• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4
تعداد نظرات : 6
زمان آخرین مطلب : 5447روز قبل
ادبی هنری
به عزت وجلالت سوگند اگر از درم برانی این آستانه را ترك نخواهم كرد و دست از توسلت برنخواهم داشت چرا كه جود و كرمت را بسیار دیده ام حتی اگر مرا در غل و زنجیر افكنی و رحمتت را از من دریغ كنی و زشتی هایم را بر خلایق آشكار گردانی و آنگاه فرمان دهی به آتشم دراندازند و میان من و بندگانت جدایی افكنند،

هرگز از تو قطع امید نخواهم كرد!

 

چهارشنبه 30/2/1388 - 11:48
خاطرات و روز نوشت
                                         
   

بسم الله الرحمن الرحیم

27 اسفند 85 دیگه كم كم داشتیم آماده‌ی رفتن می شدیم.اتوبوبس ها اومده بودند و قرار بود همگی اتوبوس ها كه مسافرین اون ها معلمان مدارس ایرانی در دوحه بودند همدیگر رو در مرز بین عربستان و قطر ببینند.

ذوق و شوق عجیبی در دلمون بود.نمی دونستیم كه آیا مثل اولین باری كه به این سفر مشرف شدیم 12 روز حضورمون رو به خوبی استفاده می كنیم یا خیر.حركت ما از دوحه حدود ساعت 2 بعدازظهر بود و تا مرز عربستان نیز 1 ساعت بیشتر فاصله نبود.

حدود ساعت 3.30 بود كه به مرز رسیدیم و در حدود 4 ساعت در مرز معطل شدیم تا جایی كه نماز مغرب رو هم در نمازخانه مرز بجا آوردیم.

بعد از اون 4 ساعت بود كه تمام 5 اتوبوس از مرز عبور كرده و سفر ما در سرزمین پیامبر آغاز شد.

ادامه دارد....

شنبه 5/11/1387 - 10:11
ادبی هنری

ای بزرگ آموزگار شهادت.                 

ای حسین.ای سفینه النجاه.ای كه در برابر طوفان برباد دهنده‌ی انحراف برای همیشه تاریخ ایستادی.                                                                                                                ای حسین.ای كه تمامی قصرهای جنایت و قدرت تاریخ در سایه عظمت قیامت در بیابان تفتیده‌ی طف چنان تركه ای تكیده افتادن آغاز می كند.                                                  ای حسین.ای كه به انسان بودن،انسان زیستن و با عزت مردن معنا دادی و به آزادگی جان و با مرگ شكوهمندت به حیات زندگی بخشیدی.                                                                 ای ثارالله.ای كه با هر قطره خونت به ملتی حیات دادی و تاریخ را به خروش آوردی و جان فسرده‌ی عصری را گرم كردی.با ما سخن بگو ولی نه از آنچه در آن صحرای سوزان بر تو گذشت و نه از والاترین ارزش های كه خداوند به یمن وجودت یكجا در ساحل فرات بر فرشتگانش عرضه كرد تا دلیل سجده‌ی آنان باشد،چون همه را شنیده ایم و چون تو شهیدی هستی كه با خونت واژه ساختی،فرهنگ ساختی.با ما بگو كه امروز چه كنیم تا در بستر جاری زمان نور هدایتت شبستان ما را روشن نگاه دارد.به ما ایستادن بیاموز تا در برابر اغفال ماشین هولناك لذت های بی شور و بی روح،شعورمان به عزت تو اقتدا كند تا روحمان در پای سرگرمی های زندگی ذبح نشود.ای حسین.ای پیامبر بیداری.به ما شایستگی شناختت را عنایت كن تا در این روزگار پر از ابهام و آسیب در عمق وجدان خویش و در نهان خانه دلهایمان آتش عشقت را همچنان مشتعل نگاه داریم                                                                                  عرفان همت یار                                                                                               نوشته شده به تاریخ:10/11/1384
شنبه 7/10/1387 - 11:54
دعا و زیارت

بیش از 160 سال پیش اتفاقی در کشورمان رخ داد که در تاریخ منشأ حوادث بسیار شد. یک جوان شیرازی به نام علی محمد مدعی شد که باب(علم) امامان شیعه(ع) و نماینده آخرینشان،حجت ابن الحسن عسکری است. دیری نگذشت که پا فراتر نهاد و ادعای قائمیت و رسالت و حتی "ربوبیت" کرد و با آوردن کتاب، اسلام و قرآن جاویدان را منسوخ شمرد و این در حالی بود که او در بحث با عالمان شیعه در اصفهان و تبریز نتوانست آنان و بالتبع ملت مسلمان ایران را حتی نسبت به «بابیت» خویش متقاعد کند بلکه به دلیل اشتباه‌ها و تناقض‌هایی که در کارش مشهود بود، شبهه «خبط دماغ‌»اش را نیز در ذهن عالمان افکند و این، تازه جز تکذیب ادعاهایش در شیراز و تبریز بود لاجرم علما به دفع وی کمر بستند و حکومت ایران با فشار آنان وی را به بند کشید و دور از چشم مردم در گوشه‌ای از شمال ایران زندانی ساخت.

جمعی از سر سادگی و برخی به قصد شکار از آب گل آلود به جوان شیرازی گرویدند و این جا و آن جا به تبلیغ وی پرداختند. دوری باب از دسترس مردم نیز، زمینه را برای «افسانه سرایی» آنان جهت «بزرگنمایی» باب مساعد می‌ساخت. انگشت خارجی نیز در آن هنگامه بیکار نبود و دست‌هایی از درون حکومت (با «تعلل» در رفع عائله با بدتر از آن «تبانی» با بابیان) ماده فتنه را غلیظ می‌خواست.

اینک میان باب و یارانش با توده ملت که از علما خط می‌گرفت. شکافی افتاده بود که روز به روز بزرگتر می‌شد و از آنجا که بابیان، به بویه ی سلطنت بر ایران و جهان! دست بردار نبودند. کارشان به شورش بر ملت و دولت و آشوب و خونریزی در کشور، کشید. هر چند تقدیر الهی با تدبیرشان سازگار نبود و مرحوم امیرکبیر (رامرد اصلاحگر) که استقلال و تمامیت ارضی ایران را در آن شرایط پر‌آسیب از سوی شورشگران سخت در خطر می‌دید کمر به هدم بابیان بست و ضمن سرکوب آشوبشان در کشور، در شعبان 1266 باب را در تبریز اعدام، و شعبان سال بعد نیز حسینعلی بهاء (مؤسس بعدی بهائیت) را به عراق تبعید کرد و پس از عزل وی نیز، ناکامی بابیان در ترور شاه قاجار و گرفت و گیر سخت پس از آن، کار را به قلع و قمع بقایای این گروه کشانید و ایران اسلامی تا آغاز عصر پهلوی، از تاخت و تاز رسمی بابیان (و بهائیان) مصون ماند. بی‌آنکه «عناد» و «تضاد» این گروه‌ اندک شمار با ملت مسلمان ایران، پایان گیرد.

                                                                                   ادامه دارد............. 


دوشنبه 13/8/1387 - 11:1
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته