انجمن ها > انجمن نصف جهان > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
نصف جهان (بازدید: 7061)
شنبه 2/11/1389 - 11:45 -0 تشکر 276415
"یادگاری از روز جمعه یکم بهمن ماه"

"به نام زیباترین مخلوق عالم"

سلامی گرم خدمت همه دوستان نصف جهانی

روز جمعه یکی از روزهای به یاد ماندنی برای اعضای انجمن نصف جهان بود، بازدید از سه مکان تاریخی شهر اصفهان به همراه خواهران خوب تبیانی، در نظرخواهی که در پایان برنامه صورت گرفت همه از اجرای برنامه اظهار رضایت کردند و این مسئله برای کادر انجمن بسیار باعث مسرت و خوشحالیست. دوستان شرکت کننده در این تاپیک می توانند گزارش و تصاویر خود را ارائه دهند تا این روز به یاد ماندنی در انجمن با خاطرات خود ثبت شود.

.....................................................................................................

شنبه 2/11/1389 - 12:18 - 0 تشکر 276428

سلام
شرمنده من انشام خوب نیست كه بخام گزاش بدم اما خیلی خوش گذشت باز هم از دوستان انجمن تشكر میكنم كه این برنامه رو تدارك دیدن امیدوارم باز هم از این جور برنامه ها داشته باشیم

گاهي به آسمان خيالم عبور کن

شعر مرا نيم نگاهي مرور کن

دل مرده ام،قبول . . .!

تو اما مسيحا باش،

يک جمعه هم زيارت اهل قبور کن.

شنبه 2/11/1389 - 13:57 - 0 تشکر 276441

azar13 گفته است :
[quote=azar13;555839;276428]سلام

سلام دوست عزیز:

ما که نمره انشاء نمی خوایم بدیم بهتون ، چگونگی اجرای برنامه و یا هر چیزی که براتون جالب بوده و یا ... خلاصه هر چه می خواهد دل تنگت بگوی.

شنبه 2/11/1389 - 14:37 - 0 تشکر 276458

سلاممنم هم توفیق پیدا کردم که روز جمعه در خدمت دوستان خوب انجمن باشم خیلی گروه خوب و دوست داشتنی بودند و حسابی بهمون خوش گذشت تو برنامشون سه مکان بود که خانم داوری از مجموعه فرهنگی تفریحی شهرداری برامون همش و توضیح می دادن اولش خانه مشروطیت بود که خیلی جالب و دیدنی بود و به هر کسی که نرفتم توصیه می کنم حتما برید این خانه خانه آقای نورالله نجفی اصفهانی بوده یکی از علمای به نام اصفهان که فعالیتهای تاثیر گذاری در زمان حیاتشان داشته اند که از مهمترین فهالیتهایشان فعالیت در زمان مشروطیت اصفهان بوده است که خیلی در آن زمان تاثیر گذار بوده اند در این خانه بسیار زیبا اتفاقات مشروطیت بصورت مجسمه و عکس از آقای نجفی و دیگر علما و شاهان دوران مشروطیت به تصویر کشیده شده بود و صحنه مرگ آقا نجفی بصورت مجسمه درست کرده بودن که رضا خان دستور قتلشو میده و دکترش آمپول که سم داخلش بوده را بهشون تزریق می کنه و بهوصیت خودشون در نجف اشرف به خاک سپرده میشن .

بعد از اونجا به حمام علی قلی آقا رفتیم که خیلی جای جالب و قشنگی بود این حمام به همراه مجموعه بناهای عمومی دیگر از جمله مسجد و بازارچه و چهارسو و سرا از دوره صفوی است که بانی آن علیقلی آقا از خواجگاه دربار شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفوی بوده است حمام خیلی زیبا یی بود و نشون میداد که در قدیم چه رسومی داشتن برا حمام رفتن وهر قسمت حمام مخصوص قشری از جامعه بوده که بصورت مجسمه نشون داده بودن انشاءالله اونهایی که نرفتن برند خیلی جالب و دیدنی بود این اصفهان گردی بهترینش این بود که تونستیم دوستان جدیدی داشته باشیم البته من به علت کاری که پیش اومد نتونستم تا آخر همراهشون باشم و منارجنبانم که رفته بودن من همراهشون نبودم شاید من نتونستم خوب گزارش بنویسم امیدوارم دوستان خوب دیگمون بیاین و بطور کامل گزارش اصفهان گردی را برامون بزنن. در آخر از مدیر و جانشین انجمن بخاطر تدارک این برنامه خوب متشکرم.

به طواف كعبه رفتم ،به حرم رهم ندادند          كه برون درچه كردي، كه درون خانه‌آئي

شنبه 2/11/1389 - 17:47 - 0 تشکر 276537

خیلییییییییییییییییییییییییییی عالی بود دستتون درد نكنه واقعا خوش گذشت
شخصا از اقای خدابنده كه لطف كردن و منو بخاطر خواب موندن بخشیدن تشكر میكنم

به وبلاگ من سر بزنيد
درضمن منو با اسم (دختر بابا )ميتونيد تو گوگل پيدا كنيد
يکشنبه 3/11/1389 - 9:5 - 0 تشکر 276620

سلام
یاس كبود عزیز در مورد این بازدید توضیح دادن اما من در مورد بقیه این بازدید كه ایشون تشریف نداشتن میگم
منارجنبان در حقیقت بقعه ایی بوده بر روی مزار شیخی زاهد به نام عمو عبدالله كاردالانی كه بدون مناره بوده و بعدها منارها با خصوصیاتی جالب روی اون ساخته شده
این خصوصیت اینه كه وقتی یكی از منارها رو تكان بدید دیگری هم تكان میخوره،من یادمه بچه كه بودیم مردم می تونستن برن بالای ایوان و خودشون داخل مناره رفته و تكونش بدن اما بخاطر مرمت نشدن این اثر و جمعیت زیادی كه روزانه از اون بازدید میكنن دیگه به كسی اجازه بالا رفتن از این ساختمان رو نمیدن
بعد از كمی كه گذشت از طریق بلندگو اعلام كردن كه مردم به محوطه روبروی ساختمان بیان و شخصی مناره را تكان داد كه متاسفانه بخاطر كنجكاوی های بیگانگان در مورد مهندسی این منارها(كه باعث خراب شدن این رابطه زیبا بین دو مناره شده)مناره دیگر تكان نخورد
جای همه دوستان خالی بود

گاهي به آسمان خيالم عبور کن

شعر مرا نيم نگاهي مرور کن

دل مرده ام،قبول . . .!

تو اما مسيحا باش،

يک جمعه هم زيارت اهل قبور کن.

يکشنبه 3/11/1389 - 14:22 - 0 تشکر 276718

" بسم الله الرحمن الرحیم"

جمعه یکم بهمن ماه جهت برنامه تور اصفهان گردی در میدان امام حسین حضور پیدا کردیم، به علت اینکه این برنامه را با همکاری سازمان تفریحی شهرداری اصفهان برنامه ریزی کرده بودیم مینی بوس شهرداری سر ساعت 8 صبح در مکان مقرر آماده سوار کردن دوستان ثبت نام کننده بود. اکثریت دوستان (حدوداً 17 نفر) تا ساعت 8:30 حاضر شدند البته به غیر از دو سه نفر که یا خوابشون برده بود یا ... . پس از تماس با دوستان و هماهنگی مجدد با آنها با چند دقیقه تاخیر سفر نیم روزه خود را آغاز کردیم و به سمت خانه مشروطیت حرکت کردیم ، در میانه راه سرکار خانم داوری که به عنوان راهنمای تور ما را همراهی می کرد توضیحاتی در مورد خانه حاج آقا نورالله نجفی و مرمت و بازسازی و تبدیل شدن آن مکان به موزه و خانه مشروطیت ارائه نمودند.

به خانه مشروطیت که وارد شدیم با تصاویر و اسناد تاریخی ، مجسمه ها، کتابها و مجموعه روزنامه های دوره مشروطه مواجه شدیم که تاریخ آن دوره را به تصویر کشیده بودند. در هریک از غرفه های این خانه با یکی از شخصیت های عصر مشروطه آشنا می شدیم و در نهایت در یکی از اتاق ها صحنه شهادت حاج آقا نورالله به تصویر کشیده شده بود که ایشان در سال 1306 در قم به وسیله تزریق سم دکتر احمدی به دستور رضا خان به شهادت رسیدند. در این مکان تاریخی علاوه بر آشنا شدن با تاریخ مشروطیت از معماری خانه ی قدیمی هم لذت بردیم و همگی بر دور افتادن از این سنت و معماری های زیبا و آرامش بخش حسرت خوردیم. در معماری قدیم برای چگونگی ساخت خانه ها وحتی تزئینات داخلی دلیلی منطقی وجود داشت و شرایط محیطی برای نحوه ساخت در نظر گرفته می شد.

---------------------------

ادامه دارد...

دوشنبه 4/11/1389 - 15:59 - 0 تشکر 277113

ای بابا

چه آرزوهایی داشتیم برای این گردش

خوب خوش گذشت جای ما را خالی کردین.

ما هم که نشستیم امتحان شنبه رو خوندیم.

بازم خدا را شکر

به دوستان خوش گذشته.

دوشنبه 4/11/1389 - 17:17 - 0 تشکر 277138

سلام
من هم به نوبه خود از برنامه بسیار خوبتون تشکر می کنم خیلی خوش گذشت و البته آموزنده بود از تلاش مسئولان انجمن نصف جهان و حضور گرم کاربران تشکر می کنم. اما در مورد بازدید متاسفانه من عکس نگرفتم اما توضیحاتی راجع به بازدید می تونم ارائه بدم.
همانطور که دوستان گفتن ما از سه مکان تاریخی شهر اصفهان دیدن کردیم ، خانه مشروطیت، حمام علی قلی آقا و منارجنبان .اولین مکان خانه مشروطیت بود که منزل شخصی آقای نورالله نجفی اصفهانی بوده، ایشان نقش مهمی در قیام مشروطه داشتن و در منزل ایشان جلسات بحث و گفتگو در رابطه با مسائل سیاسی آن زمان برگزار می شده ، و البته معماری اصیل ایرانی و بسیار زیبای این خانه نکته جالب دیگری برای بازدید از این مکان تاریخی است.
مکان بعدی مسجد، مکتب خانه، بازار،موزه و حمام علی قلی آقا بود.ایشان شخص خیری بودند که این مکان ها را برای استفاده عمومی ساختند.مکتب خانه متاسفانه تخریب شده، مسجد هم زمان های خاصی باز میشه ( هنگام اذان) ، ما از حمام دیدن کردیم ، خیلی جالب بود البته با توضیحات ارزنده خانم داوری که در مورد همه محل ها ، چرایی و چگونگی استفاده از هر محل و آداب و رسوم مردم در آن زمان می دادن.
مکان بعدی منارجنبان بود که فلسفه پیدایش آن به رخ کشیدن جنبش آن نبوده ! این عمارت مقبره عارف برجسته عمو عبدالله گاردالانی بوده البته بدون مناره ها که بعدها در زمان صفویه مناره ها بر روی آن ساخته شده و معمار آن طوری مناره ها را ساخته که در مقابل طوفان و زلزله مقاوم باشد ، ولی وقتی مشاهده شد که با تکان دادن یکی از مناره ها مناره دیگر و بقیه ساختمان به لرزه در می آیدمعماری بنا مورد توجه قرار گرفت و به مکان تاریخی برای بازدید تبدیل شد.
به امید برنامه های دیگر انجمن
شاد باشید و سربلند

سه شنبه 5/11/1389 - 0:5 - 0 تشکر 277239

سلام

برنامه ی خوبی بود،ممنونم از زحماتتون..

راستش گزارش نویسی یه ذره وقت میخواد  که این روزا زیاد ندارم...

کلی عکس گرفتم،اما اونا هم آپلود میخواد که فعلاً باید یه ذره صبرکنم واسه آپلودشون..

پس انگار باید یه وقت دیگه ای بیام اینجا..

ماناباشیدوشادوموفق

یاحق

دعا میكنم كه خداازتو بگیرد،هرآنچه كه خداراازتو گرفت...دكترعلی شریعتی

سه شنبه 5/11/1389 - 22:56 - 0 تشکر 277353

سلام به همگی

ببخشید من همین امشب این قسمت رو دیدم آخه پایین بود همش منتظر ایجادش بودم ، شرمنده