• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن روانشناسي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
روانشناسي (بازدید: 32662)
دوشنبه 15/7/1387 - 21:3 -0 تشکر 63402
علل مد گرایی جوانان

به نام خدایی که در همین نزدیکی است ...

با سلام

دوستان این بحث برای این ایجاد شده که بررسی بشه

برای چی یه جوون  به طرف مدی کشیده می شه که نمی دونه بانیش کیه

و یا از گردنبندی استفاده می کنه که نمی دونه آرم یه گروه شیطان پرسته

در کل علل کشیده شدن یه جوون به طرف مدهای عجیب غریب ...

و وقتی دلیل رو ازش می پرسی می گه مده ... با کلاسه ... و ...

شاید این بحث رو باید در قسمت اجتماعی مطرح می کردم

ولی به نظر من این مدگرایی ها از خلاهای درونی فرد و مشکلات خانوادگی صحبت می کنه

که ریشه های روانشناسی داره

و توش جای بحث هست

واقعا دلیل چیه ؟!

 

هميشه مهربان بمان ...

يکشنبه 21/7/1387 - 23:50 - 0 تشکر 64844

با سلام 

یکی از مشکلاتی که باعث می شه انسان مدگرا باشه اینه که انسان کلا آدمی باشه که زیاد جوگیر می شه معمولا آدمهایی زیاد جوگیر می شن که قدرت تصمیم گیری پایینی دارند و این بخاطر نداشتن شجاعته متاسفانه الان توی جامعه والدین خیلی چیزها رو به بچه هاشون یاد می دن اما شجاعت رو یاد نمی دن اگر ما انقدر شجاع باشیم که هر چیزی را که حق بدانیم به آن عمل کنیم ولو همه جامعه مخالف ما باشند هیچوقت جوگیر نمی شویم اونوقت مد نمی تونه ما را به هر طرف بکشه 

شجاعت نداشتن هم معمولا به این برمی گرده که توی خانواده نه الگوی مناسبی برای این رفتار وجود داره و نه به خود فرزند شخصیت داده می شه تا خودش به شجاعت برسه 

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

سه شنبه 30/7/1387 - 17:11 - 0 تشکر 66568

جوانی خصوصیات خاص خود را دارد که هیچ گریزی از آن نیست، یکی از نیازهایی که به شکل مستقیم با سن جوانی ارتباط دارد ، نیاز به آراستگی است به طوری که کلیه جامعه شناسان و روان شناسان متفق القول هستند که جوانان در سنی خاص نیاز به پوشیدن انواع خاصی از لباس و آرایش مو را دارند که حس خود نمایی آنان را تا حد زیادی مرتفع ساخته و از طرفی دارای رنگ های شاد و جذاب باشد.

از طرفی دین مبین اسلام نیز همواره بر آراستگی تاکید کرده و به آن توجهات خاصی داشته است ، اما مرز بین آراستگی و آنچه به عنوان "خود نمایی غیر معقول" شناخته می شود چیست؟

بسیاری معتقدند که معیارهای زیبایی در قرن بیست و یکم تغییر کرده و دیگر معیارهایی که در گذشته وجود داشت، به طور کلی از میان رفته است، به طور مثال آدمی که در 80-70 سال پیش زندگی می کرد به مغزش هم خطور نمی کرد که روزی معیارهای زیبایی از افراد سیاه پوست یا دورگه وام گرفته شود و داشتن لبان کلفت و بزرگ، پوستان بسیار تیره که امروزه به نام پوست "برنزه" معروف است، موهای زبر و مواج یا داشتن ابروان بسیار نازک جزو معیارهای زیبایی باشد.

هر کدام از ما تمایل داریم تا ضمن آنکه از دیگران تقلید می کنیم ، وجوه و شاخصه های خاص خود را نیز دارا باشیم و بر همین اساس است که مدها مدتی مورد پذیرش قرار گرفته و بعد از مدتی دیگر با اقبال عمومی مواجه نشده و به اصطلاح "دمده" می شوند و این اتفاق زمانی می افتد که یک مد بسیار فراگیر شود. بدین ترتیب که ابتدا طرح یک لباس یا یک نوع آرایش مو و صورت به طبقات بالای جامعه نفوذ کرده و سپس به سرعت بدل های آن به طبقات پایین تر می آید و آنگاه است که طبقه بالا برای حفظ برتری خود به یک مد جدید روی می آورد.

خوب یا بد نمی توان انکار کرد که همواره یکی از امتیازات افراد به شمار می رفته است. تا اینجا نه تنها هیچ مشکلی وجود ندارد بلکه اهمیت ندادن منطقی آن به خصوص در میان جوانان مطلوب نیست.

اما این مسئله آن زمانی نگران کننده می شود و حتی در بسیاری از موارد شکل بیماری به خود می گیرد که از حالت عادی خود خارج شده و تمام فکر و ذهن یک فرد را به خود معطوف کند به نحوی که در بسیاری از مواقع باعث بروز انواع بیماری و ناهنجاری می شود. برای مثال کسانی که بیش از اندازه به زیبایی خود اهمیت می دهند یا دچار اعتماد به نفس کاذب می شوند یا اینکه اعتماد به نفس خود را به شکل کامل از دست می دهند که هر دوی این حالات می تواند خطر ناک باشد.

وی اضافه می کند: از طرفی توجه به این معضل سبب می شود تا مهمترین و پر اهمیت ترین مسئله در زندگی جوانان این مسئله شده و بنابراین آنان را از بسیاری از فعالیت های اجتماعی باز می دارد یا آنکه باعث می شود اگر چنانچه به فعالیت اقتصادی ای مشغول هستند نتیجه کلیه فعالیت های خود را صرف این امر کنند. این مسئله دلایل گوناگونی دارد. اگر چه جوانان در تمام دنیا به اینگونه معیارها توجه دارند ، اما جوانانی که در جوامع در حال گذار زندگی می کنند، بیشتر در معرض این مسئله قرار دارند ، به طوری که استفاده از بسیاری از مارک های معروف به اندازه ای در این کشورها خریدار دارد که در خود کشورهای تولید کننده اگر به این قیمت ها عرضه شود خریدار ندارد. برای مثال در ایران ممکن است جوانی که در سطح زندگی متوسط و حتی متوسط رو به پایین قرار دارد ، مایل باشد که خود را با جدیدترین معیارهای مد و زیبایی منطبق سازد و در این راه از هیچ کوششی حتی تحت فشار گذاشتن خود یا خانواده اش هم دریغ نمی کند.

مد و محدودیت در تنوع رنگ ها باعث شد که زنان و نوجوانان ما به الگو برداری از منابع غیر رسمی رو بیاورند و مافیای مد اروپا با استفاده از این خلاء مد غرب را با اندکی تعدیل و قیمت ارزان وارد ایران کرد .

وی که از این موضوع به عنوان "رها شدگی فرهنگی" نام می برد و معتقد است که در ابعادی گسترده ، هویت ایرانی – اسلامی را نشانه می رود ، می افزاید: بر همین اساس دولت چند سال است که فکر برگزاری جشنواره هایی را کرده است که در آن مدهای ایرانی- اسلامی عرضه شود و طراحان داخلی بتوانند لباس های خود را در معرض نمایش بگذارند.

با این حال بسیاری از تحلیل گران اجتماعی و طراحان مد و لباس برگزاری این جشنواره های دولتی را نا موفق ارزیابی می کنند و معتقدند دولت با ورود نابجا به عرصه ساماندهی مد و لباس الگو برداری سطحی از نمونه های خارجی را به نمایش گذاشته است.

ایران در حالی جشنواره مد و لباس خود را سال به سال برگزار می کند که شبکه های ماهواره ای در هر 3 دقیقه به معرفی وارائه یک مد جدید می پردازند و تنها ترکیه به عنوان یکی از کشورهای تولید کننده مانتو، هر دو هفته بین 6 تا 7 طرح جدید را به ایران صادر می کند و در مقابل این جریان پویا و گاه تهاجمی مد در جهان است که منتقدان حرکت طراحان دولتی جشنواره مد و لباس را لاک پشت وار و بسیار دور از نیازهای روز جامعه ارزیابی می کنند. بر همین اساس یکی از کارهایی که در این راستا در حال انجام است طرح ساماندهی مد و لباس است که متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هیات وزیران در این راستاد مبلغ یک میلیارد ریال جهت تحقق اهداف قانون ساماندهی مد و لباس از محل اعتبار هزینه های پیش بینی شده قانون بودجه سال 86 کل کشور در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرارداد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

بعلاوه ساماندهی مد و لباس در کمیسیون فرهنگی مجلس می تواند گامی بلند برای تطابق فرهنگ ایرانی با پوشش ایرانیان باشد.

کاربران عزیز تبیانی : اما شاید بهترین راه برای آنکه چهره ی شهرمان با پوشش ها ی نا مطلوب وزننده خراب نشود وجوانانمان تمام فکر وذکرشان برنزه شدن امروز وسفید شدن فردا و تغییر قیافه وسایز نباشد ، داشتن روش تربیتی در خانواده و مدرسه بهترین راه حل است. برای داشتن جوانانی شاد ، توانا ، بالنده ، با اعتماد به نفس و مهم تر از همه با ایمان باید از همان ابتدای کودکی شروع کنیم . فردا دیر است .هرروزی را که ما از دست دهیم ،هستند افرادی که از غفلتمان سوء استفاده کنند و بزرگ ترین سرمایه های زندگی مان - فرزندانمان _ را به دنبال خواسته هایخود بکشند .

پس پدر ومادر های تبیانی ، هشیار باشید!

هميشه مهربان بمان ...

چهارشنبه 8/8/1387 - 0:1 - 0 تشکر 68001

نسل بعد از انقلاب در كشور ما الگوهای مناسب و عینی برای رفتار و عمل را داشتند مانند الگو شدن شهدا و ایثارگران و تا حدود زیادی نیز از آن درشكل دادن به هویتشان استفاده كردند اما دو نسل بعد از انقلاب همانگونه كه شاهد آن هستیم كم كم به ارزشهایی خود را پایبند نشان می دهند كه فاصله فكری و ذهنی آنها را روز بروز از خانواده و جامعه شان بیشتر می كند . از جمله آنها پایبند شدن به ارزشهای زودگذر و غیر منطقی در اكثر موارد و از جمله در نوع پوشش می باشد . این ارزشهای غیر منطقی و زودگذر را در انتخاب نوع پوشش ، طرز صحبت كردن و آرایش تحت عنوان مدگرایی بررسی می كنیم. البته نمی توان مدگرایی را بعنوان هوس عمومی گذرایی كه عیناً شاهد آن هستیم فی نفسه منفی ارزیابی كرد. زیرا مدگرایی با بینش و خط مشی های جدید چه بسا عاملی برای ایجاد تفكر نو و جدید نیز می باشد . اما آنچه در جامعه شاهد آن هستیم پیروی و تقلید كوركورانه از ظواهر گاه در حد افراطی آن است .

این یعنی یك فاجعه برای جامعه. زیرا كه در این مسیر، جامعه فرهنگ مادی و معنوی خود را از دست می دهد و با از دست دادن آنها هر چه سریعتر راه هلاكت و نابودی خود را می پیماید . نه دیوار و نه صد سپاه و لشكر جلو دار ورود مد نیستند فقط باید چشم و گوشمان را باز كنیم و مواظب باشیم تا هویت فرهنگی - سیاسی - اجتماعی و اقتصادی ما را ویران نسازد و گذشته و اصالت را از جوانان نگیرد. از آنجائیكه ورود هر مد همراه با انبوهی از پیام ها و محتواست بنابراین فرد مدگرا ممكن است علاوه بر قبول مد محتوای فرهنگی و شرایط اجتماعی آنرا هم بعنوان یك ایده آل بپذیرد كه این خطرناكترین حالت مدگرایی است و جامعه را از درون تهی می كند و در واقع جوانان و نوجوانان را از جامعه ربوده و در اختیار غرب می گذارد هر چند كه به ظاهر در وطن خویش زندگی می كنند.

كارشناسان معتقدند كه مد یك رفتار اجتماعی نوظهور است كه به یكباره بصورت تغییر سلیقه های ناگهانی در افراد شكل می گیرد در حالیكه با فرهنگ و رسوم جا افتاده آن جامعه كه افراد بر حسب سابقه و قدمت از آن پیروی می كنند تناقض دارد. در یك تقسیم بندی ساده می توان مدگرایی را به سه دسته فردی - خانوادگی و اجتماعی تقسیم كرد . كارشناسان علوم اجتماعی مدگرایی را پناه بردن به آرامش ظاهری تعبیر كرده اند و برای آن عوامل مختلفی بیان نموده اند .

را ذكر نمود . وقتی فرد در شرایطی باشد كه نیازهایش برآورده نشود و الگویی مناسب برای تقلید نداشته باشد در اینصورت این افراد جذب گروههایی می شوند كه كشش به تولید و الگوبرداری در آن گروهها بیشتر باشد . امروزه مردم مدام تلاش می كنند تا خواسته های كاذب خود را كه ثمره مدگرایی است پوشش دهند. این شیوه رفتار آنها را مدام بدهكار نموده و مرتب آینده خویش را پیش فروش می نمایند. به گونه ای كه برای این ره آورد مدگرایی به ناچار به امضای چك و سفته می پردازند بنابراین باید این واقعیت را پذیرفت كه یك نوع آسیب اجتماعی به وجود خواهد آمد .

از نظر فرهنگی معمولاً علیرغم اشتراكات زیاد در دو جنس، زنان به به لحاظ احساسی بودن واكنش هایشان نسبت به محیط ، عاطفی تر می باشند و بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند بنابراین تقلید و گرایش به الگوهای برتر با طبیعت بیولوژیكی زنان تناسب بیشتر دارد . درحالیكه مردان در برخورد و قبول این مسئله منطقی تر عمل می كنند . همچنین در زنان زمینه های شناخت شهودی بیشتر است . آنها بیشتر به روابط و ظاهر اشخاص توجه می كنند و حس زیبا دوستی و زیبایی پرستی در آنها در حد اعلاست. به همین علت است كه گرایش به مد و تقلید از طرز لباس پوشیدن تا نحوه آرایش و نوع صحبت كردن در زنان بهتر و زودتر به منصه ظهور می رسد و گرایش به مد در زنان عینی است .

بنابراین جامعه نیز به دختر یاد می دهد كه بیشتر از پسران پیرو مد باشند. لازم به ذكر است كه مدگرایی محدود به قشر، گروه و یا سن و سال نیست. اما طبیعی است كه جوانان در این بین بیشتر در معرض آسیب هستند . "زیگموند برن فلد " معتقد است تغییرات جسمی جوانان باعث می شود جوان به نظام ارزشی جدید حساس تر شود و در این اثنا برای تسكین دلواپسی های خود به ناچار به سمت گروه و افراد و سبك و روش جدید (مدگرایی) گرایش پیدا می كند . از جمله عوامل این گرایش می توان به چند عامل زیر اشاره كرد. عدم ارضاء نیاز به محبت و مهربانی ، نیاز به امنیت و آسایش ، نیاز به احترام ، نیاز به قدردانی و ... كه اگر هر كدام از عوامل فوق كمتر مورد توجه قرار گیرند جوانان را در مسیر جذب ایده و گروههای خارجی و مدگرایی قرار می دهد و بدین گونه فرد جوان مستعد پذیرش رفتار بزهكارانه خواهد بود .

احتمالاً همه ما در صفحه حوادث روزنامه ها می خوانیم كه دختر یا پسری جوان در حین سرقت اتومبیل یا مثلاً تلفن همراه دستگیر شد كه اگر با دید اجتماعی و نظر كارشناسی به قضیه نگریسته شود حتماً رد پای یكی از دلایل فوق را پیدا خواهیم كرد .ا لبته در نقطه مقابل از نقش وسایل ارتباط جمعی و تبلیغات و افزایش درآمد خانواده ها و متنوع شدن نیازهای امروزه جامعه بشری نیز نباید غافل بود. متاسفانه مدگرایی در جامعه ما در تمامی اقشار رسوخ كرده است و همین عامل سبب اشاعة آن شده است . طبیعی است كه در این گیر و دار بزرگسالان به دلیل كوله بار تجربه سعی می كنند تا حدودی ثابت بوده اما جوانان بدلیل اقتضای سن و سال براحتی الگوبرداری می نمایند. بنابراین وظیفه والدین ، روانشناسان و مددكاران اجتماعی كه بیشترین ارتباط را با جوانان دارا هستند، می باشد كه با ارائه الگوهای مناسب و عینی جوانان و نوجوانان را در بحران یاری دهند و با ارائه برنامه های برتر هویت اصلی جامعه را در جوانان و نوجوانان زنده نگه دارند و نگذارند جامعه آینده از درون تهی گردد .

منبع: موسسه جهانی سبطین

هميشه مهربان بمان ...

چهارشنبه 8/8/1387 - 0:2 - 0 تشکر 68002

گرایش برخی جوانان به مد های غربی، آن هم از روی ظاهربینی و غفلت از معانی برخی مدل های مورد استفاده درمو و پوشاک، نشان دهنده فکر نکردن این جوانان در مورد فلسفه ظهور چنین مد هایی است که عمدتا سرمایه داران یهود و آمریکایی از آن حمایت می کنند تا جوانان را در غفلت و سطحی نگری نگه دارند.

هر قدم که درخیابان های شهر برمی داری پدیده های جدیدتری به چشمانت می خورد و فکرمی کنی که از خوابی چند ساله بیدار شدی و مثل اصحاب کهف با این جامعه فاصله زیادی داری.

این روزها برخی از جوانان جامعه که بخش بزرگی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند بدون توجه به عوامل دخیل، اقدام به پیروی از مد های غربی کرده و برخی از آن ها حتی بی خبر از فلسفه بوجود آمدن این مدها تنها به لحاظ ظاهربینی از آن استفاده می کنند.

برای مثال می توان استفاده از لباس هایی که نماد شیطان پرستی برروی آن ها نقش بسته و یا آرایش موهای خود به مدل هایی که مخصوص هم جنس بازان غربی است و جوانان ما تنها صورت زیبای آن مدل را در نظرمی گیرند بدون اینکه به هجمه این بی فرهنگی توجه داشته باشند را مطرح کرد .

شیطان پرستی پدیده ای است که در قرن 19 در انگلستان تاسیس شد و سرمایه داران یهود و آمریکایی از آن حمایت می کنند، استفاده از مواد مخدر و انجام مراسم مبتذل جنسی، کار روزانه شیطان پرستان است.

رپ(Rap )و هوی متال( Heavymetal ) نیز طرفداران زیادی بین نوجوانان پیدا کرده است. رپ از اصلی ترین سبک های موسیقی است که در آن از رکیک ترین الفاظ استفاده می شود و شنونده را به پرخاشگری، خشونت، وحشت، بی نظمی، مرگ، درد، سرعت و وهم دعوت می کند.

جوانانی که از این گروه ها تقلید می کنند لباس و مدهای خود را به شکل افراد این گروه ها در می آورند.

به گفته خود این جوانان بعضی ازمدل های مو عبارتند از: تن تنی، میکروبی، تیفوسی، تاج خروسی، دم اردکی، آناناسی، فشن (Fasion) و سیخ تو پیریز!

مصطفی 20 سال دارد و دانشجوی رشته اقتصاد است. او در مورد مد مو می گوید: "الان موی کوتاه مده اول حجم مو رو کم می کنن که وقتی مو میره بالا خودش سیخ می ایسته یه خورده هم جلوش رو میدن پائین روی پیشونی".

وی اضافه می کند: "سال گذشته مو را بلند می گذاشتن و کلاً به حالت سیخ رو به بالا در می آوردن. افرادی که الان اینجورین زیاد روی مد نیستن".

مصطفی در مورد هزینه هفتگی که برای آرایش مو پرداخت می کند می گوید: "بستگی داره که تو یک هفته چند بار بیرون برم یا چند بار با دوستان جنس مخالف قرار داشته باشم یا چند بار مهمونی و پارتی برم. ولی به طور متوسط الان که دانشگاه می رم و زیاد وقت ندارم دو تا سه بار در هفته می رم آرایشگاه ، تابستون هم که بیشتر پارتی می رم و با آنها قرار می زارم چهار تا پنج بار در هفته. هر بار فقط برای حالت دادن و اتو کشیدن و چسب زدن پنج هزار تومن هزینه می کنم. برای کوتاه کردن هم هشت تا 9 هزار تومن که روی هم 14 تا 15 هزار تومن میشه. البته در طول ماه دو تا سه بار کوتاه می کنم".

این جوان برای درست کردن ابرو که شامل برداشتن زیر و بالای ابرو و کشیدن خط ابرو است دو تا سه هزار تومان پرداخت می کند. او در خصوص مدل مو می گوید: "آرایشگاه ها ژورنال هایی دارن و مدل هاشون رو از ماهواره در می آرن ولی من هر مدلی که بهم بیاد می زنم".

مصطفی در خصوص رفتار والدین خود می گوید: "توی خونه سعی می کنم که منو اینطوری نبینن. مثلاً سعی می کنم طوری ابرو بردارم که معلوم نشه. اگه هم معلوم بشه زیاد حساسیت نشون نمی دن ولی به مو حساس هستن، وقتی می خوام برم خونه موهام رو می شورم که معلوم نشه".

او در خصوص انگیزه اش از این کار و میزان بها دادن به امور دیگر (مثلاً درس خواندن) می گوید:"وقتی می رم تو خیابون ومی بینم که اکثر جوونها این شکلی هستن و طالب بیشتری دارم و اینطوری می پسندن، خب منم موهام رو اینطوری می زنم. ولی درس رو یه جوری پاس می کنم دیگه...".

آرش یکی دیگر از جوانان تهرانی که 20 سال دارد و در رشته صنایع غذایی تحصیل می کند در مقایسه با مصطفی کمتر به آرایشگاه مراجعه می کند. او در ماه چهار بار مراجعه می کند و هر بار 15 هزار تومان برای آرایش موهای خود می پردازد ولی با این حار هر دفعه که بخواهد به مهمانی برود مجبور است به آرایشگاه هم سری بزند. آرش در خصوص مدل مو می گوید: "خود آرایشگرها ژورنال دارن و ژورنال ها هم طوری هستند که همون افرادی که توی ماهواره هستند توی ژورنال هم عکسشون هست. حتی تو ژورنال ها عکس آدم های معروفی مثل دیوید بکام هم هست. ما هم مدل انتخابی رو نشون می دیم و آرایشگر هم طبق همون مدل موها رو می زنن".

از آرش در خصوص زیر ابرو برداشتن می پرسم. او می گوید: "زیر ابرو و روی ابرو بر می دارم. خط ابروهم می کشم".

وقتی می پرسم که چرا این طور می گردی؟ می گوید:"من موسیقی رپ و متالیکا رو دوست دارم. اونا تیپاشون اینجوریه، منم دوست دارم مثل اونا باشم. هم لباس هام و هم وضع ظاهریم مثل اونا می خوام باشه".

دکتر سعید اسلامی جامعه شناس است و در این باره می گوید: انجام این کار برای جوانان با انگیزه های متفاوتی می تواند باشد. یعنی می تواند فردی باشد و یا اجتماعی و فرهنگی.

وی می افزاید: این پدیده منحصر به کشور خاصی نیست بلکه در سراسر دنیا چه در شرق و چه در غرب گسترش پیدا کرده است.

اسلامی در خصوص آسیب های این رفتار می گوید: آسیب ها بستگی به نوع تهدید دارد.

اگر این پدیده هدایت شده باشد می تواند آسیب زا باشد در غیر این صورت تنها می تواند آسیب های فردی داشته باشد و آسیب اجتماعی چندانی نخواهد داشت.

وی در خصوص آسیب های اجتماعی گفت: آسیب های اجتماعی که این پدیده می تواند داشته باشد این است که این کار به صورت زنجیر وار ادامه پیدا می کند و نوجوانان دیگرازاین افراد تقلید می کنند. به همین صورت نسل به نسل ادامه می یابد و در دوره های مختلف این کار ادامه می یابد و محوریت پیدا می کند و به جای این که الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان داشته باشیم این رفتار برای آنها الگو می شود.

اسلامی در ادامه می گوید: مسئله بعدی برای خود فرد است و آن انرژی و هزینه مالی است که این افراد برای مدل مو و لباس صرف می کنند. این رفتار در بین اقشار مختلف مردم وجود دارد و نوجوانان که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند دچار ناهنجاری مالی می شوند و برای پاسخ به این ناهنجاری به دنبال دزدی و... می روند. از طرفی از سوی جامعه و نگاه مردم ترد شده و دچار گوشه گیری می شوند که در نتیجه افراد انزوا طلب شده و در نهایت اجتماع پذیری این افراد دچار مشکل می شود.

دکتر اقلیما نیز در این باره می گوید: باید از این افراد پرسید که این آرایش و هزینه کردن ها چه سودی دارد وآیا با فکر کردن دست به این کار می زنند یا نه؟

او ادامه داد:اگر دلیل آن ها این بود که همه این کار را انجام می دهند پس ما هم انجام می دهیم نتیجه بی فکری و تقلید است و خانواده ها مسئول هستند زیرا که آن ها را راهنمایی نکرده اند.

منبع: خبرگزاری برنا

هميشه مهربان بمان ...

يکشنبه 16/3/1389 - 3:8 - 0 تشکر 204171

سلام.
فلسفه ای این ها همه این است که کسی که این کارا رو میکنه شخصیت نداره و با این کار میخواد خودش رو به دیگران بشناسونه . میخواد بگه آهای مردم ببینید من دیگه شخصیت دارم .
اما شخصیت شیشه ای ، بی رنگ و رو ، تقلبی .

این افراد رو اگه دقت کنید اکثر فعالیت روزمره شون بی هدفانه هست .

کاش میدانستم که کجا دلها به ظهور تو آرام خواهد گرفت  

دوشنبه 17/3/1389 - 1:13 - 0 تشکر 204305

هنوز مردم طرز استفاده ی درست از امكانات رو بلد نیستن و یاد از كشورهای غربی میگیرند و به فرهنگ خودشون اعتقادی ندارند كه واقعا تاسف آوره. امیدواریم جوانان ما به سوی فرهنگی پیش روند كه متناسب با شان و نشان و ذات خویش باشد نه دربردارنده ی افكار شیطانی.

زندگی چیدن سیبی است باید چید و رفت / زندگی تکرار پاییز است باید دید و رفت

زندگی رودی است جاری که هرکه آمد شادمان / کوزه ای پر کرد و رفت . . .

پورتال بندری های خونگرم

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.