تبیان، دستیار زندگی
دبیر اجرایی دومین دوسالانه جشنواره سراسری پوستر طلوع گفت: استفاده از طرح های برتر این جشنواره کمک شایانی به هویت بخشی و فرهنگ سازی در سطح شهر تهران برای گسترش فرهنگ مهدویت خواهد کرد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره طراحی پوستر طلوع،‌ فرهنگ مهدویت را گسترش می دهد

دومین دوسالانه جشنواره سراسری پوستر طلوع

دبیر اجرایی دومین دوسالانه "جشنواره سراسری پوستر طلوع" گفت: استفاده از طرح های برتر این جشنواره کمک شایانی به هویت بخشی و فرهنگ سازی در سطح شهر تهران برای گسترش فرهنگ مهدویت خواهد کرد.  

حجت ناصری در نشست خبری جشنواره پوستر طلوع اظهار داشت: این جشنواره تنها رقابت تخصصی با موضوع مهدی موعود (ع) است که با فرهنگ سازی در حوزه هنرهای تجسمی بدنبال زیباسازی و تاثیرگذاری بیشتر فضای شهری است.

وی با بیان اینکه امسال بدلیل محدودیت زمانی امکان برگزاری جشنواره به صورت بین المللی فراهم نشده است، افزود: بطور قطع این دو سالانه در دوره بعد بصورت بین المللی و با گستره موضوعی بیشتر برگزار خواهد شد.

به گفته این مقام مسوول، یکی از مهترین اقدامات موردنظر برگزارکنندگان این جشنواره تجمیع فعالیت های خلاقانه هنرمندان است که در نتیجه آن همه ارگان ها و نهادهای فرهنگی و دولتی امکان استفاده از این طرح ها و پوسترها را در ایام شعبانیه داشته باشند.

دبیراجرایی جشنواره طلوع در مورد شرایط این رقابت گفت: هنرمندان رشته تجسمی و طراحان سراسر کشور می توانند آثار خود را با عناوین و موضوعاتی مانند "من و چشم به راهی ..."، "آخرین نجات بخش"، "کسی در میان ماست" و "چرا بودنت را در کنار خود باور نکرده ایم" تا 21 مردادماه به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با بیان اینکه هنرمندان تجسمی می توانند آثار خود را بصورت اینترنتی به دبیرخانه ارسال کنند، افزود: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، نمایشگاهی از آثار منتخب ارسالی به جشنواره در مراکز هنری مختلف تهران ازجمله نمایشگاه بین الملی قرآن کریم برپا و تصاویر آثار راه یافته به بخش نهایی و نمایشگاه جشنواره در کتابچه ای نفیس منتشر خواهد شد.

ناصری گفت: به نفر اول این رقابت دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و 12 سکه تمام بهار آزادی ، نفر دوم دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و 8 سکه تمام بهار آزادی و نفر سوم دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و 5 سکه تمام بهار آزادی اهدا خواهد شد.

نشست خبری جشنواره طراحی پوستر طلوع

وی اظهار داشت: 2 سکه بهار آزادی نیز به دو اثر منتخب بازدیدکنندگان اختصاص خواهد یافت و از پنج رسانه برتر در پوشش خبری این جشنواره قدردانی خواهد شد.

ناصری اظهار امیدواری کرد: جشنواره امسال بدلیل تبلیغات گسترده و تنوع موضوعات به لحاظ کمی و کیفی از سطح بالاتری نسبت به دوره قبل برخوردار باشد.

در ادامه این نشست شهردار منطقه 9 تهران نیز برگزاری این جشنواره را دارای اهداف مهمی دانست و افزود: نگاه هنری به مسایل دینی و ارزشی و درگیرکردن جوانان و هنرمندان به مسایل اعتقادی و مکتبی ازجمله مهترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

به گفته "علیرضا جعفری " یکی ازمهمترین رویکردها در بحث مذهب نگاه هنری به مسایل دینی است. پوستر، عکس و نقاشی و سایر مقوله های فرهنگی به راحتی می توانند به جریان سازی فرهنگی و توسعه و ترویج مسایل دینی کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره هایی از این دست زمینه بسیار مناسبی برای ظهور و نمود استعدادهای خلاق هنرمندان جوان در حوزه مسایل دینی و مذهبی خواهد بود.

جعفری با بیان اینکه مدیریت شهری از فرصت فراهم شده برای ایجاد فضای اسلامی در شهر بهره گیری خواهد کرد، عنوان داشت: از آنجا که یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب تعریف سازی هویت اسلامی حتی در معماری شهری است، امید داریم این جشنواره سرآغازی برای استفاده از موضوعات دینی و اسلامی در این زمینه باشد.

این جشنواره به همت سازمان ها و ارگان های هنری و دینی همچون خانه هنرمندان ایران، حوزه هنری، موسسه تبیان و مسجد جمکران برگزار خواهد شد.

تنظیم: هومن بهلولی