• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1028
تعداد نظرات : 105
زمان آخرین مطلب : 3404روز قبل
تاریخ

انفجار نور

 

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تنها یك حادثه داخلی برای تغییر یك رژیم سیاسی نبود. بلكه همان‌گونه كه بسیاری از دولتمردان آمریكائی، اسرائیلی و اروپائی در خاطرات خود از آن روزها تعبیر كرده‌‌اند، انقلاب از دیدگاه آنان زلزله‌ای ویرانگر برای جهان غرب بود.
گذشته از آنكه آمریكا مطلوبترین شرائط جغرافیائی، اقتصادی و نظامی را در یكی از حساسترین مناطق جهان كه مرزهای طولانی با رقیب (دولت شوروی) داشت، از دست می‌‌داد امواج این انفجار بزرگ رژیمهای وابسته به غرب را در ممالك اسلامی و بلاد عربی متزلزل و بیمناك كرده بود. پیام اصلی انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی داشت و مبتنی بر اندیشه دینی و ارزشهای معنوی بود. پیروزی انقلاب به معنای صدور پیام و ارزشهای آن و به حركت در آمدن موجی از خیزشهای رهایی بخش در كشورهای اسلامی و جهان سوم بود. همزمان با ایران، رژیم وابسته به آمریكا در نیكاراگوئه نیز سرنگون شد. در افغانستان دولت شوروی ناگریز از كودتای خونین و سپس لشكركشی و اشغال این كشور شد تا حركت اسلامی را مهار كند.1 در عراق، كودتای صدام با همین هدف شكل گرفت. 2 مردم لبنان و فلسطین پیروزی انقلاب ایران را جشن گرفتند و جهاد خویش را در شكلی نوین و ملهم از انقلاب اسلامی آغاز كردند. جنبشهای اسلامی در مصر، تونس، الجزایر، سودان، عربستان و تركیه احیا شدند.
پس از جنگ جهانی دوم نظمی ظالمانه بر جهان حكمفرما بود. مناطق مختلف جهان بین دو قدرت غالب شرق و غرب تقسیم شده بود و سازمان‌های نظامی ورشو و ناتو نگهبانان این نظم ناعادلانه بودند. هیچ حركت و تحولی در جهان سوم خارج از این چارچوب و بدون وابستگی به یكی از دو قطب حاكم امكان موفقیت نمی‌یافت. اینك انقلابی در جهان معاصر و در منطقه امن غربیها پیروز شده بود كه شعار اصلی آن «نه شرقی نه غربی» بود. نهضت امام در ایران مستقیماً با امپریالیسم آمریكا درافتاده بود و شكست را بر او تحمیل كرده بود. این واقعیت كمونیست‌ها را در ادعای مبارزات ضدامپریالیستی شان خلع سلاح می‌كرد و برای نخستین بار در عصر حاضر، دین را به عنوان عاملی حركت‌زا در پهنه مبارزات ملتها مطرح می‌ساخت.
با وجود همه ناباوریها و تمامی تلاشهایی كه در سطح بین‌‌المللی برای حفظ رژیم شاه و جلوگیری از موفقیت امام‌خمینی بعمل آمد، انقلاب اسلامی در مرحله نخست مبارزات خویش پیروز گردید و از این جهت پیروزی آن بیشتر به یك معجزه شبیه بود تا تحولی عادی. به جز امام‌خمینی و توده‌‌های بیشماری كه خارج از تحلیل‌های معمول، به گفته‌‌ها و وعده‌های امام باور قلبی داشتند، عموم تحلیل‌گران سیاسی و همه كسانی كه در رخدادها و حوادث ایران دخیل بودند وقوع چنین پیروزی را، حتی تا روزهای واپسین عمر رژیم شاه ناممكن می‌دانستند.
چنین بود كه از صبحدم 22 بهمن 1357 خصومت با نظام نوپای اسلامی در پهنه‌ای گسترده آغاز شد. جبهه دشمنیها را آمریكا رهبری می‌كرد و دولت انگلیس و برخی دول اروپایی دیگر به همراه تمامی رژیمهای وابسته به غرب در آن مشاركت فعال داشتند. شوروی (سابق) و اقمار آن نیز ناخرسند از اتفاقی كه در ایران افتاده و به حاكمیت دین منجر گردید، با آمریكائیها در بسیاری از خصومتها همسو شدند. نمونه بارز این هم‌پیمانی در همنوائی نیروهای چپ و راست ضدانقلاب داخل كشور كه بعدها اسناد وابستگی آنان به سفارتخانه‌های شوروی و آمریكا افشا گردید و از آن بارزتر هماهنگی همه‌‌جانبه دو كشور در تجهیز صدام و حمایت از او در جنگ با جمهوری اسلامی را می‌‌توان مشاهده كرد. اما امام‌خمینی با همان منطقی كه نهضت اسلامی را آغاز كرده بود، در اوج فتنه‌ها و فشارهای خارجی انقلاب را هدایت كرد و آن را با اراده خویش به دوره سازندگی و ثبات هدایت نمود.
نهضتی كه امام‌‌خمینی پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از 14 قرن به جهان تشنه عدالت بنمایاند. به همین دلیل است كه انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان «انقلاب امام‌‌خمینی» شناخته شده است. 3
به همین علت است كه تاكنون هیچ یك از طرحهای سیاسی و اقتصادی و نظامی آمریكا علیه ایران ك غالباً با حمایت یا سكوت متحدان منطقه‌ای و جهانی آن كشور همراه بوده، به نتیجه نرسیده است. و به همین دلیل است كه پس از گذشت نزدیك به سه دهه مقابله غرب با انقلاب، امروز تئوریسین‌ها و سیاستمداران اروپائی و آمریكائی بر ضرورت پذیرش و تحمل واقعیت انقلاب و جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی تاكید می‌كنند. 4
نهضتی كه در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید، امروزه برای بسیاری از ملل جهان چراغ راه زندگی است. مهمترین دستاوردهای این انقلاب در صحنه‌ بین‌المللی تاكنون به قرار زیر بوده است. 5
1. تجدید بنای تفكر انقلابی بر مبنای دین
2. مطرح شدن اسلام بعنوان یك ایدئولوژی انقلابی.
3. تلفیق موفقیت آمیز رهبری سیاسی و مذهبی.
4. احیاء اخوت اسلامی در میان مسلمانان جهان.
5. احیاء روحیه گرایش به معنویات و ارزشهای دینی در میان مسلمانان جهان.
6. احیاء روحیه خودباوری و سلطه ستیزی در میان ملتها.
7. منفعل شدن دولتها و قدرتها در برابر اراده ملتها.
از این رو «22 بهمن» تنها نباید به عنوان روز پایانی یك رژیم سیاسی و آغازی بر حیات رژیم دیگر تلقی گردد. بلكه باید از آن به عنوان سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی ایران و نقطه‌ای عطف در روند مبارزات ملت ایران یاد كرد. - احمد ساجدی




پانوشت‌ها:
1ـ افغانستان در اردیبهشت 1357 شاهد كودتای كمونیستی «نورمحمد تره‌كی» و در دی 58 شاهد اشغال نظامی توسط قوای ارتش سرخ شوروی بود.
2ـ كودتای صدام در 25 تیر 1358 به وقوع پیوست.
3ـ حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای در مقدمه جلد اول مجموعه «صحیفه نور» جمله‌ای با این مضمون دارند كه «این انقلاب بدون نام خمینی در هیچ كجای جهان شناخته شده نیست.»
4ـ بعنوان نمونه اظهارات كیسینجر: ماهیت نظام حاكم بر ایران پیچیده‌تر از آن است كه تهیه‌كنندگان گزارشهای آمریكا ترسیم می‌كنند. آمریكا نمی‌تواند اوضاع داخلی ایران را متزلزل سازد (روزنامه جمهوری اسلامی ـ مورخ 11/6/75 صفحه 15)
و مقاله روزنامه وال‌استریت ژورنال: آمریكا بطور رقت‌انگیزی از ایران شكست‌‌خورده است (كیهان 4/11/75 ـ صفحه اول)
و اظهارات ریچارد مورفی معاون سابق وزارت خارجه آمریكا: آمریكا در مورد تحلیل حوادث ایران با شكست و ناكامی مواجه شده است (روزنامه جمهوری اسلامی مورخه 19/2/68 صفحه 3)
و اظهارات رئیس سازمان سیا: هر طرح ضدایرانی محكوم به شكست است (همان منبع مورخه 15/11/74)
5ـ به نقل از كتاب «انقلاب و ریشه‌ها» نوشته حبیب‌الله طاهری‌ـ انتشارات سازمان تبلیغات اسلامی ـ صفحه 253.

 

شنبه 12/11/1392 - 9:41
پوست و مو


سرما، باد و هوای گرم و خشک داخل منازل ما، سه عاملی هستند که پوستمان را در روزهای زمستانی آزار می‌دهند. این عوامل رطوبت پوست را کم کرده و آن را خشک و شکننده می‌کنند. همچنین باعث خارش یا سوزش پوست می‌شوند. به منظور جلوگیری از این وضعیت، در این مطلب مواردی که برای محافظت از پوست در این وقت از سال به آنها نیاز داریم ذکر شده‌اند که مخصوصا برای خانم ها توصیه می شود :

1. مرطوب‌کننده پوست خود را تغییر دهید.
همانگونه که گفتیم در طول ماه های سرد سال، باد، سرمای هوا و گرمای رادیاتور خانه ها نقش بسیار زیادی در خشک شدن و ترک خوردن پوستمان دارد. پیشنهاد می کنیم مرطوب‌کننده قوی‌تری برای زمستان انتخاب کنید و به طور منظم صورت و دست‌ها را با آن مرطوب کنید.

2. از پاک‌کننده‌های بدون سولفات استفاده کنید.
پاک کننده های بدون سولفات بهترین گزینه برای حفظ رطوبت پوست هستند.

3. لایه برداری پوست را از یاد نبرید.
با شروع توده هوای سرد، پوستمان در اثر خشکی و سردی هوا شروع به پوسته پوسته شدن می کند. لایه برداری پوست در از بین بردن خشکی، زدودن سلولهای مرده و پاکسازی منافذ پوست بسیار موثر است.

4. از تونر استفاده نکنید.
همانگونه که می‌دانید تونرها، به لوسیون‌هایی گفته می‌شود که جهت پاک‌سازی و کوچک کردن منافذ پوست استفاده می‌شوند. اما اکثر این تونرها حاوی الکل هستند که استعمال آنها روی پوست، منجر به خشکی بیشتر آن می‌شود. پس بهتر است در فصول سرد از آنها استفاده نکنید.

5. از روغن استفاده کنید.
اگر خشکی صورت و پوسته پوسته شدن آن از کنترل شما خارج شده، می‌توانید روغن‌های مخصوص پوست را جایگزین مرطوب کننده‌ها کنید.

6. استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.
حتی در پاییز و زمستان نیز به منظور محافظت از پوست استفاده از ضدآفتاب با حداقل SPF 15 توصیه می‌شود.

7. مرطوب کننده، مرطوب کننده و مرطوب کننده را از یاد نبرید.
باز هم تاکید می‌شود، به هر طریقی که می توانید پوستتان را مرطوب نگه دارید


 
چهارشنبه 9/11/1392 - 10:28
سلامت و بهداشت جامعه

Zaeef_Shodan_Cheshm

می‌توان با مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی به سلامت چشم‌ها کمک کرد و جلوی ضعیف شدن آن‌ها، دژنراسیون ماکولای چشم، خشکی چشم، آب مروارید و غیره را گرفت.
چشم‎های من هم مثل خیلی از شما ضعیف است. مصائب چشم ضعیف داشتن و عینک زدن را فقط کسانی درک می‌کنند که خودشان عینکی هستند. یک زمانی فکر می‌کردم چقدر بد است آدم دنیا را تار ببیند و از آن بدتر اینکه به کمک دو تا شیشه ببیند. اما حالا هوای شهرمان آن قدر آلوده است که دنیای اطرافمان چه با عینک و چه بی عینک همیشه تیره و تار است. برای همین مدتی است عطای شفاف دیدن را به لقایش بخشیده‌ام و به جز کار با رایانه یا تماشای تلویزیون سراغ عینک نمی‌روم و سعی می‌کنیم با خوردن مواد غذایی مناسب از ضعیف‌تر شدن آن جلوگیری کنم.

البته مشکلات چشمی و دیگر بیماری‌های مربوط به بینایی دلایل زیادی دارند از جمله عوامل ژنتیکی و غیره. اما باز هم می‌توان با مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی به سلامت چشم‌ها کمک کرد و جلوی ضعیف شدن آن‌ها، دژنراسیون ماکولای چشم، خشکی چشم، آب مروارید و غیره را گرفت. با ما همراه باشید تا مواد مغذی مورد نیاز چشم‌ها را بازگو کنیم.

 

از مصرف روغن‌های گیاهی غافل نشوید

بتاکاروتن و دوستان
حتماً شما هم از بچگی شنیده‌اید که هویج برای تقویت قوه‌ی بینایی مفید است. بله کاملا درست است. هویج سرشار از بتاکاروتن است که برای سلامتی چشم‌ها لازم و ضروری است. بتاکاروتن جزو آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئید است که در میوه‌ها و سبزیجات به وفور وجود دارد. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامینA تبدیل می‌کند. این ترکیبات مغذی علاوه بر تقویت قوه‌ی بینایی و پیشگیری از شب کوری، خطر پیشرفت دژنراسیون ماکولای چشم مربوط به پیری و همچنین آب مروارید را کاهش می‌دهند. باید بدانید که وجود میزان زیاد این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی در خون خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را نیز کاهش می‌دهند.

منابع غذایی بتاکاروتن: هویج، سیب‌زمینی شیرین، کدو تنبل، فلفل دلمه‌ای نارنجی، پرتقال، روغن جگر ماهی، جگر، زرده‌ی تخم‌مرغ، اسفناج و تمام سبزیجات رنگی.

Zaeef_Shodan_Cheshm

ویتامین C را دریابید

ویتامین C جلوی آسیب‌های رادیکال‌های آزاد را می‌گیرد و از سلول‌ها محافظت می‌کند. برای همین هم می‌تواند از بروز مشکلات چشمی پیشگیری کند. این ویتامین به میزان زیاد در خود عدسی چشم وجود دارد و از فشار داخلی چشم افرادی که از بیماری کوری تدریجی رنج می‌برند می‌کاهد.

منابع غذایی ویتامین C: مرکبات، هندوانه، خربزه، میوه‌های ریز، توت‌ها، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، کیوی و سیب‌زمینی جزو منابع غذایی ویتامین C محسوب می‌شوند.

 


ویتامین E برای مقابله با آب مروارید

این ویتامین از چشم‌ها در برابر بیماری‌هایی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری محافظت می‌کند. این بیماری یک بیماری چشمی است که در آن ماکولا، بخش کوچکی از شبکیه‌ی چشم آسیب می‌بیند که متأسفانه با مرور زمان و پیری می‌تواند منجر به کوری شود.

منابع غذایی ویتامین E: بادام،روغن‌های گیاهی،دانه‌ها و مغزهای روغنی،سبزیجات برگ‌دار، جوانه‌ی گندم و غیره جزو منابع خوب ویتامین E هستند.

 


زینک

زینک (روی) برای تقویت بدن به خصوص برای سلامت چشم‌ها بسیار مفید و موثر است. این ماده‌ی معدنی از چشم‌ها در برابر اثرات منفی اشعه‌های ماورای بنفش خورشید و پیری محافظت می‌کنند. زینک در تمام سلول‌های بدن وجود دارد به خصوص در غدد فوق کلیوی، پوست، برخی از قسمت‌های مغز، پانکراس و غشاهای چشم. باید بدانید که نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد مصرف زیاد زینک یا مکمل آن به طور چشمگیری از بروز بیماری دژنراسیون ماکولای چشم پیشگیری می‌کند. محققان به خانم‌ها توصیه می‌کنند که روزانه 8 میلی‌گرم زینک دریافت کنند.

منابع غذایی زینک: گوشت قرمز، گوشت پرندگان، غلات، ماست، شیر و آجیل‌ها جزو منابع غذایی زینک محسوب می‌شوند.

Zaeef_Shodan_Cheshm

امگا 3 ها: چشم‌ها در سایه سلامتی

اسیدهای چرب امگا 3 سه نوع هستند:

اسید آلفا لینولئیک (ALA)

ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA)

دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA)

روغن ماهی حاوی EPA و DHD هستند در حالی اسید آلفا لینولئیک یا همان ALA در آجیل‌ها، دانه‌ی کتان و برخی از روغن‌های گیاهی مانند روغن آفتاب‌گردان وجود دارد. مصرف ماهی زیاد باعث می‌شود خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای چشم مربوط به پیری از سرتان رفع شود.

اگر از مشکل خشکی چشم رنج می‌برید، روغن ماهی و روغن دانه‌ی کتان را دریابید. توصیه اکید داریم که هر هفته حداقل دو مرتبه ماهی‌های چرب میل کنید و از مصرف روغن‌های گیاهی غافل نشوید. باید بدانید که روغن ماهی خطر و شدت بیماری‌های قلبی عروقی، میزان کلسترول خون، آرتریت و خطر زوال عقل را نیز کاهش می‌دهد.

منابع غذایی اسیدهای چرب امگا 3: ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی تن، ساردین، مارک و تخم‌مرغ و ماست‌های غنی‌شده با امگا 3 نیز جزو منابع خوب این اسیدهای چرب هستند.

 

لوتئین و زآگزانتین: دوست همیشگی چشم‌ها

لوتئین و زآگزانتین جزو کاروتنوئیدها محسوب می‌شوند. این دو کاروتنوئید به عنوان رنگدانه‌های موجود در شبکیه‌ی چشم شناخته شده‌اند. نتایج بررسی محققان آمریکایی نشان می‌دهد که این دو رنگدانه خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای چشم را کاهش داده و آسیب اشعه‌های ماورای بنفش خورشید را کاهش می‌دهند. باید بدانید که لوتئین نیز مانند ویتامین A دید شبانه را تقویت می‌کند.

منابع غذایی لوتئین و زآگزانتین: فلفل دلمه‌ای زرد، انبه، مورد صحرایی، اسفناج، نخودفرنگی، کاسنی فرنگی، کاهو، ذرت، بروکلی، سبزیجات برگ سبز،

چهارشنبه 9/11/1392 - 10:27
مد و لباس
به دنبال پیروی از توصیه ها و نکاتی که در زیر آمده است مطمئن باشید که از خرید لباس خود هرگز پشیمان نخواهید شد.

آیا شما از جمله کسانی هستید که لباس را فقط برای آویزان کردن در کمد لباس هایتان می خرید و از بیشتر آنها استفاده نمی کنید؟ممکن است به هنگام خرید لباس از اینکه این لباس را خریده اید کاملا راضی باشید اما هنگامی که به خانه بر میگردید و آن را پرو می کنید کاملا از این خرید پشیمان شوید. کالین مگارو Colin Megaro مشهور و معروف در سبک و مد در لس آنجلس می گوید : نگران نباشید . شما می توانید باز هم از لباس هایی که فقط در کمد لباس هایتان قرار داده اید استفاده کنید و دوباره آنها را بپوشید. اما ما در اینجا 8 نکته به هنگام خرید لباس را برایتان بیان کرده ام که توجه به این نکات در نهایت باعث می شود شما از دیدن کمد لباس هایتان لذت ببرید و تمامی لباس های خود را دوست داشته باشید.

1 - به مواد استفاده شده در الیاف پارچه دقت کنید
کارول دیویدسون ، بنیانگذار مد و مشاور درنیویورک می گوید : از خود بپرسید: آیا این لباس نیاز به مراقبت های ویژه هنگام استفاده و شستشو دارد و مثلا اگر قرار است من 30 دلار برای خرید این لباس هزینه کنم آنگاه شستشوی این لباس راحت است و یا اینکه رنگ می دهد و شستن آن بسیار سخت است و این یک نشانه بر مطمئن بودن الیاف استفاده شده در آن است.

2 - چروک شدن پارچه را امتحان کنید
برای اینکه مطمئن باشید که لباسی را که قرار است در طول روز به تن داشته باشید به زودی چروک نمی شود باید برای چند ثانیه پارچه ی آنرا در دست مچاله کنید و ببینید که به راحتی چروک می شود یا نه .به این ترتیب اگر به راحتی چروک نشد از جنس پارچه ی استفاده شده در آن کاملا مطمئن می شوید و از این لحاظ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

3 - سعی کنید لباس را قبل از خرید پرو کنید
دل روسو Del Russo فعال در مد و سبک و شیوه زندگی در شهر نیویورک می گوید : برخی از خانم ها فقط به هنگام خرید به مدل و اندازه لباس نگاه می کنند و بدون آنکه بخواهند آنرا پرو کنند آنرا می خرند .اما این اشتباه است و باید سعی کنید لباس هایی را انتخاب کنید که قابل پرو کردن باشند و فروشنده اجازه پوشیدن آن را قبل از خرید به شما داده باشد تا هنگامی که به خانه بر می گردید و آن را می پوشید از فرم لباس در بدنتان پشیمان نشوید.

4 - در رنگ ها و مدل لباس هایتان تنوع دهید
بسیاری از ما سبک و سلیقه ی و رنگ های مورد علاقه خود را به هنگام خرید اصلا تغییر نمی دهیم و وقتی به کمد لباس هایمان نگاه می کنیم همه مدل ها و رنگ ها تکراری هستند و این باعث می شود از لباس های خود زده شویم و بسیاری از آنها را نپوشیم . ملارگو می گوید : قبل از اینکه به خرید بروید به کمد لباس های خود نیم نگاهی بیاندازید و آنها را در ذهن خود بسپارید تا در هنگام خرید لباس های تکراری تهیه نکنید.

5 - به مدل پشت لباس هم در تن تان دقت کنید
مهم نیست که به هنگام پوشیدن لباس جلوی آینه چه ژستی می گیرید بلکه باید عادی بایستید و آن را پرو کنید. استفانی پولی Stephanie Poli ، یک وبلاگ نویس مد و سردبیر تلویزیونی می گوید : به هنگام پرو لباس باید یک نگاه اجمالی و در عین حال دقیق در آینه به لباس بیاندازید و به کمک یک آینه کوچک پشت لباس را هم در تن خود ببینید و اگر وقت دارید بهتر است دو سایز از آن را در بدن خود پرو کنید تا مطمئن باشید کدام یک بهتر است و از دیدن پشت لباس در بدنتان غافل نشوید.


6 - دقت در نور اتاق پرو و آینه ای که در آن پرو می کنید
به هنگام پرو لباس دقت کنید که نور اتاق پرو چگونه است و باید نور کافی وجود داشته باشد و تاریک بودن باعث می شود که به خوبی نتوانید زیبا بودن لباس را در تنتان تشخیص دهید و ممکن است بعد از آنکه به خانه برگشتید و زیر نور زیاد خانه آن را پرو کردید با چیزی که در فروشگاه پرو کرده بودید کاملا متفاوت باشد.آینه کج نیز می تواند گمراه کننده باشد ، مثلا یکسری آینه ها ممکن است شما را لاغرتر و کشیده تر نشان دهند و باعث گمراهی شما شود. آینه ای که صاف به دیوار چسبیده است بهتر است. در صورتی که در بسیاری ازفروشگاه ها آینه را در یک قاب زیبای ضخیم به صورن کج قرار داده اند و این فرم اصلی لباس را در بدن به گونه ای دیگر نشان می دهد.

7 - به هنگام پرو لباس تحرک داشته باشید
تنها ایستادن در جلوی آینه و به لباس در بدن خود نگاه کردن برای انتخاب لباس و اینکه به شما می آید و اندازه تان است کافی نمی باشد. بلکه باید کمی به این طرف و آن طرف بروید و مثلا روی نوک پاهای خود بروید و مخصوصا اگر در حال خرید دامن یا شلوار هستید باید در آن بنشینید و بلند شوید تا مطمئن باشید که برایتان نتگ نباشد و در آن احساس راحتی کنید .حتی اگر می خواهید لباسی را برای شرکت در یک جشن تهیه کنید بهتر است مطمئن باشید که به راحتی می توانید در این لباس دستهای خود را تکان دهید و برقصید.

8 - جزئیات لباس را بررسی کنید
به هنگام خرید لباس به دکمه ها و زیپ لباس و دیگر مواردی که ممکن است در لباس کار شده باشد دقت کنید و از سالم بودن آنها مطمئن باشید و همچنین باید نگاه کنید که درزهای لباس حداقل به اندازه یک تا دو سانت اضافه پارچه داشته باشد تا در صورت نیاز به گشاد کردن لباس راه حلی برای آن وجود داشته باشد.
چهارشنبه 9/11/1392 - 10:25
آلبوم تصاویر



























چهارشنبه 9/11/1392 - 10:24
آلبوم تصاویر

 
اسـتـخـر بـسـیار زیـبـا
 
بعضی از استخرها بسیار قشنگ و در عین حال بسیار بزرگ هستند طوری كه هر بیننده ای را مجذوب خود می كنند. بعضی استخرها آنقدر بزرگ هستند كه شما فكر می كنید به افق یا بی نهایت می رسند. اولین طراحی استخرهای بی نهایت در فرانسه انجام شد. جالب است بدانید كه طراحی و ساخت استخرهای بی نهایت بسیار گران است.

خط خلاق-استخر های بسیار زیبا beautiful pool khatekhalagh

استخر زیبا در بالی- این استخر آنقدر بزرگ است كه انگار به بی نهایت می رسد.

خط خلاق-استخر های بسیار زیبا beautiful pool khatekhalagh


این استخر آنقدر بزرگ است كه انگار به بی نهایت می رسد.

خط خلاق-استخر های بسیار زیبا beautiful pool khatekhalagh


استخر بی نهایت در اندونزی

خط خلاق-استخر های بسیار زیبا beautiful pool khatekhalagh


استخر بهشت در مالدیو

خط خلاق-استخر های بسیار زیبا beautiful pool khatekhalagh


استخر بورابورا

خط خلاق-استخر های بسیار زیبا beautiful pool khatekhalagh
  ‌

استخر Sha Wellness Clinic در اسپانیا

خط خلاق-استخر های بسیار زیبا beautiful pool khatekhalagh

استخر بی نهایت Saint John Mykonos در یونان

خط خلاق-استخر های بسیار زیبا beautiful pool khatekhalagh


استخر Zihuatane در مكزیك

خط خلاق-استخر های بسیار زیبا beautiful pool khatekhalagh


استخر بی نهایت در تائیتی كه دیدن غروب خورشید از آنجا بسیار تماشائی است.

خط خلاق-استخر های بسیار زیبا beautiful pool khatekhalagh
  ‌
جنوب کالیفرنیا در هوای گرگ و میش

خط خلاق-استخر های بسیار زیبا beautiful pool khatekhalagh

استخر Sky در هتل Villa Mahal در تركیه

خط خلاق-استخر های بسیار زیبا beautiful pool khatekhalagh
  ‌

استخری بسیار زیبا در طبقه 57 Marina Bay Sanda Caasino در سنگاپور.


خط خلاق-استخر های بسیار زیبا beautiful pool khatekhalagh

استخری بسیار جالب در مجموعه Hacienda del Alamo در اسپانیا

خط خلاق-استخر های بسیار زیبا beautiful pool khatekhalagh

استخری با پشت زمینه اقیانوس هند
چهارشنبه 9/11/1392 - 10:22
آلبوم تصاویر
عکس های واقعی ولی عجیب
























































































چهارشنبه 9/11/1392 - 10:21
آلبوم تصاویر











































چهارشنبه 9/11/1392 - 10:19
شخصیت ها و بزرگان
جورج جرداق مسیحی درباره این بزرگ مرد آقا امیرالمؤمنین علی (ع) می گوید:
در پیشگاه حقیقت و تاریخ برابر است چه این بزرگ مرد را بشناسی و چه نشناسی زیرا حقیقت و تاریخ گواهی می دهند که او عنصر بی پایان فضیلت، شهید و سالار شهیدان ندای عدالت انسانی و شخصیت جاودانه شرق است.
ای جهان چه می شد اگر همه نیروهایت را درهم می فشردی و در هر روزگاری شخصیتی مانند (آقا) علی (ع) با آن عقل و قلب و زبان و شمشیر نمودار می کردی اسلام علی (ع) مانند اسلام سایر مسلمانان در شرایط خاصی نبود، اسلام او از نهاد قلبش مانند جریان آب از سرچشمه جوشش داشت، نیایش هر یک از مسلمانان آن روز در آغاز برای بت های قریش بود اما نخستین نیایش علی (ع) در برابر خدای محمد(ص) برگزار شد آری این است اسلام مردی که آنچنان خواسته شده تا در عشق به نیکی و یاری پیامبر رشد کند و رهبر عدالت خواهان و ناخدای کشتی در اعماق طوفانهای سهمگین و امواج فتنه گردد.
درمیان فرزندان آدم و حوا در تاریخ بشریت هیچکس مانند علی (ع) و سقراط در راه حق گام برنداشته است از یک اجتماع نوین و نیازمندیهای تازه ای بودند که اصول فرسوده ای را در هم ریختند و بنیادی نو درانداختند ولی مردم به دشمنی آنان برخاستند.
اما آنها هم مانند کوه در راه حق پای استقامت بدامن کشیدند هر کدام از این دو مرد با سرشت انسانی پاک و نیروی خرد و دلگرمی روشنی نهاد و ایمانی که به خیرو نیکی داشت در برابر اشرافیت و سرمایه پرستی و ظلم و قدرتهای حکومت فاسد مقاومت و مبارزه کرد هر یک از این دو مرد بزرگ بر انسانیت میراثی گرانبها بشمار می رود.
(فراموش نشود که جورج جرداق یک مسیحی است و این مقایسه علی و سقراط از لحاظ یک مسیحی چندان قابل سرزنش نمی باشد ولی از لحاظ یک مسلمان این مقایسه مع الفارق است هر چند که سقراط را در هر مرتبه ای هم بشناسند).
چه بزرگ مردی که بشریت او را مقیاس مردی و انسانیت می بیند، آنچنان که اگر کسی به او عشق بورزد و پیرو او باشد، عاشق و جویای نیکی و عدالت و حق و جوانمردی است، و اگر از محبت او برکنار باشد، از نیکی و فضائل بزرگی سرزده است.
آری نام علی (ع) در تاریخ اسلام انگیزه آرزوهای هر ستمدیده ای است و فریادی است که از گلوی هر مظلومی برمی خیزد تا آنجا که نام علی (ع) مرادف نهضت و اصطلاحات شده است.
از نقطه آسانی کار هیچ چیز را نمی توان یافت که در اعلامیه حقوق بشر که سازمان ملل متحد آن را انتشار داده وجود داشته و فرزند ابوطالب در قانونش آن را فرو گذار کرده باشد بلکه در قانون او چیزهائی خواهید یافت که به مراتب برتر و افزون تر است.
علی (ع) دریای مواجی است که سراسر هستی را فرا گرفته اما از قطره اشک یتیمی طوفانی می شود.
این علی (ع) است که در جنگ معنی دیگری می دانست غیر آنکه دیگران می دانستند و به قصد دیگر جنگ می کرد غیر آنکه دیگران می کردند. با زهد جهاد را برگزید و زاهدان گوشه انزوا را، مهربانی نسبت به بیچارگان او را به فتح قلعه ها و امیداشت و در راه محبت به درماندگان کاخ ستمگران را با خاک یکسان کرد چون در مکارم اخلاق به حداعلی رسیده بود.
قرن بیستم می آید و ناگاه می نگریم که معانی و ارزشهائی که از شخصیت فرزند ابوطالب نمودار می شود.همواره در نفوس بزرگ می گردد و اوج می گیرد، و ادب اخلاق دامنه داری را نتیجه می دهد که بدان وسیله وفای انسان مجسم می شود به ارجمندترین کیفیت تجسم وفا، و همینگونه زمانها به کمک هم برمی خیزند تا همه با هم در آستانه دوستی و بزرگداشت علی (ع) فرو آیند و همانا این دوستی عظیم و این تجلیل و بزرگداشت عظیم است که در راه آن بیش از گذشتن هزار سال و با اختلاف زمین ها و شرایط جغرافیائی نابغه معرّه و هنرمندان لبنان بهم می رسند.
نهج البلاغه علی (ع) از فکر و خیال و عاطفه آیاتی بدست می دهد که تا انسانی وجود دارد با ذوق بدیع ادبی و هنری وی پیوند خواهد داشت.
عبارات بهم پیوسته و متناسب جوشان از حسی عمیق و ادراکی ژرف بیان شده با شور و شوق واقعیت زیبا و نغز، که زیبائی موضوع و بیان در آن بهم آمیخته تا آنجا که تعبیر با مدلول و شکل با معنی چنان یکی می شود و متحد می گردد که حرارت با آتش و نور خورشید با هوا، و آدمی در برابر آن چیزی نیست مگر همانند مردی در برابر سیل خروشان و دریای مواج و تند بادی که می وزد و تکان می دهد.
یا مانند مردی در مقابل یک پدیده طبیعی که باید بالضروره و به حکم جبر، جریان به آن نحوی باشد که اکنون هست.
با یگانگی و وحدتی که اگر در اجزاء آن تغییری داده شود وجود آن از بین می رود و تغییر ماهیت می دهد. با بیانی که اگر برای انتقاد سخن گوید. گوئی تندباد خروشانی است.
اگر فساد و مفسدین را تهدید کند همچون آتشفشانهای سهمناک و پرغرش زبانه می کشدو اگر به استدلال منطقی بپردازد عقلها و احساسات و ادراکات بشری را مورد توجه قرار می دهد، و راه هر دلیل و برهانی را می بندد و عظمت منطق و برهان خود را ثابت می کند و اگر برای تفکر و دقت دعوت کند حس و عقل را در آدمی همراه می سازد و بسوی آنچه که می خواهد سوق می دهد، و آدمی را با جهان هستی پیوند می دهد و نیرو و قوای انسانی را آنچنان متحد و یگانه می سازد که حقیقت را کشف می کند و اگر پند و اندرز دهد، مهر و عاطفه پدری و وفای انسانی و گرمی محبت بی انتها در آن دیده می شود آنگاه که برای آدمی از ارزش هستی و زیبائیهای خلقت و کمالات جهان آفرینش سخن می گوید.
آنها را با قلمی از نور ستارگان در دل قلب می نویسد و ترسیم می کند بیانی که بلاغتی از بلاغت قرآن است، بیانی که در اسباب و اصول بیان عربی به آنچه که بوده و خواهد بود پیوند دارد. تا آنجا که درباره آن گفته اند گفتار او پائین تر از کلام خداوند و بالاتر از سخن مخلوقات است.
انشاء علی (ع) پس از قرآن عالی ترین نمونه بلاغت است، و بلاغت ادبیات علی (ع) همیشه در خدمت تمدن و بشریت بوده و خواهد بود.
واقعا سزاوار است که در جهان امروز آتش افروزان جنگ و عوامل و مسببین بدبختی ملتها و افراد به سخنان و کلمات قهرمان اندیشه عربی، بزرگمرد وجدان انسانی علی بن ابیطالب (ع) گوش فرا دهند و آن را حفظ کنند و در مقابل گوینده بزرگ آن سخنان سر تعظیم فرو آورند....

بولس سلامه مسیحی می گوید:

آری من یک مسیحی هستم ولی دیده باز دارم و تنگ بین نیستم من یک مسیحی هستم که درباره شخصیت بزرگی صحبت می کنم که مسلمانان درباره او می گویند خدا از او راضی است.صفا با اوست و شاید هم خدا به او احترام می گذارد و مسیحیان در اجتماعات خود از وی سخن گفته از تعلیمات او سرمشق می گیرند و دینداریش را پیروی می نمایند، از آنجا که در آئینه تاریخ مردم پاک و نفس کش بخوبی نمایان هستند می توان علی (ع) را بزرگتر از همه آنها شناخت.
او بطوری از وضع رقت بار یتیمان و فقیران متاءثر و غمگین می گشت که حالت وحشتناکی بخود می گرفت.
ای علی شخصیت تو مرتفع تر از مدار ستارگان است و این خصائص نور است که پاک و منزه باقی مانده گرد و غبار نمی تواند آن را لکه دار و کثیف نماید.
آن کس که از حیث شخصیت ثروتمند و غنی است هرگز نمی تواند فقیر باشد، نجابت و شرافت او با غم دیگران عالی تر و بزرگتر شده است، شهید راه دینداری و ایمان با لبخند و رضایت درد و مشقت را می پذیرد.
ای استاد ادب و سخن شیوه گفتار تو مانند اقیانوس است که در عرصه پهناور آن روح ها بهم می رسند و به یکدیگر می پیوندند.
میخائیل نعیمه مسیحی می گوید:

البته قهرمانیهای علی (ع) فقط منحصر به میدان کارزار نیست بلکه او در روشن اندیشی، پاکی وجدان، شیوایی بیان، عمق و کمال انسانیت، شور و حرارت ایمان، بلندی همت و فکر، یاوری و هواداری از رنجدیده ها و ستم کشیده ها در قبال جفاکاران و ستم پیشگان، فروتنی در مقابل حق هر کجا که تجلی کند نیز قهرمان بوده و به هر اندازه که از زمان آن بگذرد همیشه پناهگاه پرمایه ای است که امروز و هر روز دیگری که شوق ما برای پی ریزی اجتماع و زندگی سعادتمندانه و فاصله ای شدید می شود بسوی آن رو می کنیم.
در واقع بر مورخ و نویسنده ای به هر اندازه که با هوش و با شخصیت نکته سنج نابغه هم باشد امکان ندارد که حتی در هزار صفحه بتواند تصویر کاملی از علی (ع) نشان دهد و برای شما مجسم سازد و بتواند رویدادهای مهمی را که در دوران آن به وقوع پیوسته به نحو شایسته ای روشن سازد پس آنچه را که علی (ع) درباره آن فکر و دقت نموده و آنچه که این شخصیت بزرگ عربی بین خود و خدای خود گفته و عمل کرده است از اموری است که هرگز هیچ گوشی آن را نشنیده و هیچ چشمی آن را ندیده البته آن خیلی بیشتر از آن است که با دستش نمودار و یا با قلم و زبانش آشکار کرده است.

گابریل دانگیری درباره شخصیت علی (ع) می گوید:

شخصیت علی (ع) دارای دو خاصیت برجسته و ممتاز است که در هیچ یک از قهرمانان بزرگ نمی توان یافت نخست آنکه علی (ع) در عین حال که عنوان قهرمانی و امام هر دو را دارا بود.
سردار جنگی شکست ناپذیر و عالم الهی و فصیح ترین خطبای صدر اسلام بشمار می رفت. آیا ممکن است (رولان) و (بایار) دو قهرمان مشهور تاریخ اروپا را تصور کرد که متون مقدس را استادانه تفسیر نموده و نکات مهم تورات و انجیل را شرح داده و از بالای منبر نطق نموده و بغرنج ترین معضلات قانون مدنی و قانون جزا راحل نمایند؟
آیا می توان (سن تماس داکن) و (سن ژان کریز و ستوم) یا(سونه) روحانی بزرگ مذهب را در نظر مجسم کرد که شمشیر بدست به خیل دشمنان هجوم کرده و دیوارهای محکم ترین دژها را فرو ریزند؟
خاصیت دوم علی (ع) این است که از نظر تمام مذاهب اسلام مورد ستایش و تکریم است و بی آنکه او خود خواسته باشد، تمام فرق و مذاهب اسلامی او را پیشوای خود می شناسند، در صورتی که پیشوایانی از قبیل (نسطوریوس ) و (فوسیوس) و (لوتر) فقط مورد احترام کلیساهای خود هستند و از نظر کلیساهای دیگر طرد شده اند.
علی (ع) خطیبی زبردست و نویسنده ای توانا و قاضی عالیقدری می باشد و در صف مؤسسین و واضعین مکتب ها مقام اول را دارد، و مکاتبی که او تاسیس نموده از لحاظ صراحت و روشنی و استحکام منطق و همچنین از لحاظ تمایل بارز آنها به ترقی و تجدد امتیاز دارد.
علی (ع) بلند همتی و نجابت را براستی از حد گذرانده بود، بلاغت علی (ع) به پایه ای است که گوئی سخن را مانند جواهر تراشی می دهد.

توماس کارلایل می گوید:

پیامبر اسلام سالیانی دراز رسالت خود را به عالمیان ابلاغ می نمودند و اشراف قریش و حتی اقوام و اقارب او با او مخالفت می کردند تا اینکه روزی می گفت: آیا کسی به یاری من و اعلاء کلمه حق قیام خواهد کرد؟
تنها کسی که دعوت او را اجابت نمودند نوجوانی 16 ساله بنام علی بود که تمام بزرگان مکه و اکابر قریش و اقوام و اقارب او، صاحب دعوت و ناصر، او را مضحکه نمودند و لکن اشتباه نمودند و ندانستند که اینکار بیهوده و بازی نیست.
نمی توانیم از ستایش و مدح علی خودداری کنیم زیرا جوانی بود شریف القدر و بزرگ منش، سرچشمه رحمت و لطف و رأفت آمیخته بود و عدل و داد تنها شعار اخلاقی این قهرمان مذهبی بشمار می رفت بهترین شاهد این مدعا عبارتی است که پیش از رحلت خود با فرزندان خود در باب قصاص قاتل گفت و فرمود: اگر من زنده ماندم عفو یا قصاص ضارب با خود من و اگر در گذشتم این فسخ عزیمت کرد. کار با شماست.
ولی اگر خواستید او را قصاص کنید در برابر ضربتی که به من وارد آورده است فقط یک ضربت به او بزنید و اگر از او درگذرید و خطای او را ببخشید به پرهیزگاری و جوانمردی نزدیکتر خواهد بود.

رودلف ژایگر آلمانی می گوید:
در صدر اسلام علی بن ابیطالب (ع) یکی از دانشمندان معدود اسلام بود و علی (ع) را در کشورهای خارج بخصوص در ایران خوب می شناختند در صورتیکه مردی جوان بشمار می آمدو کمتر اتفاق می افتاد که یک دانشمند جوان بتواند در خارج از زادگاه خود معروفیت و احترام پیدا کند.
یکی از علل ارادت ایرانیان به علی (ع) معروفیت و احترامی است که وی به عنوان یک دانشمند در ایران داشت.
به همین جهت قبل از سقوط مدائن دانشگاه جندی شاپور (واقع در خوزستان امروزی) از علی (ع) دعوت کرد که برای تدریس به آنجا برود و علی (ع) هم می خواست عازم ایران شود ولی جنگ عرب و ایران پیش آمد و علی (ع) فسخ عزیمت کرد.

استاد فؤاد افرام بستانی مسیحی، استاد ادبیات عربی در بیروت در کتاب علی بن ابیطالب می نویسد:

علی بن ابیطالب (ع) دارای شخصیت جذابی است که مورخان و دانشمندان در پیرامون آن قلمفرسائی نموده اند. و عقول نقادان و اشخاص فکور در فهم این شخصیت کوشش کرده اند و سالکان و زاهدان به هدایت او راه پیموده اند و بسیاری از ادباء در زیر پرچم آن حضرت قد افراشته اند. و اختلاف آراء و نظریات متباین در صدها سال برای افزونی ظهور مقام بلند و عقل نیرومند او بوجود آمده.
شگفتا عظمت این مرد بزرگ تا چه حد است و علو مقام این مجسمه ادب تا چه پایه است؟
علی (ع) دارای روح بزرگ و اخلاص شدید و ایمان قوی بود.
علی (ع) در هموار ساختن راه اسلام که دین جدیدی بود و خوشنود کردن پیغمبر(ص) پسر عمویش خود را می گداخت. در آن موقع که پیغمبر(ص) ناچار شد به مدینه فرار کند، علی (ع) بجای آن حضرت قرار گرفت و به خود کوچکترین هراسی راه نداد.
علی (ع) نیمی از عمر خود را در مبارزه با بت پرستان و مشرکان بسر برد و بقیه را در احتیاجات و اعتراضات صرف کرد و با مردان و یارانی انیس و جلیس شد که اغلب آنها معنی اخلاص را نمی فهمیدند.
علی (ع) در آن هنگام که دید نتیجه زحماتش مانند ذرات متلاشی شده دست به گریبان شد و در صلاحیت بشر برای اصلاح شک کرد و وقتی دید حق را نفهمیده. به رایگان از دست می دهند حیات و زندگی را ملامت نمود.
حکمت نزد پسر ابوطالب پرمعنی و زیبا است عقل بی درنگ و خالص و بی نشان او حکمت را گرفته و در بوته اندیشه خود فرو گداخت سپس بصورتی چنان زیبا نشان داد که هستی را به اهتزاز در آورد.
پس علی (ع) بیش از هر کس حکیم است، او در تمام مواعظ و خطبه های خود فیلسوفی بی مانند است.
جبران خلیل جبران فیلسوف و شاعر بزرگ مسیحی لبنان می گوید:
به عقیده من پسر ابوطالب اولین قدیسی است که با روح کلی ملازم شده و با او همنشینی ها داشته است، و آهنگهای ابدیت را از روح کلی شنیده و در گوش قومی که از این گونه نغمه ها نشنیده بودند. منعکس ساخته است. هر کس از او خوشش آید بر فطرت توحید است و هر کس که با او دشمن است از انباء جاهلیت است.
پسر ابوطالب شهید راه عظمت خود شد. در حالتی از دنیا گذشت که نماز را بر زبان داشت و قلبش از شوق لقای پروردگار سرشار بوده اعراب حقیقت مقام و موقعیت آن حضرت را نشناختند تا آن زمان که مردانی از ایران ظهور کردند که گوهر را از سنگریزه تشخیص دادند.
بارون کارادیفو می گوید:

علی (ع) همچون قهرمان شکست ناپذیر دوشادوش پیامبر پیکار و معجزاتی نشان داد و پیامبر به او مهر ورزید و اطمینانی عمیق به وی داشت تا آنجا که یک روز در حالی که به وی اشاره می کرد چنین گفت:هر کس را من سرور و آقایم تو نیز سرور و آقا هستی. علی (ع) قهرمانی رزمنده و شهسواری پاک نهاد و پاکباز و امامی شهید بود که روحی بس عمیق و آرام داشت که در ژرفای آن اسرار خدائی نهفته بود.
استاد سلیمان کتانی دانشمند و ادیب مسیحی در کتاب (الامام علی نبراس و متراس) یا امام علی (ع) مشعلی و دژی می گوید:

چه کم اند کسانی که از سرنوشت علی بن ابیطالب (ع) عبرت گرفته باشند....
زندگی از ایشان مایه بگیرد و برفراز نسل های بشر همچون مشعلی فروزان نهاده باشند تا با سوز و فروز پیوسته ای راه بشریت را روشن سازند.
و یا همه کمی، به ستونهائی می مانند که در میانه پهنه های معبدی به پا ایستاده و سنگین های توانفرسا را بر دوش گرفته باشند تا از فراز بلندی هایش به مناره ها نور افشانند.
بسان کوهسارند، که وزش تند بادهای باران ریز و غرش ابرها را به سینه می گیرد، تا از چشمه ساران دامنه اش جویبارهایی با برکت و لطف و زیبائی بردشت ها روان گردند. در میان همین گروه کم شمار چهره علی بن ابیطالب (ع) می درخشد.
آن هم در هاله ای از تابش رسالت. در تاریک ترین شبی که طولانی سیاهی اعصار و قرون را با خود داشت، و آدمی را به زیر خروارها ستم و انحراف به گور سرد خاموشی و فراموشی خوابانده بود....
مردی به وجود آمد با گنجینه هائی گرانبار از مواهب و استعداد و فضائل که نمی شود کسی بدان دست یابد و هم طراز نوابغ و قهرمانان بزرگ نشود.
سخن را به علی بن ابیطالب (ع) کشاندم، آبی پاک که عطش مرا فرو بنشاند و مایه تسلی خاطر من است.ای سرور من! آیا این روا و سزاست که به جای فراهم آمدن به خدمتت درباره ات اختلاف پیدا کنند.؟
با این مناجات، می خواهم رو به آستان علی بن ابیطالب (ع) آورم و سخن آغاز کنم، و می دانم که در آمدن به آستان وی کم تر از در آمدن به محراب نیست.
آن علی (ع) که در مکه بزاد و شصت سال بزیست و سپس شهید شد با گذشت چهارده قرن هنوز زنده است و فرسودگی کفن را به خود ندیده است.
هر سخنی درباره علی بن ابیطالب (ع) گفته شود، که او را در مکان و زمان محصور دارد، جز سخن پردازی و ترتیب الفاظ نخواهد بود. گام هرگز به محراب این سرور بزرگوار نخواهم نهاد، مگر به حالی که سر از تعظیم و ستایش بر درگهش فرو افکنده، و مهر سکوت بر لب، و گوش پند نوش فرا داده باشم.
در دست او شمشیری درخشان و بران و روان بود با دو لبه: لبه ای بر سپرو دیگر لبه بر کاغذ.
و در دو جبهه مبارزه می کرد: جبهه پیکار مسلحانه، و جبهه پیکار اعتقادی، به خاطر بر قراری نظم و حق و عدالت.
عفت و راستی در وی چنان محکم و پر صلابت است که سپر و تیغ در دو دستش، پارسایی و بخشندگی دو بالند که او را به سایه خویش گرفته اند: تقوی و ایمان دو احساس صمیم و وفا دارند و دو چشمه پاک که در سینه اش نفوذ کرده و از زبانش جوشیده است، چنان که او را چون شمشیری در برانداختن بت های کعبه به کار می آیند و در همان حال او را قبله اهل اسلام می سازند.
حق و عدالت، دو صفت همراهند و دو گردن بند بی همتاو درخشان... در وجدانش احساسند و در بیانش برهان و در شمشیرش بران. عشق و اخلاص، دو رشته متینی بودند که دل و زبانش را به هم می پیوستند... و بشریت را با همه گروهها و نژادهایش در نظرش یگانه می نمودند.
مواهب و فضائلی در شخصیت علی بن ابیطالب (ع) شکل گرفت و تبلور یافت که انسان، ارزش خویش را از او می گیرد و به او مدیون است.
از علی بن ابیطالب (ع) پوزش می خواهم اگر نتوانستم بخوبی از عهده برآیم که او خوب ترین پوزش پذیران است و سرآمد بخشایشگران.

کار و شاعر مسیحی معاصر می گوید:

سلام بر تو ای پرچم دار حقانیت انکار ناپذیر حق، ای یکپارچه ترین مردان قرون دیرین..... ای دست خدا..... دست آسمان..... دست زمین.....
سلام بر تو ای امیرالمؤمنین..... ای انسان فناناپذیر، انسان جاودانی، تو ای علی ای مرد تکرار ناپذیر تاریخ..... تو شمشیر برهنه بر دست در وحشی ترین ادوار تاریخ زندگی، بخاطر نجات بشر از چنگ ظلمت، بخاطر رهائی بندگان گمنام و بیگناه خدا از سیه چال زندگی، متین و مطمئن و سرافراز سینه بازت را پناهگاه قلب محبت پرور نغمه پردازت را طپش به طپش به پای حقیقت ریختی.
شبها خودت را بخاطر راحت خواب درماندگان با بیداری های پایان ناپذیر به هم آمیختی... صمیمانه استدعا می کنم، ای شاه مردان، پذیرا باش.
درود بی پایان یکی از بندگان مسیح را که در مقابل عظمت روح تو زانو به زمین زده است. من به همان مسیح که می پرستم سوگند، مطمئنم که اگر مسیح زنده بود با کمال صمیمیت همراه من بر شرافت یکپارچه تو، به عدم نیازت به فکر آفریننده و سپهر پروازت درود می فرستاد.


دکتر شبلی شمیّل ماتریالیست معروف میگوید:

علی بزرگ بزرگان جهان و تنها نسخه منحصر بفردی است که در گذشته و حال شرق و غرب جهان نمونه ای مانند او را ندیده است.
فؤاد جرداق مسیحی می گوید:

هر گاه دشواریهای زندگی به من رو می آورد و از رنج روزگار آزرده می شوم به آستان علی (ع) از اندوه خود پناه می برم زیرا او پناهگاه هر ماتمی است، او بر ستمکاران همچون رعد و برشکست خوردگان یاوری دلسوز و مشفق است
جرجی زیدان مسیحی می گوید:
اگر بگویم مسیح از علی بالاتر است عقلم اجازه نمی دهد و اگر بگویم علی از مسیح بالاتر است دینم اجازه نمی دهد.
چهارشنبه 9/11/1392 - 10:16
سخنان ماندگار
سخنان بزرگان,

 

1.کنجکاوی را دنبال کنید: من هیچ استعداد خاصی ندارم. فقط عاشق کنجکاوی هستم” چگونه کنجکاوی خودتان را تحریک می کنید؟ من کنجکاو هستم، مثلا برای پیدا کردن علت اینکه چگونه یک شخص موفق است و شخص دیگری شکست می خورد. به همین دلیل است که من سال ها وقت صرف مطالعه موفقیت کرده ام. شما بیشتر در چه مورد کنجکاو هستید؟ پیگیری کنجکاوی شما رازی است برای رسیدن به موفقیت.

2. پشتکار گرانبها است: من هوش خوبی ندارم، فقط روی مشکلات زمان زیادی می گذارم” تمام ارزش تمبر پستی توانایی آن به چسبیدن به چیزی است تا زمانی که آن را برساند. پس مانند تمبر پستی باشید و مسابقه ای که شروع کرده اید را به پایان برسانید. با پشتکار می توانید بهتر به مقصد برسید.

3. تمرکز بر حال: مردی که بتواند در حالی که دختر زیبایی را می بوسد با ایمنی رانندگی کند، به بوسه اهمیتی را که سزاوار آن هست نمی دهد” پدرم به من می گفت نمی توانی در یک زمان بر ۲ اسب سوار شوی. من دوست داشتم بگویم تو می توانی هر چیزی را انجام بدهی اما نه همه چیز. یاد بگیرید که در حال باشید و تمام حواستان را بدهید به کاری که در حال حاضر انجام می دهید. انرژی متمرکز، توان افراد است، و این تفاوت پیروزی و شکست است.

4. تخیل قدرتمند است: تخیل همه چیز است. می تواند باعث جذاب شدن زندگی شود. تخیــل به مراتب از دانش مهم تر است” آیا شما از تخیلات روزانه استفاده می کنید؟ تخیل پیش‌درآمد تمام داشته‌های شما در آینده است. نشانه واقعی هوش دانش نیست، تخیل است. آیا شما هر روز ماهیچه های تخیل تان را تمرین می دهید؟ اجازه ندهید چیزهای قدرتمندی مثل تخیل به حالت سکون دربیایند.

5. اشتباه کردن :کسی که هیچ وقت اشتباه نمی کند هیچ وقت هم چیز جدید یاد نمی گیرد” هرگز از اشتباه کردن نترسید چون اشتباه شکست نیست. اشتباهات شما را بهتر، زیرک تر و سریع تر می کنند، اگر شما از آنها استفاده مناسب کنید. قدرتی که منجر به اشتباه می شود را کشف کنید. من این را قبل گفته ام، و اکنون هم می گویم، اگر می خواهید به موفقیت برسید اشتباهاتی که مرتکب می شوید را ۳ برابر کنید.

6. زندگی در لحظه: من هیچ موقع در مورد آینده فکر نمی کنم، خودش بزودی خواهد آمد” تنها راه درست آینده شما این است که در همین لحظه باشید. شما زمان حال را با دیروز یا فردا نمی توانید عوض کنید. بنابراین این از اهمیت فوق العاده برخوردار است که شما تمام تلاش خود را به زمان جاری اختصاص دهید. این تنها زمانی است که اهمیت دارد، این تنها زمانی است که وجود دارد.

7. خلق ارزش: سعی نکنید موفق شوید، بلکه سعی کنید با ارزش شوید” وقت خود را به تلاش برای موفق شدن هدر ندهید بلکه وقت خود را صرف ایجاد ارزش کنید. اگر شما با ارزش باشید، موفقیت را جذب می کنید. استعدادها و موهبت هایی که دارید را کشف کنید. بیاموزید چگونه آن استعدادها و موهبت های الهی را در راهی استفاده کنید که برای دیگران مفید باشد. تلاش کنید تا با ارزش شوید و موفقیت شما را تعقیب خواهد کرد.

8. انتظار نتایج متفاوت نداشته باشید: دیوانگی یعنی انجام کاری دوباره و دوباره و انتظار نتایج متفاوت داشتن” شما نمی توانید کاری را هر روز انجام دهید و انتظار نتایج متفاوت داشته باشید، به عبارت دیگر، نمی توانید همیشه کار یکسانی (کارهای روزمره) را انجام دهید و انتظار داشته باشید متفاوت به نظر برسید. برای اینکه زندگی تان تغییر کند، باید خودتان را تا سر حد تغییر افکار و اعمالتان متفاوت کنید، که متعاقبا زندگی تان تغییر خواهد کرد.

9. دانش از تجربه می آید: اطلاعات به معنای دانش نیست. تنها منبع دانش تجربه است” دانش از تجربه می آید. شما می توانید درباره انجام یک کار بحث کنید، اما این بحث فقط دانش فلسفی از این کار به شما می دهد. شما باید این کار را تجربه کنید تا از آن آگاهی پیدا کنید. تکلیف چیست؟ دنبال کسب تجربه باشید! وقت خودتان را صرف یاد گرفتن اطلاعات اضافی نکنید. دست بکار شوید و دنبال کسب تجربه باشید.

10. اول قوانین را یاد بگیرید بعد بهتر بازی کنید: اگر شما قوانین بازی را یاد بگیرید از هر کس دیگر بهتر بازی خواهید کرد” دو گام هست که شما باید انجام بدهید: اولین گام اینکه شما باید قوانین بازی که می کنید را یاد بگیرید، این یک امر حیاتی است. گام دوم هم اینکه شما باید بازی را از هر فرد دیگری بهتر انجام بدهید. اگر شما بتوانید این دو گام را حساب شده انجام دهید موفقیت از آن شماست

چهارشنبه 9/11/1392 - 10:15
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته