مصرف كدئین در كودكان خطر مرگ را بدنبال دارد
توسط : ahmadchalepey

مطالعات اخیر محققان "FDA" نشان می دهد كودكانی كه پس از عمل جراحی بوسیله داروی مسكن كدئین مورد درمان قرار می گیرند با مشكلات جدی تنفسی روبرو می‌شوند.

مصرف كدئین در كودكان خطر مرگ را بدنبال دارد

 

به گزارش هلث ،تحقیقات نشان می دهد كه مشكلات تنفسی كودكان در چند مورد منجر به مرگ آن‌ها شده است.

در این تحقیقات چندین كودك بین 2 تا 5 سال مورد بررسی قرار گرفتند كه به این كودكان پس از اینكه تحت جراحی لوزه قرار گرفتند طبق تجویز پزشك داروی مسكن كدئین داده شده بود.

پس از ساعاتی از عمل جراحی این كودكان در خواب دچار انسداد مجاری تنفسی شدند و چند مورد به مرگ كودك انجامید.

رئیس بیمارستان كودكان پاكارد به پزشكان توصیه می‌كند كه در تجویز داروها به خصوص داروهای پس از عمل جراحی دقت بیشتری داشته باشند.

پزشكان معتقدند كه بهترین راهكار آگاهی از علائم خطرناك است. به محض مشاهده علائمی مانند گیجی، خواب آلودگی و مشكلات تنفسی باید به نزدیك‌ترین مركز درمانی مراجعه كرد.

اگر این علائم پس از مصرف كدئین و مخصوصاً در بچه ها باشد توجه بیشتری مورد نیاز است.

منبع : ایرنا

دوشنبه 30/5/1391 - 20:47
پسندیدم 0
UserName
x