• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 2
زمان آخرین مطلب : 5909روز قبل
دانستنی های علمی

امام حسن عسكری (علیه السلام) فرمودند: مومن پنج نشانه دارد

1نمازهای یومیه را بجا آورد2در روز اربعین حسینی(ع) زیارت عاشورا بخواند3انگشتر عقیق به دست راست داشته باشد4بعد از هر نماز پیشانی خود را به خاك بمالد(مهر نماز)5بعد از نماز دعا كند.

چهارشنبه 24/11/1386 - 13:54
کامپیوتر و اینترنت


همان کسب اطلاعات در مورد یک سایت است . برای کسب ( irib.com مثلا ) domain و یا یک ip که می خواهیم انجام ده یم کسب اطلاعات در مورد یک شماره
را دارند , domain این اطلاعات باید به اینترنت وصل شده و به طریقی به یک سری سایت های خاص که وظیفه ثبت
بان کهای اطلاعاتی) ویژه این وظایف را دارند . برای ) database شده و اطلاعات را از آنها درخواست کن یم. این سایت های خاص
کسب این اطلاعات از سایت ها رو شهای زیر را م یتوان ب هکار برد:
در آنها وجود whois اگر از طریق سیستم عامل یونیکس یا لینوکس به اینترنت وصل شده اید، دستوری به اسم ·
استفاده ( Xwhois دارد. و یا می توانید از نرم افزارهای خاصی که برای این سیستم عام ل ها وجود دارد (مثل
کنید. ولی فعلا بحث روی ویندوز است و این دستور در ویندوز وجود ندارد.
متوسط را در whois کردن در ویندوز نرم افزارهای زیادی وجود دارد (که به زودی نوشتن یک whois برای ·
است . ولی از اینها هم SamSpade و tools Netscan یاد خواهم داد .) از مشهورترین این نرم افزارها C زبان

چهارشنبه 24/11/1386 - 13:36
کامپیوتر و اینترنت

بر روی کامپیوتر شما ذخیره می کنند به این (Text) تقریبا تمام سایت هایی که بازدید می کنید اطلاعاتی را در قالب یک فایل کوچک متنی
Cashe در اینترنت اکسپولرر و در نت اسکیپ در فولدر Temporary Internet Files فایل کوکی می گویند محل ذخیره شدن این فایل در فولدر
است در اپرا و موزیلا و نسخه های قدیمی تر اینترنت اکسپولرر در فولدر جدایی به نام کوکی است .
این امکان را دارید که انتخاب کنید (Web Browsers) انواع مختلفی از کوکی ها وجود دارد و شما در نسخه های جدیدتر وب بروسر ها
کدام کوکی ها برروی کامپیوتر شما ذخیره شوند در صورتی که کوکی ها را کاملا غیر فعال کنید ممکن است بعضی سایت های اینترنتی را نتوانید ببیند و
یا از بعضی امکانات مثل به یاد داشتن شناسه و رمز عبور شما در آن سایت محروم شوید و یا انتخاب هایی که داشتید مثل ساعت محلی و یا دمای هوای
محلی و کلا از تنظیمات شخصی ای که در آن وب سایت انجام داده اید نتوانید استفاده کنید.
کوکی ها چگونه مورد استفاده قرار می گیرند؟
همانطوری که گفتیم کوکی یک فایل است که توسط یک وب سایت برای حفظ اطلاعات بر روی کامپیوتر شما قرار می گیرد یک کوکی می
تواند شامل اطلاعاتی باشد که شما در آن سایت وارد کرده اید مانند ای میل آدرس شماره تلفن و سایر اطلاعات شخصی همچنین کوکی ها می
توانند صفحات و یا کارهایی را که در آن وب سایت انجام داده اید مثل تعداد کلیک لینک های بازدید شده و مدت بازدیدرا نیز ضبط کنند. این به سایت
کمک می کند تا دفعه بعد که به آن سایت بازگشتید اطلاعات شما را به خاطر داشته باشد و از وارد کردن تکراری اطلاعات خودداری کنید نمونه بارز این
و یا حفظ تنظیماتی که درآن سایت انجام داده این به عنوان مثال می Welcome Back مطلب لاگ این ماندن شما در آن سایت است و یا پیغام های
اشاره کرد. نکته ای را که باید به خاطر داشته باشید این است که هر وب سایت فقط می تواند از اطلاعاتی که My MSN توان به خصوصی کردن صفحه
شما وارد کرده اید استفاده کند نه بیشتر مثلا اگر ای میل خود را در آن سایت وارد نکرده اید آن وب سایت نمی تواند ای میل شما را به دست آورد و یا به
سایر اطلاعات کامپیوتر شما دست یابد .
مورد دیگر اینکه وب سایت ها فقط می توانند کوکی هایی را که خود ایجاد کرده اند بخوانند و نمی توانند از سایر کوکی های موجود استفاده
کنند. وقتی که از یک وب سایت برای بار دوم بازدید می کنید آن وب سایت به دنبال کوکی مربوط به خود می گرد و در صورت وجود از آن استفاده می
کند.( البته باز هم با توجه به تنظیماتی که انجام داده اید)
انواع کوکی ها:
این نوع کوکی ها به عنوان یک فایل بر روی کامپیوتر شما ذخیره می شوند و بعد از بستن (presistent Cookies): کوکی های پایا دائمی
مرورگر اینترنتی شما پاك نخواهند شد و همچنان باقی می مانند. این کوکی ها قابلیت به روز شدن توسط سایت ایجاد کننده خود را دارند همچنین سایت
اجازه دسترسی مستقیم به این کوکی ها رو نیز دارد حدود 80 درصد کوکی های مورد استفاده از این نوع هستند .
(Temporary Cookies): کوکی های موقت
کوکی هایی هستند که بعد از بستن مرورگر اینترنتی شما و یا خروج از سایت استفاده کننده از کوکی پاك می شوند .
می شوند و از کار می افتند ولی پاك نمی Expire نوع دیگر کوکی های موقت کوکی های زمان دار هستند که زمانی برای کار دارند و بعد از آن اصطلاحا
شوند و در صورت بازدید مجدد از سایت ممکن است به روز رسانی شوند و مجددا مورد استفاده قرار بگیرند .
(Unsatisfactory cookies) ؟ کوکی های ناخوشایند
این کوکی ها اجازه دسترسی به اطلاعات خصوصی شما را برای استفاده دویاره بدون پرسیدن از شما دارند از این کوکی ها بیشتر در خرید
مورد استفاده قرار می گیرند. (SSL*) های اینترنتی و سایت امن
(Third Party) و کوکی های متعلق به سایت های دیگر (First Party) مقایسه کوکی های متعلق به سایت اصلی
اشنا شویم این مفاهیم در حقیقت مفاهیم بیمه ای هستند : First& third party دوستان قبل از هر چیز اجازه بدین با دو مفهوم
First Par  ty
(Policy Holder) عضو اصلی یک خانواده و یا شرکت صاحب حقوق و مزایای اصلی کسی که بیمه نامه اصلی را داراست
Second party
شرکت بیمه کننده
Third Party
کوکی هایی هستند که فقط First Party : ؟ هر شخص سومی غیر از این دو کلا بقیه افراد و اما این مفاهیم در کوکی ها چه معنایی می دهند
اطلاعات آنها به سایت که توسط آنها ایجاد شده اند فرستاده می شود و کار آنها همانطور که اشاره شد یادآوری اطلاعات ماست.
کوکی هایی هستند که اطلاعات را به چندین سایت مختلف غیر از آنچه بازدید می کنید می فرستند استفاده این کوکی ها Third Party
می باشد (Third Party) معمولا تجاری است بدینگونه که شما از سایتی بازدید می کنید و آن سایت دارای بنرهای تجاری و تبلیغات از سایت دیگری
وارد عمل شده و اطلاعات شما را ثبت می کند به عنوان مثال صاحب تبلیغ با استفاده از این امکان می تواند ببیند Third Party در اینجاست که کوکی
که شما چه نوع تبلیغ هایی را بازدید می کنید و در کدام سایت ها. این نوع کوکی هم می توانند از نوع دائمی و هم موقت باشند.
اصولا این نوع کوکی ها استاندارد نیستند و توسط مرورگرهای جدید بلوك می شوند .همچنین این کوکی ها ممکن است به هکر ها کمک کنند
تا اطلاعات شخصی شما را بدست بیاورند.( برای جلوگیری از آخرین پچ های مرورگر خود استفاده کنید*) پیشنهاد می شود تا این کوکی ها را که هیچ
استفاده مفیدی برای کاربر ندارند بلوك کنید.
چهارشنبه 24/11/1386 - 13:31
بیماری ها
فواید مسواك در روایات اهلبیت علیهم السلام :  
در روایات پیش مقدم شد آنچه دلالت مى كرد بر اینكه مسواك زدن ، دهان را خوشبو مى كند چونكه امام صادق (علیه السلام ) فرمودند : ((دهانت خوشبو مى شود)) و مقدم شد اینكه دهان راپاك مى كندبخاطرفرمایش پیغمبركه فرمودند: ((نظافت كنیدطریق قرآن را)).
اضافه مى كنیم قول امیر مؤ منان (علیه السلام ) را كه فرمودند : ((دهانهاى شما راههاى قرآن است پس راههاى قرآن را با مسواك كردن پاك كنید)) روایتى هم معنا با این روایت هم وجود دارد.
و وارد شده كه : ((نظافت كنید دندانهاى خودتان را)).
و از امام باقر (علیه السلام ) روایت شده كه : ((براى هر چیزى پاك كننده اى است و پاك كننده دهان مسواك است )). و مثل این روایت روایت دیگرى هم هست كه مسواك پاك كننده دهان است .از امام صادق (علیه السلام ) نقل شده كه فرمودند : ((وقتى مردم فوج فوج در دین داخل شدند، قبیله ازد به سوى آنان آمدند كه قلوبشان نرم و دهانهایشان خوشبو بود. گفته شد اى پیامبر خدا! این قبیله قلوبشان نرم بود كه ما شناختیم آن را، پس به چه جهت دهانهایشان خوشبو بود؟ حضرت فرمودند : چونكه این قبیله در زمان جاهلیت مسواك مى كردند)). و روایتى هم معنا با این روایت هم وجود دارد.
و از حضرت على (علیه السلام ) نقل شده كه : ((مسواك ، خشنودى پروردگار و سنّت پیامبر و پاك كننده دهان است ...)). روایت هم معنایى غیر از این هم وجود دارد.
و از امام صادق (علیه السلام ) نقل شده كه فرمودند : ((در مسواك دوازده خصلت وجود دارد كه از سنّت پیغمبر است . دهان را پاك مى كند، چشم را روشن مى نماید، باعث خشنودى پروردگار است ، دندانها را سفید و فساد دندان را از بین مى برد، لثه را محكم مى سازد، اشتها به طعام مى آورد، بلغم را مى برد، قوه حافظه را زیاد مى كند، در حسنات هفتاد برابر اضافه مى كند و فرشتگان را شاد مى نماید)). و در روایت دیگر هست كه : ((غم را از بین مى برد)) و زیاد كرده در روایتى كه شهید پاك نژاد آن را ذكر كرده : ((و معده را سالم مى گرداند (بهداشت معده )).
و از امام باقر (علیه السلام ) نقل شده كه : ((مسواك ، بلغم را از بین مى برد و عقل را زیاد مى كند)). و در روایت دیگر دارد كه : ((قوه حافظه را زیاد مى كند)).
و از امام صادق (علیه السلام ) نقل شده كه : ((مسواك ، ریزش اشك را از بین مى برد و چشم را جلا و روشنى مى بخشد)). و در روایت دیگرى از امام رضا (علیه السلام ) نقل شده كه : ((مسواك ، روشنى مى دهد چشم را و مو را در بدن مى رویاند)).
و از ائمه : روایت شده كه : ((مسواك كردن ، پرده چشم را از بین مى برد (نور چشم را زیاد مى كند)).
و در روایت دیگرى آمده است كه : ((مسواك جلا دهنده چشم است )). و روایات به این معنا بسیار است .
و از پیامبر (صلى الله علیه و آله ) نقل شده كه فرمودند : ((مسواك كردن ، فصاحت انسان را زیاد مى كند)).
و از امام صادق (علیه السلام ) نقل شده كه : ((مسواك و قرائت قرآن ، قطع كننده مرض بلغم است )). و در روایت دیگرى آمده : ((سه چیز است كه نسیان و فراموشى را از بین مى برد و باعث به وجود آمدن ذكر مى شود : 1قراءت قرآن . 2 مسواك . 3 روزه یا خوردن كندر)).
و در روایت دیگر آمده كه : ((مسواك كردن ، حافظه انسان را زیاد مى كند و سقم و بیمارى را از بین مى برد)). و در غیر این روایت آمده است كه : ((مسواك ، بلغم را از بین مى برد و قوه حافظه را زیاد مى كند)).
و از امام صادق (علیه السلام ) نقل شده كه : ((نشاط در ده چیز است و مسواك از آن ده چیز شمرده شده )).و از امام صادق (علیه السلام ) نقل شده كه فرمودند : ((بر شما باد به مسواك كردن چونكه مسواك كردن وسوسه قلب را از بین مى برد)).و در حدیثى از امیر مؤ منان (علیه السلام ) نقل شده كه فرمودند : ((مسواك كردن ، موجب شدت فهم مى شود و طعام را خوشگوار مى سازد و دردهاى دندانها را از بین مى برد و مرض و بیمارى را از انسان دفع مى كند و فقر را از بین مى برد)). و حدیث ، طولانى است ، آنچه ما از این حدیث ذكر كردیم نقل به معنا مى باشد.و احادیث و روایات در این باب زیاد و متنوع است و آنچه ما ذكر كردیم اشاره دارد به بیشتر آنچه از اخبار متضمن است ان شاءاللّه تعالى .
دوشنبه 22/11/1386 - 18:30
بیماری ها
مسلمانان و طب  
بعضى برآنند تا براى نیل به اهدافى كه چندان پوشیده نیست ابداعات و پیشرفتهاى پزشكى و هرآنچه را كه ذكر گشت داراى ویژگى قومى بدانند. بعضى بر یونانیان تأ كید مى ورزند، برخى بر مصریان ، پاره اى بر ایرانیان ، بعضى بر عربها و...
جاى آن است كه بدانان بگوییم : چگونه است كه این ملل در تاریخ چند هزار ساله شان كه پیش از ظهور اسلام داشته اند، نتوانسته اند به شكوفایى و پیشرفتى موازى و حتى نزدیك به آنچه در مدت بسیار اندك پس از ظهور اسلام نصیب این دانش شد، دست یابند؟! بلكه باید گفت : همه نتایج و پیشرفتهاى طب ، بدون اسلام چیزى نیست كه شایسته ذكر باشد. علاوه بر این ، ملتهاى یاد شده بنا به ادعاى خودشان پیش از اسلام از حكومتهایى توانا و امكانات مادى غنى و معنوى بسیار عالى و همت ها و آرزوهایى بلند برخوردار بوده اند و شاید هم این ادعا فقط، حربه اى باشد كه به واسطه اش برآنند مردم ساده و زود باور را فریب دهند .
بنا براین ، باید دستاوردها و پیشرفتهایى را كه ملتهاى مسلمان با ملیّتهاى مختلفشان به تحقیق رسانیدند، ارج نهاد و آن را عامل اساسى شكوفایى و ثمردهى نیروها و امكانات موجود و نیل به آرمانها و آرزوها دانست ، بلكه ملل دیگرى كه مسلمان نبودند یعنى جندى شاپوریان و نیز معتقدین به ادیان دیگر على رغم اینكه اوّلین معلمین طب مسلمانان بودند، همچنانكه خورشید معارف طبى عالم اسلامى با سرعتى بسیار به میان آسمان مى آمد، به تدریج سایه شان رو به كوتاهى و ستاره بختشان رو به افول نهاد .
آرى ، سایه آنان رو به كوتاهى نهاده و ستاره بختشان افول نمود، اگر چه حكام و خلفاى مسلمان عنایتى بسیار بدانان مبذول مى داشتند و به صورتى بى نظیر به شأ ن و امورشان اهتمام مى ورزیدند .
حال وقت آن است كه بدانچه یاد آور شدیم اكتفا كرده ، به بحث از نهضت علمى مسلمانان بپردازیم ؛ بحثى كه بایدبرچندنقطه كه درذیل به آن اشاره مى گردد، متمركزشود:
1 حركت ترجمه در علوم پزشكى و غیره .
2 حركت تأ لیف و شكوفایى علم پزشكى در میان مسلمانان .
3 پاره اى از پیشرفتهاى مسلمانان و تأ ثیر مسلمانان در نهضت جدید طبى .
4 تأ ثیر مسلمانان در داروسازى .
5 اشاره به پاره اى از خدمات پزشكى مسلمانان از قبیل ساختن بیمارستانها و مانند آن و نیز امورى دیگر كه شایسته بحث است و ندانستن آنها به هیچ وجه روا نیست .
دوشنبه 22/11/1386 - 18:25
بیماری ها
پزشكى در صدر اسلام  
پیشتر اشاره شد كه اسلام ، پزشكى را وظیفه اى شرعى و یكى از واجباتى مى داند كه كوتاهى در آن به هیچ وجه روا نیست ؛ چنانكه در فرمایشهاى پیامبر(صلى الله علیه و آله ) و ائمه اطهار: كه در باره پزشكى وارد شده است ، نیز مشهود است . این روایات ، حقیقتاً ثروتى عظیم است ، و به هیچ وجه تناسبى با حركتى كه علم پزشكى در قرن نخست و نیمه اوّل قرن دوّم هجرى داشته است ، ندارد . البته كسى كه بدین روایات مراجعه كند، به این حقیقت مهم خواهد رسید كه آن بزرگواران برآن بوده اند كه نهضتى شامل در این زمینه به راه اندازند؛ نهضتى همه جانبه ، عمیق و دقیق ؛ نهضتى كه از حقیقت و واقعیتى كه بر آن متكى است و نیز از معانى والاى انسانى كه بدان متوجه است مدد مى گیرد.
ولى ظاهراً قوم عرب ، در سطح مناسبى نبود كه از این حادثه جدید كه همانا ظهور اسلام است ، بهره كافى ببرد. میل و توجه آنان بر زمینه هاى دیگرى معطوف بود؛ زمینه هایى كه با تأ ثرات و تغییرات ذهنى و فكرى و غیره كه پس از ظهور اسلام برآنان وارد گشته بود، مناسب مى نمود .
زیاد دور نرفته ایم اگر این حقیقت را بیان كنیم كه : گرایشها و توجهات جدیدى كه در اثر آرزوها و خواسته هاى جدیدشان به وجود آمد، در این میان اثرى بس بلیغ داشته است . و این خواسته ها و آمال ، در شرایط و اوضاع متعدد و معین پس از ظهور اسلام ، پاى بر عرصه وجود نهاد.
بعضى از سیاستهاى حكّام پس از رسول اكرم (صلى الله علیه و آله ) جز امام على (علیه السلام ) نیز به شكل مؤ ثر، یارى بخش این جریان بودند. این حكّام ، هیچ نیازى نمى دیدند كه از ملل غیر عرب مدد جویند و از آنان استفاده كنند جز به اندازه اى كه ضرورى و لازم بود و هیچ توجهى به نیازهاى ملت خویش نداشتند و اصلاً به آن فكر نمى كردند .
علاوه بر این ، آنان مردم و حكامى بودند كه عقل و فكرشان چنان روشن نبود كه به سطح مطلوب آن حادثه عظیم برسد؛ حادثه اى كه به مثابه جهشى بس بزرگ بود كه با ظهور اسلام در میان آنان خود را در صحنه زندگى و حیات آنان آشكار كرده بود.
در كنار این عوامل ، باید عدم توجه و عنایت آنان را به اهداف و تعالیم پیامبر و دینشان و بى همتى شان را در عمل به آن و به تحقق رسانیدنش را مدّ نظر داشت .
علوم بسیارى كه پزشكى نیز یكى از آنها بود در میانشان به صورتى مهمل و مطرود، باقى ماند، اگر چه این علوم از میان نرفت . و این جریان تا آغاز حكومت عباسى ادامه داشت . این حكومت كه پس از حكومت اموى روى كار آمد در بر انگیختن میل بر سلطه و حكمرانى سهیم و شریك بود. از اینجا، ثبات و رفاه در فراروى شان قرار گرفت و مظاهر و مقتضیات فرهنگ و تمدن روى به سوى آنان نهاد كه این امر، باعث شد تا ایشان این مقتضیات و نیازها را با رویى باز پذیرا شوند؛ مقتضیات و نیازهایى كه بى توجهى و نادیده انگاشتن شان به هیچ وجه روا نبود .
پس بدینسان نهضت علمى آغاز گشت و عصر طلایى ظاهر شد و مسلمانان در اندك زمانى به شكلى جدّى و اساسى در میدان علم و معرفت به پیشرفتها و دستاوردهایى دست یافتند كه رسیدن به آن براى هر ملتى در چنین زمانى ممكن نبود.
دوشنبه 22/11/1386 - 18:23
بیماری ها

سیر همانند ده مادر است (ضرب المثل سنتى )

مشاهده خواهیم كرد هنوز هم سیر در سنت هاى زنده مردمى طبق دستور العمل هاى نویسندگان كلاسیك یونانى ، رومى ، هندى و عربى به همان مقدار و براى مداواى همان ناراحتى ها به مصرف مى رسد.
پزشكى مردمى ، همان مداواى گیاهى است كه بیشتر بر پایه بیان شفاهى برقرار شده است نه مدارك دانشگاهى كه اكثرا از طریق مادران اجرا و بعدا به فرزندان منتقل شده است و متكى به شبكه اطلاعات غیر رسمى است كه توسط معالجین محلى تشخیص داده مى شود . طبق اظهار سازمان بهداشت جهانى این اساس واقعى و اولیه مراقبت هاى بهداشتى مردم دنیا، به ویژه ممالك غیر صنعتى مى باشد . تجدید نظر علمى مصارف سنتى سیر محققا كتاب قطورى را تشكیل خواهد داد . لذا من فقط چند فقره از فرهنگ هاى سر تا سر دنیا را نام مى برم . ابتدا از فرهنگ ایالات متحده شروع مى كنم .

جنوب غربى آمریكا
دو فرهنگ مهم مردمى آمریكاى شمالى عبارتند از مناطق كوهستانى نیومكزیكوى شمالى و آپلاچى ، در این مناطق به واسطه جدایى نسبى چند صد ساله از سایر جوامع و نیاز به توسعه و خود اتكایى مربوط به شرایط اقلیمى و جوى و آب و هوایى دارد، زندگى گیاهى و امكانات كشاورزى و فرهنگى مشخصى را بنا نهاده اند . جنوب غربى آمریكا داراى سنت هاى گیاهى فعالى مى باشد . فرهنگ محل سكونت اینجانب یعنى نیومكزیكوى شمالى تركیبى از بومیان آمریكایى اسپانیایى تبار و انگلیسى تبار است . پزشكى مردمى كه در آنجا زیاد رواج دارد تركیبى از فرهنگ بومى آمریكایى و اسپانیایى تبار مى باشد .
من یك مركز گیاهى در یك فروشگاه مواد غذائى دایر كرده ام كه به خرید و فروش گیاهان محلى بین ساكنان آن مى پردازم . گاهى مى شود كه نمى دانم چه چیزى را خریدارى كرده و چگونه آن را فروخته ام . اما بعد از آن كه چندین نفر براى فروش دارویى به نام epazote به من مراجعه مى كنند و خواهان فروش آن هستند و در عین حال چندین نفر هم جهت خرید همان جنس مراجعه مى نمایند، من تصمیم به آوردن آن مى نمایم . در نتیجه در بین حدود صد قلم گیاهان من دوازده قلم از همین اقلام است . اتفاقا گیاهepazote همان گیاه بهشتى غازپا است كه به نام تخمه درمنه یا چاى مكزیكى معروف است . بومیان نیومكزیكوى شمالى آن را به عنوان چاشنى لوبیا (براى جلوگیرى از نفخ ) و دفع كرم انسان و حیوانات و نیز رفع ناراحتى هاى مختلف استفاده مى كنند، گیاهى است كه مصرف آن به هنگام باردارى و خوردن مقدار زیاد آن براى مدت طولانى خطر آفرین است و من اكثرا مصرف عادى آن را توصیه نمى كنم مگر این كه بیمار عضو فرهنگى باشد كه استفاده از آن را خود مى داند .
سیر در جنوب غربى به عنوان یك محصول تجارى كاشته مى شود . در مناطق اسپانیولى زبان به نام ( ajo با تلفظ آهو یا hoe ah ) معروف است . مردم اطراف طائوث و نیو مكزیكو آن را به عنوان داروى سرفه به مصرف مى رسانند .
براى معالجه سرفه مزمن همراه با اخلاط آنها روزى چهار پا پنج بار یك حبه سیر مى خورند . میشل مور پزشك گیاهى كه اخیرا مدرسه داروهاى گیاهى جنوب غربى ، واقع در آلبوكرك نیومكزیكو را اداره مى كند یك نوع شربت سرفه دیگرى را پیشنهاد مى كند كه عبارت است از سیر له شده كه یكى دو روز در عسل بوده است و مقدار مصرف آن یك تا دو قاشق چاى خورى براى سرفه هاى خشك مى باشد .
فرانسه
موریس مسكه احتمالا از مشهورترین معالجین قرن حاضر در اروپا مى باشد . او گیاه درمانى را از پدرش در روستایى در منطقه گاسكونى آموخت . این قسمت جنوبى فرانسه داراى فرهنگ مردمى آمیخته از فرهنگ فرانسوى ، اسپانیولى باسك و حتى روستاییان مراكشى مى باشد در عنفوان جوانى او به عنوان فرد شارلاتانى شناخته شده بود اما اتفاقا شهرت و محبوبیتى در سر تا سر اروپا كسب كرد . او ده ها هزار بیمار از جمله شخصیت هاى برجسته اى چون ویستون چرچیل نخست وزیر انگلستان ، هریوت رئیس جمهور فرانسه و ملك فاروق پادشاه مصر را مداوا كرد .دكتر مسكه از چهل نوع گیاه موجود در محل در مداوایش بهره جست و اصلى ترین روش معالجه او حمام گیاهى بود . گیاهان بایستى مثل چاى آماده شوند، البته به مقدار زیاد كه بیماران بتوانند دست ها یا پاها را خیس ‍ كرده و یا به صورت وان حمام در آن بنشینند (فرو بردن لگن و ران در زیر مایع ) و یا با آن مایع دوش بگیرند . در خیلى از دستورات او سیر منظور شده است . از این روش براى مداواى آسم ، بى اختیارى ادرار، بیمارى هاى قصبة الریه ، جوش صورت ، ورم اعضاء، فشار خون بالا، بیمارى هاى كبدى ، اختلالات گوارش و غیره استفاده مى كند .

دوشنبه 22/11/1386 - 18:18
دعا و زیارت


سابقه تاریخى نژادى و پیشینه عقیدتى آریائى ها؛
اقوام آریائى به هنگام كوچ از محل اولیه خود راهى ایران و هند شدند. در آثار ((ودائى )) وجوه مشترك بسیارى از عقاید آریائیان ایرانى دیده مى شود. ((آسورا)) در متون ودائى كه احترام بسیارى دارد، همان ((اهورا)) ى ایرانى است . سابقه تاریخى وجه مشترك عقیدتى آریائیان هند و ایران به هزار و چهار صد سال ق .م . مى رسد. پس از جدائى عقیدتى به تدریج اختلاف دینى و مذهبى حاصل شد. این جدائى باعت گردید كه ایرانیان نسبت به خدایان مردم هند كه ((دیو))ها بودند، ابراز بى میلى و نفرت كنند و در مقابل ، هندیان نیز خدایان مردم ایران را پست و زشت شمرند. ((در ایران ، آغاز كار مذهب را باید با ابتداى تاریخ آریائیها در ایران تواءم دانست . پیش از ورود آریائى ها به ایران ، در این سرزمین اقوامى بومى مى زیستند. همچون هند كه هنوز هم هستند و طبقه نجسها را تشكیل مى دهند... بهر حال در وجود اقوام بومى ایرانى (پیش از هجوم آریائى ها) نمى توان شك كرد، كه برخى از خصوصیات نژادى ، كه هم اكنون در اطراف كرمان وجود دارد، نشان دهنده (یایادگار) نژاد بومى غیر آریائى است . درباره اقوام بدوى ایران ، هیچ اطلاعى در دست نیست و جز به حدس و گمان نمى توانیم قضاوتى بكنیم كه مثلا چون بدوى بوده اند، به فتیشیسم یا انیمیسم یا... معتقد بوده اند، یا در شكل تكامل یافته اش ، بت مى پرستیده اند و یا به پرستش مظاهر طبیعت مى پرداخته اند...
آریائیان پس از اشغال هند، فرهنگها و تمدنها و نظامهاى سیاسى و اجتماعى بزرگ بوجود مى آورند كه نقطه مقابل مذاهبى است كه برادرانشان در ایران ساخته اند، و فرهنگ و تمدنى كه آریائیان ایران پدید آورده اند، مغایر فرهنگ و تمدنى است كه برادرانشان در هند آفریده اند... آریائیان ایران به سه قوم بزرگ تقسیم مى شوند: قسمتى در شرق خراسان سكنى گزیدند و ((پارتیان )) را تشكیل دادند. قسمتى دیگر در شمال غربى (آذربایجان تا كردستان ) قرار یافتند و به ((ماد))ها مشهور شدند. و سومین قسمت در اطراف فارس و مركز و جنوب ماندند و پارسیان خوانده شدند... اگر میان اریائیان اولیه هند و ایران ، در ابتداى ورودشان به این دو سرزمین ، شباهت هایى بیابیم ، عجیب نیست ، كه هر دو از یك ریشه اند و از یكجا آمده و به سرزمینهاى متفاوتى رسیده اند... تاریخ نشان مى دهد كه مجموعه دستگاه آلهه هند (در مذهب ((ودا))) با مجموعه آلهه مذهب ((میترائیسم ))، مشابه است . در هند میترا ((خدا)) ست ، و در ایران ((مهر)). در آنجا ((دیو)) خداست و در اینجا ((دیو)). و در آنجا و اینجا (هر دو) ((وارونا)) خداست . تمام خدایان دو مذهب ودائى (در هند) و مهرپرستى (در ایران پیش از زرتشت ) یكى هستند. اساس ‍ ((مهرپرستى )) یا ((میترائیسم )) بر این اعتقاد است كه ((مهر)) خداى بزرگ است و خدایان دیگر كوچكتر از او. میترائیسم بر اساس ‍ پرستش آتش و پرستش قواى طبیعت (مثل باد و طوفان ، خرمى و بهار، آسمان و كوه و جنگل و شب و...) و پرداختن به سحر و جادو است كه لازمه پرستش قواى طبیعت و اعتقاد به ارواح خبیث و طیب (كه دست اندر كار جهانند) است . سحر و جادو عبارت از مجموعه اعمالى است كه انسان براى در امان ماندن از ارواح خبیث و جذب ارواح طیب انجام مى دهد. مهمترین كار براى گریز و جذب ارواح نیك و بد، قربانى و نذر و حتى جنایان فراوان است ، كه سحر و جادو همیشه با جنایت همراه بوده است . حتى در ((قرن وسطى )) جنازه چهل كودك كمتر از چهل روزه در محراب كلیسائى متروك در ((ورساى )) به دست آمد كه دلیلى است بر جنایتكارى سحر و جادو، و بر خلاف آنچه جامعه شناسى (مثلا: دوركیم ) ادعا مى كند، میان سحر و جادو و دین ، هیچ شباهتى نیست ، كه سحر و جادو جنبه فردى و ضد اجتماعى دارد، و مذهب جنبه اجتماعى و ضد فرد پرستى . این است كه جادو (مطرود شرع و دین و وجدان عمومى ) همواره پنهانى و مخفیانه در انحراف و گناه زندگى مى كند، در حالى كه مذهب همیشه اجتماعى بوده و هست ...))

جغرافیاى تاریخى انسانى
ساكنان بومى ایران قبل از هجوم آریائیان به این فلات پهناور، طوایف بزرگى بودند كه در غرب و شرق و شمال و جنوب ایران استقرار داشتند: طایفه كاس سو در غرب ، طایفه كادوسیان در شمال ، طایفه تپوریان در مازندان ، طایفه عبدوسیان در خوزستان و طایفه سیاهان در سواحل خلیج فارس ‍ مستقر بودند. اریائى ها اقوام مهاجم مهاجرى بودند كه دو هزار و پانصد سال قبل از میلاد به فلات ایران هجرت كردند و بدین سان تعدد نژاد پدیدار شد و زبانهاى گوناگونى بوجود امد و بعدها وحدت نژاد و زبان حاص گردید. نژاد شناسان معتقدند كه ساكنان بومى اولیه ایران قوم بلوچ مى باشند. برخى دیگر مردم كرمان ، مازندران و لرستان را قوم اصیل ایرانى مى شناسند.
دوشنبه 22/11/1386 - 18:8
دانستنی های علمی
نوآوری در مدیریت
حل مشکل مهارتی است که برای هر فرد در هر جنبه از زندگی لازماست. به ندرت ساعتی سپری می شود بدون آنکه یک فرد با نیاز به حل نوعی مشکل روبرونشود. شغل مدیر به طور ذاتی حل مشکل است. اگر در سازمان مشکلاتی نبود، نیازی بهمدیران هم نبود. بنابراین، تصور یک حلال مشکلات فاقد صلاحیت به عنوان یکمدیر موفقسخت است. دو روش حل مشکل وجوددارد:
·         حل عقلایی مشکل
·         حل خلاقانه مشکل
مدیران اثربخش قادر به حل مشکل به صورت عقلایی وخلاقانه هستند، به رغم آنکه مهارتهای متفاوتی برای هر نوع از این مشکلها موردنیازاست.
حل عقلایی عبارت از نوعی حل مشکل است که مدیران هر روز به طور مستمر دربسیاری از موارد به کار می گیرند. حل خلاقانه مشکل کمتر رخ می دهد، زیرا توانایی حلخلاقانه مشکل قهرمانان را از بزدلان، حرفه های موفق را از ناموفق، مدیران کامیاب رااز مدیران سرگردان جدا می کند و می تواند اثر شگرفی بر کارایی سازمان داشته باشد.
 
حل خلاقانه مشکل
درحل مشکلات به طور خلاق دوکار عمده برای تراوش یک ذهنیت خلاق باید صورت گیرد:
·         بهبود بخشیدن به تعریف مشکل:یعنی مشکلات سازمان که غالبا" در هاله ایاز ابهام بوده و افراد شناخت دقیقی نسبت به خود ساختار مشکل و پیچیدگیهای فنی آنندارند تشریح شده تا افراد با داشتن یک آشنایی دقیق و بینش روشن افکار نو و بکر خودرا مطرح سازند.
 
·         بهبود بخشیدن در ایجاد راه حلهای دیگر:منظور از این بحث ایجاد زمینهمناسب در استفاده از راه حلهای گوناگون و سوای از راه‌حلهای مرسوم که این کار اساسخلاقیت و نوآوری است. کلیشه ای عمل کردن یکی از موانعخلاقیتاست. هریک از دو فرایند مذکور به خودی خود، شامل مراحل جزیی تری هستند:
بهبود بخشیدن به تعریف مشکل که شامل:
·         ناآشنا را آشنا و آشنا را ناآشنا کنید
·         تعاریف را بسط دهید
·         تعریف را وارونه کنید.

بهبود بخشیدندر ایجاد راه حلهای دیگر که شامل:
·         قضاوت را به تاخیر بیندازید (اولین راه حل بهترین راه حل(
·         راه حلهای موجود را گسترش دهید
·         خصلتهای غیرمرتبط را ترکیب کنید.
 
موانع حل خلاقانه مشکل
اکثر مردم در حل خلاقانه مشکل دچار زحمت میشوند. آنهاانسدادهای ادراکیخاصی را در فعالیتهای حلمشکل از خود بروز می‌دهند که حتی از وجودشان آگاه نیستند. این انسدادها عمدتا" شخصیهستند تا میان فردی یا سازمانی که برای فائق آمدن بر آنها توسعه مهارت موردنیازاست. انسدادهای ادراکی موانع ذهنی هستند که روش تعریف مشکل را مقید و تعداد راهحلهایی را که تصـور می شود مرتبط اند، محدود می کنند.
هریک از ما در هر لحظه،با اطلاعاتی بسیار زیادتر از آنچه بتوانیم به آنها توجه کنیم احاطه می شویم، ماننداطلاعات دریافتی از طریق احساسات بدن راجع به محیط اطراف و وضعیت فیزیولوژیک بدنماندر هر شرایط زمانی و مکانی. در طول زمان ما باید عادت از صافی گذراندن برخی اطلاعاترا که در معرض آن قرار می گیریم توسعه دهیم. در غیر این صورت اطلاعات اضافی ما رادیوانه خواهدکرد. فی‌المثل درمورد اطلاعات مثال مذکور، ما در آن واحد، همه اطلاعاتحسیفیزیولوژیکرا موردتوجه قرار نمی دهیم. نهایتا" این عادت از صافی گذراندن اطلاعات تبدیل به انسدادهای ادراکی می شوند. اگرما از این انسدادها آگاه نیستیم، درحقیقت آنها مانع از ثبت انواعی از اطلاعات وبنابراین، مانع از حل انواعی خاص از مشکلات می شوند.
به طور متناقض، هرچهتحصیلات رسمی و تجربه افراد در کار بیشتر باشد، توانایی خلاقانه آنها در حل مشکلکمتر است، برآورد شده است که اکثر بزرگسالان بالای 40 سال، کمتر از دو درصد یک کودکزیر پنج سال توانایی حل خلاقانه مشکلات را از خود نشان می‌دهند، زیرا تحصیلات رسمیغالبا" جوابهای صحیح، قوانین تحلیلی یا محدودیتهای فکری را به وجود می آورد.
باتوجه به تفاصیل فوق موانع خلاقیت را به طورکلی در چند مورد می توان به صورتزیر خلاصه کرد:
·         ترس از شکست و انتقاد
·         عدم اعتماد به نفس
·         تمایل به همرنگی و همگونی
عدم تمرکز ذهن
چهارشنبه 12/10/1386 - 15:2
دانستنی های علمی

(... یا محمد هذه أ نبتها من هذا المكان الا رفع لا غذو منها بنات المؤ منین من أ متك و بنیهم فقل لا باء البنات لا تضیقن صدوركم على فاقتهن فإ نى كما خلقتهن أ رزقهن ).
حضرت رسول اكرم صلى الله علیه و آله فرمود:
در شب معراج چون به سدرة المنتهى رسیدم ، دیدم از بعضى از شاخه هاى آن شیر مى ریخت و از بعضى از شاخه عسل ، از تعدادى دیگر روغن ، از بعضى چیزى شبیه آرد گندم سفید، و از شاخه اى لباسها و از بعضى دیگر میوه سدر، پس در خاطر خود گفتم :
اینها در كجا قرار مى گیرند؟ و در آن هنگام جبرئیل با من نبود كه از او سئوال كنم ، زیرا كه او در مرتبه خود ماند و من از درجه او بالاتر رفتم ، آنگاه حقتعالى مرا ندا كرد:
اى محمّد! اینها را در این مكان بلند رویانیدم كه غذاى دختران و پسران مؤ منین از امّت تو باشد. به پدران دخترها بگو كه : براى پریشانى احوال دختران خود دلتنگ نباشید، زیرا همانطور كه ایشان را آفریدم ، ایشان را روزى دهم .
چهارشنبه 12/10/1386 - 14:56
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته