بسم الله
الرحمن الرحیم
کارم را
با سوال وجواب مهم فرضی آغاز می کنم ،
وقبل از آن باید بگویم ، آنان که قوانین واحکام اسلام را مختص به یک زمان خاص می دانند،ومثلا برای صد سال دیگر آن قانون را منسوخ وبه درد نخور می دانند،باید این را بدانند که از اولین عقائدی که هر مسلمان باید داشته باشد، این است که احکام وقوانین اسلام هیچ وقت کهنه نمیشوند که مثلا حکمی که 1400سال قبل داده شده باشد ،اکنون دیگر به درد جامعه کنونی ما نخورد،وباید به این دسته گفت که در دینشان سست هستند وباید بیشتر به مطالعه وتحقیق بپردازند،و در واقع اینها با زبان بی زبانی می گویند خدایا حکمی را 1400سال پیش دادی ودرست بود وما هم قبول داریم،اما الان دیگه داری اشتباه می کنی ،چون ماها که این همه درس خوندیم ومدرک دکترا و.. گرفتیم ،فهمیدیم که تو خدای مهربان اشتباه می کنی وقانونت دیگه به درد جامعه ما نمی خوره!!!!!!الان چون ما نمی تونیم خودمون رو درست کنیم وبه احکام وقوانین تو عمل کنیم پس تو باید قانونت رو تغییر بدی و........
به هر حال
سوال اول
فبل از طرح این سوال می گویم که هیچ کس حق ندارد قوانینی را که خدا وضع کرده باطل کند (حتی پیامبر وائمه اطهار)قوانین الهی طبق آیات قرآن تغییر ناپذیرند مگر اینکه خداوند خود آن را تغییر دهد،مثل آن قضیه ای که در صدر اسلام خداوند واجب کرد که هر کس به محضر حضرت رسول می رسد بایدقبل از آن صدقه می داد ،این قانون ادامه داشت،اما هیچ کس جز حضرت علی (ع)این کار را نکرد وخداوند هم آن قانون را خودش باطل ساخت ،نه به این دلیل که اشتباه بوده باشد ،بلکه برای امتحان مردم بود،پس کسی جز خدا قوانین را تغییر نمی دهد واگر قانونی وضع شود تا ابد ،بدون تغییر خواهد بود،(حرام محمد(ص)تا ابد حرام وحلال محمد(ص)تا ابد حلال است)واگر مراجع ما بعضی مواقع تغییراتی در احکام میدهند ،آن در شرایط خاص است ،مثل حکم امام(ره) برای با چکمه نماز خواندن در جبهه،فقط برای آن زمان خاص بوده ونه در زمان های بعد وایشان وهیچ کس دیگر حق باطل کردن قانون را ندارد پس آنان که می گویند که قانون ازدواج موقت مختص به زمان رسول اکرم است والان کاربردی ندارد سخت در اشتباهند
1- با وجود اینکه ازدواج موقت در زمان پیامبر وحضرت علی (ع)بوده وائمه وقرآن هم به آن اشاره کردند و ما هم آن را قبول داریم اما باید به شما عرض کنم که این قانون دیگر در جامعه کنونی ما کاربرد ندارد وخانمان برانداز است وعصر وزمان آن گذشته، لطفا توضیح دهید؟
جواب: بنده از این تفکر که متاسفانه درافکار مردم جامعه ما رسوخ کرده متاسفم،ببینید دوست عزیز بنده هم این را قبول دارم که جامعه کنونی ما این را قبول ندارد،(نه اینکه این قانون اشکال داشته باشد،بلکه در اصل مردم جامعه ما ناتوانند در اجرای این امر ودر دینشان سست هستند(البته نه همه))اما باید دید آیا هر چه را که جامعه قبول ندارد ویا* ناتوان* در اجرای آن است وآن را کناری گذاشته رامی توان به این تعبیر کرد که چون جامعه این را قبول ندارد ویا مثمر ثمر نمی داند(آن هم با آن عقلش که معصوم نیست) پس ما نیز آن قانون الهی راباید رد کنیم،؟!!!
مثالهایی می زنم از اینکه ناتوانی جامعه در اجرای قوانین الهی ربطی به اشکال یا عدم اشکال در قوانین الهی ندارد، وجز خدا کسی نمیتواند که بگوید که قانونی در یک زمان مشخص به درد می خورد یا نه
خب این یعنی چه ؟
بگذارید برای این امر مثالی بزنم
مثلا ما در احادیث وآیات الهی در مورد حجاب بسیار مطلب داریم که حجاب را تایید می کند واین مورد تایید عقل نیز هست
اما ما عکس این را در جامعه می بینیم ،یعنی الان بسیاری از زنان ما بد حجاب هستند وبه اصول اسلامی حجاب عمل نمی کنند،وبرای خودشان هم دلایل محکم(البته به خیال خودشان) دارند
حالا من از شما سوال می کنم آیا به خاطر اینکه الان جامعه ما به سوی این گناه بزرگ رفته وبه نوعی شاید بشود گفت آن را قبول کرده ،(چنان که ما به وضوح در سطح شهرهای خود می بینیم) وشاید اکثر خانمهای ما این را قبول کرده اند،ما بیاییم بگوییم ،چون جامعه این را قبول کرده وزیاد به چادر اهمیت نمی دهند پس قانون الهی حجاب مردود است ومختص به زمان حضرت علی ویا حداقل تا 100یا200سال قبل بوده؟!!!،وبگوییم الان عصر،عصر ارتباطات است!!!
وحجاب دست وپا گیر وتحجر آورده واز همه عقبیم ؟!!!!
چون زنان بسیاری از کشور ما نمی توانند به این قانون الهی عمل کنند(آن هم به دلیل ضعف نفس ) پس ما بیاییم حجاب را رد کنیم وبگوییم مختص به این زمان نیست؟!!!آیا چون آنها از لباس های تنگ وتحریک آمیز خود نمی توانند دست بردارند پس ما باید به قانون الهی حجاب حمله کنیم وبگوییم که این قانون منسوخ است؟
یا اینکه چون الان جوانان بسیاری به علت ضعف نفس وبه خاطر اینکه نمی توانند از موسیقی حرام دست بکشند،ما بیاییم بگوییم خداوند حالا زمان پیامبر یک چیزی گفته(نعوذ بالله) ،آن موقع که شرایطش فرق می کرده ،وحالا دنیا عوض شده پس این قانون هم به درد زمان پیامبر می خوردبنده با یکی از دوستانم حرف می زدم او با قاطعیت می گفت الانهمه مردم فیلم های مستهجن نگاه می کنند،پس گناهی ندارد ،چون اگر گناه بود این همه مردم به آن نگاه نمی کردند(عجب دیدگاهی!!!)
حال سخنم با آنهایی است که با صیغه مخالفند ،آیا ضعف جامعه واکثر مردم در اجرای این قانون الهی ،مساوی با این است که ما بگوییم این قانون مختص به زمان پیامبر است والان دیگر کاربردی ندارد؟آیا مخالفت گروهی که معصوم نیستند و ممکن است به اشتباه وگناه مبتلا شوند دلیل بر باطل دانستن آن ویا اختصاص آن به زمان های قبل است؟
آیا دلیلی جز ضعف نفس ما برای این امر هست؟
ماها با خود چه فکر کرده ایم؟
شاید به یعضی ها بر بخورد که من می گویم ضعف نفس داریم،اما به من بگویید چرا این قانون الهی را انجام نمی دهید؟
می گویید در جامعه ما جا نیفتاده؟
من هم می گویم جا نیفتاده، اما ایا این دلیل برای رد این قانون الهی میشود؟
می گویید جا نیفتاده ،من هم میگویم،اما آیا این جا نیفتادن جز ضعف ما چیز دیگری هست؟
مگر جامعه را چه کسانی تشکیل می دهد؟ همین من وشماییم که با مخالفت با احکام وقوانین الهی همه چیز را خراب می کنیم؟
پس ضعف نفس خود را به این نسبت ندهیم که قوانین الهی به درد نمی خورند؟
جالب است در جایی خواندم که نوشته بود در کشور غربی به دنبال این هستند که چیزی مانند صیغه را در جامعه خود رواج دهند تا از تجاوز ها کاسته شود آن وقت ما چه می کنیم؟
فکر کنم همین بس باشد
اما بدانید که ضعف جامعه در اجرای امری،سبب این نمیشود که قانون الهی را ضعیف ومختص به صدر اسلام بدانیم
واین همان پاک کردن صورت مسئله است