سوره :
البقرة
آیه شماره :
178
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
5
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
128
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
154
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الانعام
آیه شماره :
93
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الحج
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
فاطر
آیه شماره :
18
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
غافر
آیه شماره :
16
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الشورى
آیه شماره :
11
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
ق
آیه شماره :
2
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الممتحنة
آیه شماره :
11
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .