• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن نجوم > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
نجوم (بازدید: 3767)
جمعه 5/4/1388 - 12:10 -0 تشکر 126100
.:امروز نحسه نیاید بیرووناااا:.

به نام هستی بخش عالم

 

سلام

امروز از خانه نباید بیرون برید چون ممکنه بلایی سرتون بیاد .....امروز من اگر یک گدا رو اول صبح ببینم ممکنه اصلا روز خوبی برام نباشه

خلاصه کلی از این حرفها که درجامعه زیاد شنیده میشه ...امروز نحسه ....امروز سعد یا خوش یومنه .....

این چیزها تنها مربوط به زمان ما نمیشه بلکه دزمانهای قدیم وحتی زمان حیات ائمه هم وجود داشته مثلا یک نمونه ش

 

در نهج البلاغه هست كه وقتی كه علی ( ع ) تصمیم گرفت برود به جنگ خوارج ، اشعث قیس كه آن وقت جزو اصحاب بود با عجله و شتابان آمد :

یا امیرالمؤمنین ! خواهش میكنم صبر كنید ،

حركت نكنید ، برای اینكه یكی از خویشاوندان من كه منجم است یك حرفی دارد و میخواهد به عرض شما برساند . فرمود : بگو بیاید . آمد . گفت :

یا امیرالمؤمنین ! من منجم و متخصص شناختن سعد و نحس ایام . من در حسابهای خودم به اینجا رسیدهام كه اگر شما الان حركت كنید بروید به جنگ قطعا شكست میخورید و شما و اكثریت اصحاب شما كشته خواهند شد . فرمود :

هر كس كه تو را تصدیق بكند پیغمبر را تكذیب كرده ، این مزخرفات چیست كه میگویی ؟ ! اصحاب من ! سیروا علی اسم الله بگویید به نام خدا ، به

خدا اعتماد و توكل كنید و حركت كنید بروید . علی رغم نظر این شخص ، همین الان حركت كنیم برویم

و میدانیم كه در هیچ جنگی علی ( ع ) به اندازه این جنگ فاتح نشد .

یا نمونه های زیادی که قراره دراین تایپیک درباره ش بحث کنیم

 

به نظر شما منجمان چقدر در رواج دادن این عقیده ها نقش داشتند ؟؟؟آیا علم نجوم امروزی هم به چنین مسائلی میپردازه؟؟

 

شما تاحالا چنین حرفهایی رو شنیدید ؟؟؟میشه تو این بحث قرار بدید ؟؟؟راستی یک چیز دیگه این شوم بودن وسعد بودن تنها مربوط به فرهنگ

ایرانیان نیستااااا بلکه درکشورهای دیگه هم هست مثلا در انگلیس روز 13 می به روز خرافه نامگذاری شده و

 

برای دفع شر این موارد توصیه می شود: تا زمانی که پرنده ای را ندیده اید، یقه پیراهنتان را لمس نکنید. هر زمان عقربه های ساعت اعداد مشابه از قبیل 12:12 را نشان داد، با صدای بلند ساعت را اعلام کنید. اجازه ندهید گربه سیاه راه شما را قطع کند. از زیر نردبان رد نشوید. مدام انگشت های دستتان را با یکدیگر متقاطع کنید. کفش جدیدتان را روی میز نگذارید. از دیدن کلاغ سیاه پرهیز کنید و اگر کلاغ سیاه دیدید بخوانید: » یکی غمه دو تا کمه«! بر اساس این رسم خرافاتی دیروز از رفتن به طبقات 13 ساختمانها پرهیز شد، در هواپیماها از صندلی13دوری گردید و خلاصه از هر عدد 13 پرهیز به عمل آمد. همراه داشتن سنگهای چشک زخم و تمرکز بر روی اعداد 7و 9 که خوش یمن به حساب می آیند توصیه شد!

 

شما چه چیزهایی دراین باره شنیدید؟؟؟البته هدفمون ترویج خرافه ها نیستااا میخوایم بشناسیمشون ....

 

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

جمعه 5/4/1388 - 20:44 - 0 تشکر 126275

به نام هستی بخش عالم

سلام

در خراسان یك چیزى معروف است كه من در بعضى از شهرستانهاى ایران دیدهام هستو در بعضى دیگر نیست، و استاد بزرگوار ما مرحوم حاج میرزا على آقا شیرازى ریشه آن را به دست داد كه این چه بوده و از كجا پیدا شده؟ در ولایت ما به اصطلاح فریمان خیلى شایع بود و شاید هنوز هم هست كه مىگفتند:

اگر شخصى بخواهد برود مسافرت، چنانچه اول كسى كه به او بر مىخورد سید باشد، این امر نحس است و او قطعا از آن سفر بر نمىگردد، ولى اگر غربتى به او بر بخورد، این سفر، سفر میمونى است.

واقعا این جور معتقد بودند. مرحوم حاج میرزا على آقا شیرازى گفت: این یك ریشهاى دارد: در دوره بنى العباس، سادات را كه بیچارهها اولاد پیغمبر مخفى بودند در خانه هر كسى گیر مىآوردند نه تنها خود آنها بلكه تمام آن خاندان از بین مىرفتند، كم كم این فكر براى مردم پیدا شد كه سید نحس به این معناست، نحس سیاسى است نه نحس فلكى، یعنى یك سید در خانه هر كسى آمد او دیگر خانه خراب است. این نحس سیاسى كم كم در فكر مردم تبدیل شد به نحس تكوینى و فلكى.

بعد بنى العباس هم كه از بین رفتند كم كم

زنها و بچهها و مردم ساده لوح گفتند اصلا سید نحس است خصوصا در مسافرت.

براى خود من اتفاق افتاد: سفر دوم یا سومى بود كه مىخواستم بروم قم، از منزلمان كه بیرون آمدیم سوار اسب شدم چون در دو فرسخى مهمان بودیم، و از آنجا مىخواستیم سوار ماشین بشویم و برویم. دوستان براى بدرقه آمده بودند و ما هم در منزل با مرحومه والده و دیگران

خدا حافظى كردیم و آمدیم بیرون. خیلى هم علاقه داشتم كه زودتر بیایم. سوار اسب كه شدم یك وقت دیدم سیدى از جلو دارد مىآید. گفتم خدا نكند زنها بفهمند كه اگر بفهمند نخواهند گذاشت بروم.

خدا خدا مىكردم، ایستادم، سید آمد جلوى اسب من را گرفت، مىخواست از من بپرسد كه شما كه مىروید به آن ده كه اسمش رامان بود آیا از رامان یكسره مىروید قم یا بر مىگردید اینجا و از اینجا سوار ماشین مىشوید و مىروید؟

گفت: آقا ان شاء الله دیگر برنمىگردید. گفتم: نه، ان شاء الله دیگر برنمىگردم. با خود گفتم اگر این به گوش زنها برسد كه سید جلو آمده و بعد هم گفته ان شاء الله كه دیگر بر نمىگردى، محال است بگذارند من بروم.

اما رفتم و برگشتم و حالا دارم با شما حرف مىزنم، سى سال هم از آن زمان مىگذرد. یك فرد مسلمان نباید فكر خودش را با این موهومات خسته بكند. پس توكل براى چیست؟ ما هم دم از توكل مىزنیم، هم دم از توسل، و هم از گربه سیاه مىترسیم. آدمى كه مىگوید توكل، و بالخصوص مىگوید توسل و ولایت، دیگر نباید این حرفها را بزند. آن كه مىگوید ولایت، مىگوید اگر توسل دارى، به این مهملات اعتماد نكن. پس هر یك از اینها خودش یك اصلى است: غدر و نیرنگ،

و نیز استفاده از وهمها در سیره پیغمبر اكرم ملغى است.

این فرازی از سخنان شهید مطهری ست .

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

يکشنبه 7/4/1388 - 12:24 - 0 تشکر 126900

به نام هستی بخش عالم

سلام

این حدیث در وسائل است: عبدالملك بن اعین مىآید خدمت امام صادق (ع). عبدالملك برادر زراره است

و خودش هم از راویان بزرگ و مرد عالمى است. او نجوم خوانده بود و به همین جهت به این چیزها عمل مىكرد.

كم كم احساس كرد براى خودش مصیبت درست كرده، مثلا از خانه مىآید بیرون،

یك وقت مىبیند كه امروز قمر در عقرب است، اگر بروم چنین خواهد شد، یك روز مىبیند فلان ستاره از جلویش درآمد، كم كم خود بیچارهاش احساس كرد كه دست و پایش به كلى بسته شده است.

روزى آمد خدمت امام صادق (ع) و عرض كرد: یا ابن رسول الله! من مبتلا شدهام به نجوم احكامى (البته نجوم ریاضى غیر از نجوم احكامى است، اشتباه نشود، دو نجوم داریم. نجوم ریاضى یعنى حساب خسوف و كسوف و امثال اینها، و جزء ریاضیات است. نجوم احكامى است كه بى اعتبار است.. 2 آیه. 16)

من كتابهایى در این زمینه دارم و كم كم احساس مىكنم كه مبتلا شدهام، اصلا گرفتار شدهام و تا به این كتابها مراجعه نكنم در هیچ كارى نمىتوانم تصمیم بگیرم. تكلیف من چیست؟

امام صادق با تعجب فرمود: تو از اصحاب ما، تو راوى روایات ما به این چیزها عمل مىكنى؟! بله یا ابن رسول الله. فرمود: الان بلند شو برو منزل، به محض رسیدن، تمام این كتابها را آتش بزن، و دیگر نبینم كه حتى به یك كلمه از این حرفها عمل كردهاى.

_______________________________________

توجه ......توجه.......توجه

درباره نجوم یاضی ونجوم احکامی **واینکه گفته میشه قمر در عقرب هست**

از استاد گمینی محترم میخواهم اگر امکان داره در این زمینهها برامون توضیح بدن .با تشکر

راستی هرکدام از شما بزرگواران اطلاعات جامعی دراین زمینه دارید بگید تا بصورت تخصصی وعلمی بحث رو پیش ببریم......

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

دوشنبه 8/4/1388 - 12:40 - 0 تشکر 127259

ولی گویا نشانه هایی از توجه به طالع بینی هم در روایات هست: 

 مسأله قمر در عقرب

دروس نجوم اسلامی: مسأله قمر در عقرب

ماه هر 32/27 روز یکبار به دور زمین می گردد, به این دوره یک ماه نجومی می گویند. ولی از آنجا که زمین نیز به نوبه خود در طی این مدت حدود 30 درجه در مدار خود به گرد خورشید تغییر مسیر داده است, برای اینکه ماه, زاویه زمین- ماه- خورشیدی سابق خود را پیدا کند, بیش از دو روز دیگر باید به دور زمین بگردد. این مدت که در مجموع تقریبا 53/29 روز طول می کشد یک ماه هلالی را تشکیل می دهد. بنابراین در هر ماه هلالی ماه بیش از یک دور, دایره البروج را طی می کند.

در روایات ما برای قرار گرفتن ماه در عقرب احکام خاصی وضع شده است.

- چنانچه در وسایل الشیعه با اسناد مختلف روایت می کند که: "عن محمد بن حمران عن ابیه عن ابی عبد الله علیه السلام قال: من سافر او تزوج والقمر فی العقرب لم یر الحسنی".1

- همینطور مرحوم طبرسی در مکارم الاخلاق از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم روایت می کند که: "انه نهی عن الحجامه فی یوم الاربعاء اذا کانت الشمس فی العقرب."2

مشکلی که در اینجا قابل بحث است آن است که مراد از عقرب, صورت فلکی عقرب است یا برج عقرب. تفاوت این دو اصطلاح به خاطر حرکت تقدیمی است که به تفصیل در مورد آن بحث کردیم. بین فقها دو نظر مختلف مطرح شده است:

مرحوم مجلسی در این باب می فرماید: "الظاهر ان المراد بکون القمر فی العقرب هنا کونه محاذیا لکواکبه کما هو ادب(داب

قمر در عقرب

ظ) العرب فی البوادی و غیرها, اذ لم یکن عندهم ضوابط البروج و الانتقالات الیها و الاستخراجات الشایعه فی تلک الازمان و لم یکن دابهم علیهم السلام احاله الناس فی الاحکام التی تحتاج الیها عامه الخلق علی ما لا یعرفه الا الآحاد من العلماء لاسیما اذا لم یکن شایعا فی تلک الازمنه عند العلماء ایضا و الکواکب الثابته و الاشکال التی سمیت البروج بها قد انتقلت فی زماننا عن البروج التی عینوها بمقدار برج تقریبا فالعقرب فی مکان القوس. فظهر ان ما فی الشریعه ایضا لایوافق قواعدهم المقرره عندهم."3

در کشف اللثام در این مورد نظر دیگری عنوان شده است. فاضل هندی می فرماید: "والظاهر ان لفظ الخبر مقول علی عرف اهل النجوم و لایرویدون بمثله الا الکون فی البرج بالمعنی المعروف عندهم مع الاصل فی ما زاد."4

ممکن است قول اول , یعنی اینکه مقصود صورت فلکی عقرب است, به وجوه زیر تقویت شود:

- در موقع صدور روایت (قرن نهم میلادی) هم, برج و صورت فلکی تطابق کامل نداشتند و احاله عرف به "عقرب" به صورت فلکی منصرف بوده است.

- اسامی صور فلکی نامبرده شده از ابداعات اقوام غیر عرب است و اعراب برای تعیین موقعیت قمر از منازل بیست و هشتگانه استفاده می کرده اند. از همینرو آیه شریفه : "والقمر قدرناه منازل حتی عاد کالعرجون القدیم" 5 به منازل معروف نزد اعراب نسبت داده می شود. بنابراین داب اعراب مشخص نمودن موقعیت قمر با ستارگان بوده است و این عادت, اراده معنای صورت فلکی را تقویت می نماید.

وضع بروج برای احصاء فصول مختلف سال بوده و این در مورد خورشید موضوعیت دارد ولی در مورد ماه, فصول مختلف معنی ندارد, بنابراین جایگاه ماه بین ستارگان مهم است نه زاویه دایره البروجی ماه.

از طرف دیگر قول دوم, یعنی اینکه مقصود برج عقرب باشد, به وجوه دیگری تقویت می شود, از جمله:

از آنجا که اصطلاح عقرب مثل بقیه صور فلکی دایره البروجی ریشه غیر عربی دارد, این اصطلاح طبق عرف اصلی بکار می رود. پس باید مراد همان برج نجومی باشد.

قمر در عقرب

در سه ماه از سال که خورشید در حوالی صورت فلکی عقرب قرار می گیرد, یعنی ماه های پاییز, اصولا صورت فلکی عقرب دیده نمی شود و تشخیص اینکه قمر در عقرب واقع شده احتیاج به خبرویت و قدری محاسبه دارد. بنابراین در سه ماه از دوازده ماه قمری, وقوع قمر در عقرب کاملا وجهه نجومی دارد و در نه ماه دیگر هم اراده یک معنی صرفا نجومی, و نه عرفی, امر دور از ذهنی نیست.

[البته نکته ای که نباید از نظر دور داشت، تحریم طاع بینی در بسیاری از روایات شیعی است. از طرف دیگر معصومین علیهم السلام تصریح کرده اند که اوضاع جامعه تحت تأثیر اوضاع سماوی قرار نمی گیرد: مانن ماجرای مرگ فرزند پیامبر و کسوف، که پیامبر فرمودند: ماه و خورشید به خاطر مرگ کسی نمی گیرند، بلکه نشانه هایی از قدرت خداوند هستند.]

منابع:

1- مرحوم شیخ حر عاملی, وسایل الشیعه, جلد 8 , صفحه 266 , باب 11 از ابواب آداب السفر الی الحج و غیره, حدیث1. همچنین جلد 14 , صفحه 80 , باب کراهه التزویج و القمر فی العقرب و فی محاق الشهر از ابواب مقدمات النکاح و آدابه, حدیث 1.

2-مرحوم طبرسی, مکارم الاخلاق, صفحه 75, باب فی الحجامه و آدابها.

3-مرحوم مجلسی, بحار الانوار, جلد 51 , صفحه 268.

4- فاضل هندی, کشف اللثام, جلد 2 , صفحه 7.

5- سوره یس , آیه 39.

نویسنده:

دکتر محمد سمیعی

افزوده و تنظیم برای تبیان:

ا.م.گمینی

 

هر کجا هستم باشم، آسمان مال من است...

دوشنبه 8/4/1388 - 21:10 - 0 تشکر 127537

به نام هستی بخش عالم

سلام

با تشکر از پاسخگویی شما

یک سوال دیگه :چطور میشه پی برد چه زمانی قمر د عقرب هست؟؟؟یعنی با علم نجوم یا علم ریاضی محاسبه میشه؟؟؟

منظورم اینه چطور میشه پی برد چند روز از سال قمر د عقربه ؟؟؟من تو بعضی از تقویمها میبینم چیزهایی نوشته اما میخواستم دقیقش رو بدونم

منتظر پاسخ هستم

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

دوشنبه 8/4/1388 - 21:24 - 0 تشکر 127543

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

ممنون از ایجاد بحث خوبتون.

در مورد محاسبه زمان قمر در عقر، اگر به صورت علمی بخواهین قابل محاسبه هست.

ما تو کلاس با نرم افزار استاری نایت که نرم افزاری برای کارهای نجوم هست، این آزمایش رو انجام دادیم و زمانش رو محاسبه کردیم.

سربلند و پیروز باشین...
التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
سه شنبه 9/4/1388 - 12:59 - 0 تشکر 127745

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

زمان های قمر در عقرب رو تو بعضی سایت ها دیدم نوشته، ولی نمیدونم درست هست یا نه، تائید صحتش با مهندس گمینی.
زمان قمر در عقرب از برج ها عبارت است از:
1-در برج حمل(فروردین)از روز 15 تا نیمه روز 18
2-در برج ثور(اردیبهشت)از نیمه روز 13 تا آخر روز 15
3-در برج جوزا(خرداد)از روز 11 تا نیمه روز 13
4-در برج سرطان(تیر)از نیمه روز 8 تا آخر روز 10
5-در برج اسد(مرداد)از اول روز 6 تا نیمه روز 8
6-در برج سنبله(شهریور)از نیمه روز 3 تا آخر روز 5
7-در برج میزان(مهر)از اول برج تا نیمه روز 3
8-در برج عقرب(آبان)از روز 28 تا آخر برج
9-در برج قوس(آذر)از روز 26 تا نیمه روز 28
10-در برج جدی(دی)از نیمه روز 23 تا آخر روز 23
11-در برج دلو(بهمن)از روز 21 تا نیمه روز 23
12-در برج حوت(اسفند)از روز 18 تا آخر روز 20

امام باقر علیه السلام می فرمایند:کسی که در این زمان ازدواج کند در زندگی نیکی نمی بیند.
این حدیث هم در امتداد همین مطلب بود، ولی از صحتش خبر ندارم، اگر منبعش رو پیدا کردین معرفی کنین.
سربلند و پیروز باشین...
التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
جمعه 12/4/1388 - 12:24 - 0 تشکر 128773

به نام هستی بخش عالم

سلام

این لیست از روزهای قمر در عقرب را قبلا دیدم اما از صحتش خبر ندارم.....

درمورد حدیث هم دیدم ان الله منبعش رو براتون میزارم........

راستی کسی نمیخواد درباره این موضوعات ما رو همراهی کنه؟؟؟!!!

یعنی شما کلمات نحس وسعد رو نشنیدید ؟؟؟اگر دقت کرده باشید فیلم جومونگ هم زیاد به این موضوع اشاره میکنه ...دیدید؟؟؟؟میگه امروز برای جنگ نحسه

واز این حرفها ......

منتظر همراهی شما هستم .....

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

شنبه 13/4/1388 - 15:1 - 0 تشکر 129078

ممل عزیز

این تاریخ ها برای ورود و خروج قمر به برج عقرب درست نیست. از آنجایی که طول سال شمسی با دوره های گردش ماه به دور زمین قابل شمارش با اعداد صحیح نیست، بنابراین نمی توان یک جدول ارائه داد که زمان ورود و خروج ماه به برج عقرب را برای تمامی سالها ارائه بدهد. بلکه برای هر سال جدولی جداگانه وجود دارد.

مثلا همین الان که 13 تیرماه 88 است، قمر در وسط برج عقرب جا خوش کرده و تا پس فردا یعنی 15 تیر از آن خارج می شود.

 

هر کجا هستم باشم، آسمان مال من است...

شنبه 13/4/1388 - 17:35 - 0 تشکر 129119

بنام خدا

سلام

من یه چیزی رو نفهمیدم

آیا روزهایی كه قمر در عقرب هست از نظر اسلام روزهای بد یمن یا نحس یا نامناسب برای انجام كاری هستند؟ یا نه و این هم مثل عدد 13 مورد تائید نیست

برا قفل هایی كه بستست یه كلید مونده تو مشتمبه جنون رسیده كارم بس كه فرصت ها رو كشتم
بازی نور و صدا نیست زندگی یه سرنوشته           یكی پیدا یكی پنهون مثل آدم و فرشته
جانشین  انجمن خانواده‌ی تبیان
يکشنبه 14/4/1388 - 7:29 - 0 تشکر 129235

به نام هستی بخش عالم

سلام

با تشکر از همراهی شما

امیراسترو محترم میشه دراین باره بیشتر توضیح بدیدالبته اگر براتون امکان داره ....ممنون میشم

پارسا زاهد محترم ...جواب سوالتون رو پیدا کنم اینجا قرار میدم ........البته دنبال جواب با منبع هستم ....

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.