• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 642
تعداد نظرات : 140
زمان آخرین مطلب : 3654روز قبل
آموزش و تحقيقات

نگاهی به بازی «Tomb Rider : Legend»

لورا، قویترین زن دنیا

 

پرش های بلند و ماهرانه ، حرکات ظریف بر روی لبه ی سخره ها، تاریکی ترسناک داخل غارها و سرعت عمل از خصوصیات بازی جدید Tomb Rider است که شرکت Eidos امسال آن را روانه بازار کرده است.

در سری جدید بازی، سازندگان بازی در لورا کرافت بر عکس نسخه های قبلی تغییراتی اساسی به وجود آوردند. تنوع پوشش لارا، قدرت کنترل در بازی، هدف گیری و حتی شکل ظاهری او. بازی همچون فیلم ماموریت غیر ممکن 2 شروع می شود که لارا کرافت در حال بالا رفتن از سخره است و حتی لحظه ای که لورا از سخره سقوط می کند شما را به یاد سعود کردن تام کروز از سخره می اندازد.

بازی جدید Tomb Rider که این شرکت ارایه کرده است بر خلاف سری های قبلی همین بازی از گرافیک و صوت بسیار عالی برخوردار است و علی رغم بالا بودن گرافیک بازی اما اجرای روان بازی مختل نشده است که یکی از بردهای بازی است. . برای دیدن و لذت بردن از چنین شاهکاری که بتوان بر روی کارتهای گرافیکی معمولی نیز از آن لذت برد فقط با فعال کردن گزینه Next Gen Content امکان پذیر است. گرافیکی که در ان به تمامی جزیات توجه شده است و طراحان بازی از هیچ چیزی بی توجه نگذشته اند. بازی «تومب رایدر: افسانه» هر چند از گرافیک بالایی برخوردار است اما خالقان گرافیک بازی در برخی از قسمتها دچار مشکل شده اند و اجسام به درون هم می روند. اما این مشکل بازی در برابر اجرای روان بازی و گرافیک بسیار بالا که محیط اطراف را به صورتی کاملا طبیعی شرح می دهد گم می شود و می توان نادیده گرفت.

کاراکترهای سه بعدی شخصیتها و اجسام بسیار عالی کار شده و حتی در سنگین ترین حالات با حجم زیاد حرکت تصاویر و گرافیک بازی ضعیف نخواهند شد و این قدرت بازی در آخرین لحظه که نبرد بین لارا و موجود ناشناخته در یک محیط پر از تغییرات گرافیکی و رنگ است به اوج خود می رسد. طراحان این بازی در به کار گیری جزییات بسیار دقت داشته اند و نممونه ی این دقت آنها را زمان شنا کردن لارا کرافت در مقبره پرو می توان مشاهده کرد که انعکاس نور و شکست اشیا در آب بسیار زیبا کار شده است.

به همین نسبت که گرافیک بازی در حد بسیار عالی کار شده است، صدای بازی نیز جذاب و هیجان انگیز است. از مزیت های این بازی می توان به تنوع صدا ها در بازی اشاره داشت بدین صورت که برای هر یک از مراحل بازی یک صدای پس زمینه متفاوت در نظر گرفته شده است که به جریان عادی بازی لذت خاصی را می بخشد و از آن زیبا تر موسیقی حماسه بر انگیز بازی در هنگام نبردهاست، که باعث می شود کاربر از بازی کردن با صدای عالی در کنار گرافیک زیبا لذت دو چندان ببرد.

از همه مهمتر حرکت روان لارا کرافت بر عکس نسخه های قبلی این بازی است که شما باید ساعتها وقت خود را برای یک پرش کوچک صرف می کردید. در بازی لارا کرافت همچون سایر بازیها با دگمه های W،S،D و A به ترتیب به جلو، عقب، راست و چپ حرکت می کند و همیشه در حال دویدن است که برای کاهش سرعت خانم کرافت می توانید از دگمه Shift استفاده کنید. همچنین برای شنا در عمق آب ها و نشستن و یا رها کردن جایی همچون لبه سخره ها از دگمه F کمک بگیرید. برای استفاده از چنگک از دگمه Q استفاده کنید.

جوینده ی مقبره ها فقط می تواند دو نوع اسلحه را حمل کند که دو کلت کمری به عنوان پیش فرض با تیر بی نهایت و بقیه اسلحه ها که یک نوع رایفل، نارنجک انداز، اسلحه ساچمه ای و اسلحه SMG که می تواند برای شلیک کردن از دگمه H و یا دگمه راست موس استفاده کنید، برای برداشتن اسلحه جدید از دگمه E استفاده کنید. به همراه این اسلحه ها لارا کرافت فقط 4 نارنجک که با دگمه K به اطراف پرت می شوند و یک دوربین که با دگمه Page Down می توانید به دوردستها نگاه و زیر نظر داشته باشید، با خود حمل می کند. لارا کرافت سه بسته سلامتی نیز با خود حمل می کند که در مواقعی که خونش کم شود با زدن دگمه Home می توانید بخشی از این کمبود را جبران کنید البته با رفتن بر روی این بسته های قرمز رنگ آنها به بسته های دیگر اضافه می شوند.

اما در این بازی چیزی را که نمی توان نادیده گرفت کپی برداری این بازی از سایر بازی ها است. در واقع بسیاری از ماجراهای بازی و حتی امکانات لارا از سایر بازی ها گرفته شده است. در واقع از آنجایی که سازندگان و خالقان بازی در سری های قبل به مشکلات بازی پی برده بودنند برای نگه داشتن طرفداران بازی و جذب بیشتر افراد از امکانات سایر قهرمانان بازیها استفاده کرده اند و به لارا هدیه کردند، حتی چند مرحله از بازی نیز از سایر بازیهای دیگر الگو برداری شده است که بیننده را به یاد آن بازیها همچون ایندیاناجونز و شاهزاده ایرانی می اندازد. به هر اتمام مراحل بسیار ساده است و فقط به کمی دقت نیاز دارد. مثلا عبور از موانع در مقبره ی کشور پرو که توسط علایم به شما مسیر می دهند و انتخاب دگمه های غلط باعث سقوط لارا خواهد شد از بخش های جدید این سری از بازی لارا کرافت است که شما باید در مدت زمان بسیار کوتاه مسیر را به باستان شناس داستان نشان بدهید و یا اینکه به موقع از امکاناتی همچون چنگک استفاده کنید.

داستان پردازی در بازی جدید جوینده ی مقبره بسیار عالی شده است و فلش بک به دوران گذشته ی قهران نیز شما را در نقش واقعی این قهرمان القا می کند. البته نباید این نکته را از دید گذراند که گاهی تکرار برخی از موانع در بازی به جز خستگی در اجرای آن چیزی به بار نمی آورد که به پرش از روی سیمهای برق در قزاقستان یکی نمونه ی کوچک آن است. البته خالقان این بازی در این سری یک شاهکار بسیار بزرگ را نسبت به بازیهای قبلی خود ارایه کرده اند. همانطور که اشاره شده ایت بازی از کشور بولیوی اغاز می شود، در این مکان باستان شناس داستان ما در اثر یک حادثه به یک جریان پی می برد که گروهی برای از بین بردن اثار باستانی و رسیدن به بعضی از قدرتهای افسانه ای دست به هر کاری می زنند.

لارا سپس راهی پرو می شود آنجا با دوست دوران دانشگاه خود آنیا را می بیند و توضیحاتی در این خصوص به لارا می دهد.لارا اینجا با ماموران روتلند درگیر می شود و به اولین بخش زیبای بازی می رسید، موتور سواری لارا که در نوع خود بسیار روان اجرا شده است. برای از بین بردن سایر موتور سوارن به انها نزدیک شده و شلیک کنید و یا می توانید با مهارت با موتور خود به آنها ضربه بزنید و واژگونشان سازید. در این مرحله لورا بخشی از یک شمشیر جادویی را پیدا می کند که برای پیدا کردن بقیه این شمیر به سمت ژاپن پرواز می کند. ...

لارا کرافت در این بازی با دشمنان زیادی باید مبارزه کند که یشترین آنها سربازان روتلند هستند که در همه جا دیده می شوند، موجود ناشناخته که بزرگ ترین دشمن لارا است و در غارهای تاریک بولیوی پنهان شده است و در این میان حیواتان وحشی را اضافه کنید که هر از گاهی یکی ، دو تا دیده می شوند.

شخصیت شناسی

لارا کرافت

لارا کرافت یک ماجراجو، جهانگرد و باستانشناس است و تحصیلات خود در دانشگاه در رشته باستانشناسی به اتمام رسانده. وی در رسیدن به هدف خود بسیار مصمم است و چیزی نمی تواند جلوی او را در رسیدن به هدفش بگیرد.

جیمز ویلیامز روتلند جی.آر

نام روتلند در فهرست تبهکاران حرفه ای پلیس فدرال ایالات متحده و CEO و پلیس بین المللی ثبت شده است. وی که ارتشی کوچک از سربازان حرفه ای و مسلح با تسلیحات نظامی را در اختیار دارد قصد دارد از این طریق به وارد شده به مکان های تاریخی و باستانی افسانه های رایج در مورد این مقبره ها را به نام خود ثبت کند و به قدرت برسد.

آماندا اِورت

آماندا یکی از دوستان صمیمی دوران دانشگاه لارا است. او نیز همانند لارا باستان شناس است. وی به کشف اسرار مرموز علاقه شدید دارد و برای رسیدن به آن هر کاری می کند. در تصور لارا وی در یک حادثه باستان شناسی در دوران دانشگاه در پرو غرق شد، اما در واقع این چنین نیست.

زیپ

زیپ دست راست لارا است و در بیشتر مواقع با لارا از طریق هدست وی با او در تماس است. زیپ لارا را با کمک تجهیزات الکترونیکی و ماهواره ای هدایت می کند.

موجود ناشناخته

موجودی سیاه و سریع و پر قدرت با چشمانی قرمز که می تواند هر چیزی را نابود سازد. این موجود محافظ سنگ اژدها است تا به اسانی به دست کسی نیافتد. لارا کرافت یک بار زمانیکه در حال باستان شناسی در غارهای پرو بود با این موجود اشنا شد و این آشنایی باعث شد تا تعدادی از دوستان خود را از دست بدهد.

کدهای تقلب:

در این بازی نیازی به اضافه کردن خطی برای اجرای کد تقلب و یا دادن کد تقلب نیست. خالقان بازی به راحتی این کد ها را در اختیار همگان گذاشته اند .

برای آنکه لارا در برابر حملات دشمنان روئین تن شود دگمه Backspace را نگه داشته و دگمه 1 را بزنید. البته لارا فقط در برابر حملا مصون خواهد ماند و در صورتی که شما از ارتفاع سقوط کنید بخشی از خونتان کم خواهد شد و یا اینکه می میرید. برای آنکه اسلحه رایقل را به دست آورید با بینهایت تیر کافیست که دگمه Backspace و 3 را بزنید.نارنجک انداز Backspace و 4، اسلحه ساچمه ای را با Backspace و 5 به دست آورید، اسلحه SMG، Backspace و 6. برای به دست آوردن شمشیرهای اسکالیبور و روح ریاور به ترتیب دگمه Backspace و 0،9 را فشار دهید. برای آنکه دشمن شما با یک تیر کشته شود کافیست که دگمه Backspace و 8 را فشار دهید. مراحل باز شده این بازی را نیز می توانید از اینجا بردارید.

نوشته شده توسط:مهدی دستیگردی از بیرجند
نظر یادتون نره؟

شنبه 12/8/1386 - 18:43
آموزش و تحقيقات

بخش کد های بازی های کامپیوتری


رمز سیمس



ctrl+shift+c


klapaucius


رمز پول






 


کد بازی GTA 5 جی تی ای ۵


JYSDSOD بدنساز BTCDBCB چاق شدن KVGYZQK لاغر شدن


اکسیژن نامحدودCVWKXAM خود کشیSZCMAWO


کم شدن ستارهASNAEB دو ستاره شدنOSRBLHH


شش ستاره شدنLJSPQK تبدیل شدن به بتمنBEKKNQV


هوای بارانیAUIFRVQS شب ابریICIKPYH هوای صافALNSFMZO


هوای طوفانیCFVFGMJ هوای مه آلودCWJXUOC عصرOFVIAC


نیمه شبXJVSNAJ هوای گرمPRIEBJ


حداکثر جاذبه دختر هاHELLOLADIES جذب دخترEHIBXQS


حداکثر احترامOGXSDAG زیاد شدن سرعت بازیSPEEDITUP


حداکثر نیروی عضلهBUFFMEUP پرواز قایق هاFLYINGFISH


حداکثر مهارت ماشینNATURALTALENT ترافیک کمترGHOSTTOWN


هلی کوپتر جنگی OHDUDE چرخ ۱۸ AMOMHRER لودرEEGCYXT


قایق KGGGDKP ماشین ویژه 1 KRIJEBR ماشین ویژه ۲ CQZIJMB


ماشین مسابقه۱ PDNEJOH ماشین مسابقه ۲ VPJTQWV


ماشین حمل زبالهUBHYZHQ تانکAIWPRTON


ماشین نعش کشAQTBCODX ماشین گلفRZHSUEW


JQNTDMH پاترل معمولی AGBDLCID پاترل لاستیک پهن


AKJJYGLC موتور چهار چرخ JUMPJET جت جنگی


URKQSRK جت FULLCLIP اسلحه نا محدود


BAGUVIX سلامتی نا محدود AIYPWZQP چتر نجات


YECGAA کپسول پرواز CPKTNWT منفجر شدن ماشین ها


IOWDLAC تمام ماشین ها سیاه شوند LLQPFBN تمام ماشین ها صورتی شوند


SPEEDFREAK تمام ماشین ها نیتروژن دار شوند


NINJATOWN به جای مردم نینجا باشد BIFBUZZ کانگستر ها خیابان ها را کنترل کنند


PROFESSIONALKILLER حداکثر توانایی در اسلحه ها


XICWMD فقط چرخ ماشین ها پیدا باشد



 



کد اساطیر


اظافه کردن چوب


TROJAN HORSE FOR SALE


سریع ساختن


L33T SUPA H40R


قدرت خدایان به اندازه جوجه


BAWK BAWK BOOM


 





 


کد اساطیر۳



پول ـ درخت


GREEDISGOOD(99990)


نمردن ـ قوی شدن


WHOSYOURDADDY







 


کد بازی warcraft


برای استفاده از کدهای تقلب ENTER را فشار داده و کد تقلب مورد نظر را وارد کنید و دوباره کلید Enter ‌را فشار دهید . پیغام "Cheat Code Enabled" ظاهر خواهد شد . توجه داشته باشید که این کدهای تقلب در حالت single-player قابل استفاده هستند .




کد تقلب


نتیجه


WarpTen


افزایش سرعت ساخت بناها و لوازم


IocainePowder


مرگ و نابودی سریع

WhosYourDaddy

نسوز شدن

PointBreak

شکستن محدودیت غذا

ThereIsNoSpoon

مانای نامحدود

StrengthAndHonor

شکست نخوردن

Motherland

رفتن به مرحله بعد

AllYourBaseAreBelongToUs

پیروزی سریع

WhoIsJohnGalt

فعال کردن جستجو

SharpAndShiny

ارتقای جستجو

IseeDeadPeople

ازبین بردن مه محیط

Synergy

غیر فعال کردن نیاز به درخت آموزش




 

نوشته شده توسط:مهدی دستیگردی از بیرجند
نظر یادتون نره؟

شنبه 12/8/1386 - 18:41
آموزش و تحقيقات
خيلي خوشحالم كه افتخار نويسندگي در اين سايت نصيب من شد . قبل از اينكه اينجا بنويسم خودم وبلاگ داشتم و دارم ، ولي از مطالب مفيد و آموزنده اينجا خيلي استفاده كردم ... بدون شك يكي از بهترين سايتها در زمينه موبايله ... اينو به اين دليل نمي گم كه نويسنده اين سايت هستم نه ... خود شما قضاوت كنيد ! ...
من سعي مي كنم كه مطالب وبلاگ را يواش يواش به اينجا منتقل كنم ...

براي شروع كدهاي مخفي سوني اريكسون را که درخواست های زیادی هم داشت را برای شما دوستان مي گذارم ... يكي از اين كدها براي تست گوشي هاي سوني اريكسون خيلي عاليه ...












نکات و کدهاي مخفي براي گوشي هاي سوني اريکسون هست که حتي موقع خريد گوشي هم به شما کمک مي کند ... زماني که يه گوشي رو مي خواهيد بخريد مي تونيد با اين کدها اون گوشي رو کاملا تست کنيد ( اسپيکر - زمان مکالمه - دگمه ها - دوربين - فلاش و ... )



توضيحات:
> به معناي حرکت دادن جوي استيک گوشي به سمت چپ
< به معناي حرکت دادن جوي استيک گوشي به سمت راست




به ترتيب از سمت چپ به راست کدها را وارد کنيد:

*>*>>*<
دسترسي به service menue

در اين قسمت مي تونيد گوشيتون رو کاملا تست کنيد ...


11*>*>>*<
ورژن فيرم وير ( سيستم عامل ) گوشي را نشان مي دهد.


#06#*
نمايش سريال نامبر گوشي


براي اينکه سريع حالت بي صدا ( silent ) گوشي را فعال يا غير فعال کنيد بايد کليد c را فشار داده و نگه داريد.


با فشردن هر حرفي بر روي صفحه گوشي و نگه داشتن آن شما وارد Address Book گوشي شده و ليست نامهائي که با آن حرف شروع مي شوند را خواهيد ديد. براي مثال با نگه داشتن دگمه شماره 5 گوشي ، شما وارد آدرس بوک گوشي شده و ليست تمام نامهائي را که با حرف j شروع مي شوند را خواهيد ديد.


در حالت دوربين:
دگمه 1 : انتخاب رزولوشن عکس
دگمه 2 : انتخاب حالت عکس برداري در شب
دگمه 3 : انتخاب حالت جلوه هاي ويژه
دگمه 4 : انتخاب حالت self timer براي عکاسي با تاخير
دگمه 5 : انتخاب فلاش
دگمه بالا و پائين ولوم : تغيير بزرگنمائي ( zoom )


جهت قفل شدن صفحه کليد گوشي و همچنين اجراي screen saver دگمه هاي * و lock را فشار بدهيد.


اتصال سريع:
در حالت استندباي دگمه more را فشار بدهيد تا گزينه هاي infrared , Bluetooth , silent , phone statues , shortcuts customizing ظاهر بشوند.


با گزينه shortcuts customizing ميتوانيد هرکدام از جهتهاي جوي استيک را به عنوان يک کليد ميانبر جهت وارد شدن به يک منوي خاص تعريف کنيد.


تغيير سريع روشنائي صفحه تصوير:
در حالت دوربين برويد و سپس درحاليکه دگمه * را نگه داشته ايد با حرکت جوي استيک به بالا و يا پائين روشنائي صفحه را کم و زياد کنيد
شنبه 12/8/1386 - 18:39
آموزش و تحقيقات
کد های مخفی سامسونگ

#06#*سریال نامبر گوشی ( IMEI )
#9999#*ورژن نرم افزار گوشی
228#*#8999*وضعیت باطری ( دما ، ولتاژ ، ظرفیت)
246#*#8999*وضعیت برنامه
289#*#8999*تغییر سرعت زنگ آلارم گوشی
324#*#8999*Debug screen
367#*#8999*Watchdog ( رمز گوشی)
427#*#8999*Trace Watchdog ( پیدا کردن رمز گوشی)
523#*#8999*تغییر میزان کنتراست صفحه تصویر ( تنها در ورژن G60L01W )
636#*#8999*وضعیت حافظه
746#*#8999*حجم فایل سیم کارت
778#*#8999*اطلاعات سیم کارت
289#*#8999*تست رینگ تون
778#*#8999*جدول SIM Service
377#*#8999*تصحیح EEPROM Error ( از کلیدهای جانبی برای انتخاب مقادیر cancel و ok استفاده کنید)
785#*#8999*RTK( Run Time Kernel ) Error اگر ok را بزنید گوشی ریست میگردد.
947#*#8999*ریست گوشی در مواقعی که گوشی بسیار قاطی کرده است.
842#*#8999*تست ویبراتور
اگر کدهای بالا در گوشی شما عمل نکرد به جای *8999 کدها ، عدد 0 را قرار بدهید. برای مثال : کد #842*8999#* تبدیل به کد #0842#* میگردد.اگر باز هم تاثیر نکرد اینبار به جای عدد 8999 که در همه کدها مشترک میباشد عدد 9998 را قرار بدهید.

3855#*2767*Full EEPROM Reset فرمت گوشی و همچنین باز کردن قفل گوشی SGH-600 ( قفلی که شبکه فروشنده گوشی بر روی گوشی قرار داده تا با سیمکارت های دیگر قابل استفاده نباشد این کد برای کسانی مفید است که از خارج از کشور با خودشان گوشی آورده اند و با سیمکارتهای اپراتور داخل کشور و یا جاهای دیگر کار نمیکند. بدون سیمکارت گوشی را روشن کنید و وقتی پیغامی مبنی بر نبودن سیمکارت مشاهده کردید این کد را وارد کنید حالا دوباره گوشی ری استارت میشود و حالا به احتمال زیاد قفل شبکه از بین رفته است.)در این حالت سریال نامبر گوشی به 0-400044-89-447967 تغییر پیدا میکند.
2878#*#2767*Custom EEPROM Reset


مدلهای: E700 , S500 , X100 , X600 , E100
All in one Code : *#8999*8378#Brightness : *#8999*523# تغییر روشنائی صفحهExternal : *#8999*3825523# تصویر صفحه دوم ( بیرونی) گوشیList : *#2255# لیست شماره هاAFC DAC Val : #*1200#IMEI : #*1300# سریال نامبر گوشیIMSI : #*1400#7693# *# : Sleep Act/DeAct فعال کردن یا غیر فعال کردن حالت خواب (خاموش شدن نور زمینه پس از چند ثانیه که کلیدی فشرده نشود.)Sleep variable (8) : #*7683#Sleep mode Debug : #*7632#Sleep mode RESET : #*7673#L1 Sleep : #*5176#Calibration Info : #*2256# Data : #*2286# اطلاعات باطریCopycat feature (Activate or Deactivate) : #*2679#Handsfree mode (Activate or Deactivate) : #*4263# هندزفریHalf Rate (Activate or Deactivate) : #*4700# کیفیت صدای پائینتر اما مصرف باطری کمترBVMC Reg value : #*7352# Sleeptime : #*8462# Time ON : #*2558# EFR (Activate or Deactivate) : #*3370# فعال کردن یا غیر فعال کردن حالت کیفیت بالای صدا ( درحالت فعال، کیفیت صدا بالاتر میرود اما مصرف باطری بیشتر میگردد)SIM : #*7462# وضعیت سیم کارتVoltage/Frequenci (Activate or Deactivate) : #*7983# Voltage (Activate or Deactivate) : #*7986#Old time : #*8466#Audio Path : #*2834# DCS support (Activate or Deactivate) : #*3270# Data (Activate or Deactivate) : #*3282# Flash volume formated : #*3676#L1P1 : #*5171# L1P2 : #*5172#L1P3 : #*5173# SMS Brearer CS (Activate or Deactivate) : #*7762# Time in L1 : #*8465#wtls key : #*9795# Current CAL : #*2252# AVDDSS Management (Activate or Deactivate) : #*2836# Dump of SPY trace : #*3877#RSAV : #*7728# همه چیز به حالت استاندارد گوشی برمیگردد اما هیچ چیز پاک نمیشودARM State (None or Full Rate) : #*2677# Software version : *#9999#HW ver, SW ver and Build Date : *#8999*8376263# ورژن نرم افزار (سیستم عامل) و سخت افزار گوشی و همچنین تاریخ ساختHW version : *#8888# ورژن سخت افزارHW/SW version : *#8377466# ورژن نرم افزار (سیستم عامل) و سخت افزار گوشی Official Software Version : #*6837# ورژن سیستم عامل گوشیlocks : *#7465625# کنترل وضعیت قفل گوشیErrors : *#8999*377# EEPROM Reset (Unlock and Resets Wap Settings) : #*7337# ریست گوشی ( احتمالا گوشیهائی که توسط SP قفل شده اند ( اپراتورهای ارائه دهنده خدمات شبکه ) قفل شبکه شان ازبین خواهد رفت. این کد برای کسانی مفید است که از خارج از کشور با خودشان گوشی آورده اند و با سیمکارتهای اپراتور داخل کشور و یا جاهای دیگر کار نمیکند.بدون سیمکارت گوشی را روشن کنید و وقتی پیغامی مبنی بر نبودن سیمکارت مشاهده کردید این کد را وارد کنید حالا دوباره گوشی ری استارت میشود و حالا به احتمال زیاد قفل شبکه از بین رفته است)E2P Full Reset : *2767*3855# ریست کلی گوشی اگه گوشی قاطی کرده باشهE2P Custom Reset : *2767*2878# E2P Wap Reset : *2767*927# ریست کلی اینترنت اگه قاطی کرده باشدWAP Settings Reset : *2767*73738927# بازگشت به تنظیمات استاندارد اینترنت گوشیE2P Camera Reset : *2767*226372# ریست دوربین گوشیAccessory : #*7326# ویبراتور ( در برخی از مدلها )MIC : #*6420# میکروفون خاموشMIC : #*6421# میکروفون روشنMIC : #*6422# اطلاعات میکروفونMIC : #*6428# اندازه گیری میکروفونTrace enable and DCD disable : #*3230# Trace disable and DCD enable : #*3231# RAM Dump (On or Off) : #7263867# Messages : *335# حذف تمامی پیامهای MMS Dump Mm file : *663867#WAPSAR enable / HTTP disable : #*536961# WAPSAR disable / HTTP enable : #*536962# Serial enable / Others disable : #*536963#Java Download Mode : #*53696# 5282#*2767* : یک روش سریع برای پاک کردن تمام بازیهای جاوا بر روی گوشیOperation Typ (Class C GSM) : #*7222# GSM (Activate or Deactivate) : #*4760#EGSM (Activate or Deactivate) : #*3476#Tool : *#4777*8665# ابزار GPSRGPRS Switching (set to: class 4, class 8, class 9 or class 10) : #*2527#Oparation Typ (Class B GPRS) : #*7252# Multi Slot (Class 1 GPRS) : #*7271# Multi Slot (Class 4 GPRS) : #*7274#
نوشته شده توسط:مهدی دستیگردی از بیرجند
نظر یادتون نره؟
شنبه 12/8/1386 - 18:37
آموزش و تحقيقات

ايجاد پيوند در Power Point

در Power Point ميتوان متن ، تصوير و کليد هاي عملياتي را با ايجاد پيوند يا Link به ديگر اسلايد ها هدايت نمود. براي اين کار کافي است آيتم مورد نظر را انتخاب کرده و از نوار ابزار استاندارد گزينه Insert Hyperlink را انتخاب ميکنيم. روش ديگري براي اعمال Link به آيتم ، راست کليک بر روي آن و انتخاب Hyperlink است.
با انتخاب اين گزينه پنجره اي باز ميشود که با انتخاب : Existing file or Webpage ، ميتوان به سايتهاي اينترنتي يا فايلهاي موجود در کامپيوتر عمل Link را انجام داد.
گزينه Place in this Document ، ليست اسلايدهايي را که فايل جاري ايجاد کرده است را در اختيار شما قرار ميدهد که با انتخاب هر کدام از آنها ميتوان لينک به شماره اسلايد مربوطه انجام داد.
نکته :

هنگامي که در Power Point اقدام به ايجاد Link ميکنيم، حتماً بايد در نماي Slideshow قرار بگيريم تا نتيجه حاصل را بتوان مشاهده نمود.
متن هايي که Link شده اند تغيير رنگ داده و Underline ميشوند.
ايجاد دکمه هاي عملياتي براي ارتباط بين اسلايد ها : فرض کنيد روي پرونده اي کار ميکنيد که در مورد رشته هاي Office توضيح ميدهد. طبيعتاً اولين اسلايدي که ايجاد ميکنيد ليستي از رشته هاي Office است که با قرار گرفتن روي هر کدام از رشته ها ، پيوند به اسلايدي که توضيح در مورد آن رشته را ميدهد داريد. براي بازگشت به اولين اسلايد بايد دائو دکمه Previous را بزنيم تا به اسلايد اول برسيم. پس بهتر است دکمه اي در هر اسلايد تعبيه کنيم تا در هر شماره اسلايدي که باشيم ما را به اولين اسلايد هدايت کند. همچنين دکمه هايي مانند Back ، و Forward که بتوان راحت تر بين اسلايد ها جابجا شد.
براي درج دکمه هاي عملياتي از نوار ابزار Drawing از گروه Auto Shape ميتوان Action Buttons را انتخاب نموده و يا از منوي Slide show اين گزينه را فعال نمود. هر کدام از دکمه ها عملکرد خاصي را دارند که با ثابت نگه داشتن ماوس روي آنها مشخص ميشود. همچنين ميتوانيم خودمان براي دکمه ها عملکردي تعريف کنيم.
يکي از دکمه ها ، مثلاً Home، را انتخاب ميکنيم و با Drag روي اسلايد در محل مناسب قرار ميدهيم. به محض اينکه دکمه روي صفحه قرار گرفت پنجره Action Setting باز ميشود که در قسمت Hyper link to ، ليستي از عملکرد دکمه ها مشاهده ميشود. به طور مثال Last Slide viewed ، ما را به آخرين اسلايد مشاهده شده ميبرد و يا اگر URL را انتخاب کنيم ، ميتوانيم با دادن آدرس سايت اينترنتي دلخواه ، برنامه را توسط اين دکمه به آن سايت هدايت کنيم.
اگر بخواهيم دکمه اي داشته باشيم که ما را به يکي از فايلهاي ذخيره شده در Power Point هدايت کند ، گزينه Other PowerPoint Presentation را انتخاب ميکنيم.
همچنين ميتوانيم دکمه هاي عملياتي را خودمان طراحي کنيم. به اين شکل که با يکي از ابزار هاي Drawing شکلي بر روي اسلايد ميکشيم . سپس وقتي که به حالت انتخاب است روي آن راست کليک ميکنيم و گزينه Action Setting را انتخاب ميکنيم و در ليست موجود در Hyperlink عملکردي براي آن تعريف ميکنيم. همچنين ميتوانيم در پنجره Insert Hyperlink براي دکمه، Screen Tip تعريف کنيم و در Slide Show مشاهده کنيم.

Setup Show

پنجره Setup Show را ميتوان از منوي Slide Show ظاهر کرد. در اين پنجره تنظيماتي انجام ميدهيم که روي نماي Slide Show ميتوانيم نتيجه آن را با انتخاب يکي از سه راه زير مشاهده کنيم :

1- Presented by a Speaker - Full screen : نمايش اسلايد در حالت تمام صفحه که حالت پيش فرض نمايش در Power Point است.

2- Browsed by an Individual - window : نمايش Slide show در داخل يک پنجره

3- Brows at a kiosk - Full screen : نمايش Slide show به صورت تمام صفحه با اين تفاوت که در اين حالت راست کليک روي Slide show عمل نميکند.

Loop Continuously until 'Esc' :

با فعال کردن اين گزينه نمايش اسلايد ها در Loop يا حلقه افتاده و وقتي به آخرين اسلايد برسيم مجدداً نمايش اسلايد ها از اول آغاز ميشود. اين کار تا وقتي که کليد 'Esc' را بزنيم ، ادامه پيدا خواهد کرد.

Show without Narration :

اگر نمايش اسلايد ها همراه با سخنراني باشند ، با انتخاب اين گزينه اين امکان غير فعال ميشود.

Show without Animation :

با انتخاب اين گزينه امکان انيميشن يا متحرک سازي اسلايد ها غير فعال ميشود و حتي اگر براي آنها انيميشن در نظر بگيريم ، اسلايدها بدون آن نمايش داده ميشوند.

Show Scrollbar :

اين گزينه وقتي فعال است که حالت Browsed by an Individual را انتخاب کرده باشيم و باعث آشکار شدن Scroll bar در پنجره ميشود.

در قسمت Slides در پنجره Setup Show ، با انتخاب All نمايش اسلايد ها به ترتيب ايجاد و نشان داده ميشوند. در قسمت بعدي ميتوان حالت نمايش را با دادن شماره اسلايد تعيين نمود. بطور مثال از اسلايد 5 تا اسلايد 14 .

Custom Show :

اگر اين گزنه غير فعال است ، پنجره را ببنديد و از منوي Slide show اين گزينه را انتخاب کنيد. پنجه custom Show ظاهر ميشود که با زدن دکمه New ميتوانيم نام ناسبي را براي نمايش بگذاريم و نمايش اسلايد ها را با انتخاب اسلايد و زدن کليد Add سفارشي کنيم. در اين حالت نمايش اسلايد ها متواند به طور دلخواه انتخاب شود. مثلاً اگر اول اسلايد 7 را انتخاب کنيم و بعد اسلايد 12 ،سپس 18 و .... . مشاهده ميکنيد که در اين حالت خودمان ترتيب نمايش اسلايد ها را انتخاب ميکنيم.

به پنجره Setup Show برميگرديم. اين قسمت با تنظيم قبلي فعال شده و ميتوانيم از آن استفاده کنيم. در قسمت Advanced Slides ميتوانيم نحوه نمايش را با انتخاب گزينه Manually ( به طور دستي ) يعني با زدن کليد Enter ا کليک ماوس انجام دهيم.
اگر تنظيمات زمان گذاري شده را قبلاض انجام داده باشيم ميتوان با انتخاب Using Timing if Present نمايش اسلايدها را با توچه به زمان داده شده نشان داد.

Slide Transition :

از منوي File گزينه New و سپس تب Presentation را انتخاب کنيد و نمونه اي را برگزينيد. مثلاً Generic به نماي Slide Sorter برويد در نوار ابزار اختصاصي اين نما اولين گزنه يعني Transition Effect را باز کنيد. با انتخاب هر کدام از گزينه هاي اين بخش ميتوانيم جلوه اي را براي جابجايي بين اسلايد ها انتخاب کنيم و در اسلايد انتخابي نتيجه کار ا مشاهده کنيد. در اينجا ميتوانيد اين تنظيم را براي تک تک اسلايد ها انجام دهيد.
با اعمال اين Effect ها به هر اسلايد ، علامت Slide Transition در پايين اسلايد ظاهر ميشود که نشان دهنده اين موضوع است که اين اسلايد اين جلوه را دريافت نموده . اما اگر بخواهيم به تمام اسلايد هاي موجود يک Effect واحد اعمال کنيم ، تا هنگام رفتن به اسلايد بعدي نشان داده شود ، مراحل زير را دنبال ميکنيم :

منوي Slide show گزينه Slide Transition را انتخاب ميکنيم. در اين پنجره نيز ليستي از جلوه ها که در Slide sort وجود داشته ديده ميشود و ميتوان سرعت جابجايي را بين اسلايد با يکي از سه گزينه ( Slow ( آهسته ) ، Medium ( متوسط ) و Fast ( سريع ) ) مشخص نمود.

در قسمت Advance ، که بسيار مهم هم ميباشد شما ميتوانيد انتقال به اسلايد بعدي را با کليک ماوس و يا به طور اتوماتيک Automatically After تنظيم کنيد. در قسمت آخر ميتوان زمان را بر حسب دقيقه و يا ثانيه تنظيم نمود. پس هر عددي که در اين قسمت وارد کنيد مقدار زماني است که بين جابجايي که طول ميکشد و به اين طريق ميتوان بدون هيچ گونه کنترلي نمايش اسلايد ها را نشان داد. همچنين در قسمت Sound ميتوان براي اين جابجايي ها صدايي را انتخاب کرد. در پايان با انتخاب Apply يا Apply to All تنظيمات به يک اسلايد يا همه اسلايد ها اعمال ميشود.

Rehearse Timing
هنگامي كه از منوي Slide Show گزينه ي Rehearse Timing را انتخاب مي كنيم . برنامه بطوراتوماتيك وارد نماي Slide Show مي شود و بالاي اين نما پنجره ي كوچكي ظاهرمي شود كه توسط آن مي توان آيتم هاي درون اسلايد رابراي نمايش زمان گذاري كرد،همچنين مي توان توسط اين گزينه زمان نمايش كل اسلايدها راتعيين نمود. به طورمثال 17 اسلايد داريم كه ميخواهيم در مدت 90 ثانيه نشان داده شود. اين زمان را بين اسلايدها تقسيم مي كنيم .
بازدن دكمه يNext دراين پنجره زمان براي اسلايد جاري گرفته ميشودوبه اسلايدبعدي ميرويم.
دكمه Pause توقف موقت زمان را روي اسلايد داريم و براي اين كه مجددا" Timer كاركند كافي است دوباره روي اين دكمه بزنيم.

Repeat

Repeat : باعث مي شود زمان گذاري از صفر شروع شود. براي مشاهده ي زمان هاي اسلايد ها كافي است واردنمايslide sorter شويم ، پائين هر اسلايد زمان نمايش اسلايدرا نمايش مي دهد.

Custom Animation:

اين گزينه درمنوي Slide Show ديده مي شود و توسط گزينه هاي آن ميتوان Object هاي درون اسلايد رامتحرك سازي نمودوبه سادگي نمايش اسلايدها راازحالت Static به حالت Dynamic تبديل نمود.
درپنجره ي Custom Animation درقسمت Timing قرارمي گيريم. ليست آيتم هاي موجوددراسلايدجاري ديده مي شود.كه باانتخاب هركدام آيتم موردنظردرون اسلايد درپنجره ي كوچكي دراين پنجره ديده مي شودتعداد اين موضوع هابستگي به محتويات داخل اسلايدبيشترباشد طبيعتا ليست مانيزطولاني تر خواهدبود.
هنگامي كه موضوع انتخاب شده وگزينه Animate را فعال كرديم (پيش فرض روي گزينه ي Don’t Animate است)
موضوع درليست Animation order قرار مي گيرد. دراينجا ميتوان تقدم و تاخر نمايش و انيميشن شكل ها و موضوعات راتعيين نمود.
اگرخواستيم موضوعي ثابت باشد و انيميشن نداشته باشد گزينه ي Don’t Animate را براي آن انتخاب مي كنيم.
همچنين مي توان نحوه ي نمايش رابايكي از دوحالت
1)On Mouse Click
2)Automaticaly
تعيين نمود كه با انتخاب گزينه ي دوم زمان برحسب ثانيه قابل تنظيم است.
هركدام از مواردي راكه انتخاب كرده ايم و درقسمت Animation Order قرارگرفته اندرا به طورجداگانه مي توان جلوه ي خاص بدهيم. اين كاررا باانتخاب موضوع وسپس ازرفتن به برگ نشان effect انجام مي دهيم و درليست Entry Animation يكي يكي جلوه ها را انتخاب كرده و بازدن روي Preview پيش نمايش آن را مشاهده مي كنيم تامورددلخواه راپيداكنيم.
اين ترتيب را براي تك تك موضوعات داخل اسلايدانجام مي دهيم.
همچنين ميتوان روي اسلايدها صداگذاري نمود كه 2 حالت دارد.
1) براي تك تك اسلايدها ازقسمت Sound نمونه اي راانتخاب كرده وروي آن اعمال كنيم.
2) درليست Sound آخرين گزينه يعني Other Sound راانتخاب كنيم وصداي موردنظر رااز جاي ديگر انتخاب كنيم.

نكته: درPower Point ازصداهايي مي توان استفاده نمودكه پسوند .WAV داشته باشند. حال اگربخواهيم موزيكي را روي اسلايدها ازابتدا تا پايان به طوريكنواخت داشته باشيم اولين اسلايد رابا Other Sound شروع مي كنيم و روي بقيه اسلايدها No Sound راتنظيم مي كنيم. به اين صورت موزيك به طوريكنواخت پخش مي شود. البته بايدزمان اجراي موزيك و تعداد اسلايد هارا ازقبل تنظيم كنيم و اگرموزيك زودتراز اسلايدها به اتمام مي رسد، دقيقا روي اسلايدي كه صداقطع مي شود بعدا ازقسمت Other Sound موزيك راشروع كنيم به اين ترتيب مشكلي براي پخش همزمان پيش نمي آيد.

در پنجره ي Custom Animation برگ نشان Chart effect هنگامي فعال مي شود كه دراسلايد ازيك نمودار(Chart ) استفاده كرده باشيم كه مي توان بسته به نوع نمودارeffect هايي را به آن اعمال نمود.
اگرروي اسلايدRight Click كنيم گزينه ي Slide Layout وApply Design ديده مي شود.
باتوجه به توضيحات دراين جزوه آيامي توانيد تفاوت اين دو گزينه را بگوييد؟

 نوشته شده توسط:مهدی دستیگردی از بیرجند
نظر یادتون نره؟

شنبه 12/8/1386 - 18:30
آموزش و تحقيقات
گروه بندي اشياء داخل اسلايد

 

با زدن کليد Ctrl + M از Layout ، Blank را انتخاب کنيد. سپس از نوار ابزار Drawing که پايين صفحه قرار دارد ابزار Oval ( بيضي) و Rectangle ( چهار ضلعي ) را انتخاب کنيد و با Drag کردن روي اسلايد اقدام به رسم آنها نماييد.
مشاهده ميکنيد که با انتخاب هر يک از اين تصاوير ديگري از حالت انتخاب خارج ميشود و در آن واحد فقط روي يکي از اشکال ميتوان کنترل نمود. براي اينکه بتوان تمامي اشياء داخل يک اسلايد را Group نماييم کافي است با پايين نگه داشتن کليد Shift همه را انتخاب نماييد سپس با Right click روي يکي از اشياء گزينه Group  Grouping را انتخاب کنيد.
در اين حالت کليه اشياء انتخاب شده عضو يک گروه ميشوند و هر گونه تغييري اعم از Color, Size و ر وي تمامي اعضاء گروه اعمال ميشود.
براي خارج کردن از حالت Group ميتوان ا Right click روي يکي از اشياء گزينه Grouping / Ungroup را انتخاب نمود که در اين حالت تمامي اشياء به حالت قبل ميروند و هر کدام جداگانه انتخاب ميشوند.

Regroup : براي برگرداندن به حالت Group يا Ungroup ميباشد.

Slide Number - شماره گذاري اسلايدها

به هنگام نمايش اسلايدها بهتر است موقعيت هر اسلايد را از نظر شماره بدانيم . اين امكان در كنترل اسلايدها هنگامي كه از دكمه هاي عملياتي يا خاصيت Hyperlink استفاده ميكنيم ضروري به نظر ميرسد.
براي اضافه كردن شماره اسلايد از منوي Insert گزينه Slide Number را انتخاب ميكنيم سپس در كادر محاوره اي نشان داده شده OK را ميزنيم كه در اين موقع ماوس به طرف منوي View رفته و پنجره Header & Footer را باز ميكند. در اين پنجره در صورت فعال بودن گزينه Date & Time ميتوان ساعت و تاريخ جاري سيستم را روي اسلايد يا همه اسلايدها اعمال نمود. ( Apply To All يا Apply ) همچنين ميتوان فرمت نمايشي ساعت و تاريخ را از ليستي در اين پنجره انتخاب كنيم.

گزينه Fixed در صورت فعال بودن امكان تايپ عبارتي را به ما ميدهد كه آن را ميتوان در قسمت پايين اسلايد ، سمت چپ ملاحظه نمود و با فعال كردن Slide Number هم ميتوان شماره اسلايدها را اعمال نمود. همچنين در صورت فعال بودن Don’t Show on Title Slide باعث ميشود كليه تغييرات داده شده در اين پنجره روي اسلايد عنوان كه معمولاً اولين اسلايد است ديده نشود.

اجرايي كردن يك فايل در Power Point

همانطور كه گفته شد پسوند فايلهايي كه .pps باشند حالت اجرايي پيدا ميكنند يعني هنگام نمايش ( Slide Show ) احتياجي به برنامه Power Point نميباشد . حال ببينيم چگونه ميتوان يك فايل را به اين حالت تبديل نمود و هنگام ذخيره كردن، هنگامي كه در پنجره Save as قرار داريم كافي است در قسمت File Name اسم دلخواه براي فايل انتخاب كنيم و در قسمت Save as Type گزينه Power Point Show (*. pps) را انتخاب كنيم.

توجه :

يك فايل را يك بار با پسوند .ppt و يك بار با پسوند .pps ذخيره كنيد . حال شكل آيكن ها را با يكديگر مقايسه كنيد.

هنگامي كه بخواهيم اسلايدهايي را كه تهيه كرده ايم به عنوان الگو يا Template ذخيره كنيم نيز از پنجره Save as از قسمت Save as Type گزينه Design Template -*.pot را انتخاب ميكنيم كه باز شكل آيكن اين گونه فايل متمايز از بقيه ميباشد. ضرورت تبديل فايلها به شكل الگو در اين است كه ميتوان مانند Design Template كه در قسمت Startup توضيح داده شده است به كرات از طرح آن استفاده نموده پس ميتوان طرح هاي خودمان را به پوشه Template كه در مسير زير قرار دارد اضافه مينمائيم.

C:\program file\ Microsoft office\ templates

اضافه كردن اسلايد از فايلهاي ديگر به فايل جاري

از منوي Insert گزينه Slide From File را انتخاب كرده گزينه Slide From Files را انتخاب كرده و در پنجره باز شده آدرس فايلي كه ميخواهيم از يك يا چندين اسلايد آن استفاده كنيم را پيدا ميكنيم. با زدن دكمه Insert All يا Insert ميتوانيم يك اسلايد يا همه اسلايد ها را به فايل جاري اضافه كنيم. به عبارت ديگر ميتوان توسط اين گزينه ادغام فايل ها را در Power Point انجام داد.

اضافه كردن متون يا فايل هاي ديگر با اسلايد ها : از منوي Insert گزينه Slide From Outline را انتخاب ميكنيم. نكته اي كه بايد به آن توجه كرد آن است كه ميتوان متن را از يك محيط ويراستاري مثل WordPad يا Note Pad و ... داخل اسلايد كرد منتهي هر پاراگراف در محيط هاي ويراستاري بجاي عنوان اسلايد ها مينشيند. هر تعداد پاراگراف كه در فايل متني وجود داشته باشد به همان تعداد اسلايد با عنوان همان پاراگراف اضافه ميشود.

نکته :

در محيطهاي متن هر كجا كه Enter زده شود ، پاراگراف ايجاد ميشود.

 

 نوشته شده توسط:مهدی دستیگردی از بیرجند
نظر یادتون نره؟

شنبه 12/8/1386 - 18:29
آموزش و تحقيقات

تنظيمات لازم براي بهينه کردن نحوه نمايش و طراحي يک اسلايد با ايجاد زمينه جديد در powerpoint

Tools/ Option/ View

Startup dialog : در صورت فعال بودن باعث ميشود هنگام شروع کار با Power Point پنجره Startup ظاهر شود.

New slide dialog : هنگام ايجاد يک اسلايد جديد نماي Layout ها را در اختيار ما قرار نميدهد.

Status bar : باعث نمايش نوار وضعيت در پايين پنجره ميشود.

Virtual ruler : خط کش عمودي را در صفحه ميتوان مشاهده کرد . البته به شرطي که Ruler ا از منوي View فعال کرده باشيم.

Windows in taskbar : در صورت باز نمودن بيش از يک برنامه ميتوان براي بستن Presentation جاري بين Presentation ديگر حرکت نمود.

Popup menu on right mouse click : باعث فعال بودن Right clickو ظاهر شدن منوي کرکره اي هنگام نمايش در نماي Slide Show ميشود.

Show popup menu button : باعث ميشود دکمه ها عملياتي در منتهي اليه سمت چپ Slide show فعال باشد.

End with black slide : در خاتمه نمايش اسلايد ها ، اسلايدي سياه نمايش داده ميشود . در صورت غير فعال بودن اين گزينه هنگام خاتمه نمايش ، وارد برنامه Power Point ميشويم.

طراحي يک اسلايد با ايجاد زمينه جديد

براي طراحي اسلايد ميتوان از روشهاي پيشنهاد شده در ابتداي درس کمک گرفت . به طور مثال از Design Template که يک اسلايد با طرح انتخابي در اختيار ما قرار ميدهد و با اضافه کردن اسلايد طرح انتخابي به بقيه اسلايد ها نيز اعمال ميشود. يا از Presentations که از منوي File/ new ميتوان به آن دسترسي پيدا کرد و عملکرد تقريباً مشابه Auto content wizard دارد که در اين حالت گروهي از اسلايد ها هم از نظر طرح و هم از نظر فونت ميتوانيم داشته باشيم و امکان جايگزين کردن متن هاي دلخواه با متن هاي داخل اسلايد وجود دارد.در اين حالت نيز با ايجاد يک اسلايد جديد طرح انتخاب شده به اين اسلايد هم اعمال ميشود. اکنون ميخواهيم ببينيم چگونه ميتوانيم يک اسلايد را خودمان طراحي کنيم. از منوي Insert گزينه New slide را انتخاب ميکنيم . يا کليد ترکيبي Ctrl+M را ميزنيم و از پنجره ظاهر شده New slide- Layout مناسبي مثلاً Blank را انتخاب ميکنيم . با ظاهر شدن اين Layout در حالت Normal view با Right click روي اسلايد و انتخاب گزينه Background از ليست باز شدني رنگ دلخواهي را انتخاب ميکنيم . براي تنوع انتخاب رنگ از More color هم ميتوانيم استفاده کنيم. رنگ مورد نظر را اگر تعدادي اسلايد ايجاد کرده باشيم با دکمه Apply to all به کليه اسلايد ها اعمال ميکنيم و با انتخاب Apply فقط به اسلايد جاري .
فرق Apply و Preview در پنجره Background را خودتان امتحان کنيد.
با انتخاب Fill Effects ( پر کننده ) از ليست باز شدني پنجره اي با 4 برگ نشان داخلي ظاهر ميشود. از برگ نشان Gradient در قسمت Colors با انتخاب One color ميتوانيد رنگ مورد علاقه خود را با درجه در اختيار داشته باشيد و همزمان از قسمت Shading style انواع طيف هاي رنگي در رابطه با رنگ شما نمايش داده ميشود.

طيف نور افقي Horizontal
طيف نور عمودي Vertical
طيف نور مورب از بالا Diagonal up
طيف نور مورب از پايين Diagonal down
طيف نور از گوشه From corner
اعمال طيف نور از مرکز From title



Two color هم عملي مشابه One color ارائه ميدهد با اين تفاوت که ترکيبي از دو رنگ گرافيک هاي جالبي ايجاد ميشود.

گزينه Present : طرح هاي از پيش تهيه شده اي است که با انتخاب هر طرح و با تنظيم در قسمت Shading style ميتوان اسلايد را طراحي نمود.

برگ نشان Texture : طرح هاي موزائيکي در برگ نشان وجود دارد که ميتوان از آن به عنوان پشت زمينه اسلايد استفاده کرد و ميتوان با گزينه Other texture نمونه کاري را به اين طرح ها اضافه نمود. جهت اضافه نمودن عنوان ميتوان از فايلهايي که پسوند .bmp و .gif و .jpg دارند استفاده نمود.

برگ نشان Pattern : در اين برگ نشان نيز با انتخاب رنگهاي Foreground ( پيش زمينه ) و Background ( پشت زمينه ) و با انتخاب از ليست Pattern اسلايد طراحي ميشود.

برگ نشان Picture : در اين برگ نشان با انتخاب دکمه Select Picture ميتوان تصويري را به عنوان پشت زمينه اسلايد انتخاب نمود که اين تصوير تمام سطح اسلايد را ميپوشاند. در اينجا نيز ميتوان از فايلهايي با پسوند .jpg و .gif و .bmp استفاده کرد که عملکردي متفاوت با Texture دارد که بهتر است خودتان امتحان کنيد.

نوشته شده توسط:مهدی دستیگردی از بیرجند
نظر یادتون نره؟

شنبه 12/8/1386 - 18:26
آموزش و تحقيقات

آموزش powerpoint

نمایش و روش فعال کردن start up

مجموعه اي از اسلايدها ميباشد که براي گروهي از افراد نمايش ميدهيد. Power Point فايلهاي خود را با پسوند .ppt ذخيره ميکند که براي اجراي اينگونه فايلها حتماً بايد نرم افزار Power Point را روي سيستم داشته باشيم. همچنين ميتوان فايلهاي Power Point را با پسوند .pps که حالت اجرايي ( exe) دارد نيز ذخيره کرد که در اين حالت براي اجراي اين فايلها نيازي به خود برنامه وجود ندارد.
پسوند .pot مخصوص فايلهايي است که به عنوان الگو يا Template ذخيره ميشوند. ( که در ادامه بحث توضيح بيشتري به اين مقوله داده ميشود. )
هنگام اجراي برنامه Power Point پنجره Start up باز ميشود که سه راه براي شروع را پيشنهاد ميکند.

از منوي Tools گزينه Option ، برگ نشان View ، گزينه Startup Dialog را فعال ميكنيم.


Auto contact wizard :

آسانترين راه ايجاد يک کار جديد است. پس از دريافت اطلاعات يک مجموعه اسلايد ايجاد ميکند که درباره موضوعي که مشخص ميکنيم ايجاد ميشوند.

Design Template :

با انتخاب اين گزينه پنجره New Presentation باز ميشود. با انتخاب يک Template و زدن کليد OK پنجره ديگري باز ميشود که نمونه اسلايدي را که ميخواهيد بر اساس آن مورد طراحي شود را انتخاب ميکنيد. به اين مجموعه Layout ميگوييم که شامل 24 نمونه کار ميباشد . با انتخاب هر کدام نام آن را ميتوانيم سمت راست پنجره مشاهده کنيم.

هر کدام از اين Layout ها داراي معيار هاي ( متن ، جدول ، نمودار و گرافيک ) است . تفاوت استفاده از Auto content wizard با Design template در اين است که در حالت اول مجموعه اي از اسلايدها ظاهر ميشود که در نوار وضعيت ميتوانيم از تعداد آن اطلاع پيدا کنيم.
ولي در Design Template فقط يک نمونه کاري در اختيار کاربر قرار داده ميشود.

Blank Presentation :

يک اسلايد خالي و بدون طرح را در اختيار شما قرار ميدهد که بر اساس انتخاب Layout مناسب ميتوانيد محتويات آن را ويرايش کنيد.

نظر یادتون نره؟

شنبه 12/8/1386 - 18:23
آموزش و تحقيقات

آموزش powerpoint مقدمه

برنامه Power Point يکي از برنامه هاي بسته نرم افزاري Office به شمار ميرود که با آن ميتوانيد مجموعه اسلايدهايي که متن را با متن هاي رسم شده Clipart ، عکس، صدا، تصوير ، و حتي جلوه هاي ويژه متحرک نمايش دهيد. پس ميتوانيد کارتان را به اسلايدهاي 35mm تبديل کنيد . علاوه بر اينها چون Power Point يک Package است ميتوانيد سند هاي Word ، کاربرگهاي Excel را به صورت گرافيک و متن و به Power Point اضافه نماييد.
در حقيقت Power Point قسمت سمعي – بصري برنامه Office است. برنامه Power Point با نصب برنامه Office در سيستم شما ديده ميشود.
برای مطالعه ی این دوره ی آموزشی نیاز است کاربران محترم آشنایی مقدماتی با محیط Windows داشته باشند . جهت نصب و اجرای نرم افزارهای Office که Power - Point نیز شامل آن می شود ، نیاز به سیستمی با مشخصات ذیل می باشد :
- حداقل سیستم مورد نیاز پنتیوم 233
- 16 مگابایت Ram
- حدود 600 مگا بایت فضای آزاد
نظر یادتون نره؟

شنبه 12/8/1386 - 18:22
آموزش و تحقيقات

آموزش اسمبلی قسمت سوم

نمايش اطلاعات در كامپيوتر:

 

در كامپيوتر از سيستم اعداد باينري (

 

تبديل اعداد ده دهي به اعداد باينري:

 

اعداد باينري يا دودويي از دو رقم 0 و 1 تشكيل شده اند. براي تبديل اعداد در مبناي 10 به مبناي دو ابتدا عدد را بر 2 تقسيمات متوالي مي كنيم و باقيمانده ها را تا زماني كه خارج قسمت صفر شود در نظر مي گيريم به عنوان مثال عدد 23 در مبناي ده برابر عدد 11101 در مبناي 2 است.

 

23/2 = 11 باقيمانده 1

 

11 / 2 = 5 باقيمانده 1

 

5 / 2 = 2 باقيمانده 1

 

2 / 2 = 1 باقيمانده 0

 

1/2=0 باقيمانده 1

 

-------------------------------

 

2(11101)

 

براي تبديل قسمت اعشاري نيز با ضرب آن قسمت در 2 و برداشتن قسمت صحيح و ادامه دادن ضربها تا زماني كه قسمت كسري برابر صفر شود ، قسمت اعشاري در مبناي دودويي را بدست مي آوريم. به عنوان مثال عدد 23.6875 برابر است با 2(11101.1011):

 

0.6875 * 2 = 1.3750

 

0.3750 * 2 = 0.7500

 

0.7500 * 2 = 1.5000

 

0.5000 * 2 = 1.0000

 

---------------------------

 

2(0.1011)

 

 

 

تبديل اعداد دودويي به دهدهي:

 

براي تبديل اعداد دودويي به دهدهي هر بيت را شماره گذاري كرده و سپس اعداد درون بيت را در 2 به توان آن شماره ضرب مي كنيم. براي مثال عدد دودويي 2(1001.1101) برابر عدد ۹.۸۱۲۵ در مبناي ده است:

 

 

 

3 2 1 0 . -1 -2 -3 -4

 

--------------------------------------

 

1 0 0 1 . 1 1 0 1

 

--> (1*23) + (0*22) + (0*21) + (1*20) + (1*2-1) + (1*2-2) + (0*2-3) + (1*2-4) = 9.8125

 

 

 

 

 

بايت، كلمه ، كلمه مضاعف:

 

8 بيت را يك بايت گويند. با 8 بيت ميتوان اعداد 0000 0000 تا 1111 1111 را نمايش داد يعني اعداد 0 تا 255. همچنين اين 256 تركيب را مي توان ، نشانه ايي از يك كاراكتر در نظر گرفت. به عنوان مثال بايت 00101010 نمايش علامت ستاره (*) ميباشد. اگر در صفحه كليد علامت * فشرده شود كد فوق توليد مي گردد ولي اگر ما بخواهيم عدد باينري 00101010 را توليد كنيم بايد آن بصورت زير بنويسسم:

 

00101010

Binary) كه از رقم هاي صفر و يك تشكيل شده است ، استفاده مي شود كه هر يك از اين ارقام را يك بيت (BIT) يا يك رقم باينري مي نامند و مبناي اين اعداد 2 مي باشد. چون كار با سيستم ده دهي براي انسانها آسان تر است بنا بر اين در اين قسمت به تبديل مبناي دو به ده و ده به دو مي پردازيم و همچنين چون در كامپيوتر ها از مبناي 16 هم زياد استفاده مي شود ، تبديل مبناهاي فوق به مبناي 16 و برعكس را نيز بيان مي كنيم و در نهايت به چگونگي جمع و تفريق در مبناي دو و 16 خواهيم پرداخت.B

 

در كامپيوترهاي شخصي تعداد دو بايت را يك كلمه نامند و تعداد چهار بايت را كلمه ي مضاعف گويند.

 

اعداد مبناي 16 (

 

سيستم اعداد مبناي 16 از ارقام 0 تا 9 بعلاوه رقم هاي

Hexadecimal):A وB وC وD وE وF تشكيل شده است، كه رقم A معادل 10، رقم B معادل 11، رقم C معادل 12، رقم D معادل 13، رقم E معادل 14 و رقم F معادل 15 ميباشد. در كامپيوتر يك عدد مبناي 16 را با قرار دادن كاراكتر Hدر سمت راست آن عدد مشخص مي كنند مانند: 56F2H

 

تبديل اعداد مبناي 16 به مبناي 10 و برعكس:

 

براي اين كار مانند تبديل در مبناي 2 عمل مي شود ولي بايد تقسيمات و يا ضرب كردنها به جاي 2 در 16 انجام پذيرد. همچنين براي تبديل از مبناي 16 به مبناي 10 نيز پايه ي توان هر بيت بجاي 2 ، 16 خواهد بود.

 

تبديل اعداد مبناي دو به مبناي 16:

 

ابتدا عدد دودويي را 4بيت4بيت از راست جدا كرده و سپس معادل مبناي 16 هر قسمت را مي نويسيم. با كنار هم قرار دادن رقم ها عدد مورد نظر در مبناي 16 به دست مي آيد به عنوان مثال عدد 2(1010110111) برابر 16(2

 

0010 1011 0111

 

------- ------- -------

 

2

B7) است:B 7

 

تبديل اعداد مبناي 16 به مبناي دو:

 

براي اين كار ابتدا هر رقم مبناي 16 را جدا كرده و معادل آن را در مبناي دو به دست مي آوريم. و با قرار دادن ارقام در كنار هم عدد در مبناي 2 به دست مي آيد. براي مثال 16(9

 

9

E6) برابر 2(100111100110) است:E 6

 

------- ------- -------

 

1001 1110 0110

نظر یادتون نره؟

شنبه 12/8/1386 - 18:21
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته