• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
عضویت در خبرنامه
برای مشاهده معانی و تفاسیر هر آیه بر روی متن آیه کلیک نمایید.
سوره : البقرة  آیه شماره : 20
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : البقرة  آیه شماره : 70
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : البقرة  آیه شماره : 220
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
تِلْكَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ مِّنْهُم مَّن كَلَّمَ اللّهُ وَرَفَعَ بَعْضَهُمْ دَرَجَاتٍ وَآتَيْنَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ الْبَيِّنَاتِ وَأَيَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ وَلَوْ شَاء اللّهُ مَا اقْتَتَلَ الَّذِينَ مِن بَعْدِهِم مِّن بَعْدِ مَا جَاءتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَلَـكِنِ اخْتَلَفُواْ فَمِنْهُم مَّنْ آمَنَ وَمِنْهُم مَّن كَفَرَ وَلَوْ شَاء اللّهُ مَا اقْتَتَلُواْ وَلَـكِنَّ اللّهَ يَفْعَلُ مَا يُرِيدُ
سوره : البقرة  آیه شماره : 253
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
تِلْكَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ مِّنْهُم مَّن كَلَّمَ اللّهُ وَرَفَعَ بَعْضَهُمْ دَرَجَاتٍ وَآتَيْنَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ الْبَيِّنَاتِ وَأَيَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ وَلَوْ شَاء اللّهُ مَا اقْتَتَلَ الَّذِينَ مِن بَعْدِهِم مِّن بَعْدِ مَا جَاءتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَلَـكِنِ اخْتَلَفُواْ فَمِنْهُم مَّنْ آمَنَ وَمِنْهُم مَّن كَفَرَ وَلَوْ شَاء اللّهُ مَا اقْتَتَلُواْ وَلَـكِنَّ اللّهَ يَفْعَلُ مَا يُرِيدُ
سوره : البقرة  آیه شماره : 253
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : البقرة  آیه شماره : 255
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : النساء  آیه شماره : 90
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِنًا عَلَيْهِ فَاحْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ وَلاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاءهُمْ عَمَّا جَاءكَ مِنَ الْحَقِّ لِكُلٍّ جَعَلْنَا مِنكُمْ شِرْعَةً وَمِنْهَاجًا وَلَوْ شَاء اللّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَـكِن لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَآ آتَاكُم فَاسْتَبِقُوا الخَيْرَاتِ إِلَى الله مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ
سوره : المائدة  آیه شماره : 48
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الانعام  آیه شماره : 35
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الانعام  آیه شماره : 41
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الانعام  آیه شماره : 107
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الانعام  آیه شماره : 112
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الانعام  آیه شماره : 128
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الانعام  آیه شماره : 137
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الانعام  آیه شماره : 148
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الانعام  آیه شماره : 149
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الاعراف  آیه شماره : 188
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : التوبة  آیه شماره : 28
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : يونس  آیه شماره : 16
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : يونس  آیه شماره : 49
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : يونس  آیه شماره : 99
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : هود  آیه شماره : 33
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : هود  آیه شماره : 107
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : هود  آیه شماره : 108
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : هود  آیه شماره : 118
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : يوسف  آیه شماره : 99
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : النحل  آیه شماره : 9
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : النحل  آیه شماره : 35
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : النحل  آیه شماره : 93
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الكهف  آیه شماره : 29
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الكهف  آیه شماره : 29
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الكهف  آیه شماره : 39
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الكهف  آیه شماره : 69
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : المؤمنون  آیه شماره : 24
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الفرقان  آیه شماره : 10
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الفرقان  آیه شماره : 45
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الفرقان  آیه شماره : 57
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : النمل  آیه شماره : 87
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : القصص  آیه شماره : 27
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الاحزاب  آیه شماره : 24
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الصافات  آیه شماره : 102
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الزمر  آیه شماره : 68
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : فصلت  آیه شماره : 14
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الشورى  آیه شماره : 8
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الزخرف  آیه شماره : 20
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الفتح  آیه شماره : 27
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : المزمل  آیه شماره : 19
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : المدثر  آیه شماره : 37
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : المدثر  آیه شماره : 55
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الانسان  آیه شماره : 29
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : النبأ  آیه شماره : 39
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : عبس  آیه شماره : 12
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : عبس  آیه شماره : 22
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : التكوير  آیه شماره : 28
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الانفطار  آیه شماره : 8
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره : الاعلى  آیه شماره : 7
ریشه کلمه : شيأ
فعل : شى‏ء
معنی : «شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت، «شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده ‏شود. جمع آن اشياء
توضیح : اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مى‏شود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد. «شى‏ء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .