• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
عضویت در خبرنامه
    جستجو :
جلد سوم - صفحه 223 -  غفلت در نگرش چند بعدي به اسلام
صفحه : 223
غفلت در نگرش چند بعدي به اسلام
اين طايفه اي كه حالا پيدا شده اند و متدينند و انسان به آنها علاقه دارد لكن اشتباه كارند، مشتبه اند، انسان وقتي نگاه مي كند همه كتابهايشان را و همه نوشته هايشان را،چيزهايي كه در مجلات و در غير مجلات نوشته اند و اينها، مي بيند كه اصلا مطلبي نيست ؛اسلام آمده است كه آدم بسازد يعني يك آدمي كه طبقه نداشته باشد ديگر، همين رابسازد؛ يعني حيوان بسازد. اسلام آمده است كه انسان بسازد اما انسان بي طبقه ؛ يعني همين . يعني در اين زندگي يكجور زندگي بكنند و در اين عالم يك نحو زندگي بكنند؛ ويك دولت باشد و به اينها جيره بدهند، همه علي السوا جيره بدهند، و همه هم خدمت دولت را بكنند و اينها.
اينها كانه آيات و ضروراتي كه در همه اديان است ، آنها را نديده مي گيرند. آيات را،آنقدري را كه دلشان خواست و مي توانند، تاويل كنند به همين مطالب و آنهايي اش كه ديگر نمي توانند تاويل كنند، اصلا ذكري از آن نكنند، منسي (7) باشند. چنانچه آنها هم وقتي كه هرچه از آيات را كه مي شد برگرداني به آن معناي عرفاني كه آقا فهميده است ،ذكرش مي كرد و برمي گرداند به همان معناي عرفاني . ملاحظه مي فرماييد كه در قضيه
0وقت هم اعوجاج داشتند اما اين حرفها خيلي پيدا نشده بود" يك چيز تازه اي آورده بودند، گفتند: ما يك چيز تازه اي فهميديم ؛ گويا آن عبارت از اين است كه قيامت همين جا[ست ]؛ هر چه هست همين است ؛ اينكه قيامت است همين است . همين جا جزاست وهمين جا، هر كه هر چه هست ؛ ختم مي شود به همين . حيات يك حيات حيواني است ووقتي مرد تمام است ، مابقي اش همين جاست ديگر. نمي گفت قيامت را قبول ندارم ،مي گفت قيامت اينجاست . نه اينكه اصل آيات قيامت را من قبول ندارم ، مي گفت آيات قيامت هم مقصود همين جاست .