• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 25
زمان آخرین مطلب : 5055روز قبل
دعا و زیارت

بی حجاب بود. ولی بعد از یک مسافرت یكباره چادری شد.

خودش تعریف می‌كرد و می‌گفت ما اصلا اهل دین و مذهب نبودیم. یك بار برای تفریح با شوهرم به مشهد رفتیم و همه تفریحگاه ها را زدیم به هم و روز آخر كه می‌خواستیم به تهران برگردیم من از خیابان جلوی حرم عبور می‌كردم كه نگاهم به ایوان حضرت رضا علیه السلام افتاد. سلامی كردم و رد شدم.

شب در خواب دیدم كه حضرت رضا علیه السلام فرمودند كسی كه دعای «یا مَن تُحَلَّ بهِ عُقَدُ المَكارِه» را بخواند، ما دست او را می‌گیریم. بعد از بیدار شدن از خواب آن دعا را خواندم و تمام زندگیم متحول شد و روح دین بر زندگی ما حاكم شد.

ائمه حتی كوچكترین اظهار ارادت و محبتی را بی پاسخ نمی‌گذارند.

 

و اما دعای هفتم صحیفه سجادیه:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا من تحل به عقد المكاره ، و یا من یفثأ به حد الشدائد ، و یا من یلتمس منه المخرج الی روح الفرج . ذلت لقدرتك الصعاب ، و تسببت بلطفك الاسباب ، و جری بقدرتك القضاء ، و مضت علی ارادتك الاشیاء . فهی بمشیتك دون قولك مؤتمرة ، و بارادتك دون نهیك منزجرة . أنت المدعو للمهمات ، و أنت المفزع فی الملمات ، لا یندفع منها إلا ما دفعت ، و لا ینكشف منها إلا ما كشفت . و قد نزل بی یا رب ما قد تكأدنی ثقله ، و الم بی ما قد بهظنی حمله . و بقدرتك اوردته علی ، و بسلطانك وجهته الی . فلا مصدر لما اوردت ، و لا صارف لما وجهت ، و لا فاتح لما اغلقت ، و لا مغلق لما فتحت ، و لا میسر لما عسرت ، و لا ناصر لمن خذلت . فصل علی محمد و اله ، و افتح لی یا رب باب الفرج بطولك ، و اكسر عنی سلطان الهم بحولك ، و انلنی حسن النظر فیما شكوت ، و اذقنی حلاوة الصنع فیما سألت ، و هب لی من لدنك رحمة و فرجا هنیئا ، و اجعل لی من عندك مخرجا وحیا . و لا تشغلنی بالاهتمام عن تعاهد فروضك ، و استعمال سنتك . فقد ضقت لما نزل بی یا رب ذرعا ، و امتلأت بحمل ما حدث علی هما ، و أنت القادر علی كشف ما منیت به ، و دفع ما وقعت فیه ، فافعل بی ذلك و إن لم استوجبه منك ، یا ذاالعرش العظیم .

دوشنبه 31/3/1389 - 14:45
رمضان

ماه رمضان ماه خداست و ماه روزه، گرسنگى و تشنگى و مجاهده با نفس است و اجر آن مثل اجر مجاهد در راه خداست. باید از مرتبه صوم عوام (ترك آب و غذا) به صوم خواص (ترك آب و غذا با حفظ اعضا از خالفت‏خداوند) و سپس روزه خاص الخاص دست‏یافت كه آن پرهیز از آنچه دل را از خدا دور مى‏كند، است. تنها به یاد حق و مراقب حلال و حرام او باشیم. روزه صحیح در این ماه، روزه‏اى است كه اصلاح و تكمیل نفس انسان را در پى داشته باشد و عصیان و نافرمانى خدا در آن دیده نشود.

خطبه رسول اكرم‏ صلّى الله علیه وآله در آخرین جمعه ماه شعبان بیانگر اهمیت این ماه عظیم است. مهمانى خدا در روزهایى كه بهترین روزها و شب‏هایى كه اشرف شب‏هاست. دعا در رمضان مستجاب است... و بهترین عمل در این ماه دورى از محرمات الهى است.

میلاد امام حسن‏ علیه السلام در نیمه ماه رمضان است و شب‏هاى پرعظمت قدر در این ماه شریف قرار دارد; شب‏هایى كه بالاتر از هزار ماه است و سرنوشت انسان براى یك‏سال در آن رقم مى‏خورد.

شهادت مولاى متقیان على‏ علیه السلام در این ماه اتفاق افتاده است.

از مراقبات این‏ماه، تطهیر و پاك‏كردن قلب با توبه‏صادقانه و واقعى است.دور كردن‏مال و دارایى‏از شبهات و پرداخت‏خمس واجب،قرائت قرآن و دعا از دیگر اعمال‏رمضان است.محافظت قلب از غیر خدا اهمیت‏بسزایى دارد. دهه آخر، فضیلت‏بیشترى نسبت‏به روزهاى دیگر آن دارد به طورى كه ائمه‏ علیهم السلام عنایت ویژه‏اى به این دهه نشان مى‏دادند.

در پایان ماه رمضان، روز «عید فطر» است كه شب آن اعمالى دارد. نماز عید فطر عبادتى بسیار با ارزش است.

يکشنبه 1/6/1388 - 12:17
دعا و زیارت
جومونگ که گویا ماشیح (منجی قوم یهود) و قومش همان فرزندان برتر خداوند هستند ارتباطی تنگاتنگ با تورات و تلمود دارد  آنگونه که همواره مورد عنایت الهی است و حتی همچون پیامبران بنی اسرائیل(طالوت و داوود) خداوند به او روش بافت و ساخت زره را آموخته وسربازانش را با تعدادی کم بر دشمنان بسیار خود از امپراطوری چینی ها یا "هان"  پیروز می گرداند.


چندی پیش به مقاله ای با عنوان
" جومونگ و نجات‌بخشی بنی‌اسرائیل" در سایت موعود نوشته استاد ارجمندم جناب دکتر شفیعی سروستانی برخوردم.

تحلیل ایشان خصوصا این مطلب که" شاید این یادداشت ذهن بسیاری از جوانان علاقمند را برای کشف دقایق این مجموعه و کشف سایر مشابهت ها یاری دهد" بنده را بر آن داشت تا تحلیلی ترمینولوژیکال، تاریخی و تطابقی  بر این افسانه کره ای بنویسم.

شاید تاسف بار به نظر برسد که برنامه های پر محتوایی همچون "این شبها" دررسانه ملی هیچ تکراری نداشته باشند و بعضا ساعاتی از پخش تلویزیونی را به خود اختصاص دهند که همزمان در شبکه ای دیگر برنامه پربیننده ای مانند سریال رستگاران در حال پخش است و در عوض سریال جومونگ دو بار تکرار شود.

بررسی تحرکات یهود در زمینه فرهنگ سازی و قلب واقعیات از طریق رسانه ، نه در این مجال که خود فرصتی بسیار  می طلبد ،اما مقدمتا  پیش از پرداختن به افسانه جومونگ به عنوان نمونه و جهت آشنایی با رویه کاری آنها ذکر چند  مورد را مفید می دانم.

عبارت "موش کثیف" که سالها در اروپا خطاب به یهودیان گفته  می شد  ، نه با مقابله به مثل یهود ، بلکه در یک جریان فرهنگی- رسانه ای طی چند سال عملا از بین رفت.

 برای نمونه اکثر ما انیمیشن "میکی ماوس" که باز گو کننده ماجرا های موشی زیرک در مقابله با توطئه های دشمنانش بود را دیده ایم .بخش اول عبارت   mici mouse  که به معنای "میکی موشه" است یعنی  mici در ذهن واژه mike مخفف میکائیل که از اسامی عبرانی است را متبادر می سازد و از سویی دیگر واژه mice به معنی صورت جمع کلمه mouse،یعنی موش ها است،و در کل در دل نام این انیمیشن ارتباطی چند گانه بین موش و یهود نهفته است .

 این موش زیرک و دوست داشتنی آن چنان در دل های بینندگان نفوذ می کند که دیگر ترکیب موش کثیف ترکیبی
نا خوشایند و نا چسب به نظر می آید.

در موردی دیگر که بی شک شاهکار تاریخ انیمیشن سازی جهان است یعنی "تام و جری "، پیروز بلا منازع همیشه داستان "جری " یا کاراکتر موش است . تا جایی که  بیننده آرزو می کند کاراکتر گربه یا "تام"  نیز هر از چندگاهی پیروز شود ولی گویا قرار است این یک سرنوشت محتوم و لم یتغیر تاریخ باشد که همیشه موش پیروز خواهد بود ، موشی که در خود بار معنایی یهودی را نهفته دارد .

به هر حال کودکانی که طی دو یا سه دهه پیش این انیمیشن ها را نگاه می کردند اکنون بزرگ سالانی هستند که  دیگر برایشان  عبارت موش کثیف به معنای" یهودی" مفهومی ندارد و در اروپای antisemitist  (ضد یهود) موش کثیف ترکیبی نامأنوس بوده و موش به عنوان موجودی دوست داشتنی ، زیرک و مهربان بار معنایی جدیدی یافته است اما نكته جالب این ماجرا  متولیان  محترم فرهنگی  کشور ما هستند که  اکنون اقدام به جلوگیری از پخش گسترده این انیمیشن ها کرده اند که  به نظر حقیر ، نوش دارویی پس از پوسیدن کفن نوادگان سهراب است.

نمی دانم شاید بیست سال آینده هم  نگه داشتن سی دی های افسانه جومونگ جرم محسوب شود.
جومونگی که همچون موسی(ع) در خانه فرعون(امپراطور) رشد و نمو می کند ، بر علیه وی می شورَد و در نهایت مردم آواره را با گذراندن از رودخانه ای پهناور (گذر موسی از رود نیل)به سرزمین خالی از سکنه ! پدرانشان یعنی چوسان قدیم (ارض موعود ) وارد می کند.

چو سان در ذهن ، عبارت(جوسان)  "jew sun"یعنی خورشید یهود را متبادر می سازد و ماجرا آنجا شگفت آور می شود که خورشید در تورات نماد ارض موعود یا سرزمین مادری باشد.

چوسان که ارض موعود شد ،  منجی این قوم – جومونگ- نیز راهبی یهودی می شود.=jew Monk) راهب یهودی ( و پایه های ابتدایی  امپراطوری  خود را در "جولبن" (جو + لبن )می گذارد . در اکثر واژه های کلیدی این افسانه کره ای "جو" و یا چیزی شبیه آن ، که  دقیقا با همین تلفظ در زبان لاتین یهودی معنی می دهد، استفاده شده است.

شایان ذکر است لازم نیست دقیقا إملاء این لغات صحیح باشد چراکه در عمل هم ممکن نیست، بلکه نویسندگان این افسانه کوشیده اند از اسامی و یا کلماتی بهره ببرند که حداکثر ممکن با اسامی و مفاهیم یهود شباهت داشته و تلفظ مشابه آنها ـ نه الزاما املاءـ اهداف صهیونیستی عناصر پشت پرده این مجموعه را در ذهن بینندگان نهادینه کند.

جالب اینکه  بیشتر این عبارات اسامی خاص هستند تا در صورت ترجمه و دوبله به زبانهای دیگر تغییری نیابند. 
البته آنچه ذکر شد سوای موارد متعدد نمادگرایی تصویری- صهیونیستی این سریال است .


آن جا که اولین بار با نقشه چوسان قدیم که بر روی پوست ترسیم شده  مواجه می شوید فقط کافی است نقشه فرضی أرض موعود صهیونیست ها(نیل تا فرات) را قبلا دیده باشید تا از این شباهت بی اندازه به شگفت آیید . در پس زمینه سکانس های مختلف این سریال ستاره شش گوش و یا تصاویر متعدد پرچم هایی با نقش خورشید که نماد ارض موعود صهیونیست ها است  مواجه می شوید .

از این ها که بگذریم نقش "کابالا "یا عرفان و سنت شفاهی  یهود و پیشگویی هایشان در این سریال غوغا می کند، گویا قرار نیست هیچ تصمیمی بدون اذن پیشگوهای زن این سریال گرفته شود . لابد آن ها هم حداقل یک "نوستراداموس" یا "ربی یهودا "،"أری مقدس"،" ربی شمعون "و دیگر کابالیستی یهودی  لازم دارند تا برای شان واقعه یازده سپتامبر، آرماگدون و... را پیشگویی کند و از آینده روشن قوم شان بگوید.

 آری تاکید بسیار بر مسئله پیشگویی ،پرده از نیتی شوم وشیطانی بر می دارد که آن چیزی جز نام گذاری دهه دوم قرن بیست و یکم به نام دهه کابالا  نیست . آنچه در این سریال و دیگر فعالیت های فرهنگی – رسانه ای  یهود به آن پرداخته می شود آماده سازی ذهن مردم جهان برای پیاده شدن مفاهیم دلخواه شان است. همان گونه که فیلم ها ، سریال ها و آوازه خوانی های سبک متال و... دهه نود، جهان را برای ورود به عصر ترانس مدرنیسم که همان Satanism و یا شیطان پرستی بود آماده کرد.

جومونگ که گویا ماشیح (منجی قوم یهود) و قومش همان فرزندان برتر خداوند هستند ارتباطی تنگاتنگ با تورات و تلمود دارد  آنگونه که همواره مورد عنایت الهی است و حتی همچون پیامبران بنی اسرائیل(طالوت و داوود) خداوند به او روش بافت و ساخت زره را آموخته وسربازانش را با تعدادی کم بر دشمنان بسیار خود از امپراطوری چینی ها یا "هان"  پیروز می گرداند.

نقش زنان در این سریال اعم از کارکتر های مثبت و منفی  انسان را به یاد پیامبران زن سبعه- هفت گانه- یهود و یا حد اقل دیگرانی چون ریوقا ، ساره ، یائل و... می اندازد.

شخصیت  بانو "سوسانو" بسیار شبیه به" دبورا" نبیه یهودی است که بنا بر  فصل های 4 و 5 کتاب شوفطیم از مجموعه عهد عتیق  بر سربازان سیسرا پیروز می گردد .و یا اقدامات تجاری وی "گراسیا ناسی"ز ن تاجر معروف یهودی و عامل اصلی نفوذ یهودیان در دربار عثمانی را در خاطر زنده می کند.

بانو سویا (همسر جومونگ) نیز که ابتدا  به اسارت می رود ولی  پس از باز گشت به خاطر اهداف عالیه قوم همسرش از معرفی مجدد خود سرباز می زند شما را با داستان هدسه که بنا بر فیلم صهیونیستی "یک شب با پادشاه " به زور از خانه عمویش مردخای ربوده شد و به همسری خشایار شاه در آمد همراه می کند.

 در بررسی شخصیت های زن این سریال از هدسه که با نفوذ در دربار ایران مقدمات قتل 77000 ایرانی را فراهم کرد  بگذریم  (شرح آن  در دفتر استر از مجموعه عهد عتیق  آمده است)  به یاد "رکسلانه" یا "خرم سلطان"  یهودی می افتیم که با نفوذ در دربار سلیمان، پادشاه عثمانی  به همسری وی در آمد و با قتل ولیعهد "مصطفی " بالاخره منجر به پادشاهی سلطان  سلیم دوم و شعله ور شدن آتش فتنه جنگ های ایران و عثمانی شد.

در دیالوگ های این سریال فراوان عبارات آوارگی ،اسارت ،سرزمین مادری  و تاریخی ،  کوچ و غیره و غیره به چشم می خورد که همگی یا د آور فراز هایی از تورات است.

جومونگ برای دفاع از خود حق دارد از سلاح های نا متعارف زمان خودش مانند شمشیر فولادی و بمب های آتش زا و... بر علیه دشمنانش استفاده کند تا جایی که بیننده این برتری تسلیحاتی را نوعی حق مسلم وی می داند که حاصل هوشمندی و تخصص کارگزاران  اوست  همان گونه که باید صدها کلاهک اتمی اسرائیل را به رسمیت بشناسد.


دشمن اصلی جومونگ امپراطوری چینی ها  یا همان "هان" است که سربازانش با پری که بر روی کلاه خُودهای شان دارند بی شباهت به جنگ آوران مسلمان نیستند. خوب منطقی هم به نظر می رسد باید در مقابل نفوذ روز افزون اقتصادی چینی های کمونیست در مقابل ایالات متحده که 80 در صد ثروتش در اختیار جمعیت حد اکثر 6 در صدی یهودیان است ایستاد . یکی از این راه ها قدرت گرفتن کره به عنوان متحدامریکا و اسرائیل درحیاط خلوت چین است.

 توجه بیش از حد این سریال به مقوله تجارت، بی شک زیبنده یهودیان زر پرست  است تا شینتویست ها و مائویست های روح گرای شرق آسیا. شاید هم  صهیونیسم نمی تواند  قبول کند پیروان مکتب کمونیسم(چین) امروز اینگونه در اقتصاد آزاد جهان جولان دهند. لابد کره هم به عنوان هم پیمان ایالات متحده  و اسرائیل با توجه بیش از حد به مقوله تجارت در این افسانه تازه ساخت(!) به دنبال ایجاد مقدمات فرهنگی جهت سرازیر کردن هر چه بیشتر تولیدات خود در کشور های هدف همچون ایران است .

چرا که مناسبات  اقتصادی دوازده میلیارد دلاری بین ایران و کره و نیز داشتن مقام سوم صادرات به ایران، چشم طمع چشم بادامی های کره ای را هرچه بیشتر به سوی این مرز پر گهر جلب کرده است.

این در حالی است که نوادگان جومونگ بارها در مجامع بین المللی هم داستان با آمریکا و اسرائیل  فعالیت های صلح آمیز هسته ای ما را محکوم کرده اند ، راستش من خودم هم نمی فهمم چرا باید بازارمان را در اختیار کشوری بگذاریم که حقوق مسلم ما را قبول ندارد. البته این تنها گزاره اقتصادی - تجاری این مجموعه نیست بلکه موارد دیگری همچون نقش شرکت گوگل در القاء تبلیغات غیر مستقیم نیز در این سریال مشهود است ، آنجا که قرار است امپراطوری نو بنیاد جومونگ "گوگوری یو " نام گیرد بیننده را به یاد تبلیغات و شایعات گسترده مبنی بر تاسیس کشوری به نام گوگوریو یا گوگ لند در جزیره ای  G   شکل (لوگوی اصلی شرکت گوگل) در اقیانوس آرام از سوی مدیران گوگل می اندازد.

البته شاید بگویید دچار توهم توطئه شده ام اگر بگویم حرف G از نمادهای اصلی فراماسونری است و یا اینکه نرم افزار Google Earth  هیچگاه آنگونه که پایگاه اتمی  نطنز را به وضوح مشخص کرده پایگاه اتمی دیمونای اسرائیل را به دلایل امنیتی تصویر نکرده است. نمی دانم شاید این هم از ترفندهای  اقتصادی بانو سوسانو و جومونگ باشد!

البته با تمام  تلاش و زبردستی که نویسندگان و دست اندر کاران کره ای-اسرائیلی این مجموعه به خرج داده اند ، هیچ گاه نخواهند توانست  اسامی برخی شخصیت ها و کارکترهای این سریال  مانند"مگول"، " یا گاک " و" ماگاک " را که از دیدگاه ترمینولوژی یا اصطلاح شناسی همان " مغول "، " یأجوج" و " مأجوج " خودمان هستند، با پوشش فرهنگی  بپوشانند چراکه همواره در پشت این اسامی قتل و غارت ، خونریزی و توحش نهفته است .

البته بد نیست بدانند که مردمان این سرزمین همان صاحبان فرهنگی  هستند که از مغول ها مسلمان ساختند و بنا بر برخی تفاسیر این ذوالقرنین یا کوروش ایرانی بود که اسلاف و اجداد آن ها یعنی یأجوج و مأجوج را از این سرزمین بیرون راند. به هر حال اگر یکی از قسمت های این سریال را از دست دادید چندان  نگران نباشید چون صدا و سیما  آنرا سه بار برایتان پخش خواهد نمود
پنج شنبه 29/5/1388 - 9:56
دعا و زیارت

مرحوم كفعمی در كتاب مصباح كفعمی در خصوص نقش شریف شرف الشمس می نویسد: این حروف (دعای شرف الشمس) شكل اسم اعظم الهی است و درخصوص منبع میگوید در كتب شیعه دیدم كه از امیر المؤمنین ـ علیه السّلام ـ نقل شده است. مرحوم شیخ بهایی نیز در كتاب «سر المستتر» با اندكی تغییر آن را آورده است.بنا به تشخیص اساتید علوم ختوم و اذكارشرف الشمس در روز شرف شمس ـ كه نوزدهم فروردین ماه است ـ نوشته شود كه ساعت خوبی است و باعث تأثیر بیشتر این ذكر می شود. این نقش را بر روی عقیق اصل مینویسند وارباب علم وفضل و ثروت همواره آنرا با خود دارند واز خود دو نمی کنند . اکثر خانواده های اصیل در شیعه این نگین را به فرزندان هدیه میکنند تا از ایمن ماندن وپیشرفت مادی ومعنوی شان مطمئن باشند .

 

نگین شرف الشمس ضمن اینکه از عقیق اصل تهیه میشود مزیت دیگری هم دارد وآن موجب شده تا هم کمیاب وهم پرطرفدار باشد وآن طلسمی است که روایات فراوانی دال بر اسم اعظم بودن آن متواتر آمده است .این نقوش فقط در نوزده فروردین ماه هرسال که به روز شرف الشمس معروف است در ساعات محدودی وبا آداب مخصوص آن بر عقیق اصل حک میشود .اگر خارج از این ساعات حک شود خاصیت های لازم را نداشته وبی اثر خواهد بود .چون این نگین ها را توسط اساتید انگشت شماری حک میشوند ودر این ساعات منحصر بفرد تنها تعداد بسیار محدودی را میتوانند تهیه نمایند کمیابی و پرطرفداری اش را موجب میشود.مشابه این نگین در بازار یافت میشود ولی در بموقع نوشته شدن آن تردید های فراوان وجود دارد وقیمت بسیار اندک آن در بازار موید اصیل نبودن آن است. شرف الشمس های تقدیمی ما توسط یکی از سادات با دقت وظرافت و با توجه به آداب وزمان حک شده است در روایات بسیار معتبر از اولیاء آن را دارای خاصیت های ذیل ذکر نموده اند وبه تجربه بر دارندگانش به اثبات رسیده است این نگین اگر بصورت انگشتری ویا گردنبند در آید وبه همراه باشد تاثیر وصف ناپذیری در :

گشایش امور ومشکلات . باز شدن ابواب رزق وروزی .عزت ومقام رفیع یافتن .حفاظت از شر بلایا ودشمنان .حفاظت اموال .حفاظت در مقابل بد گویان زبان بند .بخت گشای بسیار موثر.
جلب محبت واحترام ومجذوب نمودن افراد .

در فظیلت انگشتر عقیق امام رضا (ع) فرمودند :

عقیق فقر و تنگدستی و درویشی را برطرف می کند و در حدیث دیگری امام می فرماید هر که قرعه به انگشتر عقیق بزند بهره او تمامتر بیرون می آید امام صادق (ع) فرمودند که انگشتر عقیق در دست کنید که مبارک است و هر که انگشتر عقیق داشته باشد امید است که عاقبتش خیر باشد حضرت محمد (ص) فرمودند : هر که انگشتر عقیق در دست داشته باشد حاجتش براورده می شود و در حدیث نبوی دیگر منقول است شخصی نزد رسول اکرم ( ص) آمد و شکایت کرد که دزد در راه به من رسید و اموال مرا برد حضرت فرمودند که : چرا انگشتر عقیق در دست نداشتی که آن از هر بدی نگاه می دارد آدمی را.

پس هر که از شیعیان آل محمد (ص)یکی ازعقیقهای سرخ و زرد وسفید را در دست داشته باشد نبیند مگر خیر و نیکی و فراخی روزی و سلامتی ازجمیع بلاها و امان یابد از شر پادشاه ظالم و از هر چه آدمی از آن می ترسد و حذر می نماید شخصی را از برابر حضرت امام محمد باقر ع گذرانیدند تا تازیانه بسیار بر او زدند حضرت فرمودند انگشتر عقیق او کجاست اگر با او می بود تازیانه نمی خورد نقش شریف شرف الشمس اسم اعظم الهی است از اولیای الهی به صورت رمز درآمده است و خواندن آن برای غیر اولیا امکان پذیر نیست ولی همراه داشتن آن نقش آثار و برکات زیادی برای دارنده آن به همراه می آورد نقش شرف الشمس بر روی نگین عقیق زرد خواصی افزون بر موارد بالا نیز برای دارنده به همراه دارد شرف الشمس را با آداب خاص و منحصر به فرد باید نوشت تا بتواند خصوصیات خود را داشته باشد نقش شرف الشمس بر روی عقیق اصل تنها در ساعاتی از روز 19 فروردین ماه هر سال نوشته می شود و آن تاریخ را روز شرف الشمس می نامند اگر در ساعت خاص غیر از ساعات مخصوص و سفارش شده نوشته شود هیچگونه کار کردی را نخواهد داشت و ارزش و اهمیت شرف الشمس به این دلیل است که تنها در سال می توان در ساعاتی خاص حکاکی می شود و فقط یک روز در سال این امکان وجود دارد پس تعداد آن به طبع محدود و کم است به همرا داشتن شرف الشمس طبق اسناد آمده تحولات مثبت کلی بر سرنوشت انسان می گذارد این نگین با نقش والایش جلب روزی حلال را برای دارنده موجب شده و ملموس ترین خصوصیت آن افزایش رزق وروزی و ادای قرض و ترقی چشمگیر در امورات مالی و بخت گشایی و گشایش امور در هر زمینه ای و باز شدن گره از کارها و نفوذ کلام دیگر خاصیت این نگین و نقش شریف است در باب حفاظت شرف الشمیس دارنده را از هر مکروهی نگاه می دارد و از شر دشمنان جن و انسان و از شر هر حسود و بخیل و وسوسه کننده ای و از هر بلایی مانند زیر آوار ماندن و غرق شدن و سوختن در آتش حفاظت می کند حفاظت از دزد نیز از جمله خاصیت های آن است تجربیات و متون قدیمی و جدید و احادیث شیعه کاملا مشهود و غیرقابل انکار می باشد به همین دلیل به دارنده خود پس از مدت بسیار اندکی اعتماد به نفس فوق العاده بالایی می بخشد نگین عقیق اصل و نقش شریف شرف الشمس زینتی است لازم و ضروری که برای هر فرد شیعه و آگاه شایسته است آن را برای تمام عمر نزد خود نگه دارد و از خصوصیات بالای آن بهره مند گردد داشتن انگشتر عقیق از خصوصیات اصلی در شیعه است که می توانید با مراجعه به حدیث معروف امام حسن عسگری (ع) در ابتدای دعای زیارت اربعین در کتاب ارزشمند مفاتیح الجنان نوشته علامه مجلسی مشاهده و مطالعه نمایید

 

 

شنبه 26/2/1388 - 17:12
ازدواج و همسرداری

 در مورد نحوه‌ خواستگارى و رفتن پسر یا دختر،‌ اسلام هیچ گونه دستور خاصى ندارد و مانند بسیارى از امور دیگر به خود مردم واگذار شده است. استاد مطهرى می‌گوید: «این که از قدیم الایام مردان به عنوان خواستگارى نزد زنان مى رفته اند و از آن‌ها تقاضای همسرى مى کرده اند، از بزرگ ترین عوامل حفظ حیثیت و احترام زن بوده است.

طبیعت مرد را مظهر طلب و عشق و تقاضا آفریده است و زن را مظهر مطلوب بودن و معشوق بودن. طبیعت زن را گُل، و مرد را بلبل، زن را شمع و مرد را پروانه قرار داده است. این یکى از تدابیر حکیمانه و شاهکارهاى خلقت است که در غریزة مرد نیاز و طلب و در غریزة زن ناز و جلوه قرار داده است. خلاف حیثیت و احترام زن است که به دنبال مرد بدود.

 براى مرد قابل تحمّل است که از زنى خواستگارى کند و جواب رد بشنود و آن گاه از زن دیگرى خواستگارى کند و جواب رد بشنود تا بالاخره زنى رضایت خود را به همسرى با او اعلام کند اما براى زن که می‌خواهد محبوب و معشوق و مورد توجه و علاقه باشد و از قلب مرد سر در آورد تا بر سراسر وجود او حکومت کند، قابل تحمل و موافق غریزه نیست که مردى را به همسرى خود دعوت کند و احیاناً جواب رد بشنود و سراغ مرد دیگری رود».(1)
خواستگاری همیشه از ناحیة‌ جنس مذکر انجام می‌شود. این قاعده حتى در مورد حیوانات نیز جاری است. یعنى در خواست از جنس مخالف غالباً از ناحیة مذکر آغاز می‌شود.
دین مقدس اسلام نیز که آیین فطرت است، بر این رویه فطرى و طبیعى صحه نهاده و بر این مبنا و اساس است که در قرآن و سنّت در امر ازدواج، مردان مخاطب واقع گشته اند و مستقیماً به آنان دستور ازدواج و همسر گزینى داده شده و فرموده است:‌ «فانکحوا ما طاب لکم من النّساء؛ بازنان طیب و پاکیزه ازدواج کنید».(2)
این آیه به معناى نهى از خواستگارى زن از مرد نیست، از این رو در صدر اسلام تقاضاى زن از مرد نیز اتفاق افتاده است. امام باقر(ع) نقل می‌کند: زنى نزد پیامبر(ص) آمد و عرض کرد: مرا به عقد کسى در آور. حضرت رو به حضار نمود و فرمود: کسى حاضر است با این زن ازدواج کند؟ مردى از میان جمع برخاست و عرض کرد: من حاضرم، حضرت فرمود: چه دارى که به او بدهی؟ گفت: چیزى ندارم. پیامبر(ص) فرمود: نمى شود. زن خواستة خود را تکرار کرد. دیگر بار حضرت فرمایش خویش را تکرار نمود، باز همان مرد برخاست. سرانجام پیامبر به آن مرد فرمود: از قرآن چیزى مى دانی؟ گفت: بلی. فرمود: زن را به عقد ازدواج تو در آوردم، در عوض قرآنى که به او آموزش مى دهی،‌ مهریة او خواهد بود.(3) از این جریان بر مى آید که خواستگاری زن از مرد از نظر اسلام ممنوع و مذموم نیست ، ولى حرکت بر خلاف عرف اجتماعی و سیرة مسلمانان و قواعد مورد قبول جامعه و مقتضاى فطرت و طبیعت است.



پی‌نوشت‌ها:
1-استاد مطهری نظام حقوق زن در اسلام ص15
2-نساء آیه 3
3-وسائل الشیعه ج14 ص195

پنج شنبه 27/1/1388 - 23:46
دعا و زیارت
 

نرم افزار نور الهدی
طراحی : حسین عباسی نوذری
وب ارائه دهنده »
خاتم النبیین
توضیحات :
دارای 11 بخش
دعا
شامل حدود 190 دعا- ایات راجع  به دعا كردن و احادیث اداب دعا - دعا های معروفه.: كمیل عهد توسل و...- دعا های ما ثوره ازدیاد حافظه تثبیت ایمان شفای مرضی  زیادی نور چشم و....
زیارت
تفسیر زیارت- حدود 15 زیارت از زیارت های معروف امین الله ال یاسین و ....
خواص ایات قرانی
حدود 51 ایه و خواص سور قران .::طلب فرزند، وسعت رزق ، فراموشی ، بی خوابی ، حاجات ، پیروزی ، دفع مورچه و....
4»دعاهای قرانی كه با ربنا اغاز می شوند
حدود 70 ایه گرداوری شده
نماز های پر فضیلت
حدود 40 نماز .:: نماز كامله ، حفظ دین و ایمان ، كن فیكون ، جعغر طیار ، حضرت امیر ، مادر برای فرزند ، تب ، یر درد امام زمان و...::.
خواص اسما ء الحسنی
20 اسما با اثر های الهی ::: حاجت روایی ، دفع دشمن ، اشتی ، صفای قلب ، زیادی نعمت ، صیانت از گناه ، حج رفتن و ...:::::
صلوات های پر فضیلت
حدود 30 صلوات ::: نجات از دوزخ ، 10000 صلوات ، بعد از نماز جمعه ، صلوات عظیم الشان ، ختم صلوات ، صلوات 14 معصوم
طب الجسم ائمه +مربوط به مسائل مادی جسمی+
حدود 40 مورد ::: صحت جسم ، رویش مو ، استحكام دندان ، تصفیه خون ، درد كمر ، افزایش شهوت ، كاهش شهوت ، ضعف بدن ، افزایش حافظه و....
طب الروح ائمه +مربوط به مسائل روحی معنوی+
حدود 40 مورد
وسعت رزق ، فقر ، استجابت دعا ، امرزش دعا ، عذاب قبر و ...
10»
رویاتی از ائمه در مورد خوراك
11» روایاتی در مورد اداب زندگی

[ دانلود غیر مستقیم با حجم 300 كیلوبایت]

پنج شنبه 15/12/1387 - 9:34
آموزش و تحقيقات

از منظر قرآن

و هو الذی انزل من السماء ماء فاخرجنا به نبات کل شی‏ء فاخرجنا منه خضرا نخرج منه حبا متراکبا و من النخل من طلعها قنوان دانیة و جنات من اعناب و الزیتون و الرمان مشتبها و غیر متشابه انظروا الى ثمره اذا اثمر و ینعه ان فی ذلکم لایات لقوم یؤمنون

99-الانعام

او کسى است که از آسمان، آبى نازل کرد، و به وسیله آن، گیاهان گوناگون رویاندیم؛ و از آن، ساقه‏ها و شاخه‏هاى سبز، خارج ساختیم؛ و از آنها دانه‏هاى متراکم، و از شکوفه نخل، شکوفه‏هایى با رشته‏هاى باریک بیرون فرستادیم؛ و باغهایى از انواع انگور و زیتون و انار، (گاه) شبیه به یکدیگر، و (گاه) بى‏شباهت! هنگامى که میوه مى دهد، به میوه آن و طرز رسیدنش بنگرید که در آن، نشانه‏هایى (از عظمت خدا) براى افراد باایمان است!

و هو الذی انشا جنات معروشات و غیر معروشات و النخل و الزرع مختلفا اکله و الزیتون و الرمان متشابها و غیر متشابه کلوا من ثمره اذا اثمر و اتوا حقه یوم حصاده و لا تسرفوا انه لا یحب المسرفین

114-انعام

اوست که باغهاى معروش [= باغهایى که درختانش روى داربست‏ها قرار دارد]، و باغهاى غیرمعروش [= باغهایى که نیاز به داربست ندارد] را آفرید؛ همچنین نخل و انواع زراعت را، که از نظر میوه و طعم با هم متفاوتند؛ و (نیز) درخت زیتون و انار را، که از جهتى با هم شبیه، و از جهتى تفاوت دارند؛ (برگ و ساختمان ظاهریشان شبیه یکدیگر است، در حالى که طعم میوه آنها متفاوت مى‏باشد.) از میوه آن، به هنگامى که به ثمر مى‏نشیند، بخورید! و حقّ آن را به هنگام درو، بپردازید! و اسراف نکنید، که خداوند مسرفان را دوست ندارد!

فیهما فاکهة و نخل و رمان

68-الرحمن

در آنها میوه‏هاى فراوان و درخت خرما و انار است!

از منظر روایات و احادیث

 

مهتر میوه ها

•    پیامبر خدا(صلی الله علیه واله):« انار مهتر همه ی میوه هاست و هر کس یک انار بخورد چهل پگاه شیطان خویش را به خشم می آورد.»

المحاسن

•    امام صادق (علیه السلام):« میوه صد و بیست گونه است و مهتر همه ی آنها انار است.»

الکافی

خواص انار

•    پیامبر خدا(صلی الله علیه واله):« هر کس اناری را کامل بخورد خداوند قلب او را چهل شب نورانی می دارد.»

مکارم الاخلاق

•   امام علی (علیه السلام):« در هر دانه انار چون در معده جای می گیرد حیاتی برای قلب و فروغی برای نفس است و شیطانی را که وسواس نام دارد چهل شب بیمار می شود.»

•    امام صادق (علیه السلام):« چهار چیز طبع را اعتدال می بخشد انار سورانی خرمای نارس پخته شده بنفشه و کاسنی.»

الخصال

•    امام صادق (علیه السلام):« هر کس در هنگام خفتن یک انار بخورد تا صبح جانش در امان است.»

طب الائمه(علیهم السلام)

•    امام صادق (علیه السلام):« بر شما باد انار چرا که هیچ گرسنه ای آن را نمی خورد مگر این که وی را بسنده کند و هیچ سیری آن را نمی خورد مگر این که غذا را بر وی گوارا می سازد.»

•    یزید بن عبدالملک نوفلی نقل می کند که: بر امام صادق (علیه السلام) وارد شدم در حالی که اناری در دست داشت فرمود:« ای معتب یک انار به این مرد بده چرا که در خوردن هیچ چیز کسی با من شریک نشده است که برایم نا خوشایند تر از شریک شدن در خوردن انار باشد.»سپس حجامت  کرد و به فرمود که حجامت کنم من هم حجامت کردم آن گاه اناری دیگر خواست و پس از آن فرمود:« ای یزید هر مومنی که انار بخورد و آن را تمام کند خداوند تا چهل پگاه شیطان را ااز او دور می سازد و هر کس دو انار بخورد خداوند تا صد روز شیطان را از او دور می سازد و هر کس سه انار بخورد خداوند تا یک سال شیطان را از آسیب رسانی به فروغ دل او دور می سازد و هر کس خداوند یک سال شیطان را از آسیب رسانی به فروغ دل او دور  سازد  گناه نمی کند و هر کس گناه نکند به بهشت در می آید.

الکافی

خواص انار شیرین

•    امام صادق (علیه السلام):« بر شما باد انار شیرین آن را بخورید چرا که هیچ دانه ای از آن به معده ی مومنی در نمی آید مگر این که بیماری ای از آن ریشه کن می کند و شیطان وسوسه را از او دور می سازد.»

•    عمروبن ابراهیم از خراسانی* نقل می کند که :«خوردن انار شیرین آب کمر را افزون می کند و فرزند را نکو می سازد.

الکافی

•    امام حسن عسگری(علیه السلام):« پس از حجامت انار بخور اناری شیرین چرا که خون را فرو می نشاند و خون را در درون تصفیه می کند.»

طب الائمه(علیهم السلام)

*علامه مجلسی می گوید ظاهرا خراسانی کنایه از امام رضا(علیه السلام) است و به سبب تقیه با این  نام از ایشان یاد شده است.

خواص انار ترش و شیرین (ملس)

•    ولید بن صبیح نقل می کند که: امام صادق از انار شیرین یاد کرد و فرمود:« ترش و شیرین در شکم سازگار است.»

الکافی

•    امام رضا(علیه السلام):« انار ترشو شیرین بمک چرا که انسان را نیرو می دهد و خون را زنده می سازد.»

بحارالانوار

خواص خوردن انار با پیه آن

•    پیامبر خدا(صلی الله علیه واله):« انار را با پیه* آن بخورید چرا که شست و شو دهنده ی معده است.»

•    امام صادق (علیه السلام):« انار را با پیه آن بخورید چرا که معده را می پالاید و ذهن را افزون می کند.»

المحاسن

*پیه انار سپیدی ایست که در درون انار است و دانه ها بر آن تعبیه شده است.(لغت نامه دهخدا)

 

از دیدگاه علم روز

 

میوه ای است سرشار از ویتامین وبه علت داشتن آهن و سایر عناصر دیگر دی هضم می باشد .خوردن دانه های انار به مراتب بهتر از نوشیدن آب اناراست . انار میوه ای است كه به آن خون ساز می گویند  و به همین علت بهترین موقع برای مصرف آن صبح وقبل از صبحانه است . انار مقوی قلب ، مفرح ، دفع كننده چربی ، رفع كننده سموم اغلب عفونتهای داخلی ، دافع حرارت می باشد و خوردن انار با پرده های سفید آن شكم را دباغی میكند ، رب انار ، برگ انار در ضعف معده ، كمی اشتها ، تهوع ، ضعف عمومی ، تصفیه خون ، خاصه در دختران جوان و دررفع میگرن بسیار مفید است.

خواص:.

1- انار خون را تصفیه كرده و تقویت كننده قلب و كلیه است.

2- انار اشتها آور است وبهتر است قبل از غذا مصرف شود.

3- انار در رفع اوره و كلسترول ، دفع سموم و تعادل مایعات بدن به خصوص خون نقش مهمی را ایفا می كند.

4- مصرف انار شیرین، ایجاد شادی نموده و رنگ رخسار را باز می كند.

5- مصرف انار شیرین تقویت كننده كبد می باشد و در معالجه یرقان( زردی) مفید است.

6- انار ترش و شیرین( ملس) باعث كاهش فشار خون می شود.

7- مصرف انار در معالجه راشی تیسم، كم خونی و ضعف اعصاب مؤثر است و به بدن نیرو می بخشد.

 

 و من الله التوفیق

سه شنبه 13/12/1387 - 11:18
دعا و زیارت

‏اگر روایات‌را بررسی‌ کنیم‌، به‌ اعمالی‌ برمی‌ خوریم‌ که‌ نزد خدا محبوب اند ‌و ثواب های زیادی دارند.به‌ تعدادی‌ از آنها اشاره‌ می‌کنیم‌:
1- کسب‌ علم‌:"فضّل‌ العلم‌ أحبّ إلی‌" اللّه‌ من‌ قیام‌ ألف‌ لیلة؛(1)ارزش‌ علم‌ از عبادت‌ هزار شب‌ نزد خدا بهتر است‌" .
2 - مذاکره و مباحثه‌ علمی‌:"ساعة‌ عند مذاکرة‌ العلم‌ أحبّ إلی‌" اللّه‌ من‌ ألف‌ غزوة‌ و قرائة‌ القرآن‌ کلّه‌؛(2) یک‌ ساعت‌ مذاکرة‌ علمی‌ محبوب‌تر است‌ نز خدا از هزار جنگ‌ در راه‌ خدا و از قرائت‌ کلّ قرآن‌" .
3 -همنشینی‌ با علما:"جلوس‌ ساعة‌ عند العلماء أحبّ إلی‌" اللّه‌ من‌ عبادة‌ ألف‌ سنة‌؛(3) همنشینی‌ با علما بهتر است‌ از عبادت‌ هزار سال‌" .
4 - دیدار با علماء:"زیارة‌ العلماء أحبّ إلی‌" اللّه‌ مِن‌ سبعین‌ طوافاً حول‌ البیت‌؛(4) دیدار با علما بهتر است‌ از هفتاد طواف‌ خانة‌ خدا" .
5 - نماز:فإنّ الصلاة‌ أحبّ إلی‌" اللّه‌ مِن‌ الصیام‌؛(5) نماز از روزه‌ نزد خدا بهتر است‌" .
6 - پیروی‌ از پیامبر (ص‌):"أحب‌ العباد إلی‌" اللّه‌ تعالی‌" المتأسّی‌ بنبیّه‌؛(6)محبوبترین‌ بندگان‌ نزد خدا کسی‌ است‌ که‌ به‌ پیامبر (ص‌) تأسّی‌ کند" .
7 -دوام‌ در عمل‌:"أحبّ الاعمال‌... ما داوم‌ علیه‌ العبد و إنْ قلّ؛(7) محبوترین‌ اعمال‌... عمل‌ است‌ که‌ مداوم‌ باشد، گرچه‌ کم‌ باشد" .
8 - سخاوت‌ مندی‌:"الشابُّ السخیّ... أحبّ إلی‌" اللّه‌ من‌ الشیخ‌ العابد؛(8) جوان‌ سخاوتمند از پیر مرد عابد محبوتر است‌".
9 - خوشحال‌ کردن‌ دیگران‌:"أحبّ الاعمال‌.. سرور تدخله‌ علی‌ مؤمن‌؛(9) محبوبترین‌ اعمال‌ خوشحالی‌ است‌ که‌ بر مؤمنی‌ وارد کنی‌" .
10 -همراهی‌ با برادر دینی‌:"مشیٌ مع‌ أخ‌ مسلم‌.. أحبّ إلی‌" اللّه‌ تعالی‌ من‌ اعتکاف‌ شهرین‌ فی‌ المسجد الحرام؛(10) همراهی‌ با برادر مسلمان‌ محبوبتر است‌ نزد خدا از اعتکاف‌ دو ماه‌ در مسجد الحرام‌" .
11 -بر آوردن‌ حاجت‌ مؤمن‌:"لقضاء حاجة‌ امری‌ء مؤمن‌ أحبّ إلی‌" اللّه‌ من‌ عشرین‌ حجّة‌؛(11) بر آوردن‌ حاجت‌ مؤمن‌ محبوتر است‌ نزد خدا از بیست‌ حجّ" .
12 - پرخیرترین‌ فرد برای‌ مردم‌: از پیامبر سؤال‌ شد: محبوب‌ترین‌ شخص‌ نزد خدا کیست‌؟ فرمود: "أنفع‌ الناس‌ للناس‌؛(12) پر نفع‌ترین‌ مردم‌ برای‌ دیگران‌" .
در جای‌ دیگر فرمود:"الخلق‌ عیال‌ اللّه‌ فأحبّ الخلق‌ إلی‌" اللّه‌ مَن‌ نَفَعَ عیالَ اللّه‌ و أللهخل‌ علی‌" أهل‌ بیت‌ سروراً؛(13) محبوب‌ترین‌ بنده‌ نزد خدا کسی‌ است‌ که‌ به‌ عیال‌ خدا (مردم‌) نفع‌ برساند و اهل‌ خانه‌ای‌ را خوشحال‌ کند" .
13- غیبت‌ نکردن‌:"ترک‌ الغیبة‌ أحبّ إلی‌" اللّه‌ مِن‌ عشرة‌ آلاف‌ رکعة؛(14) غیبت‌ نکردن‌ بهتر است‌ از ده‌ هزار رکعت‌ نماز مستحبی‌" .
14 -مسواک‌ زدن‌:"رکعتان‌ بسواک‌ أحبّ إلی‌" اللّه‌ من‌ سبعین‌ رکعة‌؛(15) دو رکعت‌ نماز مسواک‌ زدن‌ بهتر است‌ از 70 رکعت‌ نماز بدون‌ مسواک‌ کردن‌" .
----------------------------------------------------------------------------------
پی‌نوشت‌ها:
1. بحار، ج‌1، ص‌203.
2. همان‌.
3. همان‌، ص‌205.
4. همان‌.
5. همان‌، ج‌13، ص‌411.
6. همان‌ ج‌16، ص‌285.
7. همان‌، ج‌68، ص‌219.
8. همان‌، ص‌355.
9. همان‌، ج‌71، ص‌295.
10. همان‌، ص‌316.
11. همان‌، ص‌324.
12. همان‌، ص‌339.
13. همان‌، ص‌339.
14. همان‌، ج‌72، ص‌261.
15. همان‌، ج‌73، ص‌139.

 

دوشنبه 12/12/1387 - 22:44
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته