• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
عضویت در خبرنامه
آخرین نظرات کاربران
ناصر
من فقط یه نظر دارم اینکه باز خداروشکر ایلامیها سر کرد بودن خود یا بعضیها سر لر بودنشون پافشاری میکنند ولی برو شهر کرمانشاه بی هویت بی هویت شدن معلوم نیست چی هستن.نه کردی صحبت میکنند و نه فارسی .والدین هم که دارن به بچه هاشون مثلا فارسی یاد میدن .یه زبان من درآوردی افغانی تحویل بچه هاشون میدن.یعنی افتضاح افتضاح حرف میزنن.چند سال اونجا بودم.بی هویت شدن بیچاره ها
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 11/3/1395 - 13:17
ناشناس
بدون شک کرمانج و سوران و گوران و کلهر ولک و لر و بختیاری همگی کورد هستند و هر کسی این قبول نداشته باشه بدون شک از طرف فارسهای حاکم از لحاظ فکری آسیمیله شده زنده باد کورد بژی کوردســــــــــتان
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 2/3/1395 - 3:10
ناشناس
ایلامیا صددرصد لرن خوده بنده کرد کردستانم دوستای پدرم ایلامین همشون لرن دوست دارن بگن ما کردیم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 31/2/1395 - 20:36
ناشناس
جایروند ایلام استان کرد نشین است من افتخار میکنم که کرد فیلی ایلامی هستم در ضمن مریوانییا یا کل سورانی ها اگر کرد بودن ایلام رو قبول ندارن بدانن که خیلی بی سواد اند
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 21/2/1395 - 2:53
هیوا
ایلامی ها هیچ شباهتی به کرد ندارند و هیچوقت ما انها را کرد نخواهیم دانست
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 17/2/1395 - 18:11
هیوا
من خودم بوکانی هستم ایلامی ها کرد نیستند و هیچ شباهتی به ما ندارند
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 17/2/1395 - 18:9
ناشناس
به امید اینکه استان زاگرس تشکیل بشود بامحوریت ایوان گیلان غرب شیروان چرداول هرسین صحنه کنگاور دره شهر آبدانان کوهدشت دلفان الشتر بیرواند نهاوند خاوه که دراین شهرها هم کلهرها ولک ها وفیلی ها هستند استان زاگرس را آرزوم هست
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 1/2/1395 - 17:34
سپهر
سلام
کلهری ها و لک ها چطور کردهایی هستن که کردی سنندج یا... نمیفهمن ولی لری میفهمن؟
کلهری ها و لک های عزیز ازتون خواهش میکنم یکم سطح آگهی تون رو بالاتر ببرید و لک های عزیز کتاب های کریم خوان رو مطالعه کنیدتا از خودتون بیگانه نشید
کلهری های عزیز سعی کنید علاوه بر کرد ها با لرها رابطه بر قرار کنید و نظر لرها رو درباره لر بودن یا نبودن کلهری ها مطالعه کنید و حتی اگه تونستید نظرات رو رو در رو کنید(مثلا لر ها و کرد ها رو در رو قرار بدید و کور کورانه نگید من کرد کلهری هستم )
همه بدونید لر بودن سراسر افتخاره من در این جا چنتاشو میگم:
اولین پادشاه ایران لر بوده
اولین حکومت دنیا لر بوده
لر ها فاتح تهران و واصفهان قندقار و دهلی هستند
لر ها بیش از 400 سال به ایران فرمان راندن
در زمانی که ارتش ایران توانایی مقابله با ارتش روس ها رو نداشت این لر ها بودن که ارتش روسیه رو عقب بردن
و....
امیدوارم لک ها و کلهری ها یه تکونی به خودشون بدن و اینقدر که به حرف کرد ها توجه میکنن به حرف لر ها و حتی تاریخ توجه کنن
در نظر داشته باشید که کرد ها تلاش گسترده ای برا کرد کردن لرها میکنن و خیلی سایت ها هستن که میگن لرها کرد هستند پس همچین عجیبم نیست که شما داشته باشید گول بخورید
امیدوارم حرفام به دردتون خورده
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 7/1/1395 - 21:1
سپهر
سلام
خخخ ایلامی ها کردن؟اونوقت عجب کرد هایی که کردی نمیفهمن ولی لری میفهمن؟!
بخدا به جون مادرم به پدرم به روح اجدادم قسم که لک ها و کلهری ها لرن
آهای کسایی که میگین کرد ها از قدیم در منطقه بین لر و ترک زندگی میکردن شما از کجا خبر دارید؟کدوم کتیبه و مدرکی اینو ثابت میکنه؟
کرد ها آریایی هایی هستن که طی چند دوره مهاجرت گسترده به ایران اومدن و در قدیم کرد به معنای کشاورز و داپرور بوده که میگن لر کرده و...
منکه میگم لرها از قدیم در این مناطق زندگی میکردن با هزاران کتیبه و نقاشی روی دیوار غار ها چغازنبیل و.... میگم لرها در این مناطق زندگی میکردن و مناطق کرد نشین اصل (نه کرمانشاه و ایلام چون اونا لر نشینن) قلمرو ترک و لر بوده که بعدها طی مهاجرت عده ای پس ازورود اسلام به ایران در این مناطق قوم نوپایی به نام کرد بوجود میاد که زبونی بین ترکی و عربی و لری دارن
البته شاید در حال حاضر یه کسره ضمه ای جاشون عوض شده
لر ها در هرحال چه در اوج قدرت چه در فقر ازکردها حمایت کردن اما الان کرد ها مثل خوره افتادن به جون لرها و میخوان قوم لر رو متلاشی کنن
واقعا برای نامردیتون متاسفم
ولی اینو بدونید که کوه به کوه نمیرسه ولی آدم به آدم میرسه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 7/1/1395 - 20:49
من لر کلهر شوهان
زنده باد هرچی لره کلهر و زنده باد قوم کهن لر (لک بختیاری بویر احمدی فیلی مینجایی ممسنی کلهر لیروانی )کردهاهم فکر اضافه واسه خودشون نکنن ک بخوانن بین ما تفرقه ایجاد کنند ما لریم و لر باقی خواهیم ماند
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 1/1/1395 - 21:36
ناشناس
داداش من اندیمشکی و لر هستم ولی باید بهتون بگم که ایلامیها اصل کورد هستند
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 25/12/1394 - 11:57
ناشناس
قبل از آریایی ها اقوامی در ایران زندگی میکردند با پیشینه تاریخی بسیار زیاد از خانقین عراق تا شیراز تا شاخاب پارس تا کرمانشاه تا کاشان(کاشی=کاسی) تا نها+وند و دما+وند تا کاسپین إلیماییها و قبل تر از آن کاسی ها زندگانی میگردند حکومت عیلام قبل از هخامنشیان در این محدوده بوده و مرکز آن ایذه مالمیر بوده و در قیمت‌های کرد نشین امروزی بیشتر سمت عراق قوم گوتی ها زندگی میگردند... و درضمن لرها با کردان از لحاظ ژنتیک و اسکلت بدنی متفاوت دانشمندان معتقدند نزدیکترین مردم به کردان گیلک ها هستند.. من لکم و تمام زندگی و فرهنگم لر وار است و افتخارم این است که لرا و مناطق لر نشین دارای تمدن چهارده هزار ساله هستند.ما لکها اصیلترین طوایف قوم بزرگ لر هستیم از نسل کاسیت و از تبار کریمخانها و آریوبرزنها.....
امیر کبیر در ستایش کریمخان: ای کاش هر چند وقت شیر بچه ای لر شاه ایران میشه تا مردم مزه عدالت را میچشیدند
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 22/12/1394 - 0:51
ناشناس
زبان فقط کردی کلهر
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 21/12/1394 - 18:1
نوروز
درود برشما شما نه کرد هستین نه لر شما از بر و بچه های چنگیز خونخوار هستی که چنین جسارتی به زبان پارسی میکنی بدان که لر و کرد و پارس به اندازه ای بهم نزدیکند که گویی یکی هستند هیچ نا بکاری توان جدا کردن مردم اریایی ایران زمین را ندارد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 4/12/1394 - 20:22
ناشناس
ایلام کرد هستن به جز دره شهر که لر هستن و قسمت هایی از دهلران که عرب هستن بقیه شهرستان های ایلام و دهلران کرد هستند شهرستان بدره حتی مثل شهرسقز کردستان تکلم میکنند و اکثر کلماتشون سورانی هستش
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 3/12/1394 - 21:11
قدرت از ایلام کرد زبان
هرکه هرچگ خوازه ارا خوه بویشه ایمه فقط کردیم فقط کرد او غیرت دیریم گیانمان ارا یک درچو ده هشت سال جنگ بردیماو یه نیشانه عرضه مانه براگم.بژی ایلام کورد زوان
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 3/12/1394 - 0:49
کاوه
اون کسی که نظرنخست را داده نه کرد هست نه لر اون از نودگان چنگیز مغول هست تو به زبان ایرانی ایراد میگیری برو ببین واژه ترک از چه زمانی به کار گرفته شده
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 2/12/1394 - 8:50
نوروز
درود برایران بزرگ ! من میان فارس و کرد ولر گیر افتادم هم کردم هم لرم هم فارسم زبانم ایرانی نژادم ایرانی وپیشنه ام ایرانی تو هر کشوری گویشهای شهرهای جدا از هم باهم فرق فراوانی داره !زبان ایرانی هم همینجور هست ا بزرگوار بارزانی بزرگ فرمود هرجا کرد هست انجا ایران هست پس بیایید به ایران بزرگ وازاد بیندیشیم (راستی هم میهن گرامی کجای این نوشته عربی یا روسی بود) بژی ایرانویچ
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 2/12/1394 - 1:29
پیمان
خخخخخ......عزیز من کوردی یک زبان و جز سومین زبانیه که از لحاظ لغات و کلمه ثروت منده و خود زبان فارسی که اصلا زبان نیست و از زبان عربی و روسی تشکیل شده دارید مردم رو فریب میدید.....به خاطر خدا دروغ نگید
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 29/11/1394 - 19:34
ناشناس
ایلام کورد نشین است
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 25/11/1394 - 22:21
ناشناس
ایلام پشتکوه لرستان بوده، خوبه که کتیبه از والیان لر فیلی موجوده
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 7/11/1394 - 3:54
ناشناس
اتفاقا منم بچه ایلامم و کورد هستم یه رفیق داارم کاملا لری صحبت میکنه اما نمیدونم چرا میخواد ثابت کنه کرده. باهاش ایلامی حرف میزنم اصلا متوجه نمیشه. واقعا حیفه اصالت خودشون رو مخفی میکنن.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 4/11/1394 - 16:19
ناشناس
آخه قبول کن لهجتون لریه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 4/11/1394 - 16:17
ناشناس
احسنت
فقط تقوا و زهد و ایمان
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 30/10/1394 - 17:33
ناشناس
همین که لرها تو ایلام هستن واز شهر خودشون کوچ کردن وپناه اوردن ماهم مهمون پذیریم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 20/10/1394 - 1:48
ناشناس
استان ایلام از لحاظ گویش سه قسمت داره مناطق شمالی کرد فیلی جنوبی لکی با لری واندکی عرب ولی گویش طوایف بزرگ ایلام کردی کلهریه مثل ایل بزرگ خزل ملگشاهی ارکوازی ایوان
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 10/10/1394 - 15:29
کرددهلران
باسلام من دهلرانی هستم 50 سالمه بیشه درازی هستم ازوقتی یادمه به ما گفتن کرد که حتی این عنوان کرد به مرکزاستان که هم کردهستندداده نشده سوالم ازلرهای عزیز اینه که اگه کرددهلران کردنیستندچراخودلرهای عزیزوقتی کسی تو دهلران میبینیدمیپرسیدلری یاکردی بعدش درانتخابات چرابه کاندیدکردها رای نمیدیدمگه ما لر نیستیم؟؟؟؟؟؟!!!!! این نشون میده که ما کردیم والبته مامسلمانیم وهمه درکنارهم زندگی میکنیم وفرقی نداردکردولروعرب ولی هویت خودراشناختن ناقض انسانیت و... نیست
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 4/10/1394 - 12:35
رضا
سلام به دوستان ایلامی اولاً به کسی توهین نکنید شما مردمانیبا فرهنگ هستید دوماً خودتون مرفی کنید من نمی دونم چی شده که بعد سا لیان دراز که ایلام جزوی از لرستان بود لر بودن تبدیل به کرد شدن حالا هم که به لر های لک هجوم بردن لک هایی که قرن ها اصیل ترین قوم لر بودن با همه اسناد من بچه تهران هستم من یک رفیق ایلامی دارم این دوسته من میگه کردم اما وقتی صحبت می کنه ۱۰درصدم کلمات کردی تو صحبت هاش نمی بینی بر عکس بقیه کلماتشون لری پس شما با این دلیل و برهان مگید کرد هستن اما لر های لکی که چهار تا کلمه از کردی واردشون شده کرد شدن بهد این زبان های ساخته شده شما که این همه با هم فرق دارن همه کردن شما ها چه نقشه اید دارید می خواهید خود مختار بشید بشید قوم های دیگر رو از هم جدا نکنید شما همیشه در این کارها درخشان هستید. بر عکس ما لرها که سر میدیم برای میهنمن خودم بروجردی هستم عاشق لر های ساده با غیرت هستم زنده باد لر(لک. بختیاری. کهکیلو یری )از نهاوند تا دماوند بدر خشید شهر های لر نشین (لرستان .خوزستان.کهکیلویر.ایلام .کرمانشاه.همدان .قزوین.شیراز.اراک.اصفهان.تهران.) یادشان گرامی جاودانه سازان نام لر(اتابک.بابا طاهر.کریم خان. لطف علی خان.سردار اسد.ایت الله برجردی.اریو برزن...)مازندران هم کرد هستن
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 4/10/1394 - 0:55
مری
با سلام. من کورد آبدانانم و کوردستان عراف زندگی میکنم کوردی آبادان مثه کوردی بادینیه و بیشتر ایلام کوردن لرها هم مهاجرن که از فدیم بودن کوردی ایلام کرمانشاه هم مخلوطی از کوردی بادینی و سورانی است .در ضمن اگه ئیلام کورد نیست چطور اخبار کوردستان عراف هواشناسی ئیلام هم هست.و در کل کوردای عراف میگن کوردای فیلی اصل عراقی هستن.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 27/9/1394 - 3:19
ناشناس
متاسفانه نتوانستم سخنم را کامل کنم بله زبان مردم ایلام پهلوی بوده واین زبان پیشتر متداول بوده بین اقوام ایرانی حتی اذری ها ... بگذریم که حوزه سخن وسیع است پس کوتاه کنیم ..والی پشتکوه اصالتا ا ز بخش پهله زرین اباد بوده و به هیچ وجهه لر نبوده است گرچه در سالهای بعد با لرهای خرم اباد ازدواج های فامیلی صورت گرفت و ایشان تصمیم گرفتند چندین خانوار مشخص از لرها را به ایلام بکشانند که البته نفوذ انها که همگی دبیر و با سواد بودند در انچه ایلامیان را لرهای پشتکوه معرفی کردند بی تاثیر نبوده است .. ابوقداره با سرکوب کردن قدرتهای کوچک محلی اززجمله ریزوندها ی ساکن در حوزه میشخاص و سپس دهبالایی ها و دیگر ریزوندهای صالح اباد و شیروان چرداول این قوم را تارمار کردند گویا از دیر باز تفاوتی یا رقابتی میان جنوب و شمال استان وجود داشته اشت ..کیا راد منابع من بیشتر استنادهای خانوادگی بود ..
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 26/9/1394 - 10:50