تعداد مطالب : 168
تعداد نظرات : 118
زمان آخرین مطلب : 2706روز قبل
 

رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند:

ادعوا الله و اََنتم موقنون بالاجابة واعلموا اَنَّ الله لا يستجيبُ دعاء من قَلب غافل لاه.
خدا را بخوانيد و به اجابت دعاي خود يقين داشته باشيد و بدانيد که خداوند دعا را از قلب غافل بيخبر نمي پذيرد

(کنز العمال، ج2، ص72)

جمعه 28/10/1386 - 19:41
 

 

السلام عليک يا اباعبدالله

 

 

         

آمدي تا تفسير کني استوارترين آيه هاي جهاد را

 

و ناب ترين لمحه هاي دلتنگي و رساترين طنين آزادگي را

 

تنها تو بودي که اميد را در صحراي نااميدي کربلا

 

معنا بخشيدييا حسين

جمعه 28/10/1386 - 19:39

چرا امام حسین علیه السلام را ثارالله (خون خدا) گفته اند؟

"ثار" به معناى خونخواهى ، خون و قیام براى خونخواهى است.
ثارالله از القاب امام علی علیه السلام و امام حسین علیه السلام است. در زیارت عاشورا خطاب به سیدالشهداء آمده است:‌ "السلام علیک یا ثارالله وابن ثاره؛ سلام بر تو اى ثار خدا و پسر ثار خدا". به این جهت که امام زمان علیه السلام در پى خوانخواهى بر مى آید به وى گفته اند "منتقم" که در دعاى ندبه آمده است: " این الطالب بدم المقتول بکربلا؛ آن که منتقم خون مقتول کربلا است، کجا است؟ ".
حال چرا خون امام حسین علیه السلام را به خدا نسبت داده اند؟ این به جهت شدت همبستگى و پیوند سیدالشهدا با خدا است، به گونه اى که شهادتش همانند ریخته شدن خونى از قبیلة خون خدا مى ماند که جز با انتقام گیرى و خونخواهى اولیاى خدا، تقاص نخواهد شد. چنانچه به حضرت على عین الله و ید الله نیز مى گویند، چون بر اثر ارتباط شدید چشم على جز در راه رضاى او حرکت نمى کند. القاب دیگرى همانند "قتیل الله؛کشته شدة خدا" براى امام حسین علیه السلام مؤیّد این سخن است.
در معناى "ثار" یکى از نویسندگان معاصر چنین توضیح مى دهد: " ... بزرگ ترین لقب آن حضرت مهدى (عج) نجات دهندة‌آخرین انسان از این رابطة ثار ... "منتقم" است. انتقام چه چیز را مى گیرد؟ همه مى گویند انتقام قاتلین سید الشهدا، نه! انتقام ثارى که به گردن بنى هابیل است... اگر غیرت و آگاهى وجود داشته باشد، تمام فضاى تاریخ ما پر از ضجّه و دعوت خون خواهى ثار ها است.
امّا این ثارها، ثارهاى قبیله اى نیست، ثارالله است. این ها "ثارالله" هستند که باید از قاتلین بنى طاغوت گرفته شوند. حسین علیه السلام وارث یکى از ورثه است که خودش به صورت یک ثار در آمد و فرزندش و بابایش، این ها همه ثارهاى خدا هستند و پدر ثارهاى خدا و پسر ثارهاى خدا است...
هدف انتقام کشیدن از بنى قابیل است که آن همه دستش به خون ثارهاى عزیز ما آغشته است، "... یا ثارالله وابن ثاره". (1)

جمعه 20/10/1387 - 9:40

فرض کنید که 5 اتفاق به شرح زیل همزمان در زندگیتان رخ می دهد و شما دست تنها هستید.

1ـ زنگ تلفن به صدا در می آید.

2ـ کودکتان گریه می کند.

3ـ کسی پشت در خانه زنگ می زند.

4ـ لباس های شسته شده بر روی بند آویزان است و باران نیز شروع به باریدن کرده است.

5ـ آب یکی از شیرهای آشپزخانه در حال چکه کردن است.

اولویت شما برای انجام 5 کار بالا چیست؟ اولویت خود را مشخص کنید و بعد ادامه مطلب را بخوانید.

* هر کدام از 5 فعالیت بالا نماد یکی از جنبه های زندگی شماست.

تلفن نماد کار و موقعیت شغلی شماست.

کودک،نماد خانواده شماست.

کسی که پشت در،به انتظار شماست،نماد دوستان شماست.

لباس های شسته شده نماد وضعیت جسمی و نیازهای جسمی شماست.

آب در حال چکه کردن نماد پول و دارایی شماست.

دوشنبه 6/12/1386 - 18:11

به یکی می گن خسته نباشی،می گه مثلا خسته باشم چه کار می کنی؟!

دوشنبه 6/12/1386 - 18:9

پیاز مو یا فولیکول مو تعیین می کند که تارمو به شکل فرفری،مجعد و یا صاف از آن بیرون بیاید.موهای قرار گرفته بر روی یک قسمت از پوست عموما در جهت موهای مجاور هستند.برای همین در موهای سر فرق باز می شود.هرکسی الگوی منحصر به فرد خواب موی خود را دارد،اما برخی از خلصت های بارز مانند فرق سر در همه افراد مشترک است.

 

يکشنبه 5/12/1386 - 10:55

بیا بگو که مرگ هم حریف ما نمی شود

ببین که قامت من،از حادثه تا نمی شود

تو نیستی خدای من،من و تو هر دو بنده ایم

فریب سروری نخور،بنده خدا نمی شود

هزار تیر حادثه کمین گرفته در کمان

ولی اگر نخواهد او،یکی رها نمی شود

همیشه مرگ قصه ها مرثیه ساز قصه نیست

زوال این همه صدا،که بی صدا نمی شود

شنبه 4/12/1386 - 11:20

یک قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترش تازه مخلوط کرده و مقدار اندکی آب به آن بیفزایید و آن را روزی دو تا سه مرتبه میل کنید.

همیشه سالم بمانید.

شنبه 4/12/1386 - 11:11
 

 امام علی علیه السلام فرمودند:

 

لا تَرَی الجاهِلَ اِلّا مُفرِطاً اَو مُفَرِّطاً.
همیشه جاهل: یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.

 

 

                                               (النهایه،جلد 3 ص 435)

 

پنج شنبه 11/11/1386 - 20:23
 

امام علی علیه السلام فرمودند:

من صلی رکعتین یعلم مایقول فیهما انصرف و لیس بینه و بین الله عز وجل ذنب
هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ شود، درحالی که میان او و میان خدای عز و جل گناهی نیست.

(اصول وافی،ج2،ص100)

چهارشنبه 10/11/1386 - 18:45