ایرانگردی
کلوت به کوههای شنی ای می گویند که بر اثر عامل فرسایشی غالب کویر ” باد ” ایجاد می گردد و فرم ها و شکلهای مسحور کننده ای را ایجاد میکنند که کمتر کسی میتواند پس از دیدن این مناظر , انگشت به دهان نماند و مسحور این زیبایی بی مانند نشود.
کلوت که از ترکیب دو واژه” کل” به معنی “آبادی” و “لوت” که نام بیابانش هست آمده است. .
وقتی ناگهان در دل بیابان لوت چشمتان به سازه های خاکی عجیب و غریب بیفتد و این سازه های خاکی تا چشم کار میکنند دیده میشوند ، انگار وارد یک شهر شده اید. شهری بدون هیچ سکنه ای که انگار تنها برای ارواح ساخته شده. شاید برای همین است که میگویند اینجا شهر جن و پری است.
«شهداد» تا کرمان صد کیلومتر فاصله و تا شهر افسانهای «کلوتها» ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. این منطقه در بین زمینشناسان به یکی از «قطب های گرمایی زمین» معروف است. همین خشکی کویر ممکن است گردشگران را از اروپای سبز به ایران بکشاند.
در نزدیکی شهداد، «نبکا»ها (گلدانهای کویری) وجود دارد که گاه طول آنها به ۱۰ متر می رسد؛ در حالی که بلندترین نبکاهاى صحراهاى افریقا ۳ متر طول دارند.
شهر افسانهای کلوتها ۱۱ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و فاصله اش با شهداد تنها ۴۰ کیلومتر است؛ و حدود ۲۰ هزار سال قبل، با فرسایش آبی و بادى، به وجود آمده است. در کویر شهداد، ۱۰۰ هکتار نمکزار به شکل جوشش تخم مرغی وجود دارد که در هیچ جاى دنیا مشابه آن نیست. در محدودهای ۳۰ هزار کیلومتری، در دل لوت، هیچ حیاتی وجود ندارد. شاهد این ادعا جسد سالم گاوی است که در زمستان سال ۱۳۶۵ در کویر لوت تلف شده است. پس از گذشت ۱۵ سال از آن زمان، جسد این گاو – در حالی که براثر نور شدید آفتاب خشک شده بود – بدون هیچ تغییری پیدا شد.
این گرما و خشکی بینظیر می شد تا بهترین منبع درآمد برای بومیان منطقه باشد، اما اکنون جز آزار و اذیت هیچ چیزی برایشان ندارد. افزایش شدید دمای هوا در تیر ماه، در بخش محروم شهداد کرمان، شمار زیادی از خانوادههای محروم این منطقه را وادار به کوچ کرده است. عوارض افزایش دما تأثیر نامطلوب خود را در بخش کشاورزی بر جای گذاشته است.
«خبیص»، یا نام قدیم شهداد، درحاشیه غربی و دامنه شرقی کوهستان سیرچ واقع شده است. این بخش در پای بلندترین کوههای این ناحیه، یعنی سیرچ و جفتان، قرار گرفته است و ارتفاع بلندترین قله آن به ۳هزار و ۹۹۰ متر میرسد.
قلل ارتفاعات این کوهستان تا اواخر اردیبهشت ماه پوشیده از برف است؛ از این رو، آبهای فراوانی به طرف دشت جریان دارد .
در حاشیه غربی دشت لوت، جز در منطقه بم، هیچ مکانی به این اندازه از آب دایمی برخوردار نیست. به نظر میرسد که از هزاران سال پیش، اطراف خبیص بزرگترین ناحیه برای تمرکز جمعیت بوده است.
شهداد در ارتفاع ۴۳۰ متری از سطح دریا قرار دارد. از سمت شرق فاصله آن تا دشت لوت حدود ۳۰ کیلومتر و مشرف به جلگهای است به نام تکاب که بخش اصلی خبیص را تشکیل میدهد.
آب دایمی شهداد از رودخانه «درختنگان» تأمین میشود. این رودخانه از ارتفاعات «هینامان» سرچشمه میگیرد و از راه دره درختنگان عبور میکند؛ در مدخل تنگه «چهار فرسخ»، به طرف شمال منحرف میشود، سپس از طریق آبادی ابراهیمآباد به سوی لوت جریان مییابد. آب این رودخانه در زمستان فراوان و در تابستان کم میشود. در تنگه چهار فرسخ، شعبهای از رودخانه درختنگان جدا شده و مستقیم رو به شرق، به طرف شهداد، جاری است.
شهداد کنونی به شکل مثلثی است که رأس آن به طرف دره «کناران» و قاعده آن به سمت شرق در حوزه تکاب قرار گرفته است و به کلوتهای موازی حاشیه لوت منتهی میشود. زمینهای شهداد تمام پوشیده از باغهای مرکبات و خرماست.
اکنون، تنها وجود آب است که مردم شهداد را به این منطقه پایبند کرده است.
پنج شنبه 11/7/1392 - 9:53
ازدواج و همسرداری
اگر
به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کردهاید، با رعایت نکات ساده و در
عین حال، بسیار حساس زیر، میتوانید از زندگیتان لذت برده و برای
همسرتان، همراهی همیشگی باشید.
- بهیاد خدا باشید و از او کمک بخواهید. با یاد خدا، دلها آرام میگیرد و مطمئن باشید خداوند به شما کمک خواهد کرد.
-
هدفی مشترک را در نظر بگیرید. با همفکری برای خود و همسرتان، هدف
مشترکی داشته باشید و برای رسیدن به آن، یکدیگر را کمک کنید.
- خودخواه و خودرأی نباشید تا بتوانید لذتهای معنوی را درک کنید.
- عیبهای خود را ببینید. فقط بهدنبال عیبجویی از همسرتان نباشید، عیوب خود را نیز رفع کنید.
- قدرشناس باشید. قدر محبتهای پدر، مادر، همسر و دوستانتان را
بدانید و سپاسگزار الطاف خداوند باشید تا به تقدیرهای او راضی شوید.
آنچه مورد رضایت خداوند نیست را انجام ندهید تا اطمینان و عزتنفس
بیشتری بیابید.
- اهل عمل و مسئولیتپذیر باشید. بهجای توقعداشتن از دیگران، به فکر انجام مسۆولیتها و وظایف خود باشید.
- به ارزشهای اعتقادی و فرهنگی یکدیگر احترام بگذارید.
- مثبت بیندیشید و اضطراب را از خود دور سازید. اگر بپذیرید هرکاری از جانب خداوند خیر است، در زندگی اضطراب نخواهید داشت.
- هرگز دشنام ندهید و جدال نکنید. بحث و جدل، تش کینه را در دل شعلهور ساخته و حرمت میان زن و شوهر را خدشهدار میکند.
-
دلی آرام و نیکخواه داشته باشید. دلآرامی، یکی از راههای برقراری
صلح و صفا بین شما و همسرتان است. برای رسیدن به آرامش، باید به
خداوند نزدیک شد. از ویژگیهای همسر دلآرام، مثبتاندیشی، ایمان،
جاذبهی فکری و امیدواری است.
- عاشقانه زندگی کنید. برای رسیدن به عشق، از انجام هیچکاری کوتاهی نکنید.
- معناجو باشید. حساسیتهای رفتاری همسرتان را بشناسید تا موجب بروز اختلال در روابطتان نشود.
- پیش از صحبت، تفکرکنید. هرگاه حرفی میزنید، از قبل، به عواقب آن
فکرکنید تا بعد، شرمنده و پشیمان نشوید. با توجه به شرایط روحی و جسمی
همسرتان حرف بزنید و از پرحرفی بپرهیزید.
-
تا جاییکه میتوانید، با یکدیگر غذا بخورید. جمعشدن افراد خانواده
دور میز یا سفرهی غذا، موجب افزایش روابط عاطفی و احساس نزدیکی
بیشتر آنان خواهد شد.
- شبکهی ارتباطی خود را گسترش دهید. یکی از علتهای ایجاد افسردگی
در خانوادهها، قطع ارتباط با محیط بیرون از خانه است. اگر شما و
همسرتان، نظرات متفاوتی در مورد نوع تفریح و ارتباطات دارید، چیزی را
انتخاب کنید که تا حد ممکن، هر دو، آنرا ترجیح میدهید. همیشه اول،
خوبیهای همسرتان را به او بگویید و بعد با ظرافت، انتقاد کنید و
سعی نمایید معیار نقدهایتان، منطقی و قابل قبول باشد. همچنین
هرگز نزد دیگران، عیب همسرخود را بازگو نکنید.
-
به رشد یکدیگر کمک کنید. زن و شوهر باید بهمنظور رسیدن به درجات
معنوی والاتر، ادامهی تحصیل، اشتغال و... شرایط رشد و پیشرفت یکدیگر
را فراهم کنند.
- به یکدیگر هدیه دهید. به همسرتان هدیه بدهید چون نشانمیدهد به او توجه دارید.
-
خوش اخلاق باشید. - بیریا و صادق باشید. اگر با اطرافیان خود
صادقانه برخورد کنید، علاوهبر راحتی خودتان، آنان هم شما را آسانتر
میپذیرند.
- بهعهد خود وفا کنید. اگر قولی به همسرتان میدهید، تمام تلاش خود را برای عملکردن به آن، بهکار گیرید.
-
از نصایح و تجربیات پدر و مادرتان استفاده کنید. استفاده از نصایح
دیگران، به این معنا نیست که به آنان اجازهی دخالت در زندگی خصوصی
خود را بدهید، بلکه از تجربیات آنان استفاده کنید.
- همسر خود را با دیگران مقایسه نکنید. اگرچه افراد نقایصی دارند اما
خوبیهایی هم دارند. سعیکنید به نکات مثبت همسر خود فکر کنید.
-
عیبپوشی کنید. همیشه اول، خوبیهای همسرتان را به او بگویید و بعد
با ظرافت، انتقاد کنید و سعی نمایید معیار نقدهایتان، منطقی و قابل
قبول باشد. همچنین هرگز نزد دیگران، عیب همسرخود را بازگو نکنید.
- خانوادهگرا باشید. همیشه برای خانوادهتان اعتبار قائل شوید و به رشد و پیشرفت هم کمک کنید.
- عذرخواه باشید و خود نیز عذر دیگران را بپذیرید.
- رازدار باشید. هم اسرار همسرتان را نزد دیگران و هم اسرار دیگران را نزد همسرتان فاش نکنید.
- صبور و باگذشت باشید. صبر و گذشت موجب میشود دوستی صمیمی برای همسرتان باشید.
- همسرتان را از وضعیت اقتصادی موجود، آگاه کنید. از درآمد هم، مطلع باشید تا با همفکری، برنامهریزی بهتری انجام دهید.
- به خلوت یکدیگر احترام بگذارید. گاهیاوقات افراد نیاز دارند با
خود خلوت و تفکر کنند؛ در اینصورت، آرامش همسرتان را بههم نزنید.
- به فکر ایجاد تغییرهای مثبت در خود و همسرتان باشید. سعیکنید
تغییر در حرکت بهسمت تعالی و بالندگی باشد و پیش از تغییر، راههای
درست ایجاد آنرا بدانید.
سه شنبه 9/7/1392 - 10:13
ازدواج و همسرداری
۱ - شما نمی توانید فردی را مجبور کنید تا شما را دوست داشته باشد و هیچ کس توانایی خوشبخت ساختن صد در صد شما را ندارد.
۲ –
هر چه می خواهید تلاش کنید، شما هی چگاه قادر نخواهید بود شریک خود را
تغییر دهید، هر چند اگر شما خود را تغییر دهید، ممکن است شریک شما نیز
تغییر کند.
۳ – اشخاص با اشخاص ازدواج نمی کنند، بلکه آنها با توهمات و خیالپردازیهای خودشان ازدواج می کنند.
۴ –
یک ازدواج حقیقی درست از نقطه ای آغاز می گردد که توهمات پایان می
یابند. چالش یک ازدواج آن است که کشف کنیم با چه کسی ازدواج کرده ایم.
5 – عشق تنها یکی از عللی است که ما شریک خود را بر می گزینیم. ( برخی اوقات مهمترین فاکتور نمی باشد )
۶ –
به احتمال زیاد، خصلتها و صفات موجود در شریکتان که دیوانه وار خشم شما
را برمی انگیزند، همان صفاتی هستند که در ابتدا شما را مجذوب شریکتان
کرده بوده اند.
۷ – این غیر ممکن است که شما بدون تجربه کردن دوران درد و تنهایی یک رابطه را پشت سر بگذارید.
۸ – بزرگترین هدیه ای که می توانید به فرزندانتان اعطا کنید یک ازدواج محبت آمیز می باشد.
۹ –
موفقیت زمانی در یک ازدواج حاصل می گردد که هر کدام از ما به این واقعیت
پی ببریم که نیازهای شریکمان، اهمیت نیازهای خودمان می باشد.
۱۰ – ازدواج بهترین فرصت برای رشد و بالندگی، غلبه بر حس خودخواهی و آموزش عشق ورزی می باشد.
سه شنبه 9/7/1392 - 10:12
ازدواج و همسرداری
هر
فردی نهایتا به بلوغ جسمی، اجتماعی و روانی میرسد و هر چقدر هم که از نظر
محبت در کانون خانواده کمبودی نداشته باشد، باز هم یک کشش روانی او را به
سمت جنس مخالف میکشاند. در واقع نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن موجب
بروز این کشش میشود و اینجاست که این نیاز روحی باعث میشود فرد با وجود
تمام مشکلات، مسئولیت یک زندگی مشترک را به عهده گیرد، اما رمز موفقیت در
تداوم یک زندگی مشترک چیست؟
یک زندگی موفق در سایه یک انتخاب موفق شکل میگیرد. شناخت اولیه، تحقیقات
محلی و مشاوره پیش از ازدواج از جمله مراحلی است که هنگام انتخاب همسر باید
به آن توجه داشت. اما در مرحله شناخت همسر چه معیارها و ملاکهایی را باید
مدنظر داشت؟
برای خیلی ها، ملاک اصلی و اولیه برای یک انتخاب موفق بر اساس ظواهر است.
در حالی که داشتن سلامت روانی، رفتاری، جسمی و دینی از مهمترین ملاکهایی
است که باید در اولویت قرار گیرد. ملاک بعدی شغل مناسب، وسع مال، تحصیلات و
همچنین سلایق و ویژگیهای فردی همچون داشتن تناسب اندام، چاقی یا لاغری،
رنگ سفید یا سبزه، چشم رنگی یا مشکی و... از معیارهای اختصاصیتر هستند.
این ملاکها مکمل یکدیگر بوده و در صورت نبود تناسب میان آنها زندگی مشترک
در هالهای از ابهام قرار خواهد گرفت.
اختلال های دردسرساز
اختلالات روانی یکی از عوامل ناکامی در زندگی مشترک است. مشکلات اضطرابی،
افسردگی و وسواس در گروه اختلالات نوروتیک قرار دارد و اگر در حد حاد نباشد
و طرفین متعهد به ادامه درمان تا بهبودی کامل شوند، مشکلی در زندگی آینده
پیش نخواهد آورد. اما اختلال سایکوتیک همچون اسکیزوفرنی یا اختلال شخصیتی
پارانویید (سوءظن) از جمله اختلالاتی است که فرد کمتر حاضر به درمان شده و
ازدواج با چنین افرادی توصیه نمیشود.
بزرگترین دردسری که زندگی شما را تهدید می کند، اختلال های شخصیتی هستند.
این اختلال ها به سادگی قابل تشخیص نیستند و تنها یک متخصص می تواند درباره
وجود آنها با قطعیت نظر دهد. افراد مبتلا به اختلال های شخصیتی آدم های
باهوشی هستند که گاهی از نظر اجتماعی موقعیت های خوب و چشمگیری هم دارند
اما یکی از ویژگی های رفتاری آنها آزار دهنده است. مثلا زیادی خودشان را
قبول دارند و اگر به آنها کم توجهی کنید، شاکی می شوند (خودشیفته ها)، به
همه بدبین هستند و فکر می کنند دیگران می خواهند برای آنها دردسر درست کنند
(پارانوییدها)، گوشه گیر هستند و به شکلی افراطی تک گرایی دارند،
خودمحورند، از جمع فاصله می گیرند و دیگران را از زندگی شان حذف می کنند
(اسکیزوییدها)، اهل شلوغ بازی و هیاهو هستند، خیلی اجتماعی به نظر می رسند
اما بیش از آن هوچی و شلوغ کارند. (هیستریک ها)... تشخیص این اختلال های
شخصیت کار ساده ای نیست بنابراین حتما قبل از ازدواج به مشاور مراجعه کنید
تا از شما و طرف مقابل تان تست شخصیتی بگیرد.
تفاوتهای شخصیتی خانمانسوز است
امروزه برخی دختر و پسرها تصور میکنند برای داشتن یک زندگی موفق باید طرف
مقابل آنها خصوصیات و شخصیت متفاوتی داشته باشد تا خلقیاتشان کاملکننده
یکدیگر باشد. به عنوان مثال فرد گوشهگیر دوست دارد با فردی اجتماعی ازدواج
کند یا فردی بیخیال با فردی متعهد و پایبند.
در واقع افراد به دنبال کسی میگردند که با او کامل شوند، بدون آنکه
کوچکترین تغییری در خود ایجاد کنند. این طرز فکر کاملا اشتباه و خانمانسوز
است. اگر بحث کفویت و همتایی در دختر و پسر وجود نداشته باشد، مثلا زوجین
همتای اقتصادی، فرهنگی، خانوادگی، دینی و... یکدیگر نباشند و در واقع پسر
در یک سر طیف و دختر در سر دیگر آن قرار گیرد، تعارضات زناشویی افزایش
مییابد.
زندگی مشترک,تداوم یک زندگی
اگر چه تعارضات به طور نسبی در هر زندگی وجود دارد، اما هم سطح بودن تا
حدود زیادی از شدت آن میکاهد. خطرناکترین ازدواجها وصلت افراد درونگرا
با برونگرا، منظم با نامنظم و افرادی که ثبات هیجانی بالایی دارند با
افرادی که زود برانگیخته میشوند است. البته اگر فردی درجه درونگرایی 4 و
دیگری 6 داشته باشد یا یکی منظم و دیگری منظمتر باشد یا اعتقادات مذهبی
یکی 60 و دیگری 70 باشد به دلیل آنکه پایه اصلی این ویژگیها در آنها وجود
دارد تقریبا در وسط طیف قرار داشته و ازدواج خوبی خواهند داشت.
شباهت های خیالی
برخی افراد در دوران آشنایی با جنس مخالف متوجه شباهتهایی در شخصیت،
خلقیات و فرهنگ یکدیگر شده و این اصل را ملاکی برای داشتن یک ازدواج موفق
میدانند، اما با ورود به زندگی مشترک ایــــن تفاهمات کم رنگ و گاهی محو
میشود.
بروز عشق یا علاقه افراطی پیش از ازدواج از جمله عواملی است که میتواند
مانند یک فیلتر عمل کرده و مکانیسم شناختی دو طرف را تحریف کند. امکان دارد
قبل از ازدواج پسری به دختری بگوید با شروع زندگی مشترک به تو اجازه
معاشرت یا دیدار با خانواده را نمیدهم. در چنین جوی اگر عواطف حکمفرما
باشد دختر با این فرض که پسر به دلیل علاقه زیاد موقتا این حرف را زده است
مساله را جدی نگرفته و به پای دوست داشتن زیاد و تفاهم در علاقه به یکدیگر
میگذارد. در حالی که این طور نیست و این موضوع به صورت یک مشکل حاد در
زندگی مشترک نمود پیدا خواهد کرد.
به امید اصلاح یکدیگر نباشید
تغییر دادن رفتار و روش همسر یکی از باورهای نادرستی است که بسیاری از دختر
و پسرها درگیر آن هستند. کسانی که چنین طرز فکری دارند متوجه نیستند که
انسان موجودی انتخابگر است و در شرایط فرهنگی و اجتماعی خاصی رشد کرده و
قبل از ازدواج عمری را با سلیقه و باورهای خود زندگی کرده و شخصیتش تا حدود
زیادی اینگونه شکل گرفته است.
اما چرا بیشتر افراد گمان میکنند میتوانند روش همسر را تغییر داده و به
شکل مورد نظر خود در آورند؟ انتخاب در ازدواج اینک و اکنون است. یعنی قبل
از ازدواج آنچه را که از شخصیت، اخلاق، رفتار، مذهب، خانواده و فرهنگ طرف
مقابل میبینیم باید به همان میزانی که هست بپذیریم و بدانیم که باید با
همین شرایط ادامه زندگی دهیم و در این مقوله نباید به امید یک هوای تازهتر
بود. اینکه بگوییم طرف پس از ازدواج چادری میشود، رفتار بدش را کنار
میگذارد، نمازخوان میشود، سیگارش را ترک میکند، مسئولیت پذیر می شود،
منظم و خوش برخورد می شود، پرخاشگری اش را کنار می گذارد و... یک خیال باطل
است.
حتی اگر کسی از روی عشق و محبت چند صباحی به خاطر طرف مقابل گذشت کند و
برخی رفتارها و عقایدش را تغییر دهد، این کار را به میل و اراده خود انجام
داده نه به زور و اجبار ما. عابدینی ادامه میدهد، البته بعد از ازدواج
تغییراتی در زن و شوهر به وجود میآید، اما این تغییرات در اثر آمیختگی
روح، روان و جسم آنها و گاهی در اثر همنشینی و یادگیریهای خود آگاه و
ناخودآگاه است نه در اثر اعمال قدرت و فشار ظاهری یک طرف به طرف دیگر.
بنابراین همسری را انتخاب کنید که قبل از ازدواج بتوانید او را با تمامیت و
با همه رفتارها و عقایدش بپذیرید و هرگز به فکر تغییر او نباشید چرا که در
صورت فشار به طرف مقابل امکان دارد زندگی مشترکتان به جدایی بینجامد.
همه ملاکها با هم زندگی را میسازد
عدهای ملاک موفقیت در زندگی را بچهدار شدن، بعضی اشباع نیازهای عاطفی و
احساسی و گروهی تامین نیازهای جنسی میدانند. آیا این ملاکها هر کدام به
تنهایی برای داشتن یک زندگی موفق قابل قبول است؟ تولید نسل میتواند یکی از
ملاکهای موفقیت در زندگی باشد. اما گاهی فشار ناشی از مشکلات زندگی به
حدی است که لذت داشتن فرزند را کمرنگ میکند. از طرفی تولد فرزندانی بیش
فعال، ناسازگار و حتی بیمار ممکن است رویای داشتن یک زندگی موفق را به شکست
تبدیل کند. اما اشباع نیازهای عاطفی در مقایسه با فرزند داشتن معقولتر و
اولیتر است. چرا که بسیار دیده میشود زوجینی که از نظر روانی و عاطفی
یکدیگر را تیمار کرده و به معنای واقعی به یکدیگر محبت دارند، به طرز
چشمگیری در زندگی مشترک خود موفق بودهاند.
تامین نیازهای جنسی هم یکی از عوامل موفقیت در زندگی است. دختر و پسر قبل
از ازدواج باید تا حدودی از میزان امیال جنسی یکدیگر به منظور جلوگیری از
نارضایتی جنسی پس از ازدواج باخبر باشند و این امر باید از طریق مراجعه به
مشاوران خبره و کارآمد ازدواج شناسایی شود. مشاوران با طرح تست شخصیتی
«کتل» میتوانند بیطرفانه تا حدود زیادی به خصوصیات و ویژگیهای شخصیتی و
جنسی هر دو نفر واقف و شباهتها و تفاوتها را شناسایی کنند.
سه شنبه 9/7/1392 - 10:10
خانواده
چهارشنبه 7/9/1386 - 19:40
فلسفه و عرفان
حضرت رسول در اين باره مىفرمايد:
"هر كس نماز را سبك بشمارد، دچار پانزده بلا مىشود:
شش بلا در دنيا، سه بلا در هنگام مرگ، سه بلا در قبر و سه بلا و عقوبت هنگامى كه از قبر بيرون مىآيد:
الف. آنچه در دنيا به آن دچار مىشود:
1. خداوند بركت را از عمر او برمى دارد. 2. خداوند بركت را از روزىاش بر مىدارد. 3. چهره خوبان از او گرفته مىشود. 4. كار نيك وى ديگر پاداش نخواهد داشت. 5. دعايش به اجابت نمىرسد. 6. از دعاى خوبان بهرهاى نخواهد برد.
ب. آنچه در هنگام مرگ به آن دچار مىشود:
1. با ذلت و خوارى مىميرد. 2. گرسنه از دنيا مىرود. 3. تشنه مىميرد.
ج. آنچه در قبر گريبانش را مىگيرد:
1. خداوند ملكى را در قبر وى مىگمارد، تا او را شكنجه كند. 2. قبر بر وى تنگ خواهد گرفت. 3. درون قبر وى، تاريك خواهد بود.
د. آنچه در قيامت هنگام برخاستن از قبر به آن دچار مىشود:
1. خداوند فرشتهاى بر او مىگمارد، تا وى را با صورت بر زمين بكشد؛ در حالى كه مردم نظاره مىكنند. 2. با وى محاسبه سختى خواهد داشت. 3. هرگز خداوند به وى نظر رحمت نمىافكند و تطهيرش نمىكند و عذاب دردناك و سختى در انتظار او است".
دوشنبه 28/8/1386 - 21:13
طنز و سرگرمی
صبح كيفم رو زدند، بدبخت شدم، توش همه زندگيم بود. شناسنامه، پاسپورت، كارت ملي، دو و نيم ميليون پول، چهارده تا سكه تمام بهار آزادي، يه شاخه نبات، يك دست آينه و شمعدان، وكيلم؟!
دوشنبه 28/8/1386 - 21:9
کامپیوتر و اینترنت
قصد داریم ترفندی جالب و عجیب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید دوستان خود را به راحتی سرگرم کنید! ترفندی که بیل گیتس و تمامی مهندسین مایکروسافت نیز نتوانستند برای آن دلیلی پیدا کنند. خودتان می توانید امتحان کنید...!
پس برای این کار کافی است یک پوشه جدید ایجاد کنید (راست کلیک کنید و از New بر روی Folder کلیک کنید).
سپس برای نام آن عبارت con را تایپ کنید.
نکته جالب این موضوع اینجاست!
شما و هیچ کس دیگر نمیتواند فولدری با نام con ایجاد کند!
این مورد در مورد دو عبارت aux و nul نیز صدق میکند.
پس دست به کار شوید ، شاید بالاخره توانستید چنین کاری بکنید...!
پنج شنبه 10/8/1386 - 17:32
آموزش و تحقيقات
کراکي ها چطور شسته مي شوند
كراک محبوب ترين ماده مخدر در بين جوانان است و شايع است که بدترين عاقبت را هم دارد. مي گويند اجساد معتادان به کراک را در غسالخانه ها نمي شويند چون جسد آنها چنان پوک و گنديده است که قابل شست وشو نخواهد بود.اگرچه ترس از اين عاقبت باعث نشده است مصرف کراک پايين بيايد و اين ماده مخدر همچنان شايع ترين ماده مخدر در بين جوانان است ولي آيا حرف هايي که در مورد اين ماده مخدر زده مي شود، واقعيت دارد؟
مي دانيم که برخي اجساد را نمي توان با آب شست وشو داد مانند پيکر کساني که در تصادف هاي شديد يا آتش سوزي کشته شده اند. همچنين براساس فقه اسلامي اگر اين احتمال وجود داشته باشد که جسد در صورت برخورد با آب از بين برود نيازي به غسل شرعي نيست و مي توان پيکر مرده را با همان شکل به خاک سپرد و به همين دليل هم اجساد افرادي که در تصادف هاي شديد يا آتش سوزي کشته شده اند، بدون شست وشو به خاک سپرده مي شود. غسال هاي بهشت زهرا در مورد علت مرگ جنازه هايي که مي شويند کنجکاوي نمي کنند. يکي از غسال ها مي گويد؛ �اينجا مرده هاي پوسيده را هم مي آورند، آدم هايي که ديگر اصلاً شبيه آدم نيستند ولي ما همه را مي شوييم. يعني هر جنازه يي را که قابل شستن باشد مي شوييم. مي گويند کراکي ها فاسد مي شوند ولي تا به حال جنازه يي نيامده که رويش نوشته باشد کراکي.�
دکتر محسن هاشمي رئيس انجمن فيزيوتراپ هاي ايران که بنا به حرفه خود تجربياتي از اندام هاي تحليل رفته دارد، مي گويد؛ �شخصاً هيچ آزمايش عملي معتبري در مورد اثر مواد مخدر صنعتي بر استخوان ها سراغ ندارم که در اين مورد صدق کند. مسلماً مواد مخدر آسيب شديد فيزيکي به بدن وارد مي کنند ولي براي اظهارنظر نيازمند آزمايش هاي دقيق هستيم.�
هاشمي البته به نکته ديگري هم اشاره مي کند؛ �اگر جواني که اعتياد دارد به پزشک مراجعه کند مسلماً اعتياد خود را پنهان خواهد کرد. پزشک هم احتمالاً به دنبال دلايل ديگر مي گردد و ارتباط ميان اعتياد و پوکي استخوان يا از بين رفتن ماهيچه ها را در نظر نمي گيرد.�
کراک که در قاره امريکا و اروپاي غربي مصرف مي شود سال ها قبل از ترکيبات کوکائين ساخته شد. تجارت کوکائين در قاره امريکا همانند تجارت کراک در آسيا پرمنفعت است و قسمتي از درآمد کشاورزان فقير بوليوي، اکوادور و کلمبيا را تشکيل مي دهد. کوکائين طي مراحل استخراج، حمل و توزيع ارزش افزوده زيادي پيدا مي کند. طوري که تنها افراد ثروتمند قادر به تهيه آن هستند ولي تاجران مواد مخدر براي اينکه اقشار نيازمند جامعه در حسرت کوکائين نمانند آن را با ترکيبات شيميايي ديگري مخلوط کردند و با افزايش حجم، کوکائين فقرا را ساختند اين محصول ارزان تر به نام کراک شهرت پيدا کرد و مانند هر تجارت سودآور ديگر دامنه آن به اروپا هم رسيد.
با اين حال کراک هنوز در آسيا گران قيمت بود در واقع اگر کراک از مسير تجارت مواد مخدر تا ايران بيايد بيش از صد هزار تومان به ازاي هر گرم قيمت خواهد داشت. پس کراک آسيايي که يک دهم اين قيمت هم نيست از چه چيزي ساخته شده است؟ برخي امتياز اختراع کراک را به مافياي سرخ روسيه نسبت مي دهند عده يي ديگر منشاء آن را ترکيه، پاکستان يا ديگر کشورهاي خاورميانه مي دانند. کراک آسيايي از کوکائين ساخته نشده است کراک امروزي موجود در کشور ما فقط ترکيب قوي تري از مشتقات هروئين است. اجناس جديد معمولاً با استفاده از سه روش اصلي مشتريان خود را پيدا مي کنند. کراک هم براي رواج بيشتر در ميان جوانان از هر سه اين روش ها استفاده کرد. اول اينکه معتاداني که به هروئين اعتياد دارند و مي خواهند با يک ماده ديگر آن را ترک کنند نوع مصرف خود را به کراک تغيير مي دهند. در حالي که ماده جديد به مراتب خطرناک تر از اولي است. دومين روش اين است که براي تسکين عوارض ماده محرک يا توهم زا که معمولاً در پارتي ها مصرف مي شود بايد از يک مسکن استفاده کرد. معمولاً هم تصور مي شود که اين مسکن اعتيادآور نيست در حالي که بلافاصله وابستگي ايجاد مي شود. سومين و مهمترين دليل گسترش کراک جنبه فرهنگي آن است. جز مدل لباس و آرايش مو، مصرف مواد مخدر هم به صورت يک �مد� از کشورهاي غربي تقليد مي شود. بنابراين اگر ماده يي که در غرب رايج است به ايران وارد شود، براي حفظ �کلاس� و �پرستيژ� بازار مصرف تضمين شده يي در ميان جوانان خواهد داشت. دکتر اسماعيل پور مدير گروه درمان يک انجمن ترک مواد مخدر است. او شايعات مربوط به کراک را دنبال کرده و به نتايجي رسيده است؛ �مصرف کراک باعث مي شود که فرد هيچ دردي راحس نکند، در نتيجه بيماري هاي مختلف در بدنش به راحتي پخش مي شود. علاوه بر آن اين مخدرها سيستم ايمني را به شدت ضعيف مي کنند و راه براي ورود عوامل عفوني باز مي شود در نتيجه يک شخص معتاد به کراک احتمالاً دچار چند بيماري مختلف خواهد بود، مخصوصاً اگر ولگرد و کارتن خواب باشد.� او از معتاداني مثال مي زند که زخم هاي پوستي بسيار بزرگ يا حتي عفونت کامل را در قسمت هايي از بدن خود داشته اند و البته به مصرف کراک هم ادامه مي دادند. وي مي گويد؛ �وقتي فرد سالمي مي ميرد پس از طي زمان مشخصي مثلاً 72 ساعت جسمش دچار پوسيدگي هايي خواهد شد. حال اگر شخص معتاد به کراک و آلوده به عفونت دروني باشد پس از مرگ در 12 ساعت به اين مرحله خواهد رسيد و جنازه يک روزه او مانند جنازه چندين روزه افراد سالم است و اين تصور را به وجود مي آورد که به زودي از هم خواهد پاشيد.� مي گويند هيچ کس نمي تواند بيش از 5 سال کراک مصرف کند و زنده بماند، چون دوره کشتار آن آغاز مي شود و معتادان را يکي يکي به کام مرگ مي فرستد. البته معتادان به کراک تا اينجا مي توانند مطمئن باشند که حداقل مانند انسان هاي سالم شسته خواهند شد.
سه شنبه 8/8/1386 - 19:52
دعا و زیارت
امام مهدي عليه السلام و حتي واقعه عاشورا شده است . از روزگاران کهن ، داستان ظهور مصلح در آخر الزمان ، مسئله اي اساسي و قابل توجه بوده است . اصولاً " فتوريسم " يعني اعتقاد به دوره آخر الزمان و انتظار ظهور منجي ، عقيده اي است که در اديان آسماني اعم از يهوديت ، زردشتي ، مسيحيت و مدعيان نبوت عموماً و دين مقدس اسلام خصوصاً ، به مثابه يک اصل مسلم قبول شده و برخي گفته اند که حتي در آثار مصر قديم نيز در اين باره کلماتي آمده است .
1- آيين زردشتي
در کتابها و آثار زردشت ، درباره آخر الزمان و ظهور موعود مطالب بسياري آمده از جمله در کتابهاي : اوستا ، زند ، جاماسب نامه ، داتستان دينيک ، زارتشت نامه .
در دين زردشت ، چند موعود معرفي شده که آنان را " سوشيانت " مي نامند . ايشان سه تن هستند که مهمترين آنها " سوشيانت پيروزگر " خوانده شده و در مورد او چنين آمده است :
" سوشيانت فرديسنان ، به منزله کريشناي برهمنان ، بوداي پنجم بودائيان ، مسيح يهوديان ، فارقليط عيسويان و مهدي مسلمانان است ."
2- آئين هندي
در آئين هندوان و کتب آنها نيز ، سخن از نجات دهنده و موعود آمده ، ازجمله در کتاب " مهابهاراتا " و کتاب " پورانه ها " دراين باره گفته اند :
" همه اديان معتقدند که در پايان هر دوره از تاريخ ، بشر از لحاظ معنوي و اخلاقي رو به انحطاط مي رود و چون طبعاً و فطرتاً ، در حال هبوط و دوري از مبدأ است و مانند احجار به سوي پايين حرکت مي کند ، نمي تواند به خودي خود به اين سيرنزولي و انحطاط معنوي و اخلاقي خاتمه دهد . پس ناچار روزي شخصيتي معنوي وبلند پايه ، که از مبدأ وحي الهام و سرچشمه مي گيرد ظهور خواهد کرد و جهان را از تاريکي جهل ، غفلت ، ظلم و ستم نجات خواهد داد ."
3- آئين بودايي
در دين بودايي نيز ، مسئله انتظار مطرح است مصلحي که پيروان اين آيين انتظار ظهوراو را مي کشند ، بوداي پنجم نام دارد .
4- آيين يهود
در آثار ديني يهود و اسفار تورات و ديگر کتابهاي انبياي يهود ، همواره به موعود اشاره شده است .
به عنوان مثال در کتاب " نبوئت هيلد " به مطالب بسياري ، درباره ظهور پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله ، حوادث مربوط به بعثت ، پاره اي از علائم آخر الزمان و رجعت مطالبي ذکر شده همچنين اشاره اي به شخصيت
در کتابهاي دانيال پيامبر ، جحي پيامبر ، صفيناي پيامبر ، اشعياي پيامبر و زبور حضرت داود عليه السلام نيز سخناني درباره موعود آمده است .
5- آيين مسيحيت
در آيين مسيحيت و کتابهاي مقدس آنان ، بشارتهاي بيشتر و روشنتري درباره موعود آخر الزمان بيان شده ، شايأ يکي از علتهاي آن قرب زمان باشد زيرا با ظهور حضرت مسيح (ع) ، زمان ظهور حضرت مهدي عليه السلام نزديکتر شده است . علت ديگر ، تحريف کمتري است که در اين آثار پديد آمده ؛ در کتابهاي انجيل متي ، انجيل لوقا ،انجيل مرقس ، انجيل برنابا و مکاشفات يوحنا نيز بشارتهايي درباره ظهور آخر الزمان آمده است .
"السلام علي مهدي الامم و جامع الکلم" امام زمان پشت وپناه تون با مرور تاريخ درمي يابيم که در هرزمان و در ميان هر قوم وامتي ، در هر سرزميني و به زبان هر پيامبر ، حکيم يا بزرگي سخن از " موعود " را به ميان آورده است . گرچه تعابير و اصطلاحها در ميان اقوام و مردم متفاوت بوده اما درکل منظورهمان موعود آخر الزمان است که آن موعود کسي نيست جز حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف.
در يکي از زيارتهاي حضرت حجة بن الحسن عليه السلام نيز چنين آمده است :
سلام بر مهدي ، که امتهاي از او سخن گفته اند ، همو که همه اقوام و افکار را متحد مي کند و زير يک پرچم گرد مي آورد .
یاحق
شنبه 5/8/1386 - 19:39