• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 10
تعداد نظرات : 1
زمان آخرین مطلب : 5991روز قبل
دعا و زیارت
عبدالعظیم حسنی می‌گوید که حضرت رضا(عليه السلام) به او فرمودند:
ای عبدالعظیم؛ از طرف من به دوستانم سلام برسان و به آنها بگو: شیطان را بر خود مسلّط نکنند. ایشان را دستور بده به راست‌گویی و امانت‌داری و امر کن که سکوت را پیشه خود سازند و از مجادله با یکدیگر خودداری کنند. با روی خوش یکدیگر را ملاقات کنند و به زیارت هم بروند که همانا این عمل باعث تقرّب به من می‌باشد.
درّنده خویی نداشته باشند که بخواهند یکدیگر را پاره کنند. زیرا من قسم یاد کرده‌ام که هر که چنین کند و یکی از دوستان مرا خشمگین سازد از خدا بخواهم که او را در دنیا به عذاب سختی گرفتار کند و در آخرت از گروه زیان‌کاران باشد.(1)
ابن شهر آشوب(ره) در کتاب مناقب از موسی بن یسار نقل کرده است که گفت:
به همراه حضرت رضا(عليه السلام) بودم، هنگامی که نزدیک دیواره‌های شهر طوس رسیده بودند، ناگهان صدای ناله و فریادی شنیدم و به دنبال آن صدا رفتم. دیدم جنازه‌ای است، همین‌که چشمم به جنازه افتاد، آقا و سرورم را دیدم که می‌خواهند از اسب پیاده شوند، سپس طرف جنازه آمدند و آن را بلند کردند و همانند برّه‌ای که مادرش را در بر می‌گیرد و به او می‌چسبد، جنازه را در برگرفتند.
آنگاه به من رو کردند و فرمودند: ای موسی بن یسار! هر کس جنازه دوستی از دوستان ما را تشییع کند، از گناهان خارج می‌شود مانند روزی که از مادر متولّد شده است و هیچ‌گونه گناهی ندارد.
و چون جنازه را کنار قبر نهادند، دیدم آقا و سرورم جلو آمدند و مردم را کنار زدند تا میّت برای آن حضرت پدیدار شد. دست مبارک خود را بر روی سینه او نهاده، فرمودند: ای فلان بن فلان! تو را بشارت باد به بهشت، و بعد از این ساعت دیگر هراس و وحشتی نخواهی داشت.
من که این رفتار حضرت و فرمایش ایشان را درباره آن شخص شنیدم، عرض کردم: فدایت شوم، آیا این مرد را می‌شناسید؟ به خدا قسم این سرزمینی است که قبلاً در آن قدم نگذاشته‌اید؟
به من فرمودند: ای موسی بن یسار! آیا نمی‌دانی اعمال شیعیان هر صبح و شام به ما عرضه می‌شود؟ اگر در اعمال آنها تقصیری مشاهده کنیم از خداوند گذشت و بخشش برای آنان طلب می‌کنیم و اگر پرونده عالی باشد و اعمال نیکو در آن ثبت شده باشد توفیقات بیشتر و شکر الهی را برای آن نیکوکار تقاضا می‌نماییم.(2)
 
پی‌نوشت:
1. الإختصاص، ص 240؛ مجلسی، بحارالانوار، ج 49، ص230، ح 27؛ المستدرک، ج 9،ص 102، ح 8.
2. مناقب ابن شهر آشوب، ج 4، ص 341؛ مجلسی، بحارالانوار، ج 49، ص 98، ح 13؛ المستدرک، ج 12، ص164، ح9؛ بحرانی، مدینة المعاجز، ج 7، ص 228، ح 179.

منبع: ماهنامه موعود شماره 82
جمعه 2/9/1386 - 23:29
دعا و زیارت
پندار ما اينست كه مانديم و شهدا رفتند اما واقعيت اينست كه شهدا ماندند و زمان ما را با خود برده است سيد اهل قلم شهيد آويني
جمعه 2/9/1386 - 14:31
دعا و زیارت

حرم امام رضا عليه السلام

سلام امام رضای مهربون. سلام آقایی که این روزا همه واسه تولدت جشن های بزرگ و باشکوه می گیرن و سلام به تو که همه دیوونتن. آقا! منو ببخش که نمی تونم واست جشن تولدت بگیرم .منو ببخش که روز تولدت هوای دلم ابری و چشام بارونیه .منو ببخش که نمی تونم پامو تو مجلسی بذارم که همه دیوونه ی تو هستند .منو ببخش که طاقت ندارم صدای اونایی که از ته دل صدات می کنن رو بشنوم .منو ببخش به خاطر همه‌ی بدی هام ....منو ببخش که مجنون خوبی برات نیستم. می دونم که مجنونی نبودم که تو بخوای بهش سر بزنی اما تو امام رضایی هستی که به من مجنون و روسیاه خیلی لطف داشتی. آقا التماست می کنم بیــــــــــــــــــــــا آقا جون یا امام رضا میدونم که خیلی ها اومدن تا فقط روز تولدت پیشت باشن اما من که نتونستم بیام با تمام جسارتم ازت می خوام تو بیای. اگه دیوونم، دیوونه ی شمام خدا رو خوش نمیاد که چشم به راهم بذاری . توی این دور و زمونه دل من خونه ی عشقه و عشق رضا صاحب اونه به جز از آتیش عشق آقا مون داره بهونه شب و روز از مستی می خونه دارم دیوونه میشم .هرجا برم اسم شماست .آقا ؟ من... من نه مجاورتم که روز تولدت بتونم بیام پیشت نه یه خونه ی بزرگ دارم که واست جشن تولد بگیرم و همه‌ی شهر و دعوت کنم نه هیچ چیز دیگه جز این دل پاره پاره . با یه بغض عجیب واست می نویسم. همه میگن شما زود راضی میشین من که مجنونتم می‌خوام عین خودت ببخشم. آقا! چی کار کنم؟دلم خیلی براتون تنگ شده . چقدر دلم برات پر میزنه.ارباب مهربونم ؟ آقا جان! تنها نقطه‌ی سفید قلبم عشق و دل تنگی شماست. من رو سیاه فقط واسه شما دلم زود زود تنگ میشه. آقا جون! چشام خیلی بهونتو میگیره. نمی دونم چی کار کنم تا این دل آروم بگیره. یا امام رضا ادرکنی آقا جون! به علی قسم دلم همیشه هواتو داره اما چی کار میشه کرد؟ کاش می‌شد فاصله های شهرمون تا مشهد رو پاک کرد .کاش منم پیش شما بودم .آقا جون! دلم برات خیلی تنگ شده. آقا جونم کجایی؟یا امام رضا کجایی؟ شبایی که دلا رو غم میگیره دل تنگم واسه حرم میگیره میزنه پر دوباره سمت حرم میره ایوون طلا و دم میگیره آقام آقام آقام آقام

پنج شنبه 1/9/1386 - 0:57
دعا و زیارت
امام علي (عليه السلام) ميفرمايند: مراقب افكارت باش كه گفتارت مي شود، مراقب گفتارت باش كه رفتارت مي‌شود، مراقب رفتارت باش كه عاداتت مي‌شود، مراقب عاداتت باش كه شخصيتت مي‌شود، مراقب شخصيتت باش كه سرنوشتت مي‌شود.
سه شنبه 29/8/1386 - 23:44
دعا و زیارت
از وقتي كه دانستم ميان مردمي هر كس را كه ميديدم سلامش مي‌كردم -يا مهدي منتظر آمدنت هستم
سه شنبه 29/8/1386 - 23:37
دعا و زیارت
بر يكي از صفحات تقويم خواهند نوشت: تعطيل روز ظهور امام زمان (امام را دعا كنيد)
سه شنبه 29/8/1386 - 23:36
دعا و زیارت
تکه ي گمشده اي از پر پرواز کم است يازده بال شمرديم، يک بال کم است اين همه آب که جاريست، نه اقيانوس است عرق شرم زمين است که سرباز کم است
سه شنبه 29/8/1386 - 23:6
دعا و زیارت
شيعيان، مهدي غريب و بي کس است معصيت محض خدا ديگر بس است
سه شنبه 29/8/1386 - 23:6
دعا و زیارت

صبح ملکوت بود و من بودم و تو                                    دل محو قنوت بود و من بودم و تو

اي کاش پس پنجره فولادت                                            يک لحظه سکوت بود و من بودم و تو

سه شنبه 29/8/1386 - 23:5
دانستنی های علمی

برخی تصور می کنند که اعتقاد به مهدی منتظر، ویژه شیعیان است؛ در حالی که اصل این عقیده از نظر اهل سنت با شیعه همسان بوده و بین این دو فرقه از حیث بشارت های پیامبر (ص) راجع به ظهور آن حضرت و مأموریت جهانی وی و درباره شخصیت برجسته و مقدس آن بزرگوار و حتی نشانه های ظهور و ویژگی های انقلاب او تفاوتی وجود ندارد. تنها فرقی که در این مورد وجود دارد این است که ما شیعیان او را امام دوازدهم به نام محمد بن حسن عسکری (ع) و متولد به سال 255 هجری می دانیم و بر این عقیده هستیم که خداوند عمر او را همچون عمر خضر (ع) طولانی نموده و او اکنون زنده و غایب است، تا خداوند هر زمان اراده فرماید ظهور خواهد کرد. این در حالی است که اغلب دانشمندان اهل سنت می گویند هنوز متولد نشده و غایب نیست، بلکه به زودی متولد خواهد شد و به آنچه پیامبر (ص) بشارت داده جامه عمل می پوشاند و عده کمی از آنان در مورد ولادت و غیبت او با ما هم عقیده اند. اصالت اعتقاد به حضرت مهدی (عج) از دیدگاه اهل سنت از آنجا روشن می گردد که روایات فراوانی در منابع و اصول روائی و اعتقادی آنها و نیز فتاوا و آرای دانشمندان و تاریخ علمی و سیاسی آن در خلال نسل های گذشته وجود دارد که که گواه براین عقیده است. بنابراین حرکت هایی که از سوی مدعیان مهدویت در جوامع اسلامی اهل سنت رخ داد مانند جنبش مهدی سودانی در قرن گذشته و حرکتی که در آغاز این قرن در حرم مکه اتفاق افتاد و جنبش هایی که اندیشه های مهدویت را به شکل آشکاری نشان می داد، مانند «جنبش جهاد و هجرت» در مصر و حرکت های مشابه آن، که در اثر به وجود آمدن خلاء فکری و یا تحت تأثیر تفکرات شیعی، درباره حضرت مهدی (عج) آنگونه که برخی تصور می کنند، پدید نیامد. شمار راویان احادیث مربوط به حضرت مهدی (عج) از صحابه و تابعین اهل سنت، کمتر از راویان شیعه نیست؛ همچنین است اشخاصی از آنان که روایات یاد شده را در اصول و مجموعه ای احادیث، تدوین نموده و کسانی که دارای تألیفات ویژه ای در این زمینه می باشند.

منبع: http://www.shia-news.com

سه شنبه 29/8/1386 - 22:47
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته