• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 92
تعداد نظرات : 97
زمان آخرین مطلب : 3565روز قبل
موسيقي

بر اساس نظر بسیارى از روان شناسان، موسیقى، احساسات بشر را در مسیر غیر طبیعى و غیر عادى توسعه مى‏دهد و انسان را در یك عالم ناخود آگاهى كامل فرو مى‏برد و قوه‏ى خیال بافى غیر طبیعى و غیر واقعى را در انسان زیاد مى‏كند. موسیقى، سبب لذت نیست؛ بلكه فقط قوه‏ى خیال را تحریك مى‏كند و انسان از خیال‏هاى خود لذت مى‏برد، به خاطر آن كه اگر چند نفر حتى یك نوع موسیقى گوش دهند، لذتى كه این‏ها از موسیقى مى‏برند یك جوز نیست و آن تخیلاتى كه در آن فرو مى‏روند یك شكل نیست؛ بلكه هر كس یك نوع لذتى مى‏برد و در یك عالم خیالى سیر مى‏كند. لذا مى‏گویند : اكثر بیمارى‏هاى روانى از همین جا شروع مى‏شود كه انسان در یك عالم گنگ فرو مى‏رود كه خود نمى‏تواند تعریف نماید. لازم به ذكر است تمام موسیقى‏ها مذموم و ناپسند نیستند؛ بعضى از آن‏ها مفید و طبیعى و داراى مفسده نیستند. مانند : موسیقى در میادین جنگ ... و آیا هر صوت خوش و زیبا غنا است ؟ مسلما چنین نیست؛ چون سیره اهل‏البیت و مسلمین بر این است كه قرآن و اذان را با صداى خوش و زیبا قرائت مى‏كردند. اما آنچه آهنگ‏هاى كه متناسب با مجالس فسق و فجور و اهل گناه و فساد باشد و قواى شهوانى را تحریك نماید؛ غنا گفته مى‏شود. گاهى آهنگ با محتواى آن لهو و باطل و غنا است 
اینك به نظر بعضى از دانشمندان در این مورد مى‏پردازیم 
*
ویكتور هوگو ( نویسنده مشهور فرانسوى ) مى‏نویسد 
«
علت این كه ما از موسیقى خوشمان مى‏آید این است كه؛ در عالم خیال‏ها و رؤیاها فرو مى‏رویم
*
آرون كوپلند مى‏نویسد
«
موسیقى، انسان را از عالم اصوات بیرون مى‏برد و به یك دنیاى خیالى و رؤیایى مى‏راند
*
لئون تولستوى ( نویسنده‏ى روسى ) مى‏گوید 
«
موسیقى، محصول تحریك احساسات، و هدف احوال نفسانى و عواطف انسانى است
*
دكتر ولف آدلر ( پروفسور دانشگاه كلمبیا ) مى‏نویسد 
«
موسیقى، علاوه بر این كه سلسله اعصاب ما را در اثر جلب دقت و خارج از طبیعى آن، سخت خسته مى‏كند؛ عمل ارتعاض صوتى كه در موسیقى ایجاد مى‏شود تولید تعرض خارج از حد طبیعى در جلد مى‏نماید؛ كه بسیار زیان‏مند است
*
آلكسیس كارل فیزیولوژیست بزرگ فرانسوى مى‏نویسد 
«
ساز و آواز و كنسرت و اتومبیل‏ها و ورزش نمى‏توانند جاى فعالیت و كارهاى سودمند اجتماعى را بگیرند. رادیو نیز مانند سینما و موزیكال، كاهلى كاملى به كسانى مى‏بخشد كه با آن سرگرمند. بدون شك الكلسیم، كارگران ما را از پاى در مى‏آورد و سر و صداى رادیو و سینما و ورزش نامناسب روحیه‏ى فرزندان را فلج مى‏كند 
*
كانت ( فیلسوف مشهور آلمانى ) مى‏نویسد 

 موسیقى، اگر از همه‏ى هنرها مطبوع‏تر باشد؛ ولى چون به بشر چیزى نمى آموزد از تمام هنرها پست‏تر است
*
دكتر آرنولد فریدمانى ( پزشك بیمارستان نیویورك و رئیس كلینیك سر درد )، با كمك دستگاه‏هاى الكترونى تعیین امواج مغز تجربیاتى كه طى مراجعه‏ى هزاران بیمار به دست آورده ثابت كرده است كه یكى از عوامل مهم خستگى‏هاى روحى و فكرى و سر دردهاى عصبى، گوش دادن به موسیقى رادیو است؛ مخصوصا براى كسانى كه به موسیقى آن دقت و توجه مى‏كنند
*
دكتر ربرت ( متخصص روان شناسى كودك در انگلیس ) مى‏گوید 
 
اطفال، در رحم مادر تحت تأثیر موسیقى قرار مى‏گیرند. و اگر زن حامله به موسیقى گوش دهد، ضربان قلب طفل در رحم زیاد مى‏شود. این حالت از 6 ماهگى به بعد است 
*
دكتر اوریزن اسوت مارون مى‏نویسد 
«
هیجان، بزرگ‏ترین عامل سكته‏هاى قلبى است. هنرمندان اغلب به علت سكته‏ى قلبى در گذشته‏اند. از این بیان معلوم مى‏شود هیجان حاصله از موسیقى تا چه حد خطرناك است
*
دانشمندان روان شناس در مورد موسیقى مى‏گویند
« (
موسیقى )، آثار مرموزى را در دماغ و قواى مغز به جاى مى‏گذارد. و آن اثرى كه از این حالت یعنى؛ توجه غیر طبیعى محسوس است این است كه، اراده تضعیف مى‏گردد و شنونده‏ى موسیقى تمام قواى خود را گویا در گوش متمركز كرده و هیچ یك از اعضاى بدن او را در آن حال با اراده‏ى او حركت نمى‏كند، لذا گاهى دست و پاى شنونده، طبق ارتعاشات صوتى و نواهاى موسیقى بناى حركت كردن و خلاصه یك رقص خفیف بدون اراده‏ى شنونده انجام مى‏شود
*
موسیقى، با نواهاى حزن آمیز و یا آهنگ‏هاى نشاط انگیز خود، گاهى آن چنان تعادل بین اعصاب سمپاتیك و پاراسمپاتیك را از بین مى‏برد كه اصول زندگى حیوان یعنى؛ جذب و دفع و هضم و ترشحات و ضربان قلب و فشار خون و مایعات دیگر را مختل ساخته و شخص را به امراض فراوانى نزدیك مى‏سازد. آهنگ‏هاى شور انگیز موسیقى در اثر تحریك اعصاب نباتى، گاهى آن چنان موجب اغتشاشات روانى شده كه شخص را وادار به فعالیت‏هاى بى موقع و خوشى‏هاى ناگهانى، خنده‏هاى بى‏جا، پر حرفى، عصبانیت، گفتن سخنان مسخره آمیز مى‏نماید. و در اثر ادامه‏ى این عمل ممكن است كم كم شخص به مرض هایى كه نوعى از جنون است، مبتلا گردد
چهارشنبه 6/8/1388 - 18:59
موسيقي

 

امام صادق علیه‏السلام فرمودند: « در خانه كسى كه چهل روز با وسایل موسیقى بنوازند ومردان و زنان در آن مجلس باطل گرد آیند، شیطان تمام اعضاى بدن صاحب خانه را لمس مى‏كند ( به طورى كه چشم، گوش، زبان و سایر اعضایش در مسیر و فرمان شیطان و گناه قرار مى‏گیرند ) بعد از آن براى این كه كاملا او را در زشتى و ظلمت غرق كنند؛ نفسى شیطانى در او مى‏دمد كه غیرت را از دست مى‏دهد، چنان كه نسبت به رابطه‏ى نامشروع دیگران با همسرش بى‏تفاوت مى‏شود

همچنین امام صادق علیه‏السلام درباره اثرات آن فرمودند
خانه‏اى كه در آن غنا باشد از مرگ و مصیبت دردناك ایمن نیست، و دعا در آن به اجابت نمى‏رسد و فرشتگان وارد آن نمى‏شوند
از امام صادق علیه‏السلام در مورد غنا سؤال شد، امام علیه‏السلام فرمودند : « به منازلى كه اهل آن به خاطر انجام معصیت ( و گوش دادن به موسیقى ) از رحمت خداوند دور شده‏اند، وارد نشوید
همچنین امام صادق علیه‏السلام در روایت دیگر فرمودند : « نواختن موسیقى ( مثل تار و ... ) نفاق را در دل مى‏رویاند؛ همان طورى كه آب سبزه را مى‏رویاند
پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله فرمود : « فرشتگان به خانه‏اى كه شراب و وسایل موسیقى و قمار ( مثل دایره، تنبور، نرد ) در آن باشد وارد نمى‏شوند و دعاى اهل خانه مستجاب نمى‏گردد و خیر و بركت هم از آن جا مى‏رود 
همچنین فرمودندغنا ( موسیقى ) كارى است كه انسان را به زنا مى‏كشاند ». اضافه مى‏كند خداوند مرا براى هدایت و رحمت جهانیان مبعوث نمود و دستور داده، تا آلات غنا و موسیقى ( مانند، نى، تنبور، تار و ... ) و بت‏ها را از بین ببرم .» در جاى دیگر فرمودند : « كسى كه اهل تنبوراست روز قیامت در حالى كه سیاه‏ترین صورت را دارد محشور مى‏شود و به دستش تنبورى از آتش جهنم است و بالاى سرش هفتاد هزار فرشته عذاب همراه با گرزى كه در دست دارند بر سر و صورتش مى‏كوبند. و كسى كه اهل ( غنا و موسیقى ) است از قبرش بیرون مى‏آید در حالى كه نابینا و گنگ و كر خواهد بود. هم چنین زنا كار و آن كه فلوت و دایره مى‏زند همانند ایشان محشور مى‏شود
هم چنین رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود : « كسى كه به لهو ( آواز موسیقى طرب انگیز ) گوش دهد در روز قیامت در گوشش سرب آب كرده ریخته مى‏شود

 در حدیثى از حضرت على علیه‏السلام آمده است: « هر چیزى كه انسان را از یاد خدا غافل كند ( و در شهوات فرو ببرد ) آن در حكم قمار است
با توجه به روایات، موسیقى اثرات نامطلوبى بر روح الهى انسان و اعمال و آخرت انسان مى‏گذارد

يکشنبه 3/8/1388 - 9:45
بیماری ها
مصرف هویج، قارچ، انار و چای سبز از جمله اقدامات پیشگیرانه در برابر ابتلا به آنفلوانزای خوكی است.

همانطور كه می‌دانید هر روز بر شمار مبتلایان به آنفلوانزای خوكی افزوده می‌شود، پس برای عدم ابتلا به این بیماری و حذف این روند، پیشگیری‌های اساسی باید صورت گیرد.

در اینجا متخصصان به توضیح 4 ماده غذایی پرداخته‌اند كه سیستم ایمنی بدن را در مقابله با این ویروس مقاوم‌تر می‌كند.[ویروس آنفلوانزای آ روزانه تغییر شکل می‌دهد ]

هویج

برای مقابله با این بیماری، هویج، انتخاب مناسبی است، چراكه منبع غنی از بتاكاروتن است و بتاكاروتن، مقاومت بدن را در مقابله با این بیماری، بالا می‌برد.

طبق تحقیقات هر چه بتاكاروتن بیشتر مصرف شود، سلول‌های ایمنی بدن كه شامل سلول‌های كشنده طبیعی هستند، گسترده‌تر می‌شوند.

قارچ

شما حتما از شنیدن این خبر كه سس قارچی كه معمولا روی استیك می‌ریزید، سیستم ایمنی بدن را مقاوم می‌كند، خوشحال خواهید شد.

طبق تحقیقات اخیر‌ با استفاده از قارچ، سلول‌های كشنده طبیعی افزایش پیدا می‌كنند و در نتیجه سیستم ایمنی بدن مقاوم‌تر می‌شود.

انار

یكی از دلایلی كه از انار به عنوان میوه‌ای فوق‌العاده یاد می‌شود، داشتن خاصیت آنتی‌اكسیدانی آن است.

انار بیشترین ظرفیت آنتی اكسیدانی را برای مهار یا خنثی‌سازی رادیكال‌های آزاد دارد و با داشتن این خاصیت می‌تواند با بیماری‌های مختلف از جمله آنفلوانزا، مقابله كند.

اگر انار در دسترس شما نیست می‌توانید از آب انار بدون شكر استفاده كنید.

چای سبز

در چای سبز نوعی آنتی‌اكسیدان به نام "كاتچین" وجود دارد كه می‌تواند سلول‌های ایمنی بدن را افزایش دهد و طبق تحقیقات انجام شده، این ماده حركت انتشار ویروس را كند می‌كند.

از دیگر تركیبات چای سبز،"ال‌تیانین" است.[چای سبز طول عمر را می‌افزاید]

طبق تحقیقاتی كه در هاروارد انجام شده، این ماده، مقاومت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد.
 منبع : همشهری آنلاین 
دوشنبه 27/7/1388 - 16:46
خانواده

                                             بسم الله الرحمن الرحیم


                                  *( الهُمَ صَلی عَلی مُحَمّد وَ آل مُحَمّد )*


 

یه روز داشتم با چند تا از دوستام درباره شغل آینده و میزان درآمدش و کلا در مورد آینده و کارهایی که بهشون علاقه داریم صحبت می کردیم . خلاصه صحبت رسید به این که باید برای کار تو جامعه امروز و کسب احترام دیگران زرنگ بود و از این جور حرف ها. خلاصه سرتون رو درد نیارم ؛ حتما خودتون میدونید که ای روزها به کی میگن زرنگ و به کی میگن عقب افتاده .

 من فکر می کنم که چرحش و تبدیل 180 درجه ای ارزش ها و ضد ارزش ها در جامعه ما و کلا دنیای ما حکایت از دوره آخر الزمان داره و ما باید سعی کنیم با اصلاح ارزشهامون و اصلاح خودمون این شرایط رو تغییر بدیم و ان شاء الله مقدمات ظهور آقامون امام زمان(عج) رو فراهم کنیم. 

ارزش ها و ضد ارزش ها از دیدگاه حضرت امیر المومنین سلطان العارفین و مولی الموحدین علی بن ابیطالب (علیه السّلام)

 

و درود خدا بر او، فرمود: كسى كه از دنیا اندوهناك مى‏باشد، از قضاء الهى خشمناك است، و آن كس كه از مصیبت وارد شده شكوه كند از خدا شكایت كرده، و كسى كه نزد توانگرى رفته و به خاطر سرمایه‏اش برابر او فروتنى كند، دو سوّم دین خود را از دست داده است و آن كس كه قرآن بخواند و وارد آتش جهنّم شود حتما از كسانى است كه آیات الهى را بازیچه قرار داده است، و آن كس كه قلب او با دنیا پرستى پیوند خورد، همواره جانش گرفتار سه مشكل است، اندوهى رها نشدنى، حرصى جدا نشدنى، و آرزویى نایافتنى.

حکمت 228 نهج البلاغه

                                                                                  و من الله التوفیق 

چهارشنبه 21/5/1388 - 6:38
ورزش و تحرک

                                               بسم الله الرحمن الرحیم 

                                       *( الهُمَ صَلی عَلی مُحَمّد وَ آل مُحَمّد )*

خلاصه قوانین فوتسال

خلاصه قوانین فوتسال 



قانون یکم: زمین بازی؛ که خلاصه مشخصات و نکات قابل توجه با رسم شکل توضیح داده شد.
تذکر: ورود و خروج بازیکنان در موقع تعویض بایستی از محدوده مشخص شده انجام گیرد.
قانون دوم: توپ؛ محیط آن حداقل ۶۲ و حداکثر ۶۴ سانتیمتر وزن توپ ۳۹۰ الی ۴۳۰ گرم (توپ نمره ۴) شناسایی استاندارد هنگامی که توپ از ارتفاع ۲ متری به زمین رها می‌‌شود نباید بیشتر از ۶۵ و کمتر از ۵۵ سانتیمتر از زمین مسابقه جهش نماید.
قانون سوم: تعداد بازیکنان؛ یک مسابقه با شرکت دو تیم نباید بیش از ۵ بازیکن باشد که یکی از آنها دروازه بان با لباس مشخص است در شروع مسابقه حداقل بازیکن باید ۵ نفر باشد در صورت اخراج بازیکن هر تیم کمتر از دو نفر مسابقه باید تعطیل شود. ۱- حداکثر بازیکن ذخیره ۷ نفر می‌‌باشد. ۲- تعداد تعویض سیار نامحدود است حتی دروازه بان (رنگ لباس دروازه بان متمایز از بازیکنان) ۳- عمل تعویض زمانی خاتمه می‌‌یابد که بازیکن جانشین وارد زمین شود ۴- چنانچه در جریان بازی تعویض سیار بازیکن جانشین قبل از اینکه بازیکن تعویضی کامل زمین را ترک کند وارد زمین شود. داور بازی را قطع (با رعایت آوانتاژ به ت*یم حریف) بازیکن تعویضی را بیرون بفرستد به بازیکن جانشین اخطار و بازی با یک ضر*به آزاد غیر مستقیم به نفع تیم مقابل از محل توقف توپ زده می‌‌شود.
قانون چهارم: وسایل بازیکن؛ استفاده از کفش مخصوص برای بازیکن اجباری است - نقص این قانون بازیکن خاطی از زمین خارج فرستاده با تکمیل وسایل با اجازه داوران حتماً در هنگام توقف بازی وارد زمین شود.
قانون پنجم: برای اداره بازی یک داور اصلی یا سر داور؛ تعیین می‌‌گردد. قدرت او که قانون به او تفویض نموده است از هنگام شروع بازی تا هنگام اتمام بازی ، هر مورد مرتبط با بازی نتیجه نهایی تصمیم با اوست در صورت عدم حضور وقت نگهدار این مسؤولیت به عهده اوست.

 دروازه فوتسال

قانون ششم: کمک داور (داور دوم)؛ بایستی برای هر مسابقه تعیین شود طرف مقابل داور اصلی انجام وظیفه می‌‌کند همان قدرت اجرایی را دارد به جز (همه وقایعی را که قبل در حین یا بعد از بازی می‌‌افتد ثبت و گزارش کند) در صورت نبودن وقت نگهدار وظیفه دارد دو دقیقه اخراجی بازیکنان و تایم یک دقیقه را محاسبه نماید و تعویض سیار صحیح انجام گرفته است. در صورت دخالت بی مورد از جانب کمک داور، داور اصلی بایستی او را از وظیفه آن معاف شخصی دیگری جانشین وی موضوع را گزارش کند.
تذکر: در صورت وجود اختلاف نظر بین داور اصلی و کمک داور سر داور (داور اصلی) حاکم خواهد بود.
قانون هفتم: وقت نگهدار؛ در خارج از بازی در امتداد خط میانی در منطقه تعویض بازیکنان قرار گیرد. وظایف او نگهداری وقت بازی ۲ دقیقه اخراجی یادداشت تایم اوت‌ها و دادن علامت تایم اوت به داوران اعلام زمان بازی با صوت به داوران و یادداشت ۵ خطای اول هر تیم در هر نیمه که توسط داوران اعلام شده - ثبت شماره گلزنان و بازیکنان اخراجی و اخطاری و تایم اوت‌ها آن‌ها می‌‌باشد.
قانون هشتم: مدت بازی؛ مدت بازی دو وقت ۲۰ دقیقه‌ای و زمان بین دو نیمه استراحت ۱۵ دقیقه‌ای می‌‌باشد - هر تیم می‌‌تواند در هر نیمه یک تایم درخواست کند (در بازی‌های حذفی در وقت اضافی تایم اوت وجود ندارد).
قانون نهم: شروع بازی، برنده قرعه اختیار انتخاب زمین و بازنده قرعه ضربه شروع بازی را می‌‌زند. ضربه شروع به داخل زمین حریف با علامت داور اصلی خواهد بود که فاصله بازیکن مقابل با توپ ۳ متر خواهد بود - از ضربه شروع مستقیماً گل به دست می‌آید.
قانون دهم: توپ در بازی و خارج از بازی؛ وقتی توپ خارج از بازی به طور کامل از خط طولی یا عرضی چه از هوا و زمین گذشته باشد. برخورد توپ به سقف سالن اوت اعلام شده و ادامه آن روی خط طولی نزدیکتر می‌‌باشد که توسط حریف زده می‌‌شود.
قانون یازدهم: روش به دست آمدن گل؛ تمام توپ از خط دروازه بین تیرهای عمودی و افقی عبور کرده به شرطی که بازیکن مهاجم توپ را با دست یا بازو و پرتاب حمل یا هل نداده باشد.
قانون دوازدهم: خطاها و رفتارهای ناشایست؛ هرگاه بازیکنی سهواً یا از روی بی احتیاطی یا نیروی نامتعادل یا بیش از اندازه ۱۱ خطای زیر را مرتکب شود یک ضربه آزاد مستقیم -یک ضربه پنالتی- به نفع تیم مقابل (اگر داخل محوطه جریمه باشد) گرفته می‌‌شود: لگد زدن -پشت پا زدن - پریدن روی حریف - تنه شدید و خطرناک - تنه از پشت به حریف - تف انداختن - زدن حریف - گرفتن حریف - هل دادن حریف - با شانه به حریف حمله کردن - تکل کردن.

 

 فوتسال

هفت خطای منجر به اخطار: ۱ - مرتکب رفتار غیر ورزشی ۲- با گفتار و کردار به تصمیم داور اعتراض نماید. ۳- مکرراً قوانین بازی را نقص نماید. ۴- شروع مجدد بازی را به تأخیر اندازد. ۵- هنگام شروع مجدد بازی، ضربه آزاد و ضربه کرنر فاصله لازم رعایت نکند. ۶- بدون اجازه داور وارد زمین شود. ۷- بدون اجازه داور زمین را ترک کند. هفت خطای منجر به اخراج: ۱- مرتکب خطای شدید بازی شود. ۲- مرتکب برخورد با زننده شود. ۳- روی حریف یا هر فرد دیگر تف بیندازد ۴- عمداً با دست زدن به توپ، حریف را از یک گل یا موقعیت گل محروم نماید. ۵- موقعیت آشکار گل حریف به سمت دروازه در داخل پیشروی با خطای آزاد مستقیم سلب نماید. ۶- کلمات توهین آمیز بر زبان بیاورد. ۷- در یک مسابقه اخطار دوم بگیرد. تذکر مهم: بازیکنی که اخراج می‌‌گردد توسط داور بازی حتماً باید به رختکن هدایت شود و بعد از ۲ دقیقه تیم می‌‌تواند بازیکن دیگر جایگزین نماید.
قانون سیزدهم: ضربه آزاد؛ تحت عنوان دو دسته ضربه آزاد مستقیم و ضربه آزاد غیر مستقیم می‌‌باشد. در ضربه آزاد مستقیم می‌‌توان مستقیماً به حریف گل زد.
قانون چهاردهم: خطاهای جمع شده؛ در صورتی که خطاهای یک تیم در هر نیمه به ۵ رسیده (از خطاهای ۱۱ گانه آزاد مستقیم)، (کلیه خطاها قانون ۱۲) از آن به بعد اگر یکی از خطای قانون ۱۲ را مرتکب شود خطای ششم یک ضربه آزاد مستقیم (از نقطه پنالتی دوم) یا محل وقوع خطا (اگر محل خطا بین نقطه پنالتی دوم و دروازه حریف باشد) بدون تشکیل دیوار دفاعی به صورت مستقیم زده می‌‌شود. مهاجمین و مدافعین باید فاصله ۵ متر را رعایت کنند. (خط فرضی نقطه پنالتی فاصله رعایت گردد).
تذکر: اگر خطای ششم عقبتر از نقطه پنالتی دوم بود، مستقیم به نقطه پنالتی دوم منتقل شده ضربه زده می‌‌شود (حق پاس دادن را ندارد).
قانون پانزدهم: ضربه پنالتی؛ از نقطه پنالتی زده می‌‌شود. زننده ضربه باید مشخص باشد. ضربه حتماً باید به طرف جلو (دروازه حریف) زده شود.
قانون شانزدهم: ضربه اوت؛ هر گاه تمام توپ از خط طولی چه از روی زمین چه از هوا بگذرد توپ بایداز محلی که خارج شد توسط تیم مقابل با پا به داخل زمین زده شود. زننده ضربه توپ ساکن روی خط طولی یا خارج از زمین خط طولی باشد بازیکنان تیم مقابل حداقل ۵ متر از محله ضربه باید فاصله داشته باشد از ضربه اوت نمی‌توان مستقیم گل زد.
قانون هفدهم: پرتاب اوت دروازه پرتاب؛ پرتاب اوت دروازه مادامی در بازی است که توپ توسط دروازه بان با دست بیرون از محوطه جریمه قرار گیرد. پرتاب اوت دروازه خطای ۴ ثانیه ندارد. برگشت اوت دروازه دوباره به دروازه بان توسط مدافع (با دست لمس کردن یا کنترل) یک ضربه آزاد غیر مستقیم از محل ۶ متری انجام می‌‌گیرد. با پرتاب اوت دروازه نمی‌توان مستقیم گل زد.
قانون هجدهم: ضربه کرنر؛ از ضربه کرنر می‌‌توان مستقیم گل زد. ۴ ثانیه دارد، اگر ضربه کرنر به طور صحیح زده نشود ضربه تکرار خواهد شد. در موقع زدن خطاها توپ باید ساکن باشد.

 خطا

همیشه برنده قرعه سکه صاحب زمین بازی یا زننده پنالتی یا انتخاب رنگ پیراهن می‌‌باشد. تیمی می‌‌تواند تایم استراحت بگیرد که صاحب توپ باشد مثل ضربه کرنر، پرتاب اوت، ....... دروازه بان می‌‌تواند در زمین حریف بیش از ۴ ثانیه بازی کند. دروازه بان نمی‌تواند در جریان بازی مستقیم توپ را با دست وارد دروازه حریف کند . پاس عقب مادامی محسوب می‌‌شود که توپ از ضربه مچ پا به پایین زده شود (فقط از ناحیه کفش). در زدن اوت پا روی خط نباشد

تیم های برتر جهان در این رشته: ایران برزیل اسپانیا ایتالیا روسیه اوکراین آرژانتین

 

منبع دانشنامه آزاد ویکی پدیا

و مقالات علمی ایران 

دوشنبه 29/4/1388 - 8:42
دعا و زیارت
بسم الله الرحمن الرحیم

*( الهُمَ صَلی عَلی مُحَمّد وَ آل مُحَمّد )*

فلسفه احكام الهى 

سلام دوستان من شاید تا حالا ز خودتون پرسیده باشید چرا خداوند برخی از اعمال رو واجب و برخی رو حرام کرده. مسلما خدای حکیم و عادل ما هیچ کار بدون حکمتی انجام نمیده. 
ولی درک حکمت همه افعال خداوند از گنجایش ما بیشتره . 

در این زمینه میشه به احادیث پیامبر(ص) و امامان معصوم (علیهم السلام) رجوع کرد تا برخی از این حکمت ها برای ما روشن بشه.

به امید روزی که اونقدر عاشق معشوق واقعی بشیم که نیازی به دونستن این فلسفه ها نداشته باشیم و هرچی از ما بخواد انجام بدیم.

شاید بگین فقط معصومین قادر به انجام چنین کاری هستند. حرفتون درسته ولی در اسلام کم نداشتیم افرادی که بواسطه اعمال و کردارشون معصومین (علیهم السلام) از مصاحبت با اونها لذت می بردند. مثل حضرت سلمان رحمت الله علیه که مثل ما ایرانی بود ولی بخاطر درک حقیقت از همه خواسته هاش گذشت تا رسید بجایی که پیامبر اکرم (ص) در بارش فرمود: "سلمان از ما اهل بیت است".

حکمت زیر از بیانات حضرت مولی الموحدین علی بن ابیطالب (ع) از کتاب شریف نهج البلاغه در رابطه با همین موضوع انتخاب شده.

حكمت 252 
و درود خدا بر او، فرمود: خدا «ایمان» را براى پاكسازى دل از شرك، و «نماز» را براى پاك بودن از كبر و خودپسندى، و «زكات» را عامل فزونى روزى، و «روزه» را براى آزمودن اخلاص بندگان، و «حج» را براى نزدیكى و همبستگى مسلمانان، و «جهاد» را براى عزّت اسلام، و «امر به معروف» را براى اصلاح توده‏هاى ناآگاه، و «نهى از منكر» را براى بازداشتن بى‏خردان از زشتى‏ها، «صله رحم» را براى فراوانى خویشاوندان، و «قصاص» را براى پاسدارى از خون‏ها، و اجراى «حدود» را براى بزرگداشت محرّمات الهى، و ترك «مى‏گسارى» را براى سلامت عقل، و دورى از «دزدى» را براى تحقّق عفّت، و ترك «زنا» را براى سلامت نسل آدمى، و ترك «لواط» را براى فزونى فرزندان، و «گواهى دادن» را براى به دست آوردن حقوق انكار شده، و ترك «دروغ» را براى حرمت نگهداشتن راستى، و «سلام» كردن را براى امنیّت از ترس‏ها، و «امامت» را براى سازمان یافتن امور امّت، و «فرمانبردارى از امام» را براى بزرگداشت مقام رهبرى، واجب كرد.

 به امید روزی که آقامون و سرورمون حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) ، مثل سلمان به ما ایرانی ها افتخار کنند. بخدا اگه بخواهیم و خدا خودش کمکمون کنه میتونیم. به امید اون روز.
 
 
پنج شنبه 25/4/1388 - 14:7
دانستنی های علمی

 حكمت 403 از کتاب شریف نهج البلاغه


 و درود خدا بر او، فرمود: كسى كه به كارهاى گوناگون پردازد، خوار شده، پیروز نمى‏گردد .

تا حالا شده بخواین چند تا مطلب رو با هم یاد بگیرین؟ مثلا هم متخصص کامپیوتر باشین هم تعمیر کار لوازم خونگی ؟

یا مثلا این که کار با همه نرم افزار ها رو یاد بگیرین؟ به نظر شما شدنیه؟ 

سه شنبه 23/4/1388 - 15:5
دانستنی های علمی
دوستان از شنیدن خبر کشته و خمی شدن حدو 250 نفر از شیعیان در کشور عراق در همین چند روز گذشته بسیار متاسف شدم . 

و وقتی دیدم که چگونه در مصر بخاطر یک زن محجبه چگونه اعتراض و تظاهرات می کنند ، بحال خودم افسوس خوردم. 

 و افسوسم از این بود که ما خودمون رو شیعه میدونیم . 

یعنی پیروی کسانی که بخاطر مردمشون و بخاطر پیروانشون مقام و منصب برحقشون رو که خدا بهشون داد فدا کردند و حتی در آخر جونشون رو هم دادند. آیا ما واقعا شیعه هستیم ؟ 

مگه اون شیعیانی که در عراق کشته و زخمی می شن از ما نیستند ؟ پس چرا ما هیچ کاری نمی کنیم. وای بر ما . مگه پیامبرمون نگفت باید به داد مظلوم رسید. 

دوستان من واقعا نمیدونم چیکار باید کرد یا حد اقل چکاری از دستمون بر میاد . اگه شما می دونین به من هم بگین. 

جمعه 19/4/1388 - 23:34
بیماری ها



1ساعت بعد از خوردن نوشابه.... 



مضرات نوشابه10دقیقه بعد : 10 قاشق چای خوری شکر وارد بدنتان می شود. می دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی شوید؟ چون اسید فسفریک، طعم آن را کمی می گیرد و شیرینی اش را خنثی می کند.

20دقیقه بعد : قند خونتان بالا می رود و منجر به ترشح ناگهانی و یک جای انسولین می شود. کبدتان شروع می کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.

40دقیقه بعد : حالا دیگر جذب کافئین کامل شده؛ مردمک های چشمتان گشاد می شود، فشار خونتان بالا می رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می کند. گیرنده های آدنوزین مغز حالا بلوک می شوند تا از احساس خواب آلودگی جلوگیری کنند. 

45دقیقه بعد : ترشح دوپامین افزایش پیدا می کند و مراکز خاصی در مغز، که حالت سرخوشی ایجاد می کنندتحریک می شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی می شود.

60دقیقه بعد : اسید فسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می چسبدمتابولیسم بدن افزایش پیدا می کند. میزان بالای قند خون و شیرین کننده های مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می شوند. 

مدتی بعد : کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل می شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و رویی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می شود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت ها نیز از دست می رود. 

مدتی بعدتر : کم کم آن غوغایی که در بدن تان ایجاد شده بود فروکش می کند و نوبت به افت قند می رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک پذیر میشوید یا خیلی کرخت و بیحال. حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده اید؛ آبی که میشد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدنتان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین میرود و شما هوس یک نوشابه دیگر میکنید 


 مضرات نوشابه های رژیمی 

در نوشابه های رژیمی به جای شكر از شیرین كننده های مصنوعی عمدتاً آسپارتام استفاده میكنند كه خود این ماده، اشتهاآور است و می تواند باعث سردرد، سرگیجه و كاهش حافظه شود. مصرف بیش از اندازه آسپارتام خالی از عارضه نیست. تومور مغزی، نقص عضو جنین و بروز حمله های صرع بعضی از این عوارض هستند.مصرف مداوم نوشابه به علت بالا بودن اسید فسفریك آن باعث پوكی استخوان و پوسیدگی دندانها میشود. همچنین خوردن نوشابه باعث چاقی و افزایش وزن میشود. همچنین باعث تولید انسولین زیاد در بدن میگردد. كه فرد را یك قدم برای ابتلا به دیابت نزدیك میكند. قند موجود در یك بطری نوشابه گازدار برابر با دو بسته شكلات است. 

سرانه مصرف نوشابه‌های گازدار در ایران 42لیتر است. با مقایسه این آمار با آمار دیگر كشورهای جهان به این نتیجه وحشتناك می‌رسیم كه ما در سرانه مصرف نوشابه‌های گازدار مقام اول را در جهان پیدا كرده‌ایم.
برای اینكه بیشتر وحشت كنید، بد نیست بدانید كه:
1 - میانگین مصرف نوشابه‌های گازدار در دنیا برای هر فرد 10لیتر است.
2 - در بیست سال اخیر، مصرف نوشابه‌های گازدار در كشور، نزدیك به 15درصد رشد داشته است.
3 - طی این بیست سال، مصرف شیر و لبنیات، تنها حدود یك دهم درصد رشد كرده است.
4 - سرانه مصرف لبنیات در ایران كمتر از یك سوم استاندارد جهانی است.
5 - طبق آمار، 90درصد كودكان 24ماهه تا 12ساله كشورمان، روزانه حداقل یك بار پفك و نوشابه مصرف كرده‌اند.
6 - 25درصد از كودكان ایرانی به نوعی با سوءتغذیه دست به گریبانند.
7 - یك سوم از مرگ‌ومیرهای كشور به علت بیماری‌های قلبی – عروقی است كه یكی از عوامل اصلی بروز آن، تغذیه

برگرفته شده از پرتال دانشجویی دانشگاه پیام نور استان اصفهان 

سه شنبه 26/3/1388 - 10:38
دانستنی های علمی
بسم الله الرّحمن الرّحیم
سلام دوستان میخوام کتابی رو بهتون معرفی کنم که اگه خدا بخواد از خوندش فایده های زیادی نصیب شما میشه .
نام این کتاب حکمت عملی یا اخلاق مرتضوی هست.
این کتاب در بردارنده صد کلام از کلمات قصار سیّد الموحّدین و سرّالعارفین حضرت امیر المومنین علی علیه السّلام می باشد که شرح و ترجمه آن بوسیله استاد فقید محی الدّین الهی قمشه ای قدّس سرّه می باشد که همراه با مقدمه و تصحیح و تعلیقه و شرح حال آن جناب بتوسط استاد علامه حسن زاده آملی می باشد.
پس از مقدمه این کتاب دو نامه وجود دارد که در جواب تلگرام های تسلیت دوستان آنجناب به استاد علامه حسن زاده آملی نگاشته شده و حاوی مختصری از زندگینامه و اخلاقیات استاد فقید محی الدّین الهی قمشه ای قدّس سرّه می باشد . 
و در ادامه ده مقاله وجود دارد که کلمات گهربار و تکان دهنده و انسان ساز سیّد الموحّدین و سرّالعارفین حضرت امیر المومنین علی علیه السّلام در آن نگاشته شده ومنابع آنها بسیار با دقت و موشکافانه بیان شده است. 
و در آخر بخش خاتمه مقالات می باشد که به اختصار فهرست مقالات آن را در زیر مشاهده می کنید.
مقاله یکم
در معرفت خدا
مقاله دوم
در توحید خدا و اخلاص به درگاه الهی عزّ سلطانه
مقاله سوم
ایمان به خدا و عالم غیب مافوق الطبیعه
مقاله چهارم
علامات و صفات اهل ایمان و مراتب یقین و اوصاف پاکان
مقاله پنجم
 تربیت و تهذیب نفس ناطقه
مقاله ششم
اخلاق فاضله و وفا و صفا و حفظ قول و عهد بین خدا وخلق
مقاله هفتم
حقیقت دنیا و فراغ نفوس قدسی از شواغل و موانع جسمانی عالم طبیعت
مقاله هشتم
در سعادت حقیقی و لذات روحانی و حب و ذکر و اشتیاق به خدا
مقاله نهم
احسان به خلق ، به مال و جاه و قدرت و زبان و غیره
مقاله دهم
امور اجتماعی 
و خاتمه مقالات
دُرّ منثور از کلمات قصار
و در پایان
نصیحت حضرت امیر المؤمنین(ع) و ختم کتاب

برای شما یک جمله قصار از این کتاب شریف انتخاب کردم:
مقاله ششم کلمه3 _ قال امیرالمؤمنین-علیه السَّلام-: «لا عَیشَ أهنَاُ مِن حُسنِ الخُلقِ»1
«ترجمه» هیچ زندگانی و عیشی گواراتر از حسن اخلاق نیست.
«شرح» آنکس را که خلق نیکوست شهوت و غصبش بفرمان عقل است و عقل عاقبت اندیش است و سلامت و عافیت و صحت جسم و جانرا در کارها منظور می دارد و کاریکه نارواست در دنیا یا در آخرت موجب ناراحتی انسانست از او صادر نمی شود در اثر حسن خلق شخص همیشه با عیش خوش و دلی شاد و بی مزاحمت و بدون غم و اندوه زندگانی را بسر می برد در خانه خلق خوش موجب نشاط اهل منزلست و همسایگان و در محیط موجب محبوبیت نزد عموم و بالنتیجه موجب رضای خدا و خلق است پس در دوعالم صاحب اخلاق نیکو خوشترین زندگانی را خواهد داشت و در کلمه دیگر مقابل آنرا فرمود:« سُوءُ الخُلقِ نَکَدُالعَیشِ وَ عَذابُ النَّفسِ» خلق بد مایه عیش ناخوش و زندگی پر غم و اندوه و رنج است و در کلمه دیگر فرمود: « من ساء خلقه ضاق رزقه» شخص بد خلق تنگ روزیست، و رزق روحش که علم است نیز کم است .
پا ورقی
1 – غرر و درر آمدی، شرح آقا جمال، ط 1 – ج 6 – ص 399 – ش 10765.
قوله : و در کلمه دیگر مقابل آنرا فرمود...» غرر و درر آمدی، شرح آقا جمال، ج 4 – ص 150 – ش 5639.
قوله : « و در کلمه دیگر فرمود : من ساء ...» غررو درر آمدی، شرح آقا جمال، ط 1- ج 5 – ص211 – ش 8023.
والسَّلام علی من التبع الهدی
التماس دعا

چهارشنبه 21/12/1387 - 23:57
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته