• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 927
تعداد نظرات : 305
زمان آخرین مطلب : 3922روز قبل
ورزش و تحرک
تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور در ورزشگاه قدس همدان به دیدار پاس این شهر می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال پرسپولیس و پاس در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور در خانه خود به ترتیب پذیرای تیم های پتروشیمی تبریز و فولاد یزد بودند که با برتری مقابل این دو تیم به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند.
براساس قوانین مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور برای تعیین میزبان بازی این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها باید قرعه کشی انجام می شد که ظاهرا این قرعه به نام تیم فوتبال پاس همدان افتاده است تا در این مرحله میزبان پرسپولیس باشد.
براین اساس تیم فوتبال راه آهن نیز در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور روز جمعه میزبان استیل آذین تهران خواهد بود، صباباتری در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر به دیدار شاهین این شهر می رود، برق شیراز و پیکان در ورزشگاه حافظیه با هم دیدار می کند و صنایع AL اراک نیز درخانه پذیرای ابومسلم مشهد خواهد بود.
دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور طی روزهای جمعه هفته جاری و دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

سه شنبه 27/9/1386 - 15:23
ورزش و تحرک
با کناره گیری محمد علی آبادی از حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال، همه اهالی این رشته منتظر مشخص شدن زمان برگزاری مجمع عمومی و رئیس آینده هستند.

به گزارش خبرنگارمهر، پس از آنکه رئیس جمهور یکشنبه شب رسما اعلام کرد خواستار کناره گیری علی آبادی از انتخابات فدراسیون فوتبال شده است، رئیس سازمان تربیت بدنی در پایان نشست روز گذشته شورای معاونان این سازمان در گفتگویی به طور شفاهی اعلام کرد از حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال کناره گیری کرده است.
محمدعلی آبادی اعلام کرد برای حفظ منافع ملی و کمک به فوتبال کشور و بنا برخواست ریاست جمهوری از حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال استعفاء کرده است.
قراراست معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی در نشست خبری با رسانه های گروهی که طی روزهای آینده برگزارخواهد شد، رسما خبرکناره گیری اش از انتخابات فدراسیون فوتبال را اعلام کند.
با مشخص شدن وضعیت نامزدهای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال و باقی ماندن شاهرخ شهنازی و علی کفاشیان برای پست ریاست حالا باید منتظر مشخص شدن زمان برگزاری مجمع و معرفی رئیس جدید فدراسیون فوتبال بود. ظاهرا قرار است طی سه هفته آینده این مجمع برگزار شود.

سه شنبه 27/9/1386 - 15:20
ورزش و تحرک
بدهی ششصد و سی میلیون تومانی سازمان لیگ برتر به ورزشگاه آزادی باعث شده تا مسئولان این ورزشگاه تا زمان پرداخت این رقم، از نصب تابلوهای تبلیغاتی در کنار زمین چمن جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آنچه که در جریان بازی روز دوشنبه پرسپولیس - پتروشیمی تبریز به چشم آمد چهره جدید کنار زمین شماره یک ورزشگاه آزادی بود. طی چند سال اخیر حتی در روزهایی که مسابقات کم اهمیت در رده ملی و داخلی در ورزشگاه آزادی برگزار می شد کنار زمین با تبلیغات شرکت های مختلف جلوه ای خاص پیدا کرده بود اما در دیدار روز گذشته خبری از تابلو های تبلیغاتی نبود.
محبی مدیر روابط عمومی ورزشگاه آزادی در این باره به خبرنگار مهر، گفت: "سازمان لیگ برتر به ورزشگاه آزادی بدهی دارد و تا زمانی که برای تسویه حساب این بدهی اقدام نکند مسابقات لیگ برتر و جام حذفی در این ورزشگاه برگزار می شود اما به مسئولان سازمان لیگ اجازه داده نمی شود که تابلوهای تبلیغاتی را کنار زمین نصب کنند".
از قرار معلوم سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال برای اجازه زمین ورزشگاه آزادی برای برگزاری مسابقات لیگ برتر و جام حذفی مبلغی در حدود 630 میلیون تومان به این ورزشگاه بدهکار است که تا به حال جهت تسویه حساب این بدهی اقدام نشده است. محبی در این باره گفت: " برای برگزاری یک مسابقه فوتبال در ورزشگاه آزادی رقمی را هزینه می کنیم. در این بین پرداخت به موقع حق اجازه باشگاه ها و سازمان لیگ است که ما در برگزاری هرچه بهتر مسابقات کمک می کند. درحال حاضر ما برای پذیرایی از تیم های فقط هزینه می کنیم و رقمی از سازمان لیگ برتر دریافت نکرده ایم".

سه شنبه 27/9/1386 - 15:18
دعا و زیارت
امروز روز نهم ذیحجه روز عرفه است، روزی که زائران سپیده دم صبح راهی عرفات شدند تا در جوی مملو از ایمان، خشوع و خضوع استغفار کرده و ارکان اصلی حج را به جا آورند.

زائران در روز نهم ذیحجه، روز عرفه، آداب و رسوم و مناسک دینی خود را به جا می‌آورند و خود را برای دیگر اعمال این ایام آماده می‌کنند.
امروز روز عرفه است؛ روزی که صدها هزار زائر خانه خدا به عرفات رفته‌اند و در این روز بزرگ به درگاه خداوند متعال تضرع می‌کنند، روزی که آنها خواستار تقرب به درگاه احدیت هستند. روزی که خواهان بخشش گناهان و تولدی دوباره‌اند.
در این روز خدا دینش را کامل کرده و نعمتش را تمام.
صحرای عرفات در 21 کیلومتری شمال مکه واقع شده و تپه کوچکی  است که حدود 250 متر از سطح دریا بالاتر و کوهها آن را احاطه کرده اند.
در این روز حجاج بیت الله الحرام استغفار می کنند و پاک و عاری از هر گناه می شوند، همچون کودکی که تازه زاده شده است. در این روز صدای دعا و انابه بنده به درگاه احدیت قطع نمی شود و استغاثه بنده از پروردگارش تا عرش می رود.
زائران پس از ادای نماز ظهر و عصر در عرفات مانند سنت پیامبر اکرم (ص) رو به قبله ایستاده، تا زمان غروب خورشید این حالت را حفظ ، به دعا خوانی خود ادامه می دهند و به تفکر و تأمل در اعمال خود پرداخته و توبه و انابه سر می دهند.
آنها پس از وقوف در عرفات از طلوع خورشید تا غروب، به سوی مزدلفه برای شب زنده داری رفته و در آنجا بیتوته می کنند و به عبادت و راز و نیاز می پردازند.  آنها نماز مغرب و عشا را در مزدلفه به جا می آورند و تا صبح فردا( عید قربان) شب زنده داری کرده و به دعا و مناجات می پردازند.
زائران خانه خدا 10 ذیحجه بار دیگر به منی باز می گردند تا قربانی کنند، رمی جمرات و مراسم عید قربان را برگزار کنند تا حج آنها کامل شده و نام حاجی را بر خود نهند.
رمی جمرات را طی سه روز متوالی ( ایام تشریق) انجام می‌دهند. در نیمه‌های شب ضعیفان، زنان، پیران و بیماران آنگونه که پیامبر اکرم(ص) به این گروه اجازه داده بود، رمی جمرات را به جا می‌آورند و بقیه تا صبح فردا صبر کرده و دعا می‌خوانند و به عبادت می‌پردازند. سپس مناسک حج به پایان می‌رسد و به منظور طواف افاضه و خارج شدن از احرام  به مکه می‌روند.

سه شنبه 27/9/1386 - 15:7
خاطرات و روز نوشت

یه دو روز نبودیم کلا متروکه شده بود ما نبودیم شما نباس باشید دمتون گرم.

سه شنبه 27/9/1386 - 14:59
دانستنی های علمی

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

این چیه؟

ضربان قلب من که هر روز از دوری تو کمتر می شه

شنبه 24/9/1386 - 19:39
شعر و قطعات ادبی

شبی بی حوصله رفتی دعا کردم که برگردی

خدا ر اتا سحر آن شب صدا کردم ه برگردی

من از آواز پاییزی شدم دلگیر می دانم چه       بیهوده دلم را مبتلا کردم که برگردی

شنبه 24/9/1386 - 19:6
دعا و زیارت

 إِنَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَةَ مِن شَعَآئِرِ اللّهِ فَمَنْ حَجَّ الْبَیْتَ أَوِ اعْتَمَرَ فَلاَ جُنَاحَ عَلَیْهِ أَن یَطَّوَّفَ بِهِمَا وَمَن تَطَوَّعَ خَیْرًا فَإِنَّ اللّهَ شَاكِرٌ عَلِیمٌ
**************************************
همانا صفا ومروه، از شعائر خداست. پس هر كه حج خانه‏ى خدا ویا عمره به جاى آورد، مانعى ندارد كه بین صفا ومروه طواف كند. و (علاوهبر واجبات،) هر كس داوطلبانه كار خیرى انجام دهد، همانا خداوند سپاسگزار داناست.
**************************************
«شعائر» جمع «شعیرة» به نشانه‏هایى كه براى اعمال خاصّى قرار مى‏دهند، گفته مى‏شود و «شعائراللَّه» علامت‏هایى است كه خدا براى عبادت قرار داده است. (479)
صفا و مروه نام دو كوه در كنار مسجدالحرام است كه با فاصله تقریبى 428 متر، روبروى یكدیگر قرار دارند و امروزه به صورت خیابانى سرپوشیده در آمده است. زائران خانه خدا، وظیفه دارند هفت مرتبه فاصله میان این دو كوه را طى كنند. این كار یادآور خاطره‏ى هاجر، همسر فداكار حضرت ابراهیم است كه براى پیدا كردن جرعه آبى براى كودك خود اسماعیل، هفت بار فاصله این دو كوه را با اضطراب و نگرانى و بدون داشتن هیچگونه یاور و همدمى طى كرد. امام صادق علیه السلام فرمود: در روى زمین، مكانى بهتر از میان این دو كوه وجود ندارد، زیرا هر متكبّرى در آنجا سر برهنه و پابرهنه و كفن پوشیده بدون هیچ امتیاز و نشانه‏اى باید مسافت بین دو كوه را طى كند، گاهى با دویدن و گاهى با راه رفتن. كوه صفا علاوه بر اینها خاطره‏هایى از دعوت پیامبر اسلام دارد كه چگونه كفّار مكّه را به توحید فرامى‏خواند و آنها گوش نمى‏دادند. (480)
در عصر جاهلیّت، مشركان در بالاى كوه صفا، بتى بنام «اُساف» و بر كوه مروه، بت دیگرى بنام «نائله» نصب كرده بودند و به هنگام سعى، آن دو بت را به عنوان تبرّك، با دست مسح مى‏كردند. مسلمانان به همین جهت از سعى میان صفا ومروه كراهت داشته وفكر مى‏كردند با توجّه به سابقه قرار داشتن بت بر بالاى دو كوه، نباید سعى كنند. آیه فوق نازل شد كه صفا و مروه از شعائر الهى است و اگر مردم نادان آنها را آلوده كرده‏اند، دلیل بر این نیست كه مسلمانان آن را رها كنند. (481)
حج وعمره، گاهى در كنار هم، مانند اذان واقامه بجا آورده مى‏شوند، و گاهى اعمال عمره، جداگانه وبه تنهایى انجام مى‏شود. در عمره پنج عمل واجب است: 1- احرام. 2- طواف. 3- نماز طواف. 4- سعى بین صفا ومروه. 5 - كوتاه كردن مو یا ناخن. حج علاوه بر اینها، چند عمل د یگر دارد كه در جاى خود بدان اشاره شده است. به هر حال سعى بین صفا و مروه، هم در عمره مطرح است و هم در حج.
دیدن صفا ومروه، حضور در صحنه تاریخ است تا اینكه تصدیق به جاى تصور، و عینیّت به جاى ذهنیّت قرار گیرد. در صفا ومروه، كلاس خداشناسى است كه چگونه اراده او این همه انسان را با آن همه اختلاف، در یك لباس و یك جهت جمع مى‏كند. كلاس پیامبر شناسى است كه چگونه ابر اهیم، آن پیامبر الهى، براى انجام فرمان خداوند، زن و فرزند خویش را در آن بیابان تنها گذاشت. و هم كلاس انسان‏شناسى است كه مى‏آموزد چگونه انسان مى‏تواند در لحظاتى اعمالى را انجام دهد كه تا ابد آثار آن باقى بماند. سعى صفا ومروه، یاد مى‏دهد اگر همه با هم حركت كنیم، روح الهى را در جامعه خود مى‏بینیم. سعى صفا ومروه، یاد مى‏دهد كه باید تكبّر را به دور انداخته وهمراه دیگران حركت كنیم. سعى صفا و مروه، به ما مى‏آموزد كه در راه احیاى نام خداوند، زن و كودك هم سهم دارند.
در آیات قبل، سخن از بلا و آزمایش بود، در این آیه نمونه‏اى از آزمایش هاجر، كودك، پدر او و سایر مسلمانان مطرح است. اثر كار خدایى و اخلاص تا آنجا پیش مى‏رود كه همه‏ى انبیا و اولیا، موظّف مى‏شوند به تقلید از هاجر همسر ابراهیم و با قیافه‏اى مضطرب و هروله كنان همچون او، این مسافت را هفت بار طى كنند. و این فرمان، تشكر خداوند از رنجهاى حضرت هاجر است. «فانّ اللّه شاكر علیم»
با اینكه سعى صفا ومروه واجب است، لكن مى‏فرماید: «فلاجناح علیه»، این لحن بخاطر همان نگرانى از وضع پیشین است كه جایگاه بت ومحلّ عبور مشركان بود.
طواف، به معناى گردش دائره‏اى نیست، بلكه به هر حركتى كه انسان دوباره به جایگاه اوّلیّه برگردد، خواه به صورت دورى باشد یا طولى، طواف گفته مى‏شود. لذا كلمه طواف، هم در مورد طوافِ دور كعبه كه حركت دایره‏اى است گفته شده؛ «و لیَطّوَّفوا بالبیت العتیق» (482) و هم درباره حركت طولى بین صفا ومروه آمده است.
****************************
پیام ها :
 1- توجّه خاصّ خداوند به برخى مكان‏ها یا زمان‏ها یا اشخاص، موجب مى‏شود كه آنها از شعائر الهى گردند. «انّ الصفا و المروة من شعائر اللَّه»
2- نیّت، به كارها ارزش مى‏دهد. مشركان براى لمس بت‏ها، سعى مى‏كردند، ولى اسلام مى‏فرماید: براى رضاى خدا سعى كنید. (483) «فلاجناح علیه ان‏یطّوف بهما»
3- اگر مراكز حقّ، توسط گروهى با خرافات آلوده شد، نباید از آن دست كشید، بلكه باید با حضور در آن مراكز، آنجا را پاك‏سازى نموده و دست گروه منحرف را از آن كوتاه كرد. «فلا جناح علیه ان یطّوف بهما»
4- عبادت باید عاشقانه و داوطلبانه باشد. «فمن تطوّع»
5 - خداوند در برابر عبادات بندگان، شاكر است. «فان اللَّه شاكر» این تعبیر، بزرگترین لطف از جانب او نسبت به بندگان است.
منبع :تفسیر نور

جمعه 23/9/1386 - 13:33
خاطرات و روز نوشت

رفقا من یه سوال دارم هر کی بلده لطف کنه حتما تو قسمت نظرها به من بگه

چه جور می تونیم یه فایلی رو برای دانلود تو وبلاگ بذاریم .

 کسی نتونست سوال ما رو جوا ب بده؟

 

پنج شنبه 22/9/1386 - 16:38
دانستنی های علمی

خرافه، نوعی از باور و اعتقاد است که پایه‌ی علمی و منطقی ندارد و بر اساس دانسته‌های قبلی و اطلاعات ثابت‌شده مطرح نمی‌گردد. البته با این شرایط نمی‌توان فرضیات علمی اثبات نشده یا نظرات شخصی افراد در مورد موضوعات متنوع را خرافه پنداشت چرا که خرافات معمولاً‌ در شرایط روی دادن یک اتفاق خاص، یا در حالت استقبال از یک رویداد محتمل و نیز در مورد اتفاقات پیش‌بینی نشده مطرح می‌گردند و هیچ استدلال عقلی و منطقی نیز آن را نخواهد پذیرفت.
این باورها بیشتر به مثابه تابو هستند به این معنا که علیرغم پذیرفته شده نبودنشان از لحاظ علمی، منطقی و استدلالی و بدون اینکه هیچگونه پایه‌ی اثبات استنتاجی یا حتی استقرایی داشته باشند، کمتر کسی به خود اجازه می‌دهد وارد حیطه‌ی آن شود و برای به چالش کشیدنش اقدام کند. افرادی که حتی خود را خرافاتی نمی‌پندارند و حتی بسیاری از قایلان به مکتب ماتریالیسم نیز در مورد پذیرش یا عدم پذیرش برخی از این باورها تردید دارند. نحس بودن عدد سیزده، لزوم گفتن عبارت "عافیت باشد" پس از عطسه و بدشگون بودن آواز کلاغ یا جغد، از جمله‌ی این باورها هستند که در بین اکثر کشورهای دنیا رایجند و حتی در کشورهایی مانند هلند، نروژ، ایالات متحده و انگلیس به اوج خود می‌رسند.
از همین رو علیرغم اینکه بسیاری از ما در مقابل برخی از خرافات، شدیداً‌ موضع می‌گیریم و از واقعیت نداشتن آن سخن می‌گوییم، اما یک ترس و احساس درونی خاص باعث می‌شود تا در مقابل برخی از آنها هم سکوت کنیم و یا حداقل به ظاهر وانمود نماییم که آن را پذیرفته‌ایم، هرچند که بسیاری از این خرافات، در واقع رسوم و آداب نیاکان و گذشتگان ما هستند و به بخشی از فرهنگ و زندگی امروزه‌ی ما بدل شده‌اند مانند جشنهایی که اعم از هالووین و سنت پاتریک و... در سراسر دنیا رواج دارند.
واژه‌ی "خرافه" برای نخستین بار در درگیری ایدئولوژیک بین پیروان مذهب کاتولیک و پیروان مذهب پروتستان در آمریکا و انگلیس مطرح شد و هر کدام از این گروهها سعی می‌کردند برای کمرنگ و بی‌اهمیت نشان دادن اعتقادات طرف مقابل، باورهای یکدیگر را خرافه یا superstitions بخوانند. از همان زمان بود که تصور وجود ارتباط بین اعتقادات دینی و خرافات نیز وارد افواه عمومی و رسانه‌ها شد و به یک فرصت تبلیغاتی برای گروههای ضددین بدل شد و حتی باب بسیاری از اختلافات مذهبی و دینی در سراسر دنیا را گشود. با این حال علیرغم سوء استفاده‌ی بسیاری از افراد فرصت‌طلب از ناآگاهی مردم در چنین زمینه‌یی، خرافات امروزه به بخشی از حیات روزمره‌ی ما حتی کمرنگ و ناچیز بدل گشته و کمتر کسی پیدا می‌شود که بتواند ادعا کند حداقل یک نوع از هزاران نوع خرافه‌ی مشترک بین فرهنگها را نمی‌پذیرد.

چهارشنبه 21/9/1386 - 16:40
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته