تبیان، دستیار زندگی
مدعیان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال به تساوی تن دادند تا تنور لیگ تا روز آخر داغ بماند. در این بین استقلال با زدن گل تساوی آن هم در دقایق تلف شده خوشحال و راضی بود. آبی ها ها اگرچه در نیمه اول بهتر از سپاهان بودند اما در نیمه دوم و با وجود ده نفره شدن سپاها
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز تساوی مدعیان قهرمانی لیگ برتر فوتبال


مدعیان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال به تساوی تن دادند تا تنور لیگ تا روز آخر داغ بماند. در این بین استقلال با زدن گل تساوی آن هم در دقایق تلف شده خوشحال و راضی بود. آبی ها ها اگرچه در نیمه اول بهتر از سپاهان بودند اما در نیمه دوم و با وجود ده نفره شدن سپاهان آن قدر بی جان و بی رمق بودند که صدای هواداران درآمد.

در تبریز ترکتورسازان نشان دادند که با یکی دو بازی بیشتر کاملا از رمق افتاده اند. این تیم میزبان هم خوشحال بودکه با تساوی به رختکنی رفت.

استقلال و سپاهان

استقلال و گل 92

*استقلال: مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی(46 - فرزاد حاتمی)، حنیف عمران زاده، پژمان منتظری، علی حمودی، مجتبی جباری، جواد نکونام، خسرو حیدری، هاشم بیک زاده(63 -عباس محمدرضایی)، ایمان موسوی، فرهاد مجیدی(75 - سیاوش اکبرپور)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب سپاهان:

شهاب گردان، میلان سوشاک(23 - محسن ایران نژاد)، علی احمدی، فرشید طالبی، حسن جعفری، امید ابراهیمی، امین جهان عالیان(37 - محمد حسین مرادمند)، احسان حاج صفی، محرم نوید‌کیا ، جواهیر سوکای(70 - مهدی جعفرپور) و محمدرضا خلعتبری

سرمربی: زلاتکو کرانچار

در ادامه هفته سی و دوم لیگ برتر دو تیم استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از 70 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. محرم نوید کیا در دقیقه 65 روی پاس جواهیر سوکای و در حالیکه با مهدی رحمتی تک به تک شده بود با یک ضربه دقیق گل سپاهان را به ثمر رساند. سعید مظفری‌زاده داور مسابقه به فرشید طالبی و محمدرضا خلعتبری از سپاهان  و امیرحسین صادقی و ایمان موسوی از استقلال کارت زرد نشان داد. مظفری‌زاده در دقیقه 34 با نشان دادن کارت زرد دوم طالبی را از سپاهان اخراج کرد. طالبی در دیدار نیمه نهایی جام حذفی بازی با استقلال در دقیقه 20 اخراج شده بود. ایمان موسوی مهاجم استقلال نیز در دقیقه 86 با دریافت کارت زرد دوم از میدان اخراج شد. استقلال بازی را هجومی آغاز کرد و چند موقعیت خوب گلزنی به دست آورد. در دقیقه 90+2 درحالی که آبی پوشان حمله می کردند محسن ایران نژاد گل به خودی زد تا استقلال در آزادی نبازد و همچنان دو تیم در کورس قهرمانی شانه به شانه حرکت کنند. استقلال با این تساوی همچنان با یک امتیاز بیشتر در صدر قرار دارد و سپاهان نیز با 63 امتیاز در رده دوم قرار دارد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: با این نتیجه استقلال اولویت بیشتری برای قهرمانی دارد و یک امتیاز از سپاهان بیشتر دارد. با این حال هر دو تیم منتظر اشتباهات یکدیگر در دو هفته پایانی هستند و به نظرم هر تیمی که بتواند تمرکز بیشتری داشته باشد و در دو بازی دیگر با آرامش بیشتری بازی کند می تواند عنوان قهرمانی لیگ برتر را به خود اختصاص دهد

تقسیم امتیازات در تبریز

دیدار تیم‌های فوتبال تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان در چارچوب هفته سی و دوم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام تبریز با حضور حدود 20 هزار هوادار آغاز شد که در پایان با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. شاگردان حسین فرکی در نیمه اول توانستند توسط لوسیانو پریرا در دقیقه 19 از میزبان خود پیش بیافتند، اما در نیمه دوم این شاگردان تونی اولیویرا بودند که بازی بهتری را آغاز کردند و توانستند در دقیقه 77 توسط محسن حسینی با ضربه‌ای زیبا بازی را به تساوی بکشاندند.  قضاوت این دیدار بر عهده محسن قهرمانی بود.  با این تساوی تراکتورسازی اختلاف 4 امتیازی خود را با رقیبش یعنی فولاد حفظ کرد و در 2 هفته پایانی شانس بیشتری برای کسب سهمیه آسیایی دارد.

امیدواری آلو مینیوم

تیم فوتبال آلومینیوم‌ هرمزگان با پیروزی دقایق پایانی برابر گهر دورود در دیدار هفته سی و دوم رقابتهای لیگ برتر، به رده چهاردهم جدول رده‌بندی لیگ صعود کرد و از بین فانوس بدستان جدا شد. شاگردان مظلومی با این پیروزی تیم ذوب‌آهن را به جمع چهار تیم قعرنشین فرستادند. روز دوم از هفته سی و دوم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌‎های کشور با برگزاری یک دیدار آغاز شد که طی در این مسابقه تیم آلومینیوم هرمزگان در درود با یک گل میزبانش تیم گهر را شکست داد، 3 امتیازی که این تیم را موقتا از جمع فانوس بدستان لیگ دوازدهم جدا کرد. در این دیدار که با قضاوت یدالله جهانبازی در ورزشگاه تختی دورود برگزار شد، میلاد میداودی در دقیقه (86) تنها گل برتری تیم آلومینیوم را به ثمر رساند. محمود شفیعی از تیم گهر و مهدی محمدزاده از تیم آلومینیوم از داور مسابقه کارت زرد گرفتند.با این پیروزی شاگردان هرمزگانی پرویز مظلومی 34 امتیازی شدند و از رده پانزدهم به رده چهاردهم صعود کردند و ذوب‌آهن اصفهان را به جمع فانوس بدستان فرستادند. گهر دورود هم با 19 امتیاز قبلی همچنان در قعر جدول رده‌بندی لیگ برتر باقیماند.

قلعه نویی:

استقلال و سپاهان

این بازی درس خوبی به تماشاگران داد

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه تیمش بهترین بازی این فصل آبی پوشان را ارائه کرد گفت: آنقدر دروازه بان ما کم کار بود که قصد داشتم او را بیرون بکشم و یک مهاجم را به خط حمله اضافه کنم. امیر قلعه نویی پس از تساوی یک بر یک عصر تیمش برابر سپاهان در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی ضمن بیان این مطلب افزود: در عمرم فوتبالی ام تا امروز چنین بی عدالتی در فوتبال ندیده بودم که یک تیم این همه موقعیت داشته باشد اما نتواند به گل برسد. ما در این بازی هر کاری خواستیم کردیم و فکر می کنم درصد مالکیت توپ 70 به 30 بود. با این حال این همه جزیی از فوتبال است و خدا را شکر می کنم که یک امتیاز این بازی را گرفتیم و همچنان در صدر جدول هستیم. وی ادامه داد: زمانی که ما حمله می کردیم و توپ وارد دروازه نمی شد به مجید صالح گفتم بترس که یکی از این توپ ها توسط سپاهان بیاید و به گل تبدیل شود که همین طور هم شد. با این حال امروز تماشاگران استقلال به اصل خودشان برگشتند و از تیم حمایت کردند. ما به احترام تماشاگران امروز فرهاد مجیدی را بازی دادیم اما ثابت شد که اگر مجیدی در 30 دقیقه پایانی به میدان بیاید می تواند برای استقلال مفیدتر باشد. سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: نتیجه ای که امروز رقم خورد به هواداران استقلال درس داد که باید از تیمشان حمایت کنند. آنها در بازی با الهلال تحمل نکردند. نمی دانم چرا امسال تماشاگران استقلال اینگونه عمل می کنند. آنها طوری رفتار کردند که بیک زاده امروز می ترسید صاحب توپ شود. تعجب می کنم که چرا این تماشاگران اینقدر عوض شده اند و این فصل نشانی از تماشاگرانی که من از استقلال می شناسم ندارند. با این حال از آنها تشکر می کنم که امروز یاور استقلال بودند.

امیر قلعه نویی با بیان اینکه همین یک امتیاز می تواند استقلال را قهرمان لیگ برتر کند از ناعدالتی در فوتبال گلایه کرد و گفت: ما در این بازی موقعیت های زیادی داشتیم که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم اما یک موقعیت 20 درصدی سپاهان به گل تبدیل شد. رحمتی در این بازی یک بار هم زمین نخورد و انقدر کم کار بود که ما می خواستیم او را عوض کنیم و یک مهاجم را به میدان بیاوریم.

وی با بیان اینکه امیدوار است سعید مظفری زاده در جام جهانی قضاوت کند در مورد عملکرد او گفت: من فکر می کنم که صحنه ای که ایشان به موسوی کارت زرد دوم را نشان داد شبیه سازی نبود. ما فیلم این صحنه را در رختکن دیدیم و متوجه شدیم که شبیه سازی نبود و داور می بایست پنالتی می گرفت. به نظر من این صحنه پنالتی بود و داور با نگرفتن آن دو امتیار را از استقلال گرفت.

سرمربی تیم فوتبال استقلال که مدتهاست به برخی خبرنگاران بدون نام بردن می تازد و آنها را متهم به اجنبی پرستی می کند مجددا در این نشست خبری به این موضوع اشاره کرد و برخی خبرنگاران را به حاشیه سازی برای استقلال متهم کرد. او گفت که قلم برخی ها ایرانی نیست. این قلم های آلوده نمی خواهند با قلعه نویی کار کنند و من هم نمی توانم خودم را با آنها هماهنگ کنم

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه این بهترین بازی این تیم در فصل دوازدهم لیگ برتر بود گفت: اگر از ابتدای فصل این نظم تیمی را داشتیم و با این روند بازی می کردیم الان با اختلاف فاحشی قهرمان لیگ شده بودیم. با این حال در ایران هر وقت تیم می بازد سرمربی مقصر است و هر وقت می برد تماشاگران و خبرنگاران و بازیکنان سهم دارند. ما در هفته های اخیر خوب بازی کردیم و امیدوارم در دیدار با فولاد هم که سخت ترین بازی ماست زمین خوب باشد.

امیر قلعه نویی در پاسخ به پرسشی که عنوان کرد شما با بازی دادن به مجیدی از ابتدا، به تماشاگران استقلال باج داده اید گفت: اینها که 20 میلیون هستند، اگر 200 میلیون هم باشند من کار خودم را می کنم. الان فرزاد حاتمی شرایط بدی دارد، آرش برهانی هم که آن وضعیت را دارد، سیاوش اکبرپور هم در شرایط بدی است، من باید به بهترین بازیکن تمرین بها می دادم که مجیدی بود. به نظر فرزاد حاتمی ظرفیت حضور در استقلال را ندارد. چند گل برای ما زد و بعد افت کرده. اگر سرحال بود مجیدی را روی نیمکت می نشاندم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال که مدتهاست به برخی خبرنگاران بدون نام بردن می تازد و آنها را متهم به اجنبی پرستی می کند مجددا در این نشست خبری به این موضوع اشاره کرد و برخی خبرنگاران را به حاشیه سازی برای استقلال متهم کرد. او گفت که قلم برخی ها ایرانی نیست. این قلم های آلوده نمی خواهند با قلعه نویی کار کنند و من هم نمی توانم خودم را با آنها هماهنگ کنم.

قلعه نویی با بیان اینکه عملکرد بازیکنان این تیم یادداشت شده و در پایان فصل به آنها رسیدگی می شود از برخورد جدی با آرش برهانی خبر داد و گفت: برهانی نوسان زیادی داشته و قطعا در پایان فصل او را تنبیه خواهیم کرد.

استقلال و سپاهان

کرانچار: منتظر یک اشتباه از استقلال هستیم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان پس از تساوی تیمش برابر استقلال در ورزشگاه آزادی تهران گفت: تصمیم داور در اخراج فرشید طالبی قانونی نبود و دو کمک داور او هم عملکرد خوبی نداشتند و گلی که استقلال به ثمر رساند از موقعیت آفساید شکل گرفت.  زلاتکو کرانچار پس از تساوی یک بر یک عصر تیمش برابر استقلال در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی ضمن بیان این مطلب افزود: ما شاهد دیداری بودیم که طی آن هر دو تیم دنبال پیروزی بودند چرا که با رسیدن به سه امتیاز این دیدار می توانستند شانس قهرمانی خود را افزایش دهند. ما نسبت به دیدار با الاهلی مطمئن تر به میدان رفتیم و سعی کردیم ضریب اشتباهات در خط دفاعی را پایین بیاوریم تا مثل دیدار با الاهلی دروازه مان باز نشود.

وی افزود: در نیمه اول استقلال کنترل بازی را در اختیار داشت. خصوصا زمانی که فرشید طالبی اخراج شد این فشارها بیشتر شد. با این حال سعی کردیم بعد از این اتفاق برنامه های تدافعی بیشتری داشته باشیم که فکر می کنم تا حدود زیادی موفق بودیم. در نیمه دوم استقلال را از بازی اخراج کردیم و به خوبی توانستیم حملات آنها را دفع کنیم. ما در نیمه دوم از شانس فوق العاده ای که داشتیم بهترین استفاده را کردیم اما کارشناسان باید در مورد صحنه اخراج فرشید طالبی نظر بدهند. به نظر من اخراج او خلاف قانون بود.

وی در ادامه انتقاداتش از عملکرد کادر داوری این بازی گفت: به نظر من هر دو کمک داور این دیدار خوب عمل نکردند و برخی صحنه های آفساید را نگرفتند. ضمن اینکه گل استقلال در شرایطی به ثمر رسید که قبل از آن بازیکن استقلال در موقعیت آفساید قرار داشت و جدا از اینکه مدافع ما مقصر بود یا نه اما اعتقاد دارم که کمک داور این بازی صحنه قبل آفساید را نگرفت و همین توپ سانتر شد و به گل استقلال تبدیل شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: با این نتیجه استقلال اولویت بیشتری برای قهرمانی دارد و یک امتیاز از سپاهان بیشتر دارد. با این حال هر دو تیم منتظر اشتباهات یکدیگر در دو هفته پایانی هستند و به نظرم هر تیمی که بتواند تمرکز بیشتری داشته باشد و در دو بازی دیگر با آرامش بیشتری بازی کند می تواند عنوان قهرمانی لیگ برتر را به خود اختصاص دهد.

کرانچار در مورد دلایل کنار گذاشتند احمد جمشیدیان از فهرست 18 نفره این تیم برای دیدار با استقلال گفت: جمشیدیان در آخرین تمرین ما قبل از حضور در تهران دچار مصدومیت شد و نتوانست ما را همراهی کند. این را می توانید از خود جمشیدیان هم بپرسید.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان