mansoor43 ( تعداد مطالب : 1673 ) ( تعداد نظرات : 1238 )

سفارش کرده اند یاران جانباز

شهیدان  جـــانثاران ســرافراز

ای خواهر حجـابت را نگهدار

کلید جنت است و معرفت ساز

فی البداهه: منصورمقدم 15/11/1394

زمان آخرین مطلب این کاربر: 528روز قبل
پنج شنبه 15/11/1394 - 19:44
ryoma echizen ( تعداد مطالب : 1 ) ( تعداد نظرات : 0 )

خواهرم     

 دنیا پراست از روباه های چرب زبان

 پس تو چوپان خوبی باش واز عفاف و حیای خودت محافظت کن

 تا بعد ها پشیمان نشوی و ضرر نکنی.

 

زمان آخرین مطلب این کاربر: 995روز قبل
جمعه 9/11/1394 - 17:9
02532809262 ( تعداد مطالب : 1 ) ( تعداد نظرات : 0 )
خدارحمت کندمرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی را ایشان میگ فتند برای امربه معروف ونهی ازمنکربایدپول خرج کردمثلن مهمانی داد هدیه داد
زمان آخرین مطلب این کاربر: 1222روز قبل
سه شنبه 26/3/1394 - 9:3
ایران2264 ( تعداد مطالب : 3065 ) ( تعداد نظرات : 544 )
نمیدانم شما هم این را شنیده اید یا نه
.

اما . . .
.

در سرزمین من
.

به بانوان چادری و محجبه
.

میگویند چادرنشین
.

به حافظان یادگارِ فاطمه برچسب امل میچسبانند
.

کاش مردمان سرزمینم کمی حرمت نگهدارند...
.

کاش ...
..

 

..

من شکایت دارم ...
.

از آن ها که نمی فهمند چادر مشکی یادگار مادرم زهراست
.

از آن ها که به مسخره می گیرند قـداسـتِ حجابِ مادرم را ؛
.

چـــــرا نمی فهمی؟
.

این تکه پارچه ی مشکی، از هر جنسی که باشد
.

حـــُرمــت دارد ...
..

زمان آخرین مطلب این کاربر: 850روز قبل
پنج شنبه 31/2/1394 - 12:31
ایران2264 ( تعداد مطالب : 3065 ) ( تعداد نظرات : 544 )
زن که باشی نمیتوانی مثل آن موقع ها بجنگی و شهید شوی ...
.

ولی می شود با حجاب باشی و شهیـدپروری کنی ...
..

یک دقیقه سکـــوت !
.

به احترام تمام گوش هایی که
.

زیر شال و چادر همیشه گرما را تحمل کردند
.

اما باز طعنه شنیدند ..
.

به احترام تمام چشم هایی که در خیابان به آسفالت ها خیره شدند
.

اما باز تمسخر دیدند ..
.

به احترام لب هایی که در جواب به تحقیرها فقط لبخند شدند ..
.

به احترام تمام چادری هایی که
.

همیشه حسرت کوله پشتی انداختن را خوردند ..
..

غ

زمان آخرین مطلب این کاربر: 850روز قبل
پنج شنبه 31/2/1394 - 12:2
ایران2264 ( تعداد مطالب : 3065 ) ( تعداد نظرات : 544 )
خواستم از

خونه برم بیرون گفتم یه چک کنم ببینم همه چی

سرجاشه!!


نجابت:حاضر√


حیا:حاضر√


پاکدامنی:حاضر√


غرور:حاضر√


چادر: ؟


چادر:؟


چادرم میگه:


اگرهمگی حاضرن منم هستم وگرنه دوره من یکیو خط بکش ک آبرو

دارم!!


چه کنم چادراست دیگر!


بدون حیا جایی بامن نمی آید...

زمان آخرین مطلب این کاربر: 850روز قبل
يکشنبه 23/1/1394 - 22:29
mo_1443 ( تعداد مطالب : 27021 ) ( تعداد نظرات : 2658 )

با انواع چادرهای زنانه آشنا شوید


  

Women Chador

آ چادر نوعی پوشش سنتی ایرانی است و به صورت پارچه نیم دایره‌ای شکل و معمولاً به رنگ‌های سیاه یا سفید است. چادر پارچه‌ای بلند است و سر تا روی پای زنان رامی‌پوشاند. اغلب چادرها آستین ندارند و برای نگه داشتن آن از دست یا کش کمک می‌گیرند.

آن گونه که از فیلم‌ها و عکس‌های پیش از سال‌های ۱۳۴۹ روشن است چادر سیاه بسیار کم بوده و زنان ایرانی بیشتر چادرهای رنگی به غیر از سیاه و با رنگ‌های روشن به سر می کرده‌اند.

چادر ساده

اولین و معروف ترین چادر، چادر ساده هست که همه ی ما با آن آشنایی کامل داریم. چادری که از یک قواره پارچه یعنی ۵/۴ متر با عرض ۱۱۵- ۱۱۰ سانت به صورت دو تکه دوخته می‌شود ،که بعضی از خانمها برای اینکه این چادر راحت تر پوشیده شود به آن کش می دوزند .این چادر یکی از راحت‌ترین چادر هاست.

چادر ملی

چادر ملی برگرفته از چادر ساده ایرانی است با این تفاوت که دارای آستین هایی برای بیرون آوردن دست ها می باشد ،در بعضی مدل‌های آن، آستین از آرنج به پایین است. آستین می‌تواند کلوش یا راسته باشد که معمولاً با حریر یا نوار و یا منجوق‌دوزی تزئین می‌شود.

جلوی چادر می‌تواند باز باشد و یا به وسیله‌ی زیپ و دکمه مخفی بسته شود.این چادر به شما آزادی عمل بیشتری میدهد و برای خانومهایی بچه دار و دانشجو توصیه میشود.با این چادر رانندگی بسیار راحتی هم دارید.

چادر دانشجویی

چادر دانشجویی کاملا شبیه به چادر ساده ‎ی ایرانست.با این تفاوت که برای بیرون آوردن دستها شکاف هایی در نظر گرفته شده که میتوانید بدون به هم زدن فرم چادر،به راحتی از دو دست خود برای انجام کارهایی از قبیل حمل کیف و یا گرفتن دست کودک استفاده کنید.

چادر کمری

چادر کمری یا قاجاری یکی از قدیمترین مدلهای چادر در ایران است که در دوران حکومت قاجاریه رواج داشته و به همین دلیل نام دیگر آنرا چادر قاجاری می نامند. که مانند پیراهن از سر پوشیده می‌شود از پشت یک‌سره است، ولی از جلو دو تکه به نظر می‌رسد. این چادر با کمربندی از پشت گره می‌خورد.

به همین خاطر از سنگینی چادر گرفته می‌شود. قسمت بالایی که دسته‌های چادر است با کش روی سر ثابت شده و بلندی آن تا زانو می‌رسد. اگر شخص رو بگیرد، دو تکه بودن آن مشخص نمی‌شود. در مدلی از آن، قسمت بالا مثل یک مقنعه‌ی آستین‌دار است. مقدار پارچه‌ی این چادر به اندازه‌ی چادر ساده است.

چادر شال دار

چادرهای شال دار شبیه مانتو هستند که به آن شال دوخته شده اند و به وسیله‌ی زیپ مخفی بسته می‌شود. در دو نوع شال بلند و شال کوتاه وجود دارند. در مدل شال بلند بلندی شال تا مچ پا ادامه دارد و شال کوتاه بلندی شال تا ارنج دست می باشد.این چادر از محبوبیت خاصی در بین خانم های جوان بر خوردار است.

چادر اماراتی

چادر اماراتی همانگونه که از نامش مشخص است یکی از انواع چادرهای عربی می باشد.با این تفاوت که به دلیل داشتن آستین‎‎‏‎‏های ۴۰ سانیمتری نسبت به دیگر مدل های عربی ،اندامی تر است.جلوی این چادر به صورت باز طراحی شده و می توان آن را بنا به سلیقه های مختلف با زیپ و یا انواع دکمه بست.

چادر لبنانی

در مدل اصلی آن اگر شخصی که چادر سر کرده دست‌هایش را باز کند، شما یاد مانتوهای کلوش (خفاشی) می‌افتید. زیرا این چادر آستین ندارد بلکه جایی برای بیرون آوردن دست‌ها روی چادر ایجاد شده و یک مچ ۱۰ سانتی متری به آن دوخته شده است با کش روی سر می‌ایستد و جلوی آن به صورت مورب یعنی چپ و راست بسته می‌شود.

به این صورت که به لبه‌ی طرف راست کش به اندازه‌ی مچ دوخته می‌شود که آن را به دست چپ می‌اندازید و سمت چپ چادر در پهلوی راست شما نگه داشته می‌شود.

چادر از زیر چانه و روی سینه به وسیله‌ی یک دکمه بسته می‌شود، پوشیده بودن این چادر به شما این امکان را می‌دهد تا در زیر آن لباس راحت‌تری بپوشید، زیرا به هیچ وجه باز نیست. برای تهیه‌ی این چادر به ۵/۳ متر پارچه با عرض ۱۸۰ سانتی‌متر نیاز است.

Women Chador(3)

چادر صدفی لبنانی

مدل کلی آن شبیه لبنانی است، با این تفاوت که در بالای سر آن مقنعه‌ای و یا چانه دارد و از جلو زیپ می‌خورد. این مدل با پوششی کامل و زیبا برای خانم های شاغل بسیار مناسب است.

چادر حجازی

این مدل، آستین را واضح‌تر می‌توان دید. زیرا شکل معمولی دارد و از زیر بغل برش می‌خورد. همانند چادر لبنانی مورب بسته می‌شود و برای تهیه‌ی آن به ۵ متر پارچه با عرض ۱۸۰ سانتی‌متر نیاز است.

چادر عبایی یا جده

این مدل چادر از اصیل ترین چادرهای عربی می‏‎‎باشد. که در میان اعراب به عبا معروف است، در چادر جده پارچه ی زیادی به کار رفته شده و همین امر باعث عریض شدن این مدل می گردد و عرض زیاد آن پوشش کامل و راحتی را باری بانوان به همراه دارد.

چادر جلابیب

در حال حاضر چادر جلابیب رواج بیشتری دارد. به علت قابلیت کامل حجاب و رفاه و راحتی خانم‌ها در این چادر، طرفداران زیادی پیدا کرده است. این چادر که از اولین ابتکارات طراحان داخلی و توسط خانم‌های ایرانی می‌باشد، چهارده ویژگی خاص دارد و گسترش و پذیرش این مدل به حدی بوده است که راه‌اندازی سایتی را به نام خود در پی داشت.

سایت جلابیب شامل اصلاعات کاملی درباره‌ی چادر جلابیب، آلبوم عکس‌ها، آدرس نمایندگی‌های فروش، اخبار، فروشگاه اینترنتی، نظرسنجی و … می‌باشد. طرح چادر جلابیب مورد پسند همگان بوده طوری‌که فراتر از مرزها ایران نیز خواهان دارد. شعار این چادر این است: «حجابم مرا حفظ کند، نه من حجابم را.»

در کل دارای سی و یک طرح است و سه طرح آن با نام‌های مشکی، احرام و رنگی شناخته و معرفی شده است. این چادر برای اولین بار در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی شد که مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت.

سیزده ویژگی آن عبارتند از :

۱- قابلیت تنظیم اندازه‌ی صورت

۲- دارای آستین مخفی، زیپ مخفی جهت وضو‌گیری

۳- دارای شبه مقنعه و مقنعه سرخود

۴- دارای آستین ساق دست و آستین زمستانی

۵- دارای زیپ مخفی در قسمتی از جلوی چادر جهت وضو‌گیری، شیردهی و بستن ساک آغوش و دسترسی به کیف، تلفن همراه و جیب داخل چادر

۶- مکانی مجزا جهت دسترسی به تلفن همراه در بعضی طرح‌ها

۷- ظاهری شبیه به چادرهای معمولی

۸- دارای پوشیه و روگیر سر خود در بعضی مدل‌ها و امکان روگیری توسط شخص در همه‌ی مدل‌ها

۹- پوشش کامل بدون استفاده از مقنعه، مانتو و ساق دست

۱۰- قابلیت استفاده‌ی کیف در زیر چادر

۱۱- گشادی چادر مناسب و بدون بدن‌نمایی با همان متراژ چادرهای معمولی و در برخی طرح‌ها کمی بیشتر

۱۲- جلویگری از سرقت کیف و تلفن همراه موود در زیر چادر

۱۳- دارای بندینک سرآستین جهت حفظ کامل پوشش مچ‌ها


- منبع، پورتال آسمونی
زمان آخرین مطلب این کاربر: 1207روز قبل
يکشنبه 24/12/1393 - 17:2
mo_1443 ( تعداد مطالب : 27021 ) ( تعداد نظرات : 2658 )
خانم ها بحوانند؛
شاید این آرزوی عمیق بود كه بالاخره راهی به ذهنم انداخت. به پدر و مادرم گفتم دوست دارم امسال ماه محرم چادر سرم كنم.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، نمیشد گفت همیشه حجابم كامل بوده، الان كه فكرشو می كنم میبینم با بعضی از مانتوهام احتمالا حجاب كاملی نداشتم اما همیشه موهایم را می پوشاندم و با توجه به نوع پوشش دختران فامیل همین اندازه از پوشش هم قانعم می كرد كه احساس كنم حجاب كاملی دارم.

اما این احساس باعث نشد از همان اول چادر را دوست نداشته باشم وقتی خانم های چادری را می دیدم محو وقار و زیبایی چادرشون می شدم حس می كردم چقدر قابل ستایش اند خیلی دلم می خواست چادر سرم كنم اما خانواده موافق نبودند. مادرم خودشان چادر دارند اما به من میگفتند تو حجابت خوب است و لزومی ندارند چادر سرت كنی. من حتی یك چادر هم نداشتم و فقط حسرتش با من بود...

شاید این آرزوی عمیق بود كه بالاخره راهی به ذهنم انداخت. به پدر و مادرم گفتم دوست دارم امسال ماه محرم چادر سرم كنم. برخلاف همیشه این بار اجازه دادند . شاید فكر كردند فقط یك ماه هست و حسرتش از دلم می افتد. من هم فكر كردم در این یك ماه هم خودم را محك می زنم هم آن تصور وحشتناك كه از چادری شدنم در این فامیل از ذهن پدر و مادرم هست شاید برطرف شود و ببینند شق القمری نیست كه خیلی عجیب غریب باشد یا از عهده اش برنیایم.

همین طور هم شد

چادری شدم و چادری ماندم و پدر و مادرم هم مخالفت نكردند.

هنوز محرم شروع نشده بود كه با مادرم برای خرید چادر رفتیم هم ایشان پارچه خریدند هم من. اصلا نمیخواستم یك چادر الكی بخرم (قرار نبود فقط یك ماه كه آن را بپوشم) برایم جنس و دوخت آن مهم بود می خواستم خیلی مرتب و شكیل باشد بردمش پیش خیاط و طبق قولم نپوشیدمش تا محرم

اولین باری كه با چادر رفتم وااااای احساس ویژه ای داشتم چادر خیلی با مانتو متفاوت بود نمی دانم چطور باید توصیفش كنم یك حس اطمینان كه برایم تازگی داشت در قلبم خانه كرد و ماندگار شد.

اولین باری كه با چادر به خانه ی فامیل رفتم (خانه ی مادربزرگم مهمان بودیم) اصلا استرس نداشتم. كاملا به انتخابم ایمان داشتم و به درستیش اطمینان. اصلا حرف هیچ كس برایم اهمیت نداشت. بین كل آدم ها این موضوع فقط به پدر و مادرم مربوط می شد كه بعد از آن همه سال تلاش اجازه داده بودند . واقعا چرا ما در انتخابهایی كه یقین داریم خداپسندانه هست باید نظر دیگران برایمان مهم باشد ؟‌جالب است وقتی آنها بدون خجالت پوششی دارند كه معلوم است خداپسندانه نیست و رسما دارند گناه می كنند به نظر هیچ كس اهمیت نمی دهند آن وقت ما كه نظر خدا و پیامبر و اهل بیت را می دانیم رضایتشان را می دانیم باز باید نظر شخص دیگری رویمان اثر بگذارد؟

البته شاید خیلی كم حرفهای واقعا آزاردهنده هم شنیدم اما گذشت خیلی خیلی زود پوششم برای همه جا افتاد و خوشحالم كه در كل فامیل ثابت كردم می شود ! با اینكه من خودم را برای سالهای تلخ و طولانی مخالفت آماده كرده بودم اما خیلی زودتر از آنچه فكرش را بكنید سختی ها تمام شد و من ماندم و پوشش زهرایی ام

الان چهارسال گذشته تجربه ی من به همه ی كسانی كه شرایطشان مثل من است و می خواهند همین مسیر را بیایند این است كه لازم نیست همیشه در هر شرایطی همه را قانع كنید خیلی وقتها خیلی حرفها -خصوصا در فامیل- را باید با یك لبخند گذراند و روی درست بودن رفتار خود دقت داشت وقتی ببینند عملا بهتر شدی پوششت را هم می پذیرند بعد لحن حرفهایشان هم عوض می شود طعنه و كنایه ها می روند و كلام ها رنگ سوال می گیرند و تو می توانی برای قلبی كه حالا تشنه ی دانستن شده بگویی همه ی زیبایی هایی را كه آموخته ای و چشیده ای.
زمان آخرین مطلب این کاربر: 1207روز قبل
شنبه 9/12/1393 - 8:55
mo_1443 ( تعداد مطالب : 27021 ) ( تعداد نظرات : 2658 )
ادامه ترویج عفت زدایی چرا و به چه علت؟

باید منتظر ماند و به نظاره نشست سرگذشت اکران این اثر مجهول را در سیمای سینمای دولت تدبیر و امید. اگرچه زمزمه های نمایش عمومی آن از هم اینک در سکوت خبری در راهروهای سازمان سینمایی و شورای پروانه نمایش پیچیده است!

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، چند روزی است که از سی و سومین جشنواره فیلم فجر می گذرد و همچنان موج موضوعات مختلف و البته پرحاشیه برخی آثار به نمایش در آمده در فضای جشنواره جاری است اما در این میان سونامی خانه دختر، بدون تردید در خانه اصلی جشنواره ذهن بسیاری از مخاطبان و منتقدان حاضر را درگیر خود ساخته است.

غیرت موضوعی فطری است که سوای تمایزات بسیار آن مفاهیمی همچون خشم و عصبیت و بسیاری از ترجمه های رایج روشنفکری صورت گرفته از آن، اصالت وجودی انسان مسلمان را تشکیل می دهد؛ اصالتی که اتفاقا در جای جای تمدن اصیل ایران باستان نیز مستند بوده و قوام بخش سبک زندگی اسلامی ایرانی محسوب می گردد و از این جهت است که هجمه بر آن یکی از کارویژه های اصلی متخاصمین تمدن ایرانی محسوب می شود؛ کارویژه ای که ظهور و بروز آن در فرهنگ و سینما بدون در نظر گرفتن عصر فیلم فارسی ما قبل 1357، در دوران حاکمیت جریان رفرمیست (اصلاح طلب) بر مصادر کلان فرهنگی کشور نیز قابل پیگیری می باشد؛ دورانی که بذرهای اولیه ی موضوعاتی نظیر غیرت زدایی، عفت زدایی، بی حیایی، اروتیسم، فحشا، فحاشی، خیانت و ... در فرهنگ و سینمایی ایران کاشته شد و اسباب برداشت انبوهی از آثار با این مضامین را همچون خانه دختر در امروز پدید آورده است؛ خانه‌ای که روند غیرت زدایی از انسان ایرانی را به نحوی ویژه پیگیری می نماید؛ خانه ای که اصالت تجاوز در آن آشکارا توجه همگان را بر پدر خانه متمرکز می سازد؛ پدری غیرتی! که بر بستر دراز کشیده، پسر را از خانه خارج و دختر را در آینه می نگرد؛ خانه ای که اگر اسرار آن توسط داماد آن فاش شود ... به گونه‌ای کاملا غیر مستقیم و البته شفاف دختران خانه را به نوعی قربانیان خانه پدری معرفی می‌سازد: قربانیانی که تا انتها هیچ‌گاه راز مخوف مرگ و نابودی آن‌ها در خانه پدری کشف نشده و تنها به عنوان رازی از مردان حال و آینده که علی ایفا گر آن است خواهد ماند.

خانه دختر، خانه ی پدری با غیرت و متجاوز

خانه دختر تعاریف درون خانوادگی سینمای امسال از انحطاط جامعه‌ی ایران است: جامعه‌ای که اگرچه مردان نوین آن همچون منصور در حال ترک و یا به گونه‌ای دقیق‌تر در حال تمرین به ترک و کنترل غیرت خود هستند و در این مسیر به روش عدم سخن گفتن درباره آن و التماس به عدم شنیدن، دوران خود درمانی و کنترل این خصیصه یا رزیله ی اخلاقی توصیف شده در این گونه از آثار را سپری می نماید: دورانی سخت که همچنان به سبب حضور زنان متعصب به مثابه عام عقیده و سرزمین حاکم، از مطالبه به عنوان هنجار اجتماعی، بر بستر زن ایرانی خلاصی نیافته است.

به عبارتی دیگر در خانه دختر پسر و دامادی غیرتی است که با پدر با غیرت در ابعاد درون خانوادگی کنار آمده و حتی به سبب قراین متعدد، با فکت ها و المان های بسیار، تجاوزکاری او به دخترانش به گونه ای کانلا غیر مستقیم تصویر می شود و در عین حال در ابعاد بیرونی، غیرتش جولان داشته و حتی به همین منظور قصد فروش و ترک خانه شخصی خود را دارد و داماد نیز باه عنوان مردی غیرتی، با خانواده ای متعصب است که در حال زدودن غیرت از خود و جامعه پیرامونی خود می باشد.

به این ترتیب فرایند احقاق حقوق زنان، غیرت زدایی از مردان و تمرکز بر موضوع تجاوز و در کل تشریح شرایط خانه ی پدری، به عنوان دغدغه و مسأله اصلی صاحبان این اثر می‌باشد که در قاب تصویر، مسیر کنترل دختر بودن و دختر ماندن را در پیش از ازدواج مد نظر قرار داده و اصل طرح و روش نوین اجرای آن در جامعه امروز، توسط خاله ها و مادران نسبتا مقید و با پوشش مناسب خانواده‌های سنتی را عامل اصلی حفظ این هنجار ترسیم می نماید.

خانه دختر، خانه ی پدری با غیرت و متجاوز

با این همه فُرم خانه دختر به نحوی است که موجب شده تا اکنون این اثر به عنوان اثری نسبتا سینمایی و البته با موضوعی کاملا سخیف بر پرده ی نقره ای نمایش داده شود؛ موضوعی سخیف که مبتنی بر آموزه های فمینیستی موج دومی، خط و موج نسبتا بکری را در سینمای ایران ایجاد می نماید؛ موجی در راستای هجمه به قیودات مذهبی و در کل عمومیت سنت در جامعه ی ایران؛ موجی که سمیرا و ستاره و در کل هر زن و مرد این جامعه در بر خواهد گرفت؛ موضوعی سخیف که همچنان مانعی اساسی در روند غیرت زدایی و بالا بردن تحمل در منصورهای این مرز و بوم می باشد.

در مجموع خانه ی دخنر با نوع نگرش به گریز اجتماعی دختران این مرز و بوم به جهت شرایط خاص خود در خانه پدری و یا جای دیگر، این شرایط را اسباب ممانعت و مقاومت در برابر این هنجار متحجرانه معرفی می نماید که در نهایتاً به حذف درناک و فقدان او در شب عروسی و کام یابی از جامعه منجر می‌شود و این همه در حالی است که نباید فراموش نمود که خانه دختر با موضوعی بکر و سناریویی نسبتا روان، طرح مسیری تازه در سینمای ایران است؛ موضوعی تازه که کارگردان اثر نیز از بیان رسمی آن شرم نموده و در توصیف آن به این جمله کفایت می نماید که این اثر داستان تلخی در جامعه ماست که کمتر کسی جرات رسوایی آن را دارد و همین تابو بودن در موضوع برای من بسیار جذاب بود؛ مسیری که از خانه پدری آغاز می‌شود و با مرگ غیر شفاف دختران مفلوک ایرانی به پایان می رسد: حال باید منتظر ماند و به نظاره نشست سرگذشت اکران این اثر مجهول را در سیمای سینمای دولت تدبیر و امید. اگرچه زمزمه های نمایش عمومی آن از هم اینک در سکوت خبری در راهروهای سازمان سینمایی و شورای پروانه نمایش پیچیده است!/سینما پرس
زمان آخرین مطلب این کاربر: 1207روز قبل
جمعه 17/11/1393 - 19:37
mansoor43 ( تعداد مطالب : 1673 ) ( تعداد نظرات : 1238 )

 ابتکاری تا شود خوش رنگ رنگ زندگی

شادی منـــــــزل شــود باعث عبادت بندگی

گر کدورت است با عفو گذشتی هــر زمان

تا شود زیبا جهــان  و عشــــق بر پایندگی

فی البداهه: منصور مقدم 8/11/1393

زمان آخرین مطلب این کاربر: 528روز قبل
چهارشنبه 8/11/1393 - 16:25
  • تعداد رکورد ها : 5687
x