• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 5528
تعداد نظرات : 628
زمان آخرین مطلب : 4136روز قبل
آموزش و تحقيقات

این فیلم مراحل فعال کردن، تست تجهیزات، پرواز و فرود یک پهپاد آمریکایی مدل MQ-9 را نشان می دهد

لینک دانلود مستقیم

پنج شنبه 30/9/1391 - 9:25
اخبار
سومین فایل صوتی منتشر شده مهدی هاشمی و نیک آهنگ کوثر
پنج شنبه 30/9/1391 - 9:23
اخبار
دانلود دومین فایل صوتی مهدی هاشمی
پنج شنبه 30/9/1391 - 9:22

این فایل صوتی مربوط به مکالمه‌یی است که21 مهرماه سال 89 بین نیک آهنگ کوثر، مدیر سایت خودنویس و مهدی هاشمی‌رفسنجانی انجام شده است.

اینک صوتی

پنج شنبه 30/9/1391 - 9:12
سياست
آیا او نیز همانند لی هاروی اسوالد که پیش از کشته شدن در نوامبر ۱۹۶۳ گفته بود «فریب خورده» است خواهد گفت که فریب خورده است؟

امروز، مایکل هریس، نامزد جمهوری‌خواه پیشین فرمانداری ایالت آریزونا و رئیس بخش مالی ستاد انتخاباتی جمهوری‌خواهان، در یک شبکه خبری بین‌المللی درباره این حادثه گفت که این رخداد «انتقام اسرائیل» در «حمله تروریستی کانیتیکت» بود.

هریس در آن گفت‌وگو به «خشمگینی» اسرائیل از امریکا و از باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور اشاره کرد. در واقع، منظور او از «اسرائیل» شخص «نتانیاهو» است.

این ماموریت درسی بود برای امریکا که بداند «اگر امریکا ساکت باشد و اجازه دهد بلاگردانی گناه را به دوش کشد، مجازات خواهد شد.»

هریس که در مصاحبه خود به سیلی از تناقضات در «مطالب اصلی» روزنامه‌ها و رسانه‌ها اشاره کرد می‌گوید که اکنون «حقاقیق در حال آشکار شدن هستند. این نمونه‌دیگری است که اسرائیل بار دیگر در پی شکست قلدری و گردنکشی خود در برابر امریکا، خشونت را در پیش گرفته است. اسرائیل بر این باور است که امریکا به ویژه پس از جنگ اخیر غزه «زیر پای آن‌ها را خالی کرد» و اجازه داد اسرائیل در سازمان ملل تحقیر شود. پاسخ اسرائیلی‌ها به این اقدام‌های امریکا ترتیب دادن یک حمله تروریستی به زشت‌ترین و وحشیانه‌ترین شکل ممکن بود. در واقع، حمله مشخص اسرائیل که کودکان را سلاخی کرد، یادآور حمله‌های این رژیم است که جان بسیار از کودکان را در غزه می‌گیرد.

واشنگتن از رژیم اسرائیل، لابی قدرتمند اسرائیل و روابط این رژیم با جرایم سازمان‌یافته هراس دارد. اکنون، چاک هگال، یکی از سناتورهای مهم پیشین امریکا که به افشای این واقعیت کمک کرد، ممکن است که به عنوان وزیر دفاع معرفی شود، با وجود همه مخالفت‌های لفظی که از سوی اسرائیل وجود دارد.

امروز اخبار اسرائیل به تحلیل هریس اعتبار بیشتری می‌بخشد، هنگامی که مقام‌های تل آویو در پی اعلام احتمالی هگال برای وزارت دفاع امریکا این بیانیه زیر را صادر کردند:

«اظهارات و اعمال چاگ هگال در قبال اسرائیل نگران جدی بسیاری از امریکایی‌ها را برانگیخته است که چه کسی به اسرائیل توجه می‌کند. اگر رئیس جمهور امریکا هگال را برای این پست منصوب کند، جامعه یهودی و هر امریکایی که از رابطه قوی امریکا و اسرائیل حمایت می‌کنند زنگ خطر را به صدا در می‌آورند» این جمله را مت بروکس، مدیر اجرایی ائتلاف یهودی جمهوری‌خواه گفت.

وی تاکید کرد: «انتصاب چاگ هگل سیلی به صورت هر یک از امریکایی‌ها خواهد بود که نسبت به امنیت اسرائیل نگران هستند.»


هگال سال ۲۰۰۶ در مصاحبه‌ای گفت: «واقعیت این است که لابی یهودی بسیار از مردم را می‌ترساند. من همیشه درباره کارهای نامعلوم و گنگی که آن‌ها انجام می‌دهند صحبت کرده‌ام. من فکر نمی‌کنم این مساله به سود اسرائیل باشد و فکر نمی‌کنم که برای اسرائیل عاقلانه باشد.»

هگال همچنین گفت که فکر نمی‌کرد نامه‌هایی را که آیپک همواره برای نشان دادن حمایت از اسرائیل یا ایستادگی در برابر طرف‌هایی همچون ایران منتشر می‌کند به امضا برساند.

این سناتور امریکایی گفت: «من این نامه را امضا نکردم، زیرا نامه احمقانه‌ای بود... من یک سناتور اسرائیلی نیستم.. من یک سناتور امریکایی هستم.»

مایکل هریس در مصاحبه امروز دلایل منطقی خود را درباره اسرائیل به عنوان مسئول حادثه ساندی هوک بیان کرد. او گفت: «این حادثه دقیقا همانند حادثه‌ای است که اسرائیل در نروژ مرتکب شد، حزب سیاسی که به تحریم‌ها علیه اسرائیل رای داد، «یک فرد مسلح» تنها از طرف اسرائیل به آن حزب پاسخ داد و ۷۷ بچه را کشت. این چیزی است که اسرائیل همیشه انجام می‌دهد. آن‌ها از میان کودکان به دنبال قربانیان خود می‌گردند. این همان کاری است که هر روز در غزه انجام می‌دهد یا آن که در نروژ هم آن را انجام داد. این همان واقعه مشابهی است که در ساندی هوک رخ داد. هیچ کس دیگر داستان «یک مرد مسلح» را باور نمی‌کند، نه در تیراندازی گبی گیفوردز، نه در جریان تیراندازی در سینما در آورورا، نه ماجرای تیراندازی برویک و نه حادثه کانتیکت.

پس از مصاحبه هریس، اعضا مهم و نظامی و جامعه اجرای قانون امریکا با تارنمای وتران تودی تماس گرفتند و از تحلیل او حمایت کامل به عمل آوردند.

با گذشت روزها، مسائل مهم دخیل در حمله تروریستی ساندی هوک به عنوان داستنی نقل می‌شود که موضوع «فرد مسلح تنها» را «رد می‌کند.» بر اساس روایت رسمی این جریان، آدام لانزا در حالی که شناسنامه برادر خود را به همراه داشت پیدا شد و این شناسنامه دزیده نشده بود. با این حال، برادر بزرگ‌تر او «رایان» که به گفته مقام‌ها با او همکاری داشت، ادعا می‌کند که از سال ۲۰۱۰ او را ندیده است. آدام این شناسنامه را از کجا به دست آورد؟

همچنین بر اساس داستان رسمی این ماجرا، آدام لانزا لباس مشکی و جلیقه ضد گلوله بر تن داشت و ماسک بر چهره زده بود. چرا می‌خواست هویت خود را پنهان کند و چرا اگر می‌خواست خود را بکشد، جلیقه ضد گلوله بر تن کرد؟

بر اساس آزمایش‌های پزشکی همه جراحات یا اسلحه دیگری ایجاد شد و اف بی آی می‌گوید مدرسه با یک تفنگ کالیبر ۲۲۳ اشغال شد. با این حال، جسد آدام لانزا در مدرسه با هفت‌تیر در مدرسه یافت شد در حالی که تفنگ در صندوق عقب ماشین او بود. پس او نمی‌توانست احتمالا با آن تفنگ‌شلیک کرده و مرتکب آن جنایت‌ها شده باشد. پس چه کسی آن قتل‌عام را مرتکب شد؟

همچنین بر اساس گزارش رسمی، قتل‌ها تنها به دو کلاس محدود بود. پس چرا به بسیاری از دانش آموزان گفته شد هنگام ترک کلاس چشمان خود را ببندند؟

همچنین روز جمعه اعلام شد که جوآنا دیوناتو، مدیر مدرسه بیمار است. بنا بر این، او باید به شدت بیمار می‌بود. اما برای انجام مصاحبه کاملا سالم و سر حال بود.

چرا همواره گزارش‌ها از آن حکایت دارند که خانم لانزا معلم مهد کودک بود و در مدرسه کشته شد، اما گزارش رسمی جدید می‌گوید او با ماجرای مدرسه ارتباطی نداشت و در خانه خود کشته شد؟

برای گزارش دوست دختر آدام لانزا و دوست دیگر او که در نیو جرسی گم شدند چه اتفاقی افتاده است؟


برای آن مرد هیزم‌شکن که کافشن مشکی بر تن داشت و بیرون از مدرسه دستگیر شد چه اتفاقی افتاد؟ او در ئاقع بع والدین شلیک کرد. او که بود و در آن جا چه کار می‌کرد؟

برای آن وانت مشکی یا خودرو شاسی بلندی که پلیس در پارکینگ محاصره کرد یا آن خودرو با شیشه‌های مشکی چه اتفاقی افتاد؟

بر اساس گزارش رسمی، نانسی لانزا کلکسیونر اسلحه بود که از قانون فرمان‌برداری می‌کرد. اما چون افراد ۲۰ ساله در ایالت کانتیکات اجازه خرید سلاح یا مهمات و یا حمل سلاح را ندارند، چرا او به پسر «متوهم» خود اجازه داد به سلاح یا مهمات دسترسی داشته باشد؟


کودکی ادعا می‌کند صدای فردی را شنید که می‌گفت «دست‌ها بالا» و فردی دیگر جواب داد «شلیک نکن». این امر نشان می‌دهد که پلیس مظنون را در داخل مدرسه دستگیر کرد. بنا بر این، اگر او آدام لانزا بود، او چگونه خود را پس از دستگیری کشت؟

کودک دیگری ادع می‌کند که او مردی را دید که با دست‌بند بر روی زمین خوابانده شده بود. بار دیگر، این مساله نیز نشان می‌دهد که پلیس مظنون را دستگیر کرد. اگر او آدام لانزا بود، آنگا چگونه خود را کشت؟

آیا منطقی است که یک فرد ۲۰ ساله دو تپانچه و صدها مهمات با خود حمل کند در حالی که جلیقه ضد گلوله بر تن و ماسک بر چهره دارد؟

آیا مدرسه یک یا چند دروبین امنیتی داشت؟ دوربین‌ها چه چیزی را نشان می‌دهند؟

یک افسر پلیس در مدرسه گفت «ما یک مظنون را به زمین خواباندیم». او که بود؟ خوابندن فردی بر روی زمین در این شرایط یعنی دستگیر کردن او نه مرگ او.

چرا هنوز رایان لانزا و هم اتاقی‌های او در زندان هستند و پلیس تظاهر می‌کند که زندانی بودن آن‌ها به نفع خودشان است؟

آیا این یک تصادف است که برادر نانسی لانزا، جیمز چمپیون، پلیس کینگ‌استون است و در خانه مجاور خانه پیشین لانزا سکونت دارد؟

این تنها درصد کوچکی از بی‌نظمی‌ها در چیزی است که اکنون به نظر می‌رسد پوشش و مخفی‌کاری باشد تا تحقیق.

در حقیقت، جامعه از شنیدن داستان‌هایی درباره «یک مرد مسلح» خسته شده‌اند.

ساده‌ترین چیز‌ها به کنار گذاشته می‌شوند و چیزی را که به ما گفته می‌شود بدون آن که بدانیم چه کسی از این میان سود می‌برد، چه کسی از دست می‌دهد و «چرا حالا»؟

آیا حق با هریس است؟ آیا اسرائیل دستور کشتار بیست کودک بی‌گناه را می‌دهد تا هدفی سیاسی به دست آورد؟ آیا پیشتر هم رژیم اسرائیل چنین کاری کرد؟

لحظاتی پیش هریس به من زنگ زد. من از او پرسیدم که آیا ساعت‌ها بعد آیا از این اظهارات خود حمایت می‌کنند؟

پاسخ او ساده بود: «شما طبق معمول به عنوان بخشی از یک مبادله کودکان را می‌کشید. نباید متعجب باشید وقتی کودکان به قتل رسیده‌اند مردم به شما نگاه کنند.»

منبع: پرس تی وی
چهارشنبه 29/9/1391 - 11:4
خواص خوراکی ها
خداوند گیاهانی آفریده که سرشار از ویتامین C، کافئین، منیزیم، آهن و مواد مغذی دیگر هستند که با خستگی مقابله می‌کنند و انقباض عضلانی را کاهش می‌دهند. جوشاندهٔ این گیاهان خستگی‌هایتان را برطرف می‌کند و شما را به آرامش می‌رساند.

 

جوشاندهٔ رزماری

ساقه و برگ‌های گیاه رزماری تقویت کننده‌اند. زمانی که احساس خستگی زیادی می‌کنید این گیاه به شما کمک می‌کند تا خستگی‌هایتان را به دست باد بسپارید.

روش تهیه:

۳۰ گرم ساقهٔ رزماری را در یک لیتر آب در حال جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. محلول را صاف کنید و به مدت یک ماه، قبل از غذا یک فنجان بنوشید، یعنی روزی ۳ فنجان. باید بدانید که گیاه رزماری مشکلات گوارشی را نیز برطرف می‌کند.

توجه داشته باشید که این گیاه برای افرادی که سابقه بیماری صرع یا غش داشته دارند و همچنین برای زنان باردار و کودکان توصیه نمی‌شود.

جو دو سر حاوی ویتامین E، پروتئین و مواد معدنی است که بدن را تقویت می‌کنند. زمانی که دچار خستگی فیزیکی یا روحی گذرا شده باشید این جوشانده به کمکتان می‌آید

جوشاندهٔ پرتقال

دلیل اینکه پرتقال خستگی را از بین می‌برد این است که در هر ۱۰۰ گرم این میوه حدود ۵۳ میلی گرم ویتامین C وجود دارد. روزانه یک عدد پرتقال نیاز روزانهٔ ما را به این ویتامین تأمین می‌کند. زمانی که احساس خستگی فیزیکی می‌کنید به سراغ پرتقال بروید و این معجون را تهیه و میل کنید.

روش تهیه:

آب یک عدد پرتقال را بگیرید و داخل یک فنجان بریزید. یک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید. فنجان را با آب جوش پرکنید و هم بزنید. قبل از رفتن به رختخواب این معجون را میل کنید. اگر زیاد خسته شده‌اید این جوشانده را تا وقتی که حالتان بهتر بشود تهیه و میل کنید. هیچ مورد منع مصرفی برای این جوشانده وجود ندارد و به دلخواه خود می‌توانید میزان آب پرتقال و عسل را تغییر دهید.

جوشاندهٔ گیاه جینسینگ

۳ تا ۸ درصد ریشهٔ گیاه جینسینگ از ماده‌ای به نام «جینسنوزید» تشکیل شده است که یک مادهٔ تقویت کننده محسوب می‌شود. این گیاه همچنین حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی است. زمانی که دچار خستگی‌های گذرا هستید یا دورهٔ نقاهت بیماری را می‌گذرانید جوشاندهٔ این گیاه می‌تواند کمکتان کند.

روش تهیه:

۳ گرم ریشهٔ خرد شدهٔ گیاه جینسنگ را با یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و صبح‌ها یک فنجان بنوشید. می‌توانید از این جوشانده حداکثر به مدت ۱۵ روز استفاده کنید.

این گیاه همچنین ضداسترس است. اما باید بدانید که مصرف طولانی مدت آن باعث تحریک اعصاب شود. توجه داشته باشید که مصرف جینسینگ به زنان باردار، کودکان زیر ۱۶ سال و همچنین برای افرادی که دچار بی‌خوابی، فشارخون بالا یا سابقهٔ بیماری سرطان سینه دارند توصیه نمی‌شود.

جوشاندهٔ جو دو سر

جو دو سر حاوی ویتامین E، پروتئین و مواد معدنی است که بدن را تقویت می‌کنند. زمانی که دچار خستگی فیزیکی یا روحی گذرا شده باشید این جوشانده به کمکتان می‌آید.

روش تهیه:

به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه یک قاشق غذاخوری جود دو سر خشک را با یک لیتر آب جوش بجوشانید. محلول را از صافی رد کنید و هر روز یک فنجان از این جوشانده را به مدت یک ماه میل کنید. اگر اندازه‌های داده شده را به درستی رعایت کنید به هیچ نوع مسمومیتی دچار نخواهید شد. تاکنون هیچ مورد منع مصرف یا تأثیر منفی برای جو دوسر گفته نشده است. باید بدانید که جو دو سر خواص ضداسترسی نیز دارد.

دارچین باعث تحریک بدن می‌شود و خستگی را رفع می‌کند. زمانی که احساس خستگی جزئی می‌کنید با سراغ دارچین بروید

چای سبز با نعنا

برگ‌های چای سبز حاوی کافئین و ویتامین‌های A، C و E می‌باشند. زمانی که احساس خستگی می‌کنید بدون معطلی به سراغ چای سبز بروید.

روش تهیه:

یک قاشق چای‌خوری چای سبز را در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. چای را صاف کنید و مقداری نعنا به آن اضافه کنید. این کار باعث می‌شود که خواص تقویت‌کنندگی چای سبز بیشتر شود. روزانه قبل از ساعت ۵ بعد از ظهر ۲ تا ۳ فنجان چای سبز بنوشید.

توجه داشته باشید که زنان باردار و کودکان باید مصرف چای سبز را محدود کنند. اگر دچار کم خونی هستید بیش از ۴ فنجان در روز از این چای ننوشید. باید بدانید که چای سبز خواص ضدپیری دارد و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.

جوشاندهٔ دارچین

دارچین باعث تحریک بدن می‌شود و خستگی را رفع می‌کند. زمانی که احساس خستگی جزئی می‌کنید با سراغ دارچین بروید.

روش تهیه:

برای هر فنجان آب سرد ۲ قاشق چای‌خوری پُر، چوب دارچین بریزید در ظرف را بگذارید و اجازه دهید با شعلهٔ کم بجوشد. زمانی که آب به جوش آمد شعله را خاموش کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. روزانه ۴ فنجان از این جوشانده به صورت سرد یا داغ میل کنید تا احساس خستگیتان از بین برود.

توجه داشته باشید که مورد منع مصرف برای استفاده از دارچین وجود ندارد. اما بیش از میزان ذکر شده نیز مصرف نکنید. این ادویهٔ معطر و پرطرفدار همچنین مشکلات دستگاه گوارش و بی‌اشتهایی را برطرف می‌کند.
چهارشنبه 29/9/1391 - 11:2
اخبار
به نقل از تورنتو استار، محققان دانشگاه گرانادا اسپانیا از شیوه ترموگرافیك ( گرما سنجی) برای مطالعه تغییرات حرارت نقاط متفاوت بدن هنگام فعالیت های مختلف استفاده كردند.

در روش ترموگرافیك از دستگاه های ویژه ای برای عكسبرداری از حرارت متصاعد شده از هر سوژه مورد مطالعه استفاده می شود.

هنگام دروغ گفتن كدام قسمت بدن انسان گرم می شود؟ ظاهرا افسانه پینوكیو چندان از واقعیت دور نیست.

براساس تحقیق دانشگاه گرانادا هنگامی كه دروغ می گوییم بینی ما اندكی گرمتر می شود همچنین عضلات اوربیتال در گوشه داخلی چشم.

احتمالا این پدیده ناشی از سرعت جریان خون است اما به فعالیت اینسولار مغز نیز ارتباط دارد. اینسولار جزیی از سیستم تشویقی مغز بوده و فقط هنگام احساسات واقعی واكنش نشان می دهد.

در عین حال، در ردیابی و تنظیم حرارت بدن نیز نقش دارد. در واقع، نوعی نشانگر از وضعیت بدن است كه سوژه را از احساسات واقعی اش آگاه می سازد.

حتی اگر تصور كنید كه دروغ شما پذیرفته شده است اما كورتكس ایسولار مغز همواره واقعیت را می داند و می تواند حتی نشانه هایی ظاهری را با تغییر حرارت برخی از نقاط صورت از جمله بینی بروز دهد.

با اینكه نتیجه این تحقیق قابل توجه است اما كمتر احتمال دارد كه بتوانیم برای تشخیص دروغ یا حقیقت گویی شخصی بینی او را دست بزنیم

چهارشنبه 29/9/1391 - 10:57
سياست
حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: به جاست که یاد کنم از خون شهدای بسیجی و نیروی انتظامی و خود مجروحان نهادهای مقدس که سه سال قبل در این ایام در راه مقابله با کودتای خزنده فتنه 88 بر زمین ریخت؛ کودتایی که تا پرچم دولت وحدت ملی طراحی شد و با نامه بدون سلام و والسلام کلید خورد.

وی در ادامه افزود: هفته گذشته، حادثه‌ای در پایتخت رخ داد که انتشار عمومی آن افکار عمومی را جریحه‌دار کرد. چند جوان ناپاک با ایجاد رعب و وحشت به اخاذی از یک رهگذر پرداختند که انتشار این تصاویر باعث شد نیروی انتظامی در اقدامی قابل تقدیر، به سرعت متهمان را بازداشت و تحویل دستگاه قضایی کند.

رسایی ادامه داد: رئیس محترم دستگاه قضایی نیز در اقدامی قابل تحسین با قاطعیت از صدور اشد مجازات برای متهمانی که آرامش جامعه را بر هم زدند در آینده نزدیک خبر داده است، که ما نه برای این اقدام بلکه برای بسیاری از اقدامات دیگر از این دستگاه محترم سپاسگزاریم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه لازم می‌دانم در خصوص موضوع دیگری که از نظر وسعت فاجعه و نوع جرم، بسیار بزرگ‌تر از اخاذی همراه با ایجاد رعب ووحشت بوده صحبت کنم، اظهار داشت: ام‌الفسادی پس از دو دهه فساد و تباهی، نهایتا وقتی در حوادث فتنه 88 نشان داد که تبدیل به یک غول مفسد شده، با توصیه و مشورت بزرگترش از کشور گریخت؛ آقا زاده فراری وقتی پس از سه سال اقامت در کشور روباه پیر(انگلیس) مورد همه نوع بهره‌برداری قرار گرفت، در آستانه دادگاهی که حاشیه‌های اسناد آن در قالب چند نوار صوتی، امروز در فضای مجازی منتشر می‌شود، باز با توصیه و سفارش همان بزرگترش به داخل کشور بازگشت، چرا که پدر احساس می‌کرد در سرِ هم‌بندی پرونده پسر، احتمالا موفق خواهد بود.

وی در ادامه افزود: با تمام احترامی که برای دستگاه قضایی قائل هستم اما متاسفانه باید بگویم که انگار حدس پدر، نزدیک به واقعیت شده است؛ آقازاده مفسد که پرونده‌های فساد اقتصادی، سیاسی، امنیتی و موارد دیگر را از سال‌های ریاست پدر بر امور اجرایی کشور در کارنامه دارد و همواره از مصونیت آهنین برخوردار بوده در فتنه 88 با تمام قدرت، مدیریت کودتای آن سال را بر عهده گرفت.

رسایی ادامه داد: فقط در یک قلم اسناد به دست آمده از دانشگاه آزاد نشان می‌دهد که وی در روزهای پس از انتخابات 88، صدها میلیون تومان به اراذل و اوباش پرداخت کرد تا برخی از میادین، بانک‌ها و اماکن عمومی را به آتش بکشند و ایجاد رعب و وحشت کنند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه توقع این بود که چنین متهمی پس از سه سال فرار و اقامت در کشور متخاصم، زمانی که به کشور بازمی‌گردد بازداشت شود، تصریح کرد: اما آقازاده فراری به محض ورود به جای زندان به منزل پدر رفت؛ در همان شب تمام آموزش‌های لازم را از وکلای اجیر شده دید و با وعده اینکه بعد از چند روز آزاد می‌شود به دستگاه قضایی و امنیتی تحویل شد؛ فشارهای زیادی متوجه دستگاه قضایی شد که این دستگاه مقاومت کرد. شاه کلید کودتای 88 علی‌رغم اینکه در مرحله بازجویی است نه تنها ملاقات داشت بلکه دائما از طریق تلفن با همان مشاور عالی‌اش در ارتباط بود و رهنمود می‌گرفت.

رسایی ادامه داد: کار به شورای امنیت کشور کشیده شد؛ با ورود این شورا نهایتا مهدی هاشمی تنها 2 ماه در زندان ماند، مهدی حتی یک بار وقتی در برابر روند درست قضایی و اسناد متقن قضایی کم آورد در همان مکالمات تلفنی به بهانه بیماری قلبی، خود را به بیمارستان رساند، قرار بود از بیمارستان به خانه پدر برود که نهایتا توسط ماموران ذی‌ربط از بیمارستان، دزدیده! و به زندان بازگردانده شد؛ همین حرکت نشان می‌دهد دستگاه قضایی و امنیتی کشور تا چه اندازه در پرونده این آقازاده، زیر فشار یک خانواده اختاپوسی بوده است.

وی با بیان اینکه براساس اطلاعات موثق، هنوز تحقیقات در پرونده وی به اتمام نرسیده و برخی از مرتبطین سفید وی، تازه بازداشت شده‌اند که اطلاعات مهمی از آنها به دست آمده است، افزود: اما شاهدیم که وی با وثیقه‌ای که هیچ ارتباطی با جرم ندارد، نهایتا با فشارهای بسیار زیاد آزاد می‌شود و وکیل وی امروز اعلام می‌کند که مهدی، دیگر به زندان بازنمی‌گردد.

رسایی با بیان اینکه مخاطب بنده دستگاه قضایی است، اظهار داشت: از تلاش‌های دستگاه قضایی و آیت الله آملی لاریجانی سپاسگزارم، ضمن آنکه می‌دانم این فشارها بیشتر از این خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس اطلاعات موثق، مشاوران مهدی هاشمی که او را فراری داده و بعد از سه سال برگرداندند، اکنون تمام تلاش‌های خود را کرده و می‌کنند تا پرونده مهدی هاشمی را به ابعاد سیاسی آن منحصر کنند؛ براساس این اسناد از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند تا از مفاسد اقتصادی و امنیتی وی عبور شود و موضوع اصلی پرونده مهدی هاشمی فقط مسائل سیاسی باشد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه فساد مهدی هاشمی قبل از آنکه سیاسی و امنیتی باشد اقتصادی است، اظهار داشت: امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به لشکر یزید فرمود "شکم‌هایتان از حرام پر شده که کلام حق را نمی‌فهمید" و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که "فساد اقتصادی؛ فساد سیاسی، اخلاقی، اعتقادی و امنیتی را به دنبال دارد"؛ حال سوال اینجاست که براساس اصل 19 قانون اساسی، مردم از هر قوم و قبیله‌ای که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و سلب امتیاز نخواهند شد و اصل 20 قانون اساسی نیز اذعان دارد که همه افراد تحت حمایت قانون هستند، آیا اصل 19 و 20 قانون اساسی درباره این آقا‌زاده که 13 عنوان اتهامی دارد، از جمله اخلال در نظام اقتصادی، جاسوسی و همکاری با دولت‌های بیگانه در مورد مهدی هاشمی رعایت شده است؟

وی افزود:آیا فرد دیگری که از نژاد هاشمی رفسنجانی نبود و این همه موارد اتهامی داشت در مرحله تحقیقات به خانواده‌اش اجازه ملاقات می‌دادید؟ پدرش اجازه می‌یافت به صورت خصوصی با متهم مذاکره کند؟ آیا بیم تبانی و امحا اسناد از بین رفته که اجازه دادید تحقیقات ادامه نیابد؟

رسایی با بیان اینکه اکثر قراردادهای نفتی و گازی مربوط به دوره حضور مهدی هاشمی در فساد نفتی وجود دارد، اظهار داشت: پاسخ قوه قضاییه به اظهارات متهم که در فضای مجازی منتشر شده چیست؟ آیا تحقیقات دراین باره انجام شده که وی آزاد شده است؟ اگر عزم جدی برای پیگیری وجود دارد که ان‌شاالله هم همینطور هست، آیا دستگاه قضایی به سازمان‌های تحت امرش دستور داده تا مدارکی که در اختیار دارند به این دستگاه اطلاع دهند؟

وی در خاتمه گفت: بنده هفته آینده نیز نطق دارم و امیدوارم که این موضوع پیگیری شده باشد، در غیر این صورت آن را دوباره مطرح خواهم کرد
چهارشنبه 29/9/1391 - 10:54
آموزش و تحقيقات
محققان پس از تحلیل فسیلهای استخوان یک دایناسور در تانزانیا که آن را در دهه 1930 کشف کرده بودند به این نتیجه رسیدند که یک دایناسور چهارپا اندازه سگ نژاد لابرادور با یک دم بلند اولین نژاد از دایناسورهای روی زمین بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قدیمی ترین دایناسور روی زمین که اکنون Nyasasaurus parringtoni نامگذاری شده روی زمینی قدم گذاشته که با شرایط امروز آن متفاوت بوده است. این دایناسور بین 240 تا 245 میلیون سال پیش وقتی که هنوز قاره های سیاره زمین از هم جدا نشده بودند در زمین زندگی می کرد.

براساس تخمینهای محققان این دایناسور وقتی در حالت ایستاده بود بین 2 تا 3 متر طول داشته و وزن آن بین 20 تا 60 کیلوگرم بوده است.

استرلین نسبیت زیست شناس پست دکترا در دانشگاه واشنگتون به عنوان رئیس این گروه تحقیقاتی اظهار داشت: اگر این دایناسور که به تازگی Nyasasaurus parringtoni نامگذاری شده اولین دایناسور روی زمین نیست، از نزدیک ترین اقوام اولین دایناسورهای روی زمین است.

 

 

نتایج این تحقیقات به طور مشروح در مجله مقالات زیست شناسی منتشر شده است.

نتایج این تحقیقات براساس چند استخوان معدود انجام شده است، استخوان بازو و شش مهره این دایناسور برای تحقیقات مورد استفاده قرار گفته است، اگرچه نسبیت اشاره کرده است که قسمت اعظم دانش ما درباره دایناسورها از همین تعداد فسیل در دسترس قرار گر فته است. تنها تعداد بسیار معدودی اسکلت نسبتا کامل دایناسورها تاکنون کشف شده است.

محققان برای این تحقیق می بایست این امر را مشخص کنند که آیا این استخوان ها به واقع متعلق به یک دایناسور است و یا این که این حیوان چه مدت زمان پیش می زیسته است.

آنها تاریخ این فسیل را برحسب لایه های سنگی که در آن کشف شده و سن لایه های بالایی آن تعیین کردند و همچنین به بررسی و مقایسه سن سنگها با لایه های مشابه و بقایای مشابه حیوانات که در سراسر کره زمین کشف شده بود، پرداختند.

آنها اطمینان دارند که این فسیلها متعلق به یک دایناسور است چرا که چندین سرنخ گویای این مطلب است. برای مثال دایناسورها سریع رشد می کنند و استخوانهای بازو متقاطع نشان می دهد که بافت استخوان به صورت ناگهانی رشد کرده است.

هانس دیتر سوس دیرینه شناسی که عضوی از این تحقیقات نبوده است با تعیین سن این دایناسور موافق است. وی در این رابطه اظهار داشت که اولین بار این استخوانها را در دهه 1970 مشاهده کرده است اما در آن زمان هیچ کدام از همکاران وی این مسئله را قبول نداشتند که این دایناسورها در اولین دوره های زمین شناختی می زیسته اند.

وی افزود: برای تصدیق رابطه بین این دایناسور و سایر دایناسورهای کشف شده نیاز به کشف استخوانهای بیشتری است.

سه شنبه 21/9/1391 - 17:18
اخبار
درحالی که چندی پیش دانشمندان استرالیا از کشف یک جزیره که وجود نداشت خبر دادند کتابدار یک موزه در استرالیا موفق به حل راز این جزیره موهوم و شبح وار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ثبت این جزیره در سال 1876 توسط خدمه یک کشتی صید ماهی صورت گرفت که در اصل آنها یک توده خاکی را به عنوان جزیره سندی نامگذاری کردند که در میانه راه استرالیا و نیوکالدونیا از جزایر تحت حاکمیت دولت فرانسه قرار دارد.

اگرچه این جزیره صدها سال در نقشه ها ظاهر شده است، اما اخیرا یک گروه از دانشمندان استرالیایی که به جستجوی این جزیره رفته بودند دریافتند که این جزیره اصلا وجود ندارد. این درحالی است که در نقشه ها، این جزیره مساحتی معادل 155 کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است.

برخی اعتقاد دارند که این جزیره درمیان جزایر شبحی قرار می گیرد.

جزایر شبحی، جزایری هستند که در باور عمومی وجود دارند و برای یک دوره زمانی ( گاهی چند قرن) در طول ثبت تاریخ در نقشه ها ظاهر می شوند اما بعدها ثابت می شود که این جزایر وجود نداشته اند.

در حقیقت این جزایر گمشده جزایر یا اقلیمهایی هستند که از نظر برخی در دوره هایی از تاریخ وجود داشته اند و گاهی آنها را با اسطوره ها و افسانه های باستانی نسبت می دهند.

شان هیگینز کتابدار موزه آکلند که به ماجرای جزیره مرموز و موهوم علاقمند شده بود، اعتقاد دارد که این راز را حل کرده است.

وی اظهار داشت که کاپیتان کشتی " Velocity" در یک نقشه نیروی دریایی چند جزیره کوچک شنی را گزارش کرده بود در حالی که ویژگیهای نامتعارف آن توسط خدمه کشتی طی زمان به عنوان یک جزیره ثبت شده است.

نقشه نیروی دریایی بریتانیا در سال 1908

هیگینز اضافه کرد: تاجایی که اطلاع دارم این جزیره توسط این کشتی به ثبت رسیده است. فرض من این است که آنها در آن زمان یک خطر را ثبت کرده اند. حتی ممکن بود که صخره با ارتفاع اندک را ثبت کنند و یا گمان کنند که یک صخره مشاهده کرده اند. شاید آنها در موقعیت درستی قرار نداشتند البته در این میان احتمالات دیگری را هم باید در نظر گرفت.

این کتابدار یادآور شد: اما آنچه که ما امروز داریم نقطه هایی روی نقشه است که روزی به عنوان جزیره ثبت شده و به نظر می رسد در طول زمان در نقشه های دیگر نیز به طور دقیق نسخه برداری شده است.

وی در پاسخ به این که آیا این احتمال وجود دارد که جزایر دیگری هم از دست وجود داشته باشند گفت: به طور قطع چنین است و این امر احتمالات دیگری را پیش روی ما می گذارد.

این جزیره موهوم دست کم از سال 2000 در نشریات علمی ظاهر شده است، این نقشه در نقشه یاهو، گوگل، بینگ هم مشاهده می شود ؛ اما درشرایطی که این جزیره فرضی در قلمرو فرانسه قرار دارد نقشه های رسمی فرانسه آن را نشان نداده اند.

سه شنبه 21/9/1391 - 17:16
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته