• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
عضویت در خبرنامه
برای مشاهده معانی و تفاسیر هر آیه بر روی متن آیه کلیک نمایید.
سوره : البقرة  آیه شماره : 216
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : البقرة  آیه شماره : 216
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : البقرة  آیه شماره : 229
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِذَا تَدَايَنتُم بِدَيْنٍ إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى فَاكْتُبُوهُ وَلْيَكْتُب بَّيْنَكُمْ كَاتِبٌ بِالْعَدْلِ وَلاَ يَأْبَ كَاتِبٌ أَنْ يَكْتُبَ كَمَا عَلَّمَهُ اللّهُ فَلْيَكْتُبْ وَلْيُمْلِلِ الَّذِي عَلَيْهِ الْحَقُّ وَلْيَتَّقِ اللّهَ رَبَّهُ وَلاَ يَبْخَسْ مِنْهُ شَيْئًا فَإن كَانَ الَّذِي عَلَيْهِ الْحَقُّ سَفِيهًا أَوْ ضَعِيفًا أَوْ لاَ يَسْتَطِيعُ أَن يُمِلَّ هُوَ فَلْيُمْلِلْ وَلِيُّهُ بِالْعَدْلِ وَاسْتَشْهِدُواْ شَهِيدَيْنِ من رِّجَالِكُمْ فَإِن لَّمْ يَكُونَا رَجُلَيْنِ فَرَجُلٌ وَامْرَأَتَانِ مِمَّن تَرْضَوْنَ مِنَ الشُّهَدَاء أَن تَضِلَّ إْحْدَاهُمَا فَتُذَكِّرَ إِحْدَاهُمَا الأُخْرَى وَلاَ يَأْبَ الشُّهَدَاء إِذَا مَا دُعُواْ وَلاَ تَسْأَمُوْاْ أَن تَكْتُبُوْهُ صَغِيرًا أَو كَبِيرًا إِلَى أَجَلِهِ ذَلِكُمْ أَقْسَطُ عِندَ اللّهِ وَأَقْومُ لِلشَّهَادَةِ وَأَدْنَى أَلاَّ تَرْتَابُواْ إِلاَّ أَن تَكُونَ تِجَارَةً حَاضِرَةً تُدِيرُونَهَا بَيْنَكُمْ فَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ أَلاَّ تَكْتُبُوهَا وَأَشْهِدُوْاْ إِذَا تَبَايَعْتُمْ وَلاَ يُضَآرَّ كَاتِبٌ وَلاَ شَهِيدٌ وَإِن تَفْعَلُواْ فَإِنَّهُ فُسُوقٌ بِكُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَيُعَلِّمُكُمُ اللّهُ وَاللّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ
سوره : البقرة  آیه شماره : 282
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : آل عمران  آیه شماره : 10
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : آل عمران  آیه شماره : 64
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : آل عمران  آیه شماره : 116
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : آل عمران  آیه شماره : 120
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : آل عمران  آیه شماره : 144
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : آل عمران  آیه شماره : 177
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : النساء  آیه شماره : 19
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : النساء  آیه شماره : 20
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : النساء  آیه شماره : 36
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : المائدة  آیه شماره : 17
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ لاَ يَحْزُنكَ الَّذِينَ يُسَارِعُونَ فِي الْكُفْرِ مِنَ الَّذِينَ قَالُواْ آمَنَّا بِأَفْوَاهِهِمْ وَلَمْ تُؤْمِن قُلُوبُهُمْ وَمِنَ الَّذِينَ هِادُواْ سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ سَمَّاعُونَ لِقَوْمٍ آخَرِينَ لَمْ يَأْتُوكَ يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ مِن بَعْدِ مَوَاضِعِهِ يَقُولُونَ إِنْ أُوتِيتُمْ هَـذَا فَخُذُوهُ وَإِن لَّمْ تُؤْتَوْهُ فَاحْذَرُواْ وَمَن يُرِدِ اللّهُ فِتْنَتَهُ فَلَن تَمْلِكَ لَهُ مِنَ اللّهِ شَيْئًا أُوْلَـئِكَ الَّذِينَ لَمْ يُرِدِ اللّهُ أَن يُطَهِّرَ قُلُوبَهُمْ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ
سوره : المائدة  آیه شماره : 41
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : المائدة  آیه شماره : 42
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : المائدة  آیه شماره : 104
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الانعام  آیه شماره : 80
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الانعام  آیه شماره : 151
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الانفال  آیه شماره : 19
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : التوبة  آیه شماره : 4
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : التوبة  آیه شماره : 25
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : التوبة  آیه شماره : 39
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : يونس  آیه شماره : 36
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : يونس  آیه شماره : 44
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : هود  آیه شماره : 57
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : النحل  آیه شماره : 20
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : النحل  آیه شماره : 70
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : النحل  آیه شماره : 73
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : النحل  آیه شماره : 78
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الاسراء  آیه شماره : 74
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الكهف  آیه شماره : 33
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الكهف  آیه شماره : 71
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الكهف  آیه شماره : 74
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : مريم  آیه شماره : 9
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : مريم  آیه شماره : 27
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : مريم  آیه شماره : 42
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : مريم  آیه شماره : 60
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : مريم  آیه شماره : 67
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : مريم  آیه شماره : 89
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الانبياء  آیه شماره : 47
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الانبياء  آیه شماره : 66
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّنَ الْبَعْثِ فَإِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن تُرَابٍ ثُمَّ مِن نُّطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ مِن مُّضْغَةٍ مُّخَلَّقَةٍ وَغَيْرِ مُخَلَّقَةٍ لِّنُبَيِّنَ لَكُمْ وَنُقِرُّ فِي الْأَرْحَامِ مَا نَشَاء إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى ثُمَّ نُخْرِجُكُمْ طِفْلًا ثُمَّ لِتَبْلُغُوا أَشُدَّكُمْ وَمِنكُم مَّن يُتَوَفَّى وَمِنكُم مَّن يُرَدُّ إِلَى أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِكَيْلَا يَعْلَمَ مِن بَعْدِ عِلْمٍ شَيْئًا وَتَرَى الْأَرْضَ هَامِدَةً فَإِذَا أَنزَلْنَا عَلَيْهَا الْمَاء اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ وَأَنبَتَتْ مِن كُلِّ زَوْجٍ بَهِيجٍ
سوره : الحج  آیه شماره : 5
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الحج  آیه شماره : 26
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الحج  آیه شماره : 73
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : النور  آیه شماره : 39
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : النور  آیه شماره : 55
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الفرقان  آیه شماره : 3
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : لقمان  آیه شماره : 33
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الاحزاب  آیه شماره : 54
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : يس  آیه شماره : 23
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : يس  آیه شماره : 54
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : يس  آیه شماره : 82
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الزمر  آیه شماره : 43
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : غافر  آیه شماره : 74
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الدخان  آیه شماره : 41
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الجاثية  آیه شماره : 9
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الجاثية  آیه شماره : 10
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الاحقاف  آیه شماره : 8
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : محمد  آیه شماره : 32
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الفتح  آیه شماره : 11
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الحجرات  آیه شماره : 14
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الطور  آیه شماره : 46
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : النجم  آیه شماره : 26
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : النجم  آیه شماره : 28
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : المجادلة  آیه شماره : 10
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : المجادلة  آیه شماره : 17
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الممتحنة  آیه شماره : 12
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : التحريم  آیه شماره : 10
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الانسان  آیه شماره : 1
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الانفطار  آیه شماره : 19
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .