• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 4807)
سه شنبه 10/3/1390 - 19:2 -0 تشکر 326183
*** شهادت امام زمان ***

به نام خدا

سلام به همه ی شیعیان و محبان حضرت مهدی (عج)

 عنوان تاپیک را دیدید شهادت امام زمان ...

شاید با دیدنش تعجب کردید و گفتین بی خیال این زده به سرش ...  پس پایین رو بخونید  ********************* *************** ******* *** ** *

 

نمیدونم این تاپیک در بایگانی انجمن مهدویت هست یا نه ؟ اما خب می نویسم اگه بود ادغام تاپیک کنید . سوال اینجاست .

 

 اگر حکومت امام زمان (عج) عدل جهانی چرا حضرت را به شهادت می رسانند ؟

و یا اینکه آیا حضرت به شهادت می رسند ؟

اگر به شهادت رسیدن حضرت نشان دهنده این نیست که عدل روی زمین شکل گرفته نمیشه ؟

 

و آیا حضرت زمین را مطلقا با عدالت میکنه ؟ و شهادت حضرت با عدالت سازگار داره ؟ اگه شهادت باشه پس نشان دهنده مبارزه حضرت با مخالفان عدالت است ؟ یعنی مبارزه جهت میل به عدالت  اگه اینطور باشه پس عدل جهانی چی میشه ؟

 

قبلا از حضور شما کمال تشکر را دارم . موفق باشید یا علی مدد 

 

 

http://rahpoyvesal.blogfa.com
چهارشنبه 11/3/1390 - 12:9 - 0 تشکر 326383

سلام هه منم عنوان رو ديدم... دهنم واا موند:)) سوال جالبيه.... پي گير ميشيم....

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

چهارشنبه 11/3/1390 - 14:23 - 0 تشکر 326460

بنام خداي مهربونم سلام با هم يه نگاهي به اين دو حديث داشته باشيم... و بعد بحث را شروع کنيم... 1. از امام صادق (ع) نقل شده چنين آمده است: [منظور] خروج [امام] حسين(ع) با هفتاد تن از يارانش [در زمان رجعت است] در حالي كه كلاه‌خودهاي زريني كه دو رو دارد بر سر دارند و اعلام كنندگاني به مردم برسانند: اين حسين است كه خارج شده است، تا آن جا كه مؤمنان هيچ شك و ترديد درباره او نكنند و بدانند كه او دجّال و شيطان نيست، و او است حجّت قائم [به حق] در ميان شما و چون معرفت به اين كه آن حضرت همان حسين (ع) است در دل‌هاي شيعيان استقرار يافت، حضرت حجّت را مرگ فرا مي‌رسد و كسي كه آن جناب را غسل مي‌دهد و كفن و حنوط مي‌كند و به خاك مي‌سپارد همان حسين [بن علي](ع) خواهد بود. جز وصي و امام هيچ كس متصدّي [كار كفن و دفن] وصي نشود. كليني، الكافي، ج 8، ص 250، همچنين ر. ك: بحارالانوار، ج 53، ص 94، ح 103. 2. امام صادق (ع) نيز در اين باره مي‌فرمايد: "به خدا قسم هيچ ‌يك از ما نيست، مگر اين كه كشته شده و به شهادت مي‌رسد ." علامه مجلسي، بحارالانوار، ج 51، ص 104، ح 39.

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
چهارشنبه 11/3/1390 - 14:25 - 0 تشکر 326463

بنام خداري بزرگم سلام آنچه که در حديث اول ميبينيم... صحبت از مرگ هست ... و اما چرا تعبير به شهادت نشده است؟ و آنچه در حديث دوم ميبينيم... صحبت از شهادت است. اما اين را مي دانيم... که مرگ مومن حتي در بستر شهادت است ( که خب اين موضوع برميگرده به بحث شهادت و معني شهادت و اينا...) حالا نظر شما؟

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
چهارشنبه 11/3/1390 - 14:26 - 0 تشکر 326466

بنام خداي خوبم سلام خب من اين بحث را ازينجا شروع کردم... چون بدانيم آيا اصلا به شهادت ميرسند ؟ احاديثي داريم؟ چقد سنديت دارند؟

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
چهارشنبه 11/3/1390 - 15:59 - 0 تشکر 326506

به نام خدا سلام  باتشکر از حضور دو کاربر عزيز و از پيگير بودن شما دو بزرگوار خصوصا مديريت انجمن مهدويت تشکر مي کنم. jtayebe گرامي : حضرت حجّت را مرگ فرا مي‌رسد. به خدا قسم هيچ ‌يك از ما نيست، مگر اين كه كشته شده و به شهادت مي‌رسد. يه پاورقي بنويسم ... يه نفر که ميخواد اين بحث رو بخونه ميگه ايجاد کننده اين بحث عجب آدمي بوده هنوز امام زمان نيومده رفته سراغ اينکه به شهادت ميرسه يا به مرگ طبيعي فوت مي کنند ؟ راستش اين بررسي من ببينيد چقدر درسته  راجع به کساني که به شهادت رسيده اند قرآن ميگه گمان نبريد که مرده اند بلکه آنان زنده اند. توي زيست شناسي يه بخشي است که ميگه تنها موجود زنده تاثير ميگذارد . حال سوال اينجاست که اگر حضرت به شهادت رسيدن يا به طور طبيعي فوت کردند تاثير مي گذارندبه افرادمابعد خود ؟ به نظرم اگه قرار باشه تاثيري بعد از مرگ در دنيا بگذارند بايد به مقام شهادت برسند مانند باقي ائمه که به مقام شهادت رسيده اند . و يک مطلب ديگر  بارها گفته شده که بهشتيان به کساني که به شهادت رسيده اند غبطه مي خوردند. يعني بالاترين درجه مرگ مرگ در راه خداست که همون شهادته. پس يک انسان معصوم نسبت به باقي افراد حتي در مرگ بايد به بالاترين درجه اون يعني شهادت برسد . چيزي که در طول تاريخ ميبينيم همه ي ائمه به شهادت رسيده اند ! که با اين حديث اولي که قرار داديد در تضاد است و  حديث دومي به نظرم قابل قبول تره  خب حالا فرض بگيريم که حضرت را به شهادت رساندند ... آيا حضرت عدالت را مطلقا برروي زمين قرار ندادند که در مبارزه به شهادت رسيدند ؟ حال سوال اين بحث اين است آيا عدالت به طور مطلق در جامعه جهاني مهدوي پايه گذاري مي شود ؟ علت شهادت حضرت چيست ؟ آيا علت شهادت ايشان مسئله رجعت است ؟ و اگر مسئله رجعت است ؛ پس عدالت مهدوي روي زمين محيا نشد . اگر کسي پاسخ سوالات مطرح شده رو ميدونه لطفا پاسخ بده . از چي طيبه گرامي هم تشکر مي کنم که به مبحث اومدن و نظر دادن راجع به شهادت به نظرم بايد در انجمن فرهنگ پايداري بحث کنيم . که به نظر من حضرت به شهادت مي رسند . منتها گره ذهن من اينجاست  که اگه حضرت به شهادت رسيدند تکليف عدالت جهاني مهدوي چي ميشه ؟ وآيا عدالت يک مقوله نسبي است يا مطلق ؟يا به نقلي ميشه گفت حضرت بعد از استقرار حکومت به خاطر اينکه در راه خدا بوده مرگ طبيعي ايشون شهادت محسوب ميشه ؟ آيا اين درست است ؟ با تشکر از حضورتون موفق  باشيد 

http://rahpoyvesal.blogfa.com
چهارشنبه 11/3/1390 - 18:0 - 0 تشکر 326548

younes_salehi گفته است :
[quote=younes_salehi;337823;325215] به نام خدا سلام  باتشکر از حضور دو کاربر عزيز و از پيگير بودن شما دو بزرگوار خصوصا مديريت انجمن مهدويت تشکر مي کنم. jtayebe گرامي : حضرت حجّت را مرگ فرا مي‌رسد.   به خدا قسم هيچ ‌يك از ما نيست، مگر اين كه كشته شده و به شهادت مي‌رسد. يه پاورقي بنويسم ... يه نفر که ميخواد اين بحث رو بخونه ميگه ايجاد کننده اين بحث عجب آدمي بوده هنوز امام زمان نيومده رفته سراغ اينکه به شهادت ميرسه يا به مرگ طبيعي فوت مي کنند ؟ راستش اين بررسي من ببينيد چقدر درسته  راجع به کساني که به شهادت رسيده اند قرآن ميگه گمان نبريد که مرده اند بلکه آنان زنده اند. توي زيست شناسي يه بخشي است که ميگه تنها موجود زنده تاثير ميگذارد . حال سوال اينجاست که اگر حضرت به شهادت رسيدن يا به طور طبيعي فوت کردند تاثير مي گذارندبه افرادمابعد خود ؟ به نظرم اگه قرار باشه تاثيري بعد از مرگ در دنيا بگذارند بايد به مقام شهادت برسند مانند باقي ائمه که به مقام شهادت رسيده اند . و يک مطلب ديگر  بارها گفته شده که بهشتيان به کساني که به شهادت رسيده اند غبطه مي خوردند. يعني بالاترين درجه مرگ مرگ در راه خداست که همون شهادته. پس يک انسان معصوم نسبت به باقي افراد حتي در مرگ بايد به بالاترين درجه اون يعني شهادت برسد . چيزي که در طول تاريخ ميبينيم همه ي ائمه به شهادت رسيده اند ! که با اين حديث اولي که قرار داديد در تضاد است و  حديث دومي به نظرم قابل قبول تره  خب حالا فرض بگيريم که حضرت را به شهادت رساندند ... آيا حضرت عدالت را مطلقا برروي زمين قرار ندادند که در مبارزه به شهادت رسيدند ؟ حال سوال اين بحث اين است آيا عدالت به طور مطلق در جامعه جهاني مهدوي پايه گذاري مي شود ؟ علت شهادت حضرت چيست ؟ آيا علت شهادت ايشان مسئله رجعت است ؟ و اگر مسئله رجعت است ؛ پس عدالت مهدوي روي زمين محيا نشد . اگر کسي پاسخ سوالات مطرح شده رو ميدونه لطفا پاسخ بده . از چي طيبه گرامي هم تشکر مي کنم که به مبحث اومدن و نظر دادن راجع به شهادت به نظرم بايد در انجمن فرهنگ پايداري بحث کنيم . که به نظر من حضرت به شهادت مي رسند . منتها گره ذهن من اينجاست  که اگه حضرت به شهادت رسيدند تکليف عدالت جهاني مهدوي چي ميشه ؟ وآيا عدالت يک مقوله نسبي است يا مطلق ؟يا به نقلي ميشه گفت حضرت بعد از استقرار حکومت به خاطر اينکه در راه خدا بوده مرگ طبيعي ايشون شهادت محسوب ميشه ؟ آيا اين درست است ؟   با تشکر از حضورتون موفق  باشيد     
سلام. اول از همه بگم که هرچي مي نويسم و شما مي خونيد نظر شخصي بنده هست و احتمال اشتباه بودنش هم زياده: هميشه در طي تاريخ دو دسته افراد بوده اند:عده اي ظالم و عده اي مظلوم. عدالت هم يعني گرفتن حق مظلوم از ظالم. پس اگر اين دو دسته نباشند عدالت هيچ معنايي نداره. امام زمان(عج) عدالت را برقرار مي کنند و حق ظالم را از مظلوم مي ستانند و  ظلم از بين مي رود نه ظالم.  و اينجاست که تاريخ تکرار مي شود يعني همانگونه که امام علي(ع) عدالت را برقرار کردند و بيت المال را به طور مساوي تقسيم کردند عده اي بر عليه ايشان شدند. که درباره ي امام زمان(عج) هم اينگونه خواهد بود. اما در مورد تاثير امام زمان(ع) در جامعه بايد بگم که در روز عاشورا در نظر عوام و به طور ظاهري امام حسين(ع) و يارانش جنگ را شکست خوردند اما باعث چه تاثيراتي شد؟ قيام مختار و سرنگوني حکومت ابن زياد-روشن شدن مردم و هزاران درس ديگري که مي توان از آن واقعه گرفت. بازم مي گم نظر شخصي بود.

پنج شنبه 12/3/1390 - 10:28 - 0 تشکر 326643

بنام خداي عزيزم سلام من که دو حديث رو در تضاد نميبينم...به همون دليل قبلي که گفتم... وتعريف شهادت و اينا... اما چرا سوال پيش اومده که با فوت يا شهادت امام(ع) عدالت اون جامعه بهم ميخوره ؟ درسته که حکومت صحيح برقرار ميشه ولي قوانين خدا که جابجا نميشن. اگر هم در مبارزات باشه ... خب يني هنوز حکومتي برقرار نشده و ظالمين وجود دارن اما اين موضوع نيز مطرح ميباشد: در كتاب إلزام الناصب به نقل از برخي از علما عبارتي نقل شده است كه قاتل آن حضرت اين گونه معرفي شده است: "هنگامي كه هفتاد سال [حكومت حضرت] حجّت به پايان رسيد، مرگ به سراغ او مي‌آيد. زني از «بني تميم» به نام «سعيده» كه ريشي چون مردان دارد، از بالاي پشت بام هاوني سنگي به سوي آن حضرت كه در حال گذشتن از آن مسير است پرتاب مي‌كند و او را مي‌كشد. پس از درگذشت آن حضرت. [امام] حسين (ع) عهده‌دار به خاك سپاري او مي‌شود.  يزدي حائري علي ، الزام الناصب في إثبات الحجة الغائب، ج 2، ص 167. شهيد سيد محمد، محمد صادق، صدر نقدها و اشکالات متعددي بر اين عبارت وارد دانسته   ازجمله مي‌نويسد: اين متن اساساً قابليت اثبات موضوع [شهادت حضرت] را ندارد؛ زيرا روايت نقل شده از يكي معصومين نيست، بلكه از بعضي از علما كه ما نمي‌دانيم كيست، نقل شده است. حتي اگر اين متن ـ چنان كه از ظاهر آن برمي‌آيد ـ اشاره به مضامين برخي روايات داشته باشد، تبديل به روايت مرسلي مي‌شود كه نه سند آن مشخص است و نه امامي كه از او روايت شده است. افزون بر اين كه سند روايات ياد شده معمولاً ضعيف است و مضامين آنها دور از ذهن است به گونه‌اي كه نمي‌توان با آنها چيزي را ثابت كرد. سيد محمد محمد صادق، صدر، تاريخ ما بعد از ظهور، ص 881.- 883. برگرفته ازماهنامه موعود شماره 83. و نکته: در علم حديث روايات به سه قسم تقسيم مي شود: الف. حديث متواتر: روايتي که عده زيادي آن را روايت کرده اند به گونه اي که از گفتار آنها براي ما يقين حاصل مي شود که اين روايت از معصوم (ع) صادر شده است. ب. روايت مستفيض: از لحاظ اعتبار و ارزش به اندازه خبر متواتر نيست، ولي اعتبارش از خبر واحد بيشتر است. ج. خبر واحد: افراد کمي آن را روايت کرده اند و از لحاظ ارزش روايي پايين تر از دو قسم پيشين است. 

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
پنج شنبه 12/3/1390 - 10:45 - 0 تشکر 326646

سلام من بحث رو دنبال ميكنم ولي فرصت گشتن و تحقيق رو ندارم:)... اما يه نكته: ايني كه فرموديد فقط شهدا مي تونن بعد از مرگ تاثير بذارن... خب همون، مرگ مومن در بستر هم شهادته ديگه... يا اصلا در مورد امام خميني، هميشه براي من سواله كه امام رحمة الله با اين همه عظمت به ظاهر كشته نميشن... نميدونم اين توهم ذهن و نفسمه يا هرچي ديگه، ولي كلا خيلي ها به مرگ طبيعي مي مرند اما تاثير گذارند بعد از مرگ.... فكر كنم از مبحث اصلي خارج شدم... بيخيال.

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

پنج شنبه 12/3/1390 - 15:14 - 0 تشکر 326723

dehkade2010 گفته است :
[quote=dehkade2010;591792;325375]سلام من بحث رو دنبال ميكنم ولي فرصت گشتن و تحقيق رو ندارم:)... اما يه نكته: ايني كه فرموديد فقط شهدا مي تونن بعد از مرگ تاثير بذارن... خب همون، مرگ مومن در بستر هم شهادته ديگه... يا اصلا در مورد امام خميني، هميشه براي من سواله كه امام رحمة الله با اين همه عظمت به ظاهر كشته نميشن... نميدونم اين توهم ذهن و نفسمه يا هرچي ديگه، ولي كلا خيلي ها به مرگ طبيعي مي مرند اما تاثير گذارند بعد از مرگ.... فكر كنم از مبحث اصلي خارج شدم... بيخيال.
سلام دهکده عزيز نه خيلي خوبه نظرتو ميگي... اره بحثت روي خود شهادته... ولي حالا ايشون ميگن فرض بر اينکه به شهادت برسن...چه ايرادهايي وارد ميشه؟

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
پنج شنبه 12/3/1390 - 18:58 - 0 تشکر 326803

سلام هه تو قسمت مشاوره يكي همين سوال رو پرسيده... :-)... يكي از ماهاست ها:)... من اتفاقا مي خواستم بپرسم... ولي نپرسيدم... تشكر از كسي كه زحمت كشيد:) ** اگر در زمان ظهور و حکومت امام زمان (عج) هيچ ظلم و ستمي در دنيا وجود ندارد پس چرا امام زمان (ع) به شهادت مي رسند؟ پاسخ : باسلام. با ظهور امام زمان مدينه ي فاضله در عالم برپا مي شود با ظهور امام زمان علم و فناوري و بهداشت و امنيت و عدالت و رفاه همگاني بر پا شده و مردم با استفاده از محضر امام عليه السلام مي توانند در اوج عبوديت و بندگي خداوند قرار گرفته و سعادت ابدي خود را تامين کنند. اما اين بدان معنا نيست كه انسان اراده و اختيار در انتخاب راه خير و شر را از دست مي دهد بله در عين اوج گرفتن انسانها و زمينه مناسب آن و در عين حاكميت ارزشها و عدالت و امنيت باز هم انسانهايي هستند كه با سوء اراده و اختيار خود مسير شقاوت را بر مي گزينند . البته در مورد چگونگى وفات آن حضرت نيز اختلاف هست. از برخى روايات استفاده مى‏شود كه ايشان به مرگ طبيعى از دنيا خواهند رفت و بعضى از احاديث مى‏گويند كه وفات آن حضرت، طبيعى نخواهد بود. راجع به شهادت حضرت مهدى(عج) و كيفيت آن، مدرك معتبرى وجود ندارد. در برخى از كتاب‏هاى اهل سنت نقلى آمده است كه زنى ريش‏دار به نام سعيده، با انداختن هاونى از روى بلندى بر سر آن حضرت، ايشان را به شهادت خواهد رساند.البته اگر نظر برخى از علماى بزرگ (مانند شيخ صدوق) را بپذيريم كه «هر يك از ائمه مسموم يا مقتول خواهند شد»؛ بايد بگوييم امام زمان(عج) نيز به شهادت خواهند رسيد. اما اگر بر طبق نظر عده‏اى ديگر از علما (همچون شيخ مفيد)، كلّيت اين روايت را براى همه ائمه قائل نباشيم؛ حداقل بايد بگوييم كه چگونگى وفات آن عزيز روشن نيست. با توجه به اين دو ديدگاه، به نظر مى‏رسد كه طرح خصوصيات قاتل آن حضرت فايده چندانى ندارد. نکته آخر اينکه دانستن اينکه امام فرزند دارند يا نه, وظيفه ما نيست, بلکه وظيفه و تکليف ما شناخت امام به مقام امامت است. موفق باشيد. ** يعني واقعا نامعلومه شيوه ي وفات آقا(عج)؟

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.