها دچار مشکل شود، تمام تلاش ها بی نتایجه خواهند بود.

دونالد نورمن نویسنده کتاب طراحی اشیای آینده درباره این کتاب می گوید:

اگر شما مخترع، طراح و یا سازنده ای با ایده های بزرگ هستید و احتاج دارید تا محصول خود را تولید و توزیع کنید، این کتاب برای شما بسیار مفید خواهد بود. فیل بیکر در این کتاب، درس های ارزشمندی را که طی سال ها طراحی و تولید در ایالات متحده و آسیا فراگرفته، بیان کرده است. به خصوص مبحث برون سپاری در آسیا، بسیار مفید است. بیکر می گوید: این روزها فِرز بودن و خلاق بودن، مهم تر از بزرگ بودن است، اما برای یه دست آوردن این امتیاز باید به چین بروید. به نظر دلهره آور می آید؟ نگران نباشید، این کتاب سفری لذت بخش در مورد مزایا و خطرات برون سپاری است. اگر می خواهید محصول خود را تولید کنید، خواندن این کتاب برای شما حیاتی است.

این کتاب سفری لذت بخش در مورد مزایا و خطرات برون سپاری است. اگر می خواهید محصول خود را تولید کنید، خواندن این کتاب برای شما حیاتی است.

بخشی از کتاب: صفحه 127

کارشناسان صنعت

گاهی اوقات خیلی مهم است که فرضیات مربوط به محصول و بازخوردهای مربوط به آن را در مراحل اولیه‌ی توسعه و پرورش محصول بررسی کنید، زیرا در این مراحل اولیه است که باید تصمیمات کلیدی گرفته شود و هر تصمیم اشتباه ممکن است محصول را به سرنوشت بدی دچار کند و یا روند تولید را به تأخیر بیاندازد. بهترین شیوه‌ای که من برای به دست آوردن چنین اطلاعاتی یافته‌ام این است که مصاحبه‌های شخصی با مشتریان بالقوه، تحلیل‌گران صنعت و منتقدان محصول (کسانی که کاملاً به موضوع مسلط هستند و نسبت به آن شناخت دارند) انجام شود.

شرکت پولاروید محصولاتش را در اختیار عکاسان مشهوری چون یوسف کارش و آنسل ادمز قرار داد و کارکنانش را به کار گرفت تا یک یا دو هفته را با این عکاسان بگذرانند و درک بهتری نسبت به چگونگی استفاده از محصول پیدا کنند. من خوش شانس بودم چون به عنوان یکی از این کارکنان، فرستاده شدم و این تجربه، دیدگاهم را در مورد محصول و پرورش ایده‌ها تغییر داد.

به علاوه من چند ماه یک شغل نیمه‌وقت در فروشگاه دوربین داشتم تا مشتریان و اولویت‌ها و سلیقه‌هایشان را در مورد محصول بهتر بشناسم. این کار برای من درس عبرتی شد و فهمیدم که بسیاری از فرضیاتم در مورد چگونگی استفاده از محصول، کاملاً خارج از معیارهای موجود است.

فراوری: رویا فهیم

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منابع: idreporter ، ایبنا