• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 65
زمان آخرین مطلب : 5405روز قبل
فلسفه و عرفان

از شـوق وصـال یـــار مــا را شــده بــدنامی

بدنامی ما سهل است ساقی تو بده جامی

 

گوینـد در ایـن مــأوا جـای دل و دلبــر نیسـت

گویـم که مگـو ایـن است ره توشه هر خامی

 

گــر حلقــه زنــد زلفــش بر صــورت هــر دلبـر

بندیســت که می افتــد بر پای و شود دامی

 

چشمـــان سیـــاهــش را گــر دیده نگه افتد

دل می برد از عاشـق آخـر شـده ناکــامــی

 

کـی جلــوه کنـد یاقـوت پیـش لـب شیرینـش

از لعـل لبـش بــردار جـانـانـه چنیــن کــامــی

 

محـــروم اگـــر خواهـــی دیگــر نشــوی جـانا

وقت است که بـرداری از عشـق و وفا گـامی

 

حـــق بـر دل عبـــدی زد نقـــش رخ مریـــم را

سخـت است گـذر کـردن بـی یار بهر شامی

پنج شنبه 11/4/1388 - 1:15
خانواده

تكرار بهار

ای  ماجرای   آبی  پرواز  تا  خدا
ای  انتهای   مرز تمام  گذشته ام
ای  بی ریاترین   نفس   پاك  یاس ها
با  نام   تو  كتاب   وفا  را  نوشته ام
در زیر دانه های   قشنگ  تگرگ  عشق
من  بودم   و خیال تو   و  یك سبد  بهار

  یك آسمان   شكوفه  زیبا  و  پاك  یاس
 
از آن  طلوع    مانده برایم   به  یادگار
ای  مهربان ترین  از تپش   غنچه های  ناز
ای  سرگذشت   رویش  رعنای   عاطفه
ای  دست   تو پناه   هزاران  گل  سپید
ای  چشم   تو حكایت   دریای  عاطفه
بی تو  شكست   خاطره های  بلوغ   عشق
بی تو غروب  واژه  رویا همیشگی  ست
بی نو  ترانه های  محبت   غریبه اند
چشم تو   شهر آبی   درمان   تشنگی است
بر گرد   ك.چه  دل   آلاله ها  هنوز
در آرزوی   لحظه  دیدار مانده است
چشمان   صد هزار   شقایق   به  یاد تو
تا صبحگاه   عاطفه  بیدار  مانده است
برگرد   ای  تراوش   شبنم   ز  برگ  یاس
برگرد   و باز  ترجمه   كن انتظار   را
برگرد   و  داستان  دلم  را  مرور  كن
تكرار  كن  برای  غزل  بهار  را

 

جمعه 30/12/1387 - 18:10
فلسفه و عرفان
اقرا باسم ربك الذی خلقبخوان! ـ محمد درهراسی و هم آلود به اطراف نگریست! صدا دوباره گفت:‌بخوان!ـ این بار محمد بابیم و تردید گفت: من خواندن نمی دانم.صدا پاسخ داد.ـ بخوان به نام پروردگارت كه بیافرید، آدمی را از لخته خونی آفرید، بخوان و پروردگار تو را ارجمندترین است، همو كه با قلم آموخت، و به آدمی آنچه را كه نمی دانست بیاموخت.........و او هر چه را كه فرشته وحی خوانده بود باز خواند. هنگامی كه از غار پایین می آمد زیر بار عظیم نبوت و خاتمیت، به جذبه الوهی عشق بر خود می لرزید از این رو وقتی به خانه رسید به خدیجه كه از دیر آمدن او سخت دلواپس شده بود گفت:ـ مرا بپوشان، احساس خستگی و سرما می كنم!ای پادشاه عالم عشقت به سینه دارم(درقاب سینه خودعكس مدینه دارم)عشق توتاهمیشه دراب و كل من(قران وعترت تو سرمایه دل من )دارم ولایت تو دردل محبت توسرمست جام عشقم در شام بعتت تو

 

چهارشنبه 9/5/1387 - 2:13
دعا و زیارت

با توجه به فراگیری ظلم و فساد در سراسر جهان
چرا امام زمان(عج) ظهور نمی کند؟

بسیاری بر این باورند که پیامبر فرموده است: هر گاه دنیا پر از ظلم شد، مهدی(ع) خواهد آمد، در حالی که این پندار غلط است و هرگز پیامبر چنین چیزی نفرموده، بلکه آن حضرت فرموده است:«یملأ ا... به الارض عدلا و قسطا کما ملئت ظلما و جورا»(1)؛ خداوند به وسیلۀ ظهور حضرت مهدی(ع) زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد، پس از آن که پر از ظلم و جور شده است.
بنابر حدیث فوق، هر وقت امام مهدی(ع) آمد زمین را پر از عدل و داد می کند، نه این که هر گاه پر از ظلم و جور شد امام زمان خواهد.
بهترین دلیل بر این که ظهور امام زمان(عج) در گرو فراوانی ظلم و فساد نیست، این است که اکنون ظلم و فساد و بی عدالتی همه جا را فراگرفته است. اگر ظهور امام زمان(عج) در گرو فراگیر شدن ظلم و فساد در جهان باشد، سالها پیش باید امام زمان(عج) ظهور می کرد.
استاد بزرگوار آقای مکارم شیرازی در بحث انگیزۀ پیدایش مذهب که در شب های پنجشنبه ایراد می فرمود، اظهار داشت:«فساد، هدف نیست. آمادگی، هدف است. برخلاف آن چه بعضی تصور می کنند، آنچه برای تسریع ظهور مصلح جهانی لازم است، وجود ظلم و فساد در سراسر زمین نیست، بلکه یک امادگی و تشنگی لازم است؛ البته نمی توان انکلر کرد که افزایش ظلم و فساد یکی از علل آمادگی و تشنگی خواهد بود، چه اینکه هنگامی که مردم جهان ثمرۀ تلخ و شوم تبعیض ها و بی عدالتی ها را بچشند، ناراحت می شوند و در جست و جوی یک طریق اصلاح و یافتن یک مصلح جهانی گام برمی دارند.
در نتیجه، باید گفت: هستۀ اصلی زمینه برای ظهور، آمادگی و آگاهی از عواقب وضع نابسامان امروز دنیا است، نه این که وجود ظلم و فساد هدف اصلی باشد

پی نوشت: 1- إعلام الوری، ص424 /// 2- بامداد بشریت، ص71

جمعه 4/5/1387 - 20:45
خانواده
شب عاشورا كه شد، عصر تاسوعا فرمود: همین نقشه و همین سامانه باشد، منتها اینها را جمع تر كنید. این طنابها را به هم محكم گره بزنید؛ خیام بچه ها در وسط، خیام بنی هاشم اطراف، خیام اصحاب اطراف؛ اما فاصله كمتر، این طنابها به هم گره بخورد، كه در این تاخت و تازها این خیمه ها نیافتد. اطراف خیام را گودال بكنید این چون جائی كه نهر روان دائمی است، اطرافش نی روئیده می شود فرمود: این نی ها را بیاورید، در این گودالها بریزید، آتش بزنید كه فردا از پشت خیام كسی حمله نكند! این دستور را در شب عاشورا داد. فقط یك طرف جلوی خیام باز بود كه این رزمنده ها به میدان می رفتند، و اجسادشان را هم از همین راه به خیمه دار الحرب می آوردند. بقیه راهها بسته بود؛ یعنی پشت اش گودال آتش بود... همین بود كه وقتی عصر عاشورا به خیام حمله كردند، به زین العابدین (سلام الله علیه) گفتند: اینها دارند می آیند، بچه ها چه كنند؟ فرمود: فرار كنند، كسی در خیمه نباشد.

عرض كرد: راه نیست


دوشنبه 1/11/1386 - 0:42
خانواده

خدا یا تشنه‌ام کن.
نه تشنه آب، که چو سیراب شدم از یادش می‌برم.
تشنه‌ام کن، تشنه شناختن و فهمیدن.
تشنه شناختن و فهمیدن عاشورا و کربلا.

کربلایی که مردانِ مردی ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام  زمانشان را شنیدند و آن را لبیک گفتند و گرچه کم بودند، در آن سرزمین پر بلا عاشورا ساختند و جاودانه شدند.

عاشورایی که پس از آن سالها، هنوز شور است و عشق و شعور ...
و شراره‌هایی که تا "یوم الورود" (1) سرد نخواهد شد.

خدایا بفهمان به من ندای "هل من ناصر" ولی زمانم را تا شرمنده عاشورا و عاشورائیان نباشم.

خدایا زبانم را به لبیک گفتن ندای مردان عاشورا بچرخان تا در روز جزا، زبانم در کام نماند.

خدایا کربلا و عاشورایم را نشانم ده که برای هرکسی عاشورا و کربلایست و اگر نشناسم کربلا و عاشورای زمان خویش را، یا از اهل کوفه‌ام و در مقابل مردان عاشورا و یا از غافلان پشیمان بعد از عاشورا که پشیمانیشان ذره‌ای ارزش نداشت!

خدایا دلم را، فکرم را، عملم را، نگاهم را، راهم را، آینده‌ام را و مرگم را عاشورایی کن، که نیست راه نجاتی جز آن...بچه های قلم

1-قال رسول الله (ص): «ان لقتل الحسین حرارة فى قلوب المؤمنین لاتبرد ابدا».   مستدرك الوسائل، ج 1، ص 218.

شنبه 22/10/1386 - 0:43
فلسفه و عرفان
غدیر نام دیگر شیعه
غدیر زلال حقیقت همیشه جاری است غدیر نام دیگر شیعه و تشیع است شیعه برای غدیر و غدیر همه شیعه می باشد شیعه با غدیر معنا پیدا کرد و ماهیت و جودی خود را یافت که بدون غدیر شیعه و تشیع معنایی نخواهد یافت غدیر رمز پایداری تلاش و کوشش جاودانه عاشقان خداست غدیر رمز و راز اکمال دین و اتمام نعمت است غدیر عله العلل جاودانگی رسالت است غدیر ریشه تمام فضیلتها شرافتها ارزشها و به تکامل رسیدنهاست چون غدیر سامان یافت عاشورا تخقق یافت و عاشورائیان همیشه تاریخ در تداوم خط اسلام ناب و خط ولایت و غدیر برای پاقشردن در خط غدیر در تداوم وفاداری ها رعایت عهدها و پیمانها به استقبال شهادت رفتند و خواهند رفت. اگر غدیر نبود عشق می میرد و گلواژه های شهادت و ایثار بی معنا بود و رسالت بدون ولایت در توطئه ها ی مکرر خناسان فرو می خشکید. آنگاه که رسالت با غدیر همیشه جاری ولایت پیوند خورددین الهی کامل شد. امروز نیز غدیر باورانِ عاشق شهادت،ابر فدرتها را به سقوط کشاندند و در عصر تمدن و اسلحه های مدرن ، همه سلاح های مدرن را با ایمان و خون، یکجا آبرو بردند. و ترس را ترساندند و مرگ را خجل کردند. چه اینان پیرو امام غدیرند. امامی که در غدیر بیعت عمومی مسلمانان برای رهبری او تحقق یافت و امامت او و فرزندان معصومش تا قیامت و رجعت شتاسانده شد. وامت اسلامی با تحقق ولایت به ابدیت پیوند خورد. و عزت و سربلندی مسلمانان جاودانه گردید. وآینده از آن امام غدیر است که با دست توانمند غدیر باوران عاشق و منتظران تشنه زلال حقیقت غدیر بازسازی خواهد شد. پس گذشته ما با غدیر سامان یافت. وامروز و فردای ما در پرتو غدیر نور می گیرد، ومعنا پیدا می کند. به امید آنروز که فرزند راستین غدیر، روز و راز غدیر را بر همگان بازگوید.
جمعه 7/10/1386 - 0:47
دعا و زیارت

 

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین

        تصـــــاویر حرم حضرت امام حسین علیه الســــلام زنده و مستقیــم از طریق سـایت
        امام حسین پخش می شود .

برای مشاهده از مرورگر اکسپلورر (Internet Explorer) استفاده کنید .

 

پنج شنبه 29/9/1386 - 16:31
فلسفه و عرفان

عرفه ِ بهار نیایش است.دل های مشتاق گفتگو در روزعرفه به دنبال محفلی می گردند تا درآن ِ صمیمانه

و سرشار از ادب وبندگی ِ با خدایشان رازو نیاز کنند.(( دعای عرفه)) زیباترین پاسخ به این نیاز است.

چرا که این دعا از زبان کسی روایت شده که خود در کربلا بند بند مناجات عرفه را به عرصه عمل

کشانده و خود تفسیر این عبارات زیبا شده است.اما شناخت هر چه بیشتر و بهتراین دعا و انشاکننده آن

ِراهی برای بهره گیری بهینه از این فرصت طلایی است.

الهی ! حکمک النافذ ِ ومشیتک القاهرهُُُ ِ لم یتر کالذی مقال مقالا ِ ولا لذی حال حالا

که مشیت خداوند را عام وشامل وحاکم بر نظام هستی قرار داده است ِ به گونه ای که چه بخواهیم ِ و

چه نخواهیم در مشیت خدا قرار داریم وهر طورکه باشیم از مشیت الهی است.

مضامین دعای عرفه بسیار زیبا ومنحصر به فرد است واین مضامین در کمترین دعایی به این گستردگی

مطرح شده است.

تمام معارف الهی در دعای عرفه موجود است ِ یعنی آنچه مدعیان عرفان ومعرفت در طول تاریخ در لابلای

کتابها آورده اند ِ به صورت ساده وفشرده در دعای عرفه دیده می شود

پنج شنبه 29/9/1386 - 0:32
خانواده
  
خواهان تو هر قدر هنر داشته باشد
اول قدم آن است، جگر داشته باشد

جز گریه طفلانه ز من هیچ نیاید
دیوانه محال است خطر داشته باشد

با ما جگری هست که دست دگران نیست
از جرات ما کیست خبر داشته باشد؟

این جا که حرام است پریدن ز لبِ بام
رحم است بر آن مرغ که پر داشته باشد

تیغِ کرم تو بکند کار خودش را
هر چند گدای تو سپر داشته باشد

در فصل تو امید برای چه نبندم؟
جایی که شب، امید سحر داشته باشد

چون شمع سحرگاه مرا کشته ی خود کن
حیف است که گریان تو سر داشته باشد

بگشای در سینه ما را به رخ خویش
شاید که دلم میل سفر داشته باشد

رحمت به گدایی که به غیر تو نزد رو
هرچند که خلق تو گهر داشته باشد

خورشید قیامت چه کند سوختگان را!
در شعله، کج شعله اثر داشته باشد

ما را سرِ این گریه به دوزخ نفروشند
هیهات شرر، هیزم تر داشته باشد

ما حوصله ی صف کشی حشر نداریم
باید که جنان درب دگر داشته باشد

ما در تو گریزیم ز گرمای قیامت
مادر چو فراری ز پسر داشته باشد

جز گریه رهی نیست به سر منزل مقصود
این خانه محال است دو در داشته باشد

گفتی که بیایید، ولی خلق نشستند
درد است که شهر بنده ی کر داشته باشد
چهارشنبه 28/9/1386 - 2:32
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته