• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 652
تعداد نظرات : 57
زمان آخرین مطلب : 6109روز قبل
ورزش و تحرک
مقامات باشگاه ليورپول مصمم به امضاي قرارداد با گابريل هاينزه، مدافع منچستريونايتد هستند.

به گزارش یوفا: مسوولان اولدترافورد به مدافع آرژانتيني خود گفته‌اند كه نمي‌خواهند وي به آنفيلد برود و از فروش اين بازيكن ارزنده به يكي از رقباي سرسختشان در ليگ برتر امتناع كرده‌اند.

اين در حالي است كه همتايان آنها در ليورپول قيمتي كه شياطين سرخ براي هاينزه تعيين كرده‌اند يعني 6 ميليون پوند را پذيرفته‌اند.

مسوولان بلندپايه تيم بزرگسالان يونايتد از جمله سرالكس فرگوسن سرمربي اين تيم ترجيح مي‌دهند به جاي فروش اين بازيكن 29 ساله به ليورپول وي را به يكي از باشگاه‌هاي ليگ‌هاي خارجي واگذار كنند.

يكي از منابع آگاه در آنفيلد در مورد اين جريان گفته است: چنانچه ما حاضر به پرداخت همان مبلغي كه يونايتد براي هاينزه تعيين كرده شويم آنها نمي‌توانند به ما پاسخ منفي دهند. با اين حال بايد ببينيم كه چه پيش خواهد آمد.

گفتني است هاينزه مايل است به جمع سرخپوشان آنفيلد ملحق شود اما دوستان وي مي‌گويد او نمي‌خواهد با پيوستن به ليورپول مقامات يونايتد را آزرده خاطر كند.
دوشنبه 25/4/1386 - 23:28
ورزش و تحرک
ديديه دروگبا از اينكه فلوران مالودا يكي از دوستان نزديكش در ديدار دوستانه چلسي مقابل كلاب آمريكا گل زد، بسيار خوشحال است.

به گزارش یوفا: مهاجم ساحل عاجي استمفوردبريج در مورد مالودا گفت: او بسيار با كيفيت بازي مي‌كند و مي‌تواند مانند ساير بازيكنان چلسي به راحتي توپ را حفظ و سرعت بازي راكنترل كند.

من بايد از آمادگي خوبي براي شركت در اينگونه بازي ها كه چندان هم آسان نيستند، برخوردار باشم. او نيز بايد همين طور باشد.

ما به خوبي يكديگر را درك مي‌كنيم و حتي خانواده‌هايمان نيز رابطه بسيار نزديكي با هم دارند. دوست دارم در كنار مالودا ناكامي‌هاي فصل گذشته را به طور كامل فراموش كنم و روز به روز بهتر شوم.

لازم است كه فصل جديد را با روحيه‌اي متفاوت آغاز و تنها به ثبت قهرماني‌هاي بيشتر فكر کنم.
دوشنبه 25/4/1386 - 23:28
ورزش و تحرک
سسك فابرگاس، هافبك اسپانيايي آرسنال اميدوار است كه در نهايت به باشگاه زادگاهش يعني بارسلونا ملحق شود.

به گزارش یوفا: فابرگاس از قبول پيشنهاد رئال مادريد سرباز زد زيرا به امضاي قرارداد با بارسلونا در تابستان آينده وملحق شدن آرسن ونگر سرمربي آرسنال به وي بسيار اميدوار است.

مخالفت اين هافبك 20 ساله با پيوستن به باشگاه مطرحي چون رئال خبرهاي خوبي براي هواداران پرشور آرسنال است اما اين موضوع يك دلخوشي موقت است و اين بازيكن ارزنده قصد دارد درتابستان آينده بار سفر را ببيندد به همراه سرمربي محبوبش آرسنال را به مقصد نيوكمپ ترك كند.
دوشنبه 25/4/1386 - 23:27
آموزش و تحقيقات

شريه عصر شبکه - آبان ۱۳۸۴ شماره 16

اشاره :

به دليل ماهيت دوربين‌هاي ديجيتالي و تفاوت ذاتي كه در نحوه تبديل نور بازتابيده از اشيا و سوژه‌ها به تصوير با دوربين‌هاي آنالوگ (يا همان فيلمي خودمان) دارند، معمولاً تصاوير ضبط شده اندكي با آنچه كه انتظار داريم، تفاوت دارند. دلايل متعددي براي توجيه اين وضعيت وجود دارد. سعي بر آن بوده است كه مهم‌ترين و شايع‌ترين اين پديده‌ها را توضيح داده و روشي براي برطرف كردنشان بياورم.


1- موجدار يا تابدار بودن تصوير ‌‌‌‌(Moire)
ابداع بافت جديد در صنعت نساجي!

زماني كه از افراد مختلف عكسبرداري مي‌كنيد، متوجه مي‌شويد كه الگوهاي عجيبي بر روي لباس‌هايشان پديدار مي‌شود كه واقعاً بر روي لباس‌هايشان وجود ندارد.

هنگام عكسبرداري از موضوعي كه داراي تركيب و الگوي منظم و با قاعده در شكل بافت است، الگوي راه‌راه نامربوط و به‌هم ريخته‌اي بر روي الگوي اصلي بافت پارچه ظاهر مي‌شود. اين تركيب نافرم معمولاً بر روي پارچه‌هايي با بافت متوسط و درشت، همچنين پارچه‌هاي شطرنجي و به‌خصوص پارچه‌هاي توري به وجود مي‌آيد. همچنين رنگ‌هايي نيز ممكن است ظاهر شوند كه در تركيب رنگي پارچه اصلاً به كار نرفته‌ باشند.

اين پديده را اصطلاحاً موجدار شدن تصوير يا تابدار شدن تصوير مي‌نامند. اما ذكر اين نكته ضروري است كه وقوع پديده فوق بر روي هر بافتي ممكن است. گاهي شما اين حالت را در عكسي از نرده‌هاي محافظ يك پل برداشته‌ايد و حتي بر روي توري لباس  عروس نيز مشاهده مي‌كنيد.

1

1

علت:
پديده فوق اصطلاحاً يك ضربه دوبعدي است كه در نتيجه واكنش بين الگوي منظم موضوع و الگوي منظم برداشت شده توسط CCD در دوربين ضبط مي‌شود.

در مثال‌هاي شبيه به همين پديده، زماني كه دو لايه سبز يا آبي رنگ (معمولاً در تركيب‌هاي آبي) براي بافت يك پارچه به كار مي‌روند در محل تلاقي يا اتصال آن‌ها با هم و يا زماني كه دو لايه پارچه از جنس توري روي هم مي‌افتند، مي‌توان به وضوح پيدايش اين موضوع را مشاهده كرد. در نتيجه، اين الگوي راه راه باعث به‌وجود آمدن يك فاصله كاذب بين دو لايه روي هم افتاده بيش از مقدار واقعي آن مي‌گردد كه باعث تأخير در بازتابش نور از دو سطح مي‌گردد. پديده‌هاي موير ديده شده در عكس‌هاي ديجيتال به‌طور اساسي يكسان بوده‌اند.

اين پديده تنها بر عكس‌هاي ديجيتال (گرفته شده توسط دوربين ديجيتال) تأثير مي‌گذارد و در دوربين‌هاي فيلمي، پديده‌اي نادر بوده و تا به حال ديده نشده است. به اين دليل كه الگوي مشخصي در توزيع حساسيت نوري ماده مرسوم و معمول فيلم وجود ندارد.

راه‌حل:

زماني كه از زاويه كمتري عكسبرداري شود، Moire كاهش پيدا مي‌كند. ‌

همچنين به‌وسيله زوم كردن و يا تغيير دادن تعداد پيكسل (تفكيك‌پذيري) نيز مي‌توان آن را كاهش داد.

اگر دوربين شما فوكوس دستي دارد، سعي كنيد به مقدار خيلي كمي تصوير را از حالت فوكوس كامل خارج كنيد.

‌2 - كجي تصوير ‌‌‌‌(Tilt)
تبديل انسان به غول، با يك روش بديع!

اين پديده زماني رخ مي‌دهد كه شما سعي كنيد يك عكس تمام قد در حالتي كه هم شما و هم موضوعتان ايستاده باشيد، بگيريد. البته با اين تفاوت كه شما كمي بالاتر يا پايين‌تر از  سوژه قرار گرفته باشيد و مجبور باشيد لنز دوربين را اندكي رو به بالا و يا پايين بگيريد. 

2

در اين موقعيت، اگر هر ساختار منظم و با قاعده‌اي مانند ساختمان يا درخت در تصوير گرفته شده وجود داشته باشد، مشاهده مي‌كنيد كه زماني كه شما از زاويه پايين عكس مي‌گيريد عناصر موجود در بالاي تصوير عريض‌تر و در پايين تصوير باريك‌تر مي‌شود و زماني‌كه از زاويه بالاتري عكسبرداري مي‌كنيد، عكس حالت قبل در قسمت پايين، عناصر عريض‌تر و در قسمت بالا باريك‌تر مي‌شود.


علت: اين مسئله دقيقاً مشابه زماني است كه شما تصويري را از پايين‌ترين قسمت يك ساختمان رو به بالاي ساختمان برمي‌داريد. متوجه مي‌شويد كه طبقات فوقاني باريك‌تر از طبقات پاييني هستند و اصطلاحاً ساختمان‌تان ساختار هرمي پيدا مي‌كند. دليل به وجود آمدن اين پديده، تفاوت فاصله دهنه لنز از طبقات پايين و طبقات بالا و در كل تفاوت فاصله بين قسمت پايين تصوير و لنز با فاصله قسمت بالايي تصوير از لنز است. (تصوير 2)

3

راه‌حل:
تا جايي كه ممكن است، دوربين را نسبت به سوژه عكاسي افقي نگه داريد. سپس اقدام به عكاسي كنيد. همواره سعي كنيد لنز دوربين مقابل نقطه مياني سوژه قرار گيرد. (تصوير 3)



3 - قرمزي چشم ‌‌‌‌(RED Eyes)
نحوه شناسايي دراكولاي برام استوكر!

زماني كه براي عكسبرداري از سوژه‌هاي انساني از فلاش استفاده مي‌كنيد، ممكن است هاله قرمزي دور قسمت رنگي چشم مشاهده كنيد. در عكسبرداري با فلاش پديده شايعي است به نام قرمزي چشم.

4

علت: مردمك چشم انسان مقدار نوري كه به شبكيه چشم مي‌رسد را به وسيله تنگ شدن (در نور زياد) و گشاد شدن (در نور كم) تنظيم مي‌كند.

اگر فلاش دوربين به‌طور ناگهاني در تاريكي و اصطلاحاً نور كم عمل كند، مردمك چشم در آن لحظه به قدر كافي قادر به واكنش سريع نبوده و متعاقباً مردك چشم اصطلاحاً متورم مي‌شود. در نتيجه حالتي به‌وجود مي‌آيد كه به آن قرمزي چشم مي‌گويند. (تصوير 4)



راه‌حل:

فلاش دوربين را در حالت كاهش قرمزي چشم ‌‌(Red Eyes Reduction) قرار دهيد. در اين حالت، فلاش دوربين در كسري از ثانيه ابتدا يك نور نسبتاً ضعيف ساطع كرده كه منجر به واكنش مردمك چشم مي‌شود. پس از مرحله عكس گرفته مي‌شود. ‌
سعي كنيد به گونه‌اي در مقابل سوژه قرار بگيريد كه سوژه با فلاش دوربين تا اندازه‌اي در يك راستا باشند.
با فلاش عكسبرداري نكنيد!

‌4- دانه‌هاي گِرد سفيد روي عكس‌
دانه‌هاي سفيدي كه هرگز وجود نداشتند ...
هنگامي كه با فلاش اقدام به عكسبرداري از سوژه‌اي مي‌كنيد، دانه‌هاي نسبتاً سفيد گِردي برروي قسمتي از تصوير گرفته شده ظاهر مي‌گردند.

علت: در اين مورد خاص مي‌توان اطمينان داشت كه مقداري ذرات گرد و غبار در محيط اطراف و به‌ويژه در مسير بين لنز و سوژه موردنظرتان وجود داشته است. ممكن است شما متوجه شده باشيد كه زماني كه به نوري كه از پروژكتور سينما دقت مي‌كنيم ذرات معلق و متحركي را مي‌بينيم كه آزادانه در حال حركتند و در برخورد با نور ساطع شده از لامپ پروژكتور مي‌درخشند.

به‌طور معمول زماني كه شما عكسبرداري مي‌كنيد، ذرات معلق گرد و غبار در اطراف دوربين و سوژه شما وجود دارد. زماني كه شما از فلاش استفاده مي‌كنيد، نور منتشر شده از فلاش در برخورد با ذرات معلق گرد و غبار رفلكس پيدا كرده و معمولاً اين رفلكس نور به وسيله ‌CCD و يا فيلم ضبط مي‌شود.

5

البته ذرات غبار خيلي نزديك به دوربين، نامشخص هستند. به اين دليل كه فوكوس دوربين بر روي آن‌ها نيست.

اما به اين دليل كه نور بازتابيده از اين ذرات نسبت به موضوعات دورتر قدرت بيشتري دارد، معمولاً اين رفلكت توسط دوربين ضبط مي‌شود و در نتيجه اين نورهاي بازتابيده به صورت دانه‌هاي گرد سفيد رنگي بر روي عكس نهايي در مي‌آيند.

اين مسئله معمولاً در ساختمان‌ها  و زيرزمين‌ها بيشتر رخ مي‌دهد. اما ممكن است زماني كه در يك فضاي باراني يا برفي نيز اقدام به عكس‌برداري كنيد، اين مشكل رخ دهد.

دوربين‌هاي جمع و جور (اصطلاحاً بگير و ببين) كه فلاش و لنز توكار و كامپكت دارند، بيشتر مستعد پذيرش چنين مشكلي هستند.

راه‌حل:
تا جايي كه ممكن است روشنايي محيط را به حدي برسانيد كه نياز به عكسبرداري با فلاش نباشد.
اگر فلاش دوربين از نوع جداشدني است (نه انواع توكار)، فلاش را كمي دورتر از دوربين قرار دهيد. ‌
سعي كنيد تا حد امكان  در محيط‌هاي با گرد و غبار كمتر عكسبرداري كنيد.

‌5- بازتاب داخلي ‌‌‌‌(Internal Reflex)
دردسر ناشي از وجود عدسي در ساختار لنز دوربين!
زماني كه از سوژه‌اي عكسبرداري مي‌كنيد كه در گوشه‌اي از آن منبع نوري وجود دارد و يا قسمتي از تصوير روشن بوده و قسمت ديگر كاملاً تاريك باشد، معمولاً اثري بر روي تصوير نهايي مي‌شود كه به آن بازتابش داخلي مي‌گويند. اين حالت معمولاً به صورت اشكال دايره‌وار بزرگي كه در امتداد منبع نور تا وسط تصوير ادامه دارند، ظاهر مي‌شود.

علت: اين مشكل ناشي از بازتابش نور از سطح سنسور ‌CCD و عدسي داخلي به‌كار رفته و لنز دوربين است. دوربين‌هاي ديجيتال و نيز دوربين‌هاي فيلمي، طوري طراحي شده‌اند كه بازتاب‌هاي داخلي سطوح داخلي دوربين را به حداقل رسانده و يا كلاً حذف كنند. (به عنوان مثال اگر دقت كرده باشيد متوجه مي‌شويد كه قسمت‌هاي داخلي بدنه و لنز دوربين‌ها معمولاً به وسيله رنگ سياه مات پوشيده شده است.)
 
اما زماني كه در نقطه‌اي از تصوير قسمتي وجود داشته باشد كه به شدت نوراني باشد و يا قسمتي از تصوير نوراني و روشن بوده و قسمت ديگر كاملاً تاريك باشد، بازتابش نور از قسمت روشن تصوير كاملاً قابل ملاحظه است. منبع نوري خارج از تصوير نيز مي‌تواند چنين تأثيري برجا بگذارد. دوربين‌هاي ديجيتال به دليل استفاده از ‌CCD براي ثبت تصوير بيشتر از دوربين‌هاي فيلمي مستعد وقوع اين پديده هستند. به اين دليل كه سطح ‌CCD نسبت به سطح فيلم خيلي مسطح‌تر و صيقلي‌تر بوده و بيشتر از فيلم قابليت بازتابندگي دارد.

راه‌حل:
كمي زاويه لنز را براي عكسبرداري تغيير دهيد.
  اگر اين مشكل ناشي از تابش نور آفتاب بود، از هود استفاده كنيد يا براي جلوگيري از ورود نور اضافي به داخل لنز از دست كمك بگيريد.

شريه عصر شبکه - آبان ۱۳۸۴ شماره 16

دوشنبه 25/4/1386 - 0:50
ورزش و تحرک
"اوتمار هيستفلد"‌،سرمربي بايرن مونيخ اعلام كرد با سبك، سنگين كردن بازيكنان در پي يافتن 11 مرد اصلي تيمش است.

به گزارش یوفا: سرمربي بایرن مونیخ كه وقتي در اواسط فصل گذشته سكان هدايت بايرن مونيخ را در دست گرفت با كمبود بازيكن در بعضي پست‌ها از جمله خط مياني مواجه بود با دست به جيب شدن مسوولان اين تيم و خريدهاي متعددشان حالا قدرت انتخاب دارد. او در اين باره تصريح كرد: "در جريان ديدارهاي دوستانه اردوي آماده‌سازي تيم در حال يافتن 11 مرد اصلي بايرن هستم.

افرادي كه ضمن داشتن تكنيك بالاي فردي، از تاكتيك پذيري تيمي هم برخوردار باشند. ضمن اينكه بتوانند با ديگر نفرات، بازي هماهنگي ارايه دهند. ما اين فصل اهداف بزرگي را دنبال مي‌كنيم و بايد براي رسيدن به آنها همه جوانب را بررسي كنيم."
دوشنبه 25/4/1386 - 0:42
ورزش و تحرک
اشتفان افنبرگ، كاپتان اسبق بايرن مونيخ معتقد است حفظ ماكاي در اين تيم بيشتر از خريد كلوزه به سود باواريايي‌ها بود.

به گزارش یوفا: افنبرگ كه در زمان كاپيتاني اش در تيم بایرن مونیخ قهرماني اروپا را به دست آورد، درباره انتقال كلوزه به جمع مردان هيتسفلد و رفتن ماكاي هلندي از اين تيم نظري جالب توجه دارد.

افنبرگ در اين رابطه گفت: "ماكاي يكي ازمهاجمان مورد علاقه من است سبك كار او واقعا دوست داشتني است. چون اين بازيكن در اصل ضمانت به تور چسبيدن هر توپي است.

اگر فرض را بر اين بگذاريم كه كلوزه در بايرن موفق عمل خواهد كرد، تازه دنباله روي ماكاي خواهد شد. به همين دليل از ابتدا آوردن كلوزه و فرستادن ماكاي به هلند كار درستي نبوده است."
دوشنبه 25/4/1386 - 0:42
ورزش و تحرک
پس از سفارشات "خوان رومن ريكلمه" به مدير برنامه‌هايش در خصوص انتقال دادن اين مهره آرژانتيني به اتلتيكو مادريد جريان انتقال وي به ويسنته كالدرون پررنگ‌تر شد.

به گزارش یوفا: مطبوعات اسپانيا از اين مطلب خبر مي‌دهند كه سران دو باشگاه ويارئال و اتلتيكو در آستانه رسيدن به توافق دو جانبه هستند و در اين ميان ريكلمه با وجود حضور در ديدارهاي كوپا آمه‌ريكا كه در ونزوئلا در حال برگزاري است، مدام از آخرين اخبار مطلع مي‌شود و شخصا بر سر مسايل شخصي با سران اتلتيكو مادريد به توافق رسيده است.

ريكلمه در باشگاه فعلي‌اش به يك قهرمان تبديل شده اما بر اثر اختلاف با كادر اجرايي و مربيگري باشگاه مجبور به ترك باشگاه حتي به صورت موقت است.

زمستان گذشته به ريكلمه گفته شده كه اجازه حضور در بازي‌هاي باشگاه را ندارد لذا خوان به سرعت راهي بوكاجونيورز شد تا در آنجا به طور موقت توپ بزند.

جالب اينكه وي به محض حضور در لا بومبونرا توانست موفقيت‌هايش را از سر گرفته وگل فينال و قهرماني بوكا در جام ليبرتادورس را به ثمر برساند.

حال او قصد ندارد به ويارئال بازگردد و تجربه‌هاي تلخ گذشته را مجددا مزه‌مزه نمايد. در اين ميان باشگاه منچستريونايتد علاقه‌مندي خود را براي در اختيار گرفتن ريكلمه ابراز داشته بود اما پيشنهاد شياطين سرخ از سوي ويارئال رد شد.

باشگاه اينتر، ميلان و ليون نيز او را مدنظر دارند اما خوان دوست ندارد به ايتاليا يا فرانسه برود.
دوشنبه 25/4/1386 - 0:42
ورزش و تحرک
باشگاه فوتبال چلسي انگليس و شركت بزرگ فيلمسازي "والت ديزني" روز شنبه قرارداد چهارساله همكاري امضا كردند.

به گزارش یوفا از سانفرانسيسكو: خبر همكاري چلسي با اين شركت ، روز شنبه پيش از ديدار دوستانه چلسي مقابل باشگاه امه‌ريكا مكرزيك اعلام شد.

براساس قرارداد، باشگاه چلسي به عنوان باشگاه حرفه‌اي فوتبال زير مجموعه "شبكه جهاني ورزش والت ديزني" و حامي مالي فوتبال‌هاي نمايشي ديزني قرار مي‌گيرد.

"پل اسميت" سخنگوي چلسي اظهارداشت: اين همكاري براي هر دو طرف نقطه آغاز همكاري‌هاي بيشتر و نزديكتر است. چلسي خوشحال است كه بعد از مسابقه (شنبه)، در اين پروژه نيز با ديزني همكاري كند.

چلسي كه به عنوان يكي از مشهورترين باشگاههاي فوتبال جهان شناخته مي شود، همانند تيم‌هاي بزرگي مثل تامپا باي بوكانيرز، تيم بيس بال آتلانتا بريوز و تيم بسكتبال اورلاندو مجيكز، مي‌تواند از امكانات ورزشي ديزني استفاده كند.
دوشنبه 25/4/1386 - 0:42
ورزش و تحرک
جواد نكونام با ضربه سر زيباى خود حساب كار را 2 بر 2 مساوى كرد.
يکشنبه 24/4/1386 - 15:24
ورزش و تحرک
الان كه دارم اين مطلب را مينويسم نيمه اول بازى ايران و چين به اتمام رسيد و گل دقيقه 45 زندى كه به مقدار زيادى غرور توش براى ما آوردباعث شد كه 2گل قبلى را كه باز هم روى اشتباهات بچگانه خورديم فراموش كنيم.
زندى متشكريم.



ايران 1
چين 2
به اميد نيمه دوم طوفانى با جواد كاظميان و ابراهيم صادقى.


SARATAN X
يکشنبه 24/4/1386 - 14:44
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته